Mode & Beauty alle pijlers

Kleine gaatjes in t-shirts,wie lost dit mysterie op?

22-03-2008 22:16 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al maanden last van een vreemd verschijnsel.

In t-shirts bij mij en bij mijn dochter ontdekken we steeds kleine gaatjes op de buikstreek.De heren in huis hebben er geen last van.

Ik heb al van alles bedacht en weer uitgesloten.



Eerst dacht ik dat het alleen bij h & m shirts was,nu hebben we het ook bij andere merken.

We dragen wel eens een riem,maar ook vaak niet.

Het gebeurt bij oudere shirt,ook bij pas nieuwe shirts.

Soms zijn ze al in de wasmachine geweest,soms niet.

Geen scherpe voorwerpen in de wasmachine (inmiddels wast mijn moeder ook tijdelijk voor mij,dus andere wasmachine).

Shirts worden bij elkaar gewassen,dus niet bij spijkerbroeken.

Soms trek ik s'morgens een shirt aan die nog gewoon intact is en ontdek ik in de loop van de dag ineens gaatjes.

Of het gaat ongeschonden de wasmachine in en schoon in de kast.

Als ik het dan pak om aan te trekken,gaatjes!!



Ik word er wanhopig van. Bedenk mij suf wat de oorzaak kan zijn,en controleer obsessief de kleding(meerdere malen per dag).



Heb al gezocht op internet,Ik vind alleen verhalen van "lotgenoten" die ook in het duister tasten.



Wie weet het?? (of heeft er ook last van)
Ik rook geen shag. Maar het zou kunnen. Er is natuurlijk wel eens een vonkje dat van een peuk naar beneden valt. En omdat ik het maar heel af en toe heb... Ja, kan heel goed nu ik erover nadenk. Die borsten ook X-D Als ik eten knoei valt het ook altijd daar :rofl:
Alle reacties Link kopieren
. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Haha Claire! lekker ben jij hoor.Eerst advies geven en dan zeggen dat je er geen verstand van hebt ;-).



Soleil, jouw gaatjesprobleem is opgelost! lol.



Helaas kan ik er niet over meepraten met mijn aa cupje,bij mij daalt alles gelijk recht naar beneden als ik wat knoei.



Die zilvervisjes lijken mij ook geen oorzaak.
Alle reacties Link kopieren
Kleerluis..... maar die schijnen nogal zeldzaam te zijn, heb ik deze week gelezen
Alle reacties Link kopieren
Heb het zelf ook wel gehad, denk zelf echt alleen aan knopen en riemen, waarom zouden die gaatjes anders altijd op dezelfde plaats zitten. Lijkt me niet dat motten zo nauwkeurig werken.
iry schreef op 22 maart 2008 @ 23:27:

Soleil, jouw gaatjesprobleem is opgelost! lol.



Helaas kan ik er niet over meepraten met mijn aa cupje,bij mij daalt alles gelijk recht naar beneden als ik wat knoei.





Nou, jouwe misschien ook. Je brandende sigarettenas (of hoe heet zoiets) dwarrelt zo naar beneden richting navel en slaat dus je aa cupje over O.o

Hoewel ik je dan wel wil vragen eens wat minder je dochter aan te steken ;-]
Alle reacties Link kopieren
Ja iry ik wilde je gewoon errug graag helpen... X-D
Alle reacties Link kopieren
als dat nu gewoon even mode wordt...gaatjes bij/ om de navel?? Zou misschien handig zijn :)
Nou, met mijn buik heb ik toch liever alles bedekt Claire @-(
Alle reacties Link kopieren
of mijn dochter rookt stiekum???

neuh dat echt niet
Alle reacties Link kopieren
trouwens ik zit altijd met een lap op schoot,dus daar valt mijn as dan op. is het dus ook niet
Alle reacties Link kopieren
Herkenning !! Ik had het laatst zelfs bij een gloednieuw shirt dat ik bij Neckermann besteld had. Ik haal het 's morgens uit het plastic en ik trek het aan. 's middags zaten er 2 gaatjes in. Het lijkt wel of de stof dan al oud of 'op' is.

Ik heb helaas ook geen oplossing maar ik baal er wel enorm van.
Alle reacties Link kopieren
Ja bikkei zoiets heb ik wel op internet gelezen over oud garen.

En bedacht mij dat het meestal bij aansluitende shirts is. De spanning staat wellicht het meest op de buikstreek.
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen, Ik importeer zelf textiel vanuit Bangladesh en mag zeggen dat ik iets verstand heb van het productieproces van o.a. T-shirts. De gaatjes in de shirts zullen waarschijnlijk voorkomen in de kleur zwart. Ik zal vertellen waarom.



Wanneer de katoen wordt geverfd (dying) dan kan je bij de kleur zwart dit op twee manieren doen. Reactive dying (verven) of silber dyed. In het eerste geval wordt het shirt geverfd met een kleurmiddel wat o.a. ook wordt gebruikt voor rode of blauwe shirts. Dit shirt kan je bijvoorbeeld met meerdere kleuren bedrukken en ook zal er nooit een probleem ontstaan van gaatjes e.d , behalve als je inderdaad motten hebt. De kleur zwart zal in het geval van deze productie een grijze schim over het zwart hebben. In het tweede geval (silber dyed) is het shirt gekleurt met een een textielverf die een diepere zwarte kleur aan het textiel geeft en het is voor de fabrikant goedkoper om te produceren. Het nadeel hiervan is, dat als deze shirts te lang liggen, dan gaat de verf aan het textiel vreten en kan het zijn dat je het shirt zo uit elkaar trekt of dat er na het wassen gaatjes ontstaan. Ook is dit shirt niet geschikt om met meerdere kleuren te bedrukken, omdat het dan vele malen onder een droger of tussendroger moet, zodat dit hetzelfde effect heeft als lang laten liggen. Ook dan ontstaan er gaten of trek je het shirt zo uit elkaar.



Het kan dus zijn dat er partijen textiel op de markt komen die te lang liggen en daardoor is de textiel in feite al versleten voordat je het koopt. Dit openbaart zich na het wassen.





even van een ander forum geplukt,maar ben nog niet overtuigd.
Alle reacties Link kopieren
Oh nu lijkt het net of ik dit allemaal schrijf!



Maar is dus van iemand ander,ik ben slechts de doorgever,geen importeur
Ik heb het bij een groen shirt gehad en bij witte shirts. Nog nooit bij zwart, dus dat verhaal gaat niet echt op.

Waar heb je de info vandaan?



Oh, ik heb het nu over gaatjes rond o.a. de buikstreek. Niet alleen die rond de borststreek (want daar had Claire al een verklaring voor).
Alle reacties Link kopieren
Haha soleil! de borststreek! hilarisch!

sorry maar ik vind het zo komisch.



Nee ik vind het verhaal ook niet echt bevredigend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ook al suf gepiekerd hoe het kan. De laatste 'verliezen' zijn een mooi weliswaar dun stof paars t-shirt en een rood shirtje, nog maar maar 2x gewassen (Mango), en bij de laatste zit het gaatje op mijn rug, aan de rechterkant, boven mijn zij (waar geen riem of wat dan ook kan zitten)... snap er ook niets van, maar baal ook enorm, want ja, shirtje net nieuw... Misschien is het toch een combinatie van dunnere kwaliteit en ergens tegen aankomen of iets in de wasmachine (maar gebruik geen persil bol met scherp randje oid). Met broeken gebeurt het nooit, dus misschien heeft het toch wel met de stoffen te maken die vooral vrouwen dragen en niet zoveel kunnen hebben. Ik zie mijn vriend nog niet in dunne shirtjes lopen, haha!



Ben inmiddels wel dunnere t-shirtjes gaan wassen in de bh waszakjes van Hunkemoller. De tijd zal leren of dit helpt...
Alle reacties Link kopieren
Hoie,

het kunnen tapijtkeverlarfjes zijn. Heb er járen last van gehad. De tapijtkevertjes zien eruit als kleine grijsbruine lieveheersbeestjes, de larfjes ervan zijn dol op wol, en andere stoffen zoals kleding (en matrassen)

Haast onuitroeibaar die krengen, ze verhuisden zelfs mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook weleens en is het toch echt slijtage (ook bij nieuwe shirts) Vrouwen dragen over het algemeen wat strakkere shirts dan mannen, deze shirts staan wat meer gespannen en daardoor slijten ze makkelijker door schuren langs bureaus, tafels, aanrecht, enz maar ook langs bijvoorbeeld een jasje wat je aan hebt. Ik werk zelf in de detailhandel en mijn kassieres hebben het altijd op de plekken waar je mee lang het kassablok schuurt. Soms zijn het nieuwe shirts, waarschijnlijk zitten er dan toch wat zwakkere draden in de stof waardoor je deze kleine gaatjes krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen erg strakke shirts, zit heeeeel erg weinig in auto in de gordel (heb nl zelf geen auto of een rijbewijs) , rook niet en zie de gaatjes in shirts van verschillende kleuren terug.

Hoop dat er nog meer verklaringen komen, want ik blijf het een frappant iets vinden dat Lief noch kinderen er last van hebben.....
wat een herkenning. Ik heb het ook, gek word ik er van. Ik heb het vooral met shirtjes van esprit, allemaal rond de buikstreek en soms al na 1 keer dragen.

Ik heb ook van alles bekeken, mijn broeken, riemen, autogordel. Ik dacht dat het kwam van ons dressoir (teak onbehandeld) waar ik me vaak bij de spiegel opmaak, en dan tegen een splinter aansta ofzo. Ook een poos gedacht dat de eettafel misschien de boosdoener was, schuren tegen de rand of iets. Rest van het gezin heeft nergens last van.

En precies als TO zegt, je draagt ze nog wel maar voelt je gelijk een slons.
Ik denk toch dat jullie eens moeten kijken naar wat jullie over die kleding heen dragen. Zitten er misschien scherpe dingentjes of hele stugge (nylon) randjes aan jullie tassen of jassen die voor gaatjes kunnen zorgen?
Alle reacties Link kopieren
Sjonge, nu word ik toch wel heel nieuwsgierig wat dit zou kunnen zijn....!

Net zo onverklaarbaar als het monster van Loch Ness, of de Bermuda driehoek ;-)

** zo, nu weer ontopic**
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb in vele shirts de gaatjes zitten, altijd rond de buikstreek, in zowel dure shirts als goedkopere. Een hele tijd heb ik gedacht dat het door mijn riem kwam, maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat het kwam door het schuren langs de bureaurand, evt. in combinatie met mogelijke scherpere randjes van riem/rits van broek.



Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden, maar baal wel iedere keer weer flink als ik in een net nieuw shirt weer een gaatje ontdek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven