Mode & Beauty alle pijlers

Kleding wit maken

23-04-2017 23:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een flinke op schoon beurt van de kledingkast, kwam ik langs een wit jurkje met kanten mouwen die een beige kleur hebben. Graag had ik deze mouwen wit willen verven/bleken omdat ik dat toch wat mooier vind.

Alleen, welke verf kan ik hiervoor gebruiken? Moet ik de hele jurk dan mee verven? Is bleken misschien een optie? Krijg ik dan niet rare vlekken in de normale jurk die van zichzelf wit is?

Hopelijk hebben een paar mensen ervaring hier mee, alvast bedankt!
vraag eens bij de drogist. Daar hebben ze middeltjes zat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kleding wit verven is volgens mij wel heel erg lastig. Ik vraag mij af er überhaupt witte kledingverf te koop is. Bij de drogist verkopen ze meestal Dylon en voor zover ik weet heeft dat merk geen witte verf in het assortiment.
ik zou het niet bleken, want dat tast de stof enorm aan. Wit verven is volgens mij ook niet mogelijk. Met textielverf kun je alleen donkerder verven niet lichter.

Dus, wat je wil is niet mogelijk.
quote:Starshine-2 schreef op 23 april 2017 @ 23:52:

ik zou het niet bleken, want dat tast de stof enorm aan. Wit verven is volgens mij ook niet mogelijk. Met textielverf kun je alleen donkerder verven niet lichter.

Dus, wat je wil is niet mogelijk.Op bol.com kun je witte textiel verf halen. Weet alleen niet of het zo handig is om dat op kleding te smeren. En of het wel werkt
quote:Anonoompje schreef op 23 april 2017 @ 23:56:

[...]

Op bol.com kun je witte textiel verf halen. Weet alleen niet of het zo handig is om dat op kleding te smeren. En of het wel werkt Dat moet je fixeren met een strijkijzer. Ik denk dat dat meer bedoeld is om kleine afbeeldingen te maken, maar niet om een compleet kledingstuk te verven.
https://www.google.nl/url ... 1pGycCOF0jt6xN0sN5dbJl6VQ
dat is textielverf waarmee je kunt schilderen op kleding.
http://www.google.nl/url? ... 7b1XzaOLpeuoP34eh2y_LpGEQ
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 april 2017 @ 00:08:

https://www.google.nl/url ... 1pGycCOF0jt6xN0sN5dbJl6VQhet gaat niet om gelig verkleurde kleding weer wit maken, maar om een kledingstuk dat gewoon beige is wit verven/bleken
Ik zou het een nachtje in een emmer water met een scheut bleek zetten.
quote:Starshine-2 schreef op 24 april 2017 @ 00:09:

[...]

het gaat niet om gelig verkleurde kleding weer wit maken, maar om een kledingstuk dat gewoon beige is wit verven/blekenO, verkeerd begrepen.
quote:Jonari schreef op 24 april 2017 @ 00:11:

Ik zou het een nachtje in een emmer water met een scheut bleek zetten.Chloor is niet goed voor textiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven