Kleding brede heupen
maandag 25 maart 2013 om 10:07
Zaterdag ga ik een dagje heerlijk shoppen voor lente-/ zomerkleding. Aangezien ik toch wel van de miskopen ben, wil ik me nu wat beter voorbereiden.
Ik heb van boven maat 40/42 en van onderen maat 42, brede heupen, flinke billen dus. Welke kleding zouden jullie mij aanraden en wat absoluut niet? Zowel voor naar het werk (kantoor) als vrije tijd.
Ben benieuwd naar jullie tips voor deze modenitwit!
Ik heb van boven maat 40/42 en van onderen maat 42, brede heupen, flinke billen dus. Welke kleding zouden jullie mij aanraden en wat absoluut niet? Zowel voor naar het werk (kantoor) als vrije tijd.
Ben benieuwd naar jullie tips voor deze modenitwit!
maandag 25 maart 2013 om 10:15
Accent leggen op de taille en de bovenkant. Onder dus gedekte kleuren, géén smalle/toelopende pijpen. Boven meer kleur en dessins, evt. pofmouwen/roezels etc.
Meer info: http://www.dailymail.co.u ... mens-body-types--you.html
Meer info: http://www.dailymail.co.u ... mens-body-types--you.html
maandag 25 maart 2013 om 10:25
quote:Ster_ schreef op 25 maart 2013 @ 10:18:
Maat 42 onder is toch niet zo ongelofelijk breed?
Edit: ik bedoel dat je ze dus niet hoeft te verbergen wat mij betreft
Ze schrijft ook niet dat ze ze wil verbergen
Je kleden passend bij je figuur kan veel schelen. Sommige dingen kunnen bij bepaalde figuren totaal verkeerd staan. Ik ben een peer en ondanks mijn kleine maat waag ik me niet aan skinny's (tenzij aan de onderkant gecompenseerd door stoere platte laarzen) en al helemaal niet aan chino's.
Maat 42 onder is toch niet zo ongelofelijk breed?
Edit: ik bedoel dat je ze dus niet hoeft te verbergen wat mij betreft
Ze schrijft ook niet dat ze ze wil verbergen
Je kleden passend bij je figuur kan veel schelen. Sommige dingen kunnen bij bepaalde figuren totaal verkeerd staan. Ik ben een peer en ondanks mijn kleine maat waag ik me niet aan skinny's (tenzij aan de onderkant gecompenseerd door stoere platte laarzen) en al helemaal niet aan chino's.
maandag 25 maart 2013 om 10:29
quote:impala schreef op 25 maart 2013 @ 10:23:
dat vindik juist iets voor mensen met (te) smalle heupen.
Dan lijken je dunne benen alleen maar nog dunner.
Overigens is de combi vorm-kleur ook belangrijk. Een A-lijn rok in een felle kleur werkt juist weer averechts, want trekt de aandacht naar onderen.
dat vindik juist iets voor mensen met (te) smalle heupen.
Dan lijken je dunne benen alleen maar nog dunner.
Overigens is de combi vorm-kleur ook belangrijk. Een A-lijn rok in een felle kleur werkt juist weer averechts, want trekt de aandacht naar onderen.
maandag 25 maart 2013 om 10:37
Boven met lichte kleuren werken en beneden met donkere kleuren.
De broeken die je kiest, flared (wijde pijpen) of bootcut - en dus dan in een donkere wassing zoals hierboven al gezegd.
Tops niet te los, dan lijk je groter en breder van boven. Werk met tops die strakker zitten. Wat ik zelf mooi vind zijn de schoudervullingen (of de opgestikte, gerimpelde mouwen die je veel blijft zien), dan lijk je rond je middel slanker en heb je meer een zandloperfiguur.
Ik doe dit zelf niet altijd, maar hakken maken je benen langer en lijken daardoor slanker. Tailleriem gebruiken waar het kan is ook altijd goed. Jasjes is het mooiste als ze vallen op het heupbot.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik ze wel. Ben zelf ook breed van beneden. Ik ben zo veel bewuster gaan shoppen.
De broeken die je kiest, flared (wijde pijpen) of bootcut - en dus dan in een donkere wassing zoals hierboven al gezegd.
Tops niet te los, dan lijk je groter en breder van boven. Werk met tops die strakker zitten. Wat ik zelf mooi vind zijn de schoudervullingen (of de opgestikte, gerimpelde mouwen die je veel blijft zien), dan lijk je rond je middel slanker en heb je meer een zandloperfiguur.
Ik doe dit zelf niet altijd, maar hakken maken je benen langer en lijken daardoor slanker. Tailleriem gebruiken waar het kan is ook altijd goed. Jasjes is het mooiste als ze vallen op het heupbot.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik ze wel. Ben zelf ook breed van beneden. Ik ben zo veel bewuster gaan shoppen.
maandag 25 maart 2013 om 10:50
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben in shock! Geen smalle pijpen? Ik heb geloof ik alleen maar smal of recht in de kast. Draag ze dan overigens wel met hakken. In ieder geval geen bootcut, want dat vind ik juist heel dik maken. Maar misschien zie ik dat dus toch verkeerd in de spiegel...
Jullie zeggen ook donkere kleuren beneden, dat doe ik inderdaad ook. Vind dat alleen in de lente/zomer best lastig. Wat verstaan jullie in die seizoenen onder donker?
En tops. Kies ik dan wat kortere tops of juist die halverwege de heupen vallen en dus precies eindigen op het breedste deel?
Ben overigens wel aan het lijnen hoor, maar ik vind lekker eten ook veel te lekker. Ik geloof dus niet dat dat me kilo's gaat schelen, ben niet zo'n doorzetter
Op zich vind ik trouwens maat 42 ook niet mega, maar in sommige winkels kom ik nergens in. Dan voel ik me toch echt wel huge.
Jullie zeggen ook donkere kleuren beneden, dat doe ik inderdaad ook. Vind dat alleen in de lente/zomer best lastig. Wat verstaan jullie in die seizoenen onder donker?
En tops. Kies ik dan wat kortere tops of juist die halverwege de heupen vallen en dus precies eindigen op het breedste deel?
Ben overigens wel aan het lijnen hoor, maar ik vind lekker eten ook veel te lekker. Ik geloof dus niet dat dat me kilo's gaat schelen, ben niet zo'n doorzetter
Op zich vind ik trouwens maat 42 ook niet mega, maar in sommige winkels kom ik nergens in. Dan voel ik me toch echt wel huge.
maandag 25 maart 2013 om 11:02
kledingtips voor vrouwen die iets bredere heupen hebben.
Een lange broek met rechtuitlopende pijpen en een rechte vouw.
Een wikkeltop die net wat langer is.
Een rechte rok met een tuniekje en ceintuur die de taille benadrukt en die nét over de heupen valt
Een smalle jeans met rechte pijpen en een smal truitje dat net langer en slanker valt.
Nog enkele tips:
- Benadruk andere lichaamsdelen, bijvoorbeeld je taille, borsten, benen of iets in je gezicht
- Draag langere shirtjes die over je middel en/of heupen vallen
- Draag lange, recht uitlopende broeken
- Kies niet voor uitlopende rokjes
- Vermijd superstrakke kleding of kleding die opvallende prints of details hebben bij je heupen
- Draag geen superopvallende riemen
- Vermijd plooien. Vooral plooirokjes en plooibroeken accentueren je heupen héél erg
Een lange broek met rechtuitlopende pijpen en een rechte vouw.
Een wikkeltop die net wat langer is.
Een rechte rok met een tuniekje en ceintuur die de taille benadrukt en die nét over de heupen valt
Een smalle jeans met rechte pijpen en een smal truitje dat net langer en slanker valt.
Nog enkele tips:
- Benadruk andere lichaamsdelen, bijvoorbeeld je taille, borsten, benen of iets in je gezicht
- Draag langere shirtjes die over je middel en/of heupen vallen
- Draag lange, recht uitlopende broeken
- Kies niet voor uitlopende rokjes
- Vermijd superstrakke kleding of kleding die opvallende prints of details hebben bij je heupen
- Draag geen superopvallende riemen
- Vermijd plooien. Vooral plooirokjes en plooibroeken accentueren je heupen héél erg
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 25 maart 2013 om 11:03
http://www.beauty.nl/de-p ... ing-voor-jouw-figuur.html
maandag 25 maart 2013 om 11:04
http://www.girlscene.nl/p ... jk_stijladvies_van_dyanne
maandag 25 maart 2013 om 11:08
Ik begrijp de tip voor donkere kleuren wel, maar vind het niet nodig. Tegenwoordig heb je broeken in alle kleuren. Als je een goed model broek hebt past het gewoon goed. Wit zal ik niet snel doen, maar andere kleuren kunnen prima, mits het model dus goed is.
Ik heb brede heupen, stevige bovenbenen en een smalle taille. Ik draag broeken die vaak wat hoger in de taille zijn. Met een leuke jas of blouse kan het prima. Zorg dat de jas of blouse niet te kort is, maar op de heupen valt. Ik probeer wel altijd mijn borsten en taille te accentueren.
Ik draag ook gewoon strakke rokjes. Ook hier geldt dat het model gewoon goed moet zijn.
Ik heb brede heupen, stevige bovenbenen en een smalle taille. Ik draag broeken die vaak wat hoger in de taille zijn. Met een leuke jas of blouse kan het prima. Zorg dat de jas of blouse niet te kort is, maar op de heupen valt. Ik probeer wel altijd mijn borsten en taille te accentueren.
Ik draag ook gewoon strakke rokjes. Ook hier geldt dat het model gewoon goed moet zijn.
maandag 25 maart 2013 om 11:21
Als je dat meisje van het weer (NOS journaal) in een witte broek zit begrijp je dat je dat beter niet kan doen als je brede heupen hebt. Als ze een donkere broek aan heeft lijkt ze véél slanker.
Tops/jasjes moeten kort vallen,ze moeten zeker niet eindigen op het breedste gedeelte, dan trek je daar juist de aandacht naar toe.
Tops/jasjes moeten kort vallen,ze moeten zeker niet eindigen op het breedste gedeelte, dan trek je daar juist de aandacht naar toe.
maandag 25 maart 2013 om 16:27
Bootcut vind ik zelf alleen maar plomper maken (als ik bootcut draag dan trek ik daarboven een strak shirtje aan ter compensatie).
Heb zelf ook heupen en draag slim/straight fit die bij mij als een skinny vallen. Qua kleur draag ik van alles, maar let wel op de wassing. Lichte wassing op de bovenbenen vind ik dikker maken.
Daarop een top van soepelvallende stof met een getailleerd jasje of vest. Topjes en jasjes tot op breedste gedeelte van je heup ogen mooier mi.
Heb zelf ook heupen en draag slim/straight fit die bij mij als een skinny vallen. Qua kleur draag ik van alles, maar let wel op de wassing. Lichte wassing op de bovenbenen vind ik dikker maken.
Daarop een top van soepelvallende stof met een getailleerd jasje of vest. Topjes en jasjes tot op breedste gedeelte van je heup ogen mooier mi.