Mode & Beauty alle pijlers

kleding/stijladvies, heeft dat zin?

07-12-2019 22:49 83 berichten
Toen ik nog een jong kind was, leende ik van die boeken uit de bibliotheek om samen met mijn beste vriendin te bepalen wat voor seizoenstype we waren. Aangezien het boeken uit de jaren tachtig waren (want het was bepaald niet goed gesteld met de openbare bibliotheken in Oost-Groningen), heb ik lang gedacht dat alleen koraal me goed zou staan. Maar dat kocht ik nooit, want veel kleren zijn er niet in die kleur en fraai vind ik het ook niet.

Maar nu heb ik toch echt wat nieuws nodig. En ik lijk maar geen idee te hebben van wat me echt goed staat. Het is meestal mwah-okay of echt leuk, maar ik kom er niet achter waarom echt leuk juist leuk is.
Dus vraag ik me af: heeft het zin om zo'n meneer of mevrouw eens te vragen een soort advies voor me op te stellen? Wat voor soort kleding bij mijn figuur past, wat voor soort kleuren wel en juist niet?

Heeft iemand hier ervaring mee? Het voelt namelijk enorm decadent zoiets te gaan doen, dus ik ben benieuwd of het überhaupt werkt. En straks mag ik weer alleen koraal, zeegroen en pink dragen.
meisje85 schreef:
08-12-2019 15:11
Nee hoor, bij een kleuradvies zie je heel duidelijk dat verkeerde kleuren maken dat je er grauw uit ziet, dat je wallen meer opvallen, dat vlekjes meer opvallen, dat je er uit ziet alsof je twee nachten niet hebt geslapen, dat je ogen een matte uitstraling krijgen. Terwijl de goede kleuren het tegenovergestelde doen. Dat heeft niks met voorkeur te maken.
Ik weet het. Ik heb diverse kleuradviezen gehad van bekende “consultants”, maar ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Maakt niet uit, blij dat je er zoveel aan hebt gehad!

En inderdaad, je ziet toch zelf ook wel wanneer iets je haar of huid niet goed uit doet komen.

Ik moet wel zeggen dat ik veel met mode en kleding bezig ben en daarom dus een wat uitgesprokener mening heb over deze kleuradviezen, omdat het meestal nou niet echt revolutionair is. Wel denkt een groot deel van Nederland nu dat ze geen wit kunnen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft pas stijladvies gekregen van iemand die er ook meteen kleren bij kon verkopen. En dat heeft erg geholpen, ze ziet er stukken beter uit nu. Kleren waren wel duur. Je kan ook gewoon naar een paar goede modezaken gaan en dan het personeel vragen? is gratis...
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-12-2019 15:46
Ik weet het. Ik heb diverse kleuradviezen gehad van bekende “consultants”, maar ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Maakt niet uit, blij dat je er zoveel aan hebt gehad!

En inderdaad, je ziet toch zelf ook wel wanneer iets je haar of huid niet goed uit doet komen.

Ik moet wel zeggen dat ik veel met mode en kleding bezig ben en daarom dus een wat uitgesprokener mening heb over deze kleuradviezen, omdat het meestal nou niet echt revolutionair is. Wel denkt een groot deel van Nederland nu dat ze geen wit kunnen dragen.
Grappig dat je er gelijk van uit gaat dat ik zo’n advies heb gehad. Dat heb ik niet, ik weet heel goed welke kleuren me goed staan en welke kleuren minder. Maar als je dat van nature niet ziet bij jezelf - en die mensen zijn er genoeg -, dan kan zo’n advies best nuttig zijn.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
09-12-2019 11:15
Grappig dat je er gelijk van uit gaat dat ik zo’n advies heb gehad. Dat heb ik niet, ik weet heel goed welke kleuren me goed staan en welke kleuren minder. Maar als je dat van nature niet ziet bij jezelf - en die mensen zijn er genoeg -, dan kan zo’n advies best nuttig zijn.
Inderdaad. Als je het zelf niet ziet, is een consult van een kleur- en/of stijlconsulent handig.
Ik zie zelf redelijk goed welke kleuren me niet of wel staan. Dat ik een koel type ben is duidelijk. Dacht zelf dat ik een zomertype was. Bij een consult bleek ik toch een diepe winter te zijn en nu draag ik veel fellere kleuren dan bij een zomertype zouden horen. Evenals helder wit, waarvan ik dacht dat ik dat niet kon hebben.
meisje85 schreef:
09-12-2019 11:15
Grappig dat je er gelijk van uit gaat dat ik zo’n advies heb gehad. Dat heb ik niet, ik weet heel goed welke kleuren me goed staan en welke kleuren minder. Maar als je dat van nature niet ziet bij jezelf - en die mensen zijn er genoeg -, dan kan zo’n advies best nuttig zijn.
Ik had me vergist in degene die oorspronkelijk noemde dat ze kleuradvies had gehad.

Maar goed, ik blijf erbij dat het volslagen onzin is, ook voor wie er minder gevoel voor heeft. Maar er is een markt voor, dus dan is er niets aan de hand natuurlijk.
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Zo staat beige mij echt verschrikkelijk.

Maar 4 kleurtypes vind ik wel heel beperkt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer kleuren ik probeer, hoe minder makkelijk ik mezelf in zo'n kleurentype kan plaatsen. Ik blijk veel meer kleuren te kunnen 'hebben' dan gedacht. Het is gewoon een kwestie van proberen (en blijven proberen).
Het maakt bij mij althans veel meer uit wat voor soort stofje ik draag. Een simpel T-shirt staat over het algemeen armoedig bij me, ongeacht de kleur. Stof heeft dus ook invloed!
Het ene beige is het andere trouwens niet.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
16-12-2019 22:03
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Zo staat beige mij echt verschrikkelijk.

Maar 4 kleurtypes vind ik wel heel beperkt.
De 4 kleurtypes zijn ook weer onderverdeeld in subtypes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven