Mode & Beauty alle pijlers

Kapsel voor dochter

24-03-2015 16:25 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Advies gevraagd!

Mijn dochter van 10 heeft een boblijn nu. Ze heeft redelijk dik steil blond haar met een krul in de nek. Ze wil het graag kort want op de school waar ze zit (in het buitenland) moet het in een staartje, als er een elastiekje in kan/als het op de kraag hangt. En ze houdt niet van staartjes en elastiekjes, ze wil het het liefst los.

Wie heeft een plaatje van een leuk kapsel waarbij we niet aan de slag hoeven met fohnen? Ze zwemt nl bijna elke dag dus dat is geen doen. Ze borstelt het wel, maar daar is het wel klaar mee. De haren mogen niet in het gezicht hangen op school maar dat kan wel met een knipje.

Ze heeft een hartvorming gezicht.

Ik heb al heel veel gegoogled en gepinterest maar ik zie aan een plaatje niet hoeveel werk het kapsel is! Ik heb zelf 1 keer een korte bob gehad en vond het vreselijk veel werk met wax en fohnen :-). Ze heeft het van haar moeder, dat het een beetje makkelijk is en dat ze het los wil, want ik draag mijn haar ook bijna altijd los :-)
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat hoeft niet. Maar dankjewel voor het aanbod

Maar ik snap de aversie tegen een kort koppie dan weer niet. Natuurlijk geef je je dochter geen tondeusekapsel. Maar er is meer tussen 2 en 40 centimeter. Ik ken genoeg kinderen die een pesthekel hebben aan elastiekjes. Trouwens, mijn eigen dochter was er ook geen fan van. Een staart deed aan het einde van de dag vaak pijn en los haar raakte zo erg in de knoop dat ik daar zelf geen fan van was. Zwemmen was drama, want chloor helpt ook niet echt mee. En een elastiekje uit nat haar prutsen, daar word je ook al niet echt blij van.

Misschien is het makkelijker als je kind niet zo´n dikke bos haar heeft, maar in de tijd dat mijn dochter zwemles had, was daar in haar groep ook een tweeling. Die moeder was al klaar met fohnen van béide dames, was ik net halverwege. Toen daar nog luizen bij kwamen was ik er wel klaar mee. Ik heb toen zelf eerst een bob geknipt en toen ze luisvrij was zijn we naar de kapper gegaan. Eerlijk gezegd; lang haar stond haar. Die bob stond haar. Maar dat korte haar was echt het leukst én het gemakkelijkst.

En nu zit ze op de middelbare, is bijna 15 en draagt haar haar zoals álle meiden van die leeftijd. Lang, met middenscheiding. Saaiheid troef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven