Kledingstijl en een vraag
zondag 9 november 2025 om 14:55
Hoi dames.
Ik heb een wat apartere kledingstijl. Niet dat ik alleen maar die stijl draag natuurlijk. Maar ik voel me er vrouwelijk en ook ‘krachtig’ in. Ik krijg er altijd veel complimenten over. Ik zal zo de link naar die stijl plakken (en nee, ik heb er geen aandelen! Maar voor het beeld)
Enfin, de dames daar dragen ook vaak hoeden. Ik vind dat zo gaaf maar ik durf dat niet zo goed. Ik draag overigens wel gerust dames stropdassen bij die outfits. Dus twee vragen
1) ik ben benieuwd naar anderen met een aparte kledingstijl en laat eena wat zien
2) to Hoed of not to Hoed. Zouden jullie dat leuk vinden staan bij iemand
Enfin zoals beloofd de link naar de outfit pagina van dat merk
https://femkit.de/pages/outfits
Ik heb een wat apartere kledingstijl. Niet dat ik alleen maar die stijl draag natuurlijk. Maar ik voel me er vrouwelijk en ook ‘krachtig’ in. Ik krijg er altijd veel complimenten over. Ik zal zo de link naar die stijl plakken (en nee, ik heb er geen aandelen! Maar voor het beeld)
Enfin, de dames daar dragen ook vaak hoeden. Ik vind dat zo gaaf maar ik durf dat niet zo goed. Ik draag overigens wel gerust dames stropdassen bij die outfits. Dus twee vragen
1) ik ben benieuwd naar anderen met een aparte kledingstijl en laat eena wat zien
2) to Hoed of not to Hoed. Zouden jullie dat leuk vinden staan bij iemand
Enfin zoals beloofd de link naar de outfit pagina van dat merk
https://femkit.de/pages/outfits
zondag 9 november 2025 om 15:08
Al jaren draag ik in de winter af en toe een hoed. Ik vond het destijds wel lekker om me onder te verschuilen, slechte haardag of lang voorhoofd te maskeren en de hoeden (trilby) passen bij me. Er komt vooral van vrouwen commentaar op zoals ‘blijven doen’ of dat ik een gezicht voor hoeden heb.
Meestal trilby. Bolhoed staat ook goed maar dan val ik zo op en dat wil ik niet.
‘Mannen’ kleding van Pike Brothers staat me ook goed. Ik wissel af van gewoontjes naar stoer en soms wat netter.
Meestal trilby. Bolhoed staat ook goed maar dan val ik zo op en dat wil ik niet.
‘Mannen’ kleding van Pike Brothers staat me ook goed. Ik wissel af van gewoontjes naar stoer en soms wat netter.
zoefff wijzigde dit bericht op 09-11-2025 15:09
8.87% gewijzigd
.
zondag 9 november 2025 om 15:09
Vrouwen mogen een hoed binnen best ophouden.Galileogalilei schreef: ↑09-11-2025 15:06ik ben dol op hoeden, dus doen! maar als je binnen bent, wel afzetten.
Ik ben gek op hoeden, maar ik draag er zelden een, helaas.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 9 november 2025 om 15:12
Superleuke stijl!
Wbt hoeden: ik droeg als tiener en vroege twintiger hoeden, en kreeg daar heel veel aandacht mee op straat. Lang niet altijd positief. Heel veel mannen die dachten grappig te zijn. Het is ook best gedoe, eerlijk gezegd: zorgen dat-ie niet afwaait, zorgen dat je 'm niet ergens vergeet. (Een pet is wat dat betreft veel makkelijker, daar heeft de wind minder vat op, en je stop een pet makkelijk in je tas). Ik denk heel soms weleens 'zal ik weer eens', want ik vind het wel mooi. Maar heb uiteindelijk toch geen zin meer in het gedoe.
Het zou je stijl wel compleet maken, maar het is denk ik ook een beetje de vraag of je daar zo all the way in wil gaan.
Wbt hoeden: ik droeg als tiener en vroege twintiger hoeden, en kreeg daar heel veel aandacht mee op straat. Lang niet altijd positief. Heel veel mannen die dachten grappig te zijn. Het is ook best gedoe, eerlijk gezegd: zorgen dat-ie niet afwaait, zorgen dat je 'm niet ergens vergeet. (Een pet is wat dat betreft veel makkelijker, daar heeft de wind minder vat op, en je stop een pet makkelijk in je tas). Ik denk heel soms weleens 'zal ik weer eens', want ik vind het wel mooi. Maar heb uiteindelijk toch geen zin meer in het gedoe.
Het zou je stijl wel compleet maken, maar het is denk ik ook een beetje de vraag of je daar zo all the way in wil gaan.
zondag 9 november 2025 om 15:48
Ja ik heb er ook een aantal in diverse kleuren. Dat is ook mijn stijl. Met gilet ook het liefst. Daar kan ook gewoon een jeans met mooie laarzen onder.Jemoederheethenk6 schreef: ↑09-11-2025 15:33Dit is nu helemaal hip, de primark, zara en h&m hangen vol met ruitersjasjes en jagersjasjes.
zondag 9 november 2025 om 15:54
zondag 9 november 2025 om 17:38
Ook ik ben dol op hoeden maar draag ze alleen op vakantie in het verre buitenland
. Heb een hele collectie van mijn oma zaliger, compleet met hoedenpennen. Haar grote voorbeeld in de jaren ‘80 was Joan Collis in Dynasty
In NL draag ik er geen want niet erg praktisch op de fiets en qua zon kan ik het hier makkelijk af met enkel een zonnebril. Op het water een petje.
In NL draag ik er geen want niet erg praktisch op de fiets en qua zon kan ik het hier makkelijk af met enkel een zonnebril. Op het water een petje.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zondag 9 november 2025 om 18:21
Heeeel mooi! Ik draag bijna altijd hoofddeksels, ook hoeden. Krijg er ook vaak complimenten over, zelfs mensen die op straat naar me toe komen om dat te zeggen. Lekker doen zou ik zeggen, ik hoop dat meer mensen zich comfortabel voelen om aan te trekken waar ze zich goed in voelen. Vind het alleen maar leuk om te zien als iemand een eigen stijl heeft!
Edit: mijn hoeden koop ik in deze winkel https://www.hoedzo.nl/product-category/dames/
Edit: mijn hoeden koop ik in deze winkel https://www.hoedzo.nl/product-category/dames/
viamia wijzigde dit bericht op 09-11-2025 18:26
11.08% gewijzigd
zondag 9 november 2025 om 18:22
Ik ook! Op deze https://femkit.de/products/femkit-jacke-b-e-r-l-i-n
Maar die is me echt te duur, en ik heb al zoveel jassen en jasjes.
zondag 9 november 2025 om 18:25
Haha deze zag ik ook al inderdaad! Nou hoop ik voor TO dat ze stiekem toch aandelen heeft, dan kan ze gelijk een mooie hoedencollectie aanschaffenYejii schreef: ↑09-11-2025 18:22Ik ook! Op deze https://femkit.de/products/femkit-jacke-b-e-r-l-i-n
Maar die is me echt te duur, en ik heb al zoveel jassen en jasjes.
zondag 9 november 2025 om 20:57
Ja weet ik, zo heb ik het ook geleerd, vrouwen mogen hun hoed binnen ophouden, vind het alleen geen gezicht. Ik weet nog dat er een vrouw in de collegezaal zat met haar hoed op, zag er een beetje gek uit.
zondag 9 november 2025 om 21:48
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in