Kledingwinkels en merken 40+
maandag 1 september 2025 om 11:37
Ik ben inmiddels 40+ en heb wat moeite met het vinden van leuke kleding. Winkels waar ik vroeger heen ging hebben vooral jonge, hippe mode en crop tops zijn niet bepaald wat ik nog wil dragen. Wel zou ik er nog steeds een beetje hip uit willen zien, al hoef ik niet meer elke modetrend te volgen. Ben zelf niet het klassieke type met rustige basics, hou wel van een kleurtje en printje. Daarmee vind ik helaas niet echt veel soeps de laatste tijd en ik weet gewoon niet meer waar ik moet zijn. Als ik dit zo omschrijf, welke winkels (ketens of boetieks) of merken raden jullie aan?
maandag 1 september 2025 om 18:16
Sterrenstof74 schreef: ↑01-09-2025 14:50![]()
Nee, echt?! Waarom?![]()
Ik heb een hekel aan winkelen, mede omdat ik maar weinig (voor mij 50+) leuke kleding kan vinden. Bestel daarom graag bij Otto.
Ik lees mee voor tips. Ben 177 cm en daardoor zijn reguliere lengtes van broeken vaak te kort en de lange lengtes vaak te lang. Maat 38, maar door flinke boezem vaak maat groter nodig, wat met veel kleding niet mooi valt. Hou niet van printjes, maakt me ouwelijk. Knalkleuren staan me niet, evenals pastel.
Als ik eens een keer iets wil bestellen bij Otto, is de levertijd gigalang. Ik weet niet of dat bij alle artikelen zo is, maar ik zie het vaker.
In een tijd waarin grotere webshops vaak dezelfde dag verzenden of de volgende dag, is het niet echt meer van deze tijd denk ik.
maandag 1 september 2025 om 19:05
O echt? Das jammer zeg.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 3 september 2025 om 12:30
Leuk, aantal voor mij onbekende merken. Ga ik induiken. Thanks.Sanne_A schreef: ↑01-09-2025 17:24Ik (44) ben op een gegeven moment een lijstje bij gaan houden van merken die ik tegenkwam tijdens het winkelen en leuk vond.
Zip73 en G-Maxx zijn denk ik wel mijn favorieten.
POM Amsterdam zag ik toevallig vandaag ergens langs komen in een tijdschrift, lijkt ook de moeite waard.
De lijst:
Tiger of sweden
Expresso
Sezane
Studio Anneloes
G-maxx
Zip73
Oliver Bonas
Lofty manner
FOX'S
Purdey
Papilonne
Modström
The kooples
Sey studio
Vanilia
Kuyichi
Denham
Kings of Indigo
MUD jeans
Rosemunde
Claudia Strater
woensdag 3 september 2025 om 12:53
Ik vind Tally-Ho een heel fijne winkel. Goede mix aan merken, en als je wilt heel aardige en goede hulp: ben daar ook al vaker geslaagd buiten mijn comfort zone zeg maar (en dat het dan niet in de kast bleef hangen). Dat vind ik fijn, want steeds hetzelfde kopen kan ik zelf ook wel.
https://tally-ho.nl/
https://tally-ho.nl/
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
woensdag 3 september 2025 om 13:02
Zelfde voor mij, superfijn dus hartelijk dank! Enkele ken ik al wel dus zal vast wat meer leuks tussen zitten.
Tally-ho had ik nog nooit van gehoord, maar niet zo gek als ze alleen in noord holland zitten. Ziet er leuk uit en zitten een aantal van de eerder genoemde merken wel tussen. Prijzen zijn aan de hoge kant, maar wel leuke items!
woensdag 3 september 2025 om 13:16
Een stylist kan je ook helpen. Kent het aanbod en de merken vaak veel beter. De .ijne raadde me Madeleine (oine)aan maar dan bijv met de tip : vooral voor de basic truien.Ze had ook tips als: broeken van een bepaald merk zullen jou goed passen. Helaas heb ik niet al haar tips vastgelegd....
Is het probleem ook niet de mode en de silhouetten die nu in zijn en overal hangen?
Veel wide leg bijv, dat staat niet bij mijn figuur. En zo is het ook met kleuren, ik weet welke mij staan en dan kun je snel en winkel scannen en sta ik soms in een paar minuten weer buiten.
Dank aan degene die de merken lijst postte trouwens
Is het probleem ook niet de mode en de silhouetten die nu in zijn en overal hangen?
Veel wide leg bijv, dat staat niet bij mijn figuur. En zo is het ook met kleuren, ik weet welke mij staan en dan kun je snel en winkel scannen en sta ik soms in een paar minuten weer buiten.
Dank aan degene die de merken lijst postte trouwens
woensdag 3 september 2025 om 13:23
Talig-ho zit inderdaad alleen in noorden, maar als je er misschien eens in de buurt bent kun je proberen en ze hebben ook een goede webwinkel. Wel wat duurdere merken inderdaad.
Denk dat zo’n merkenlijst ook heel persoonlijk is en dat je die zelf moet samenstellen. Vanilia heb ik bijvoorbeeld echt geen goede ervaring mee, terwijl het ook best prijzig is.
Oh bedenk me net, van Uffelen heeft soms ook onverwacht leuke dingen (had ik niet gedacht, met die naam) https://www.vanuffelenmode.nl
Denk dat zo’n merkenlijst ook heel persoonlijk is en dat je die zelf moet samenstellen. Vanilia heb ik bijvoorbeeld echt geen goede ervaring mee, terwijl het ook best prijzig is.
Oh bedenk me net, van Uffelen heeft soms ook onverwacht leuke dingen (had ik niet gedacht, met die naam) https://www.vanuffelenmode.nl
woensdag 3 september 2025 om 22:43
Nee precies, vroeger zat er bij de wat duurdere merken ook wel verschil in, maar vaak is het nu ook gewoon goedkope, slechtgemaakte shit. Die kan ik dan bij de H&M wel goedkoper krijgen, als ik dat wil.
Bedacht me wel nog &otherstories https://www.stories.com/en-nl/clothing/ en ook kaufdichgluecklich https://www.kaufdichgluecklich-shop.de ... oncAaTzy8E
Leuke winkels! Ik geef toe, in Amsterdam wonen heeft ook zo zijn voordelen
Bedacht me wel nog &otherstories https://www.stories.com/en-nl/clothing/ en ook kaufdichgluecklich https://www.kaufdichgluecklich-shop.de ... oncAaTzy8E
Leuke winkels! Ik geef toe, in Amsterdam wonen heeft ook zo zijn voordelen

donderdag 4 september 2025 om 06:07
Ik lees even mee. Ik heb nog geen goede vervanging gevonden van Esprit en Edc waar ik altijd veel van had. Ik heb ook wel wat dingen van Only, maar verder weinig nieuws gekocht afgelopen periode. Ik draag graag jurkjes, maar ben klein en teveel aangekomen, waardoor veel uit mijn kast (en ook in de winkels) me niet echt meer staat. Dus evt tips zijn zeker welkom.
donderdag 4 september 2025 om 06:56
Geldt ook voor fabienne chapot. Ziet er op het eerste oog leuk en onderscheidend uit, maar wat een matige kwaliteit voor een hoge prijs.
De print en knoopjes zijn apart maar verder? Wie betaalt nu €170 voor een blouse?
donderdag 4 september 2025 om 07:59
donderdag 4 september 2025 om 08:10
Ik kocht ook altijd veel van Esprit, nu Cecil gevonden als redelijke vervanger. Ik kwam dit merk tegen in een winkel met andere merken, waaronder Street One.happyapple schreef: ↑04-09-2025 06:07Ik lees even mee. Ik heb nog geen goede vervanging gevonden van Esprit en Edc waar ik altijd veel van had. Ik heb ook wel wat dingen van Only, maar verder weinig nieuws gekocht afgelopen periode. Ik draag graag jurkjes, maar ben klein en teveel aangekomen, waardoor veel uit mijn kast (en ook in de winkels) me niet echt meer staat. Dus evt tips zijn zeker welkom.
donderdag 4 september 2025 om 08:29
https://www.emerce.nl/nieuws/webshop-ot ... -nederlandSterrenstof74 schreef: ↑01-09-2025 14:50Nee, echt?! Waarom?
Ik heb een hekel aan winkelen, mede omdat ik maar weinig (voor mij 50+) leuke kleding kan vinden. Bestel daarom graag bij Otto.
donderdag 4 september 2025 om 09:07
Gewoon kopen in de sale. Ik heb net 2 blouses gekocht voor 100 euro.
De kwaliteit is trouwens goed hoor, ze gaan echt lang mee.
donderdag 4 september 2025 om 09:07
happyapple schreef: ↑04-09-2025 06:07Ik lees even mee. Ik heb nog geen goede vervanging gevonden van Esprit en Edc waar ik altijd veel van had. Ik heb ook wel wat dingen van Only, maar verder weinig nieuws gekocht afgelopen periode. Ik draag graag jurkjes, maar ben klein en teveel aangekomen, waardoor veel uit mijn kast (en ook in de winkels) me niet echt meer staat. Dus evt tips zijn zeker welkom.
Grappig, ik mis Esprit vooral vanwege de lekker lange lange broeken.
donderdag 4 september 2025 om 09:11
donderdag 4 september 2025 om 09:17
Ik ook. Niet zo zeer de lengte, maar wel de pasvorm. Ik heb nu verschillende merken geprobeerd, maar niks zit zo lekker als de broeken van Esprit. Waarschijnlijk doet mijn gewichtstoename ook een duit in het zakje.
donderdag 4 september 2025 om 09:31
Hm Cecil droeg ik eigenlijk veel totdat mijn man vond dat het me te ouwelijk stond.Butterfly_fly schreef: ↑04-09-2025 08:10Ik kocht ook altijd veel van Esprit, nu Cecil gevonden als redelijke vervanger. Ik kwam dit merk tegen in een winkel met andere merken, waaronder Street One.

Maar goed, inmiddels zijn we dus wel minstens 15 jaar verder en heb ik eigenlijk totaal niet in beeld hoe hun collectie er nu uit ziet...

Maar toen had Cecil ook weinig qua jurkjes volgens mij?
donderdag 4 september 2025 om 10:17
cecil is een kwalitatief goed merk, maar je moet idd wel goed kijken dat je geen jaren 90 schooljuf wordt.happyapple schreef: ↑04-09-2025 09:31Hm Cecil droeg ik eigenlijk veel totdat mijn man vond dat het me te ouwelijk stond.![]()
Maar goed, inmiddels zijn we dus wel minstens 15 jaar verder en heb ik eigenlijk totaal niet in beeld hoe hun collectie er nu uit ziet...![]()
Maar toen had Cecil ook weinig qua jurkjes volgens mij?
ze hebben echt heel leuk spul, maar zeker niet alles
En doooooor!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in