Mode & Beauty alle pijlers

kleding fotoshoot

20-07-2016 16:41 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande zaterdag heb ik een fotoshoot. Een collega van mij houdt van fotograferen en doet het daarom ook regelmatig. van natuur tot mensen. Hij heeft mij gevraagd of ik met hem een fotoshoot wil doen. Samen met mijn zusje. En daar heb ik Ja tegen gezegd. Ook omdat ik wel nieuwe foto's wil hebben en daarbij ook 11 kilo ben afgevallen.

Maar qua kledingkeuze kom ik er maar niet uit. Ook omdat ik nog nooit heb geposeerd. Wat doe je dan aan? Een jurk, rok of een witte broek? Met daarboven op een blouse? sexy topje? Aangezien het zaterdag wel lekker weer wordt, wil ik mij ook niet te dik kleden....

Iemand tips? Of er ervaring mee heeft wat goed in de smaak zal vallen
hangt helemaal af van soort foto's en de plaats. in het bod lijkt een jurk of witte broek me niet handig
zijn sexy foto's de foto's die je boven je bank zal hangen? Ik niet in ieder geval. Kies gewoon voor een jurkje. Regel alleen dat de kleur van je jurkje niet teveel wegvalt in de achtergrond. Dus stel in een weiland trek dan liever iets rood, geel blauws aan ipv groen.
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Het is inderdaad wel in een bos, mooi natuurgebied
Een sexy top met een collega als fotograaf? Hm, zou ik niet zo snel doen.

Google even op 'fotoshoot zussen' om ideeën op te doen..
En als je samen met je zus op de foto gaat, zorg dat de kleuren een beetje bij elkaar passen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Iets waar jij je lekker in voelt! Pas op met drukke prints en neem voor de zekerheid wat extra setjes mee. Denk ook aan de accessoires.

En wat is de setting, wordt het een studio shoot, bij een meertje, in een drukke stad, etc..
Silence is golden. Duct tape is silver.
makkelijk zittende kleding en stem dit af met je zus. Trek iets aan waar jij je lekker in voelt. Misschien een extra top, setje of jasje voor de afwisseling.

realiseer je dat deze foto's misschien jaren bij je ouders op de schoonsteenmantel gaan staan. Dus niet al te extreme kleuren en mode dingen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Gewoon dragen waar jij je lekker in voelt joh
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
en niet te drukke prints op je shirts als je met meer personen bent, dan valt je gezicht minder op
Is het wel zijn bedoeling om gezellige zussenfoto's te maken, of heeft hij eigenlijk iets pikants in gedachten?
Nou het heeft niks te maken met pikants.. we maken een zussenfoto maar ook allebei individueel
Een jeans. Lekker neutraal en je kunt dan tenminste ergens op gaan zitten zonder gelijk groene vegen te zien. Verder 'n neutraal topje/blouse. Kun je mee afwisselen.
Shoot first, ask questions later!
Idd niets met prints, gewoon effen.
Shoot first, ask questions later!
Heb je geen favoriete outfit? Die zou ik aan doen. Ik vind het altijd leuk juist, als je aan oude foto's terug kan zie hoe ik toen was. Dus ik zou niet basic of tijdloos of wat dan ook kiezen. Maar gewoon een outfit die jij leuk vind staan en waar jij je prettig in voelt.
Vraag de fotograaf welke kleuren/prints niet handig zijn en overleg met je zus voor de samenfoto.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:redbuIIetje schreef op 20 juli 2016 @ 17:52:

Een jeans. Lekker neutraal en je kunt dan tenminste ergens op gaan zitten zonder gelijk groene vegen te zien. Verder 'n neutraal topje/blouse. Kun je mee afwisselen.

+1

Neutraal en het liefst een pastel kleur/tint. En zorg er inderdaad voor dat jullie samen matchen qua kleding.
Zoek eens op google/pinterest/welke etc naar forest fotoshoot en kijk eens wat je het mooist vindt.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Ik doe waarschijnlijk een witte broek aan met een rode mouwloos top.En daarbij neem ik een extra setje kleding mee. En misschien dat ik nog zwarte pumps mee nemen. Waar de shoot wordt gehouden is wel een tegelpad waar ik over heen kan lopen. Het is een natuurgebied. Midden in het bos is het niet.
quote:my_little schreef op 21 juli 2016 @ 19:42:

Ik doe waarschijnlijk een witte broek aan met een rode mouwloos top.En daarbij neem ik een extra setje kleding mee. En misschien dat ik nog zwarte pumps mee nemen. Waar de shoot wordt gehouden is wel een tegelpad waar ik over heen kan lopen. Het is een natuurgebied. Midden in het bos is het niet.

Als fotograaf zeg ik: niet doen. Wit wordt vies, of is heel besmettelijk en rood is een erg aanwezige kleur. Voor alleen prima, maar niet in combinatie met je ziek.

Wat ik al zei: ik zou gaan voor een spijkerbroek en een effen licht/pastel shirt.
Spijkerbroek vindt ik een goed iets... En misschien doe ik wel een blouse aan, en neem wat extra mee
Klinkt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven