Mode & Beauty alle pijlers

Kleding als bruiloftsgast

28-04-2012 09:34 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn outfit als gast bij een bruiloft:

Wit jurkje

Beige blazer

En dan bruine, leren pumps eronder.

Ik heb toestemming van de bruid om wit te dragen. Is het geschikte bruiloftskleding?
BGB, Nikki wordt vast niet blij van jouw lijstje Bon Prix enzo. Straks ziet het hele forum er net zo uit als zij
quote:Star schreef op 29 april 2012 @ 20:13:

BGB, Nikki wordt vast niet blij van jouw lijstje Bon Prix enzo. Straks ziet het hele forum er net zo uit als zij Wie is Nikki?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou niet zo snel iets bij bonprix bestellen voor een bruiloft, mag best een beetje speciaal zijn toch?
quote:iones schreef op 29 april 2012 @ 20:06:

Ik ga zelf trouwen 1 juni as. En ik wil één ding wel verraden: mijn jurk zal niet wit of ivoor zijn.

Zou er dan aanstoot worden genomen als iemand anders dan een dergelijk wit jurkje draag?

Waar ik me eerlijk gezegd veel meer aan erger, is aan mensen die echt casual gekleed komen. Spijkerbroek, t shirt, of overhemd dat over de broek wordt gedragen....

Daarmee wordt zó'n ontzettende gebrek aan klasse getoond, echt vreselijk vind ik dat.

Tja ik vind het persoonlijk ook leuk om me lekker op te doffen voor een feestje. Maar niet iedereen voelt zich prettig in een pak, sterker nog ik heb familie leden die zich dood ongelukkig voelen in dat soort kleding. Die komen idd op een feestje in een wat nettere donkere spijkerbroek met blousje. Op zich casual, maar voor hun doen gewoon heel net. En dan hebben ze echt hun best gedaan hoor. Ik heb liever dat mensen gewoon aandoen waar ze zich prettig in voelen.

Klasse zoek ik persoonlijk niet in de kledingkeuze, maar meer in iemands karakter.
Lees even twee pagina's ongeveer terug BGB
quote:luni schreef op 29 april 2012 @ 20:15:

Ik zou niet zo snel iets bij bonprix bestellen voor een bruiloft, mag best een beetje speciaal zijn toch?

Ik kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken.

Ik plak op deze pijler ook nooit dingen die ik persé mooi vind, ik probeer mee te denken.
quote:Star schreef op 29 april 2012 @ 20:17:

Lees even twee pagina's ongeveer terug BGBHeb ik gelezen. Mijn vraag blijft staan; wie is Nikki dan?
Heb over 10 dagen een bruiloft en inderdaad een crime om een outfit te vinden :s zwart niet, wit niet etc, etc.... Uiteindelijk ben ik op dit jurkje uitgekomen http://www.esprit.nl/nl/w ... nheden_feesten/C2S165_028

Met cognac kleurige pumps eronder. Twijfel alleen nog tussen vestje/jasje/bolero voor als het fris is. Tips?
quote:greta123 schreef op 29 april 2012 @ 20:16:

[...]

Klasse zoek ik persoonlijk niet in de kledingkeuze, maar meer in iemands karakter.Maar dat zie je dan weer niet terug op de foto's.
Bolero's moesten ze verbieden.
BGB,
Haha dat is duidelijke taal! Heb t normaal ook niet echt aan. Alleen zie je op die manier het meeste van het jurkje was het idee... Maar twijfel dus
quote:greta123 schreef op 29 april 2012 @ 20:16:

[...]

Klasse zoek ik persoonlijk niet in de kledingkeuze, maar meer in iemands karakter.

Maar de klasse in iemands karakter uit zich vaak in diens voorkomen, de kleding.

Het is dé dag in het leven van de bruid en de bruidegom. De bruid koopt speciaal voor die gelegenheid een heel mooie jurk.

als dan het omringende publiek de moeite niet neemt om er ook een beetje speciaal uit te zien, dan is dat een beetje wrang, onverschillig naar het bruidspaar toe. Zo van, "voor mij is het een ordinaire dag dus ik trek alledaagse kleding aan".
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 april 2012 @ 20:20:

[...]

Maar dat zie je dan weer niet terug op de foto's.

da's mijn persoonlijke smaak, staat verder los van het klasse verhaal.

Dat iemand iets draagt wat niet mijn smaak ik, wil nog niet zeggen dat ze geen klasse hebben.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 april 2012 @ 20:18:

[...]

Ik kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken.

Ik plak op deze pijler ook nooit dingen die ik persé mooi vind, ik probeer mee te denken.Het gaat ook niet om het geld, maar om de kwaliteit, bij bijv de hema koop je voor hetzefde geld iets van betere kwailteit.
quote:greta123 schreef op 29 april 2012 @ 20:31:

[...]

da's mijn persoonlijke smaak, staat verder los van het klasse verhaal.

Dat iemand iets draagt wat niet mijn smaak ik, wil nog niet zeggen dat ze geen klasse hebben.

Casual kleding kan zeer zeker mijn smaak zijn. Ik draag het zelf ook heel graag. Maar niet op speciale gelegenheden.

Smaak staat hier dus helemaal los van.
quote:iones schreef op 29 april 2012 @ 20:30:

[...]

Maar de klasse in iemands karakter uit zich vaak in diens voorkomen, de kleding.

Het is dé dag in het leven van de bruid en de bruidegom. De bruid koopt speciaal voor die gelegenheid een heel mooie jurk.

als dan het omringende publiek de moeite niet neemt om er ook een beetje speciaal uit te zien, dan is dat een beetje wrang, onverschillig naar het bruidspaar toe. Zo van, "voor mij is het een ordinaire dag dus ik trek alledaagse kleding aan".

Als mensen voor hun doen gewoon hun best gedaan hebben, dan vind ik dat al respect genoeg naar het bruidspaar toe. Ik zou me schamen om mensen te verplichten in een pak/galajurk rond te laten lopen, waar ze zich vervolgens doodongelukkig in voelen.

Dat vind ik dan weer respectloos naar je gasten toe eigenlijk.
Mensen hoeven helemaal niet veel geld uit te geven aan kleding om er netjes uit te zien. Gala of cocktail hoeft is niet nodig, en een pak ook niet. Casual is weer het andere uiterste. Er zit ook nog iets tussen in he.
quote:iones schreef op 29 april 2012 @ 20:30:

[...]

Het is dé dag in het leven van de bruid en de bruidegom.

Dat zal het verschil zijn denk ik. Ik vond het best gezellig, maar uiteindelijk weinig voorstellen. Het was handig om dingen goed te regelen en een leuk feestje is ook nooit weg.

De geboorte van mijn kind, dát was de mooiste dag tot nu toe. Ondanks de pijn.
Dat gaat mij niet gebeuren Helene, een kind krijgen. Dus dat gaat sowieso niet de mooiste dag in mijn leven worden.
quote:iones schreef op 29 april 2012 @ 20:40:

Dat gaat mij niet gebeuren Helene, een kind krijgen. Dus dat gaat sowieso niet de mooiste dag in mijn leven worden.Het was ook geen oordeel, iedereen beleeft dat anders denk ik.
quote:greta123 schreef op 29 april 2012 @ 20:31:

[...]

Dat iemand iets draagt wat niet mijn smaak ik, wil nog niet zeggen dat ze geen klasse hebben.Da's waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven