Mode & Beauty alle pijlers

Kletsen over mode

09-08-2022 16:38 429 berichten
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.

Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel gaaf Viamia. Zou ik zeker kopen.
@Viamia, op zich best een leuke broek, maar in het kader van 'dragen wat je koopt' zou ik me afvragen of je deze broek ook vaker gaat dragen...? Ik ben overigens gezien de stof en het model ook wel bang dat dit een typische broek is die niet mooi valt / zit. Kijk maar eens op de 2e foto het model heeft haar hand in de broekzak, en je ziet hoe enorm veel stof ze 'over heeft' wat normaal dus helemaal zou flubberen bij de onderkant van de buik. Ik word altijd direct achterdochtig als een model zo een houding aanneemt want hoezo kun je niet neutraal poseren? Omdat het gek valt, zeker. Maar wellicht is dat mijn achterdochtigheid en zit ik ernaast.

Maar even als ander idee, je zou ook kunnen kijken of je bijvoorbeeld een kleurige sjaal om je hoofd kunt dragen (als een tulband oid) met flinke nepwimpers dan ben je ook al vrij extravagant. En zo'n sjaal kun je nog eens combineren met je eigen garderobe, en voelt het niet direct alsof je naar een verkleedfeestje gaat als je het eens 'gewoon' aantrekt (dat gevoel zou ik houden bij bijvoorbeeld die broek)
Of je gaat eens kijken bij een kringloopwinkel, is nog duurzamer ook qua keuze.
Wat een leuk topic.
Ik volg de mode niet op de voet, maar vind het wel leuk om over mee te kletsen.

Zelf heb ik deze jurk besteld en vandaag voor het eerst aan met zwarte boots en een panty (want koud op de fiets 's ochtends!!!). En ik ben er hartstikke blij mee. Afbeelding
vivapimpelmees schreef:
22-09-2022 15:29
Wat een leuk topic.

Zelf heb ik deze jurk besteld en vandaag voor het eerst aan met zwarte boots en een panty (want koud op de fiets 's ochtends!!!). En ik ben er hartstikke blij mee.
Mooi, Vivapimpelmees! Hoe gaat het met jou?
Ik heb deze gekocht:

https://www.pom-amsterdam.nl/collection ... tic-tribal

En deze broek heb ik op het oog:

https://www.pom-amsterdam.nl/collection ... dusty-pink
Leuk juf Joke. Ik vind de jurk van vivapimpelmees ook prachtig. Welk merk/winkel is dat?
lemoos2 schreef:
22-09-2022 16:04
Leuk juf Joke. Ik vind de jurk van vivapimpelmees ook prachtig. Welk merk/winkel is dat?
Volgens mij is die van Vivapimpelmees van Miljuschka via Wehkamp. Heeft echt een leuke nieuwe collectie.
Jufjoke schreef:
22-09-2022 15:52
Mooi, Vivapimpelmees! Hoe gaat het met jou?
Goed! Net terug van vakantie... weer ff wennen hier. En met jou? En je zoon?
lemoos2 schreef:
22-09-2022 16:04
Wehkamp. De lijn van Miljoeshka. Ben ik echt fan van.
vivapimpelmees schreef:
22-09-2022 16:07
Goed! Net terug van vakantie... weer ff wennen hier. En met jou? En je zoon?
Lekker hoor. Hoe gaat het met je reukvermogen?
Zoon doet het goed, hij is begonnen met de opleiding Verpleegkundige niveau 4. Heeft al een paar leuke meiden leren kennen. Die redt zich wel!
Jufjoke schreef:
22-09-2022 16:10
Lekker hoor. Hoe gaat het met je reukvermogen?
Zoon doet het goed, hij is begonnen met de opleiding Verpleegkundige niveau 4. Heeft al een paar leuke meiden leren kennen. Die redt zich wel!
Ik ruik nog steeds vrijwel niets....
vivapimpelmees schreef:
22-09-2022 16:41
Oh, wat vind ik dat rot om te horen.
@hobbeltverder

Ja je hebt gelijk ook. Ik ben even bij de zara binnen gelopen en heb het uiteindelijk ook niet gedaan. Het was in het echt ook een soort roze pyjama, dus niet echt een succes. Ik heb even bij vriendinnen gevraagd en kan een jurkje lenen! Dus uiteindelijk ook beter, voor mijn portemonnee en qua duurzaamheid. Want dat zat inderdaad wel in mijn achterhoofd.
vivapimpelmees schreef:
22-09-2022 15:29
Wat een leuk topic.

Zelf heb ik deze jurk besteld en vandaag voor het eerst aan met zwarte boots en een panty (want koud op de fiets 's ochtends!!!). En ik ben er hartstikke blij mee. Afbeelding
Wow...mooi hoor!
Je pense donc je suis
vivapimpelmees schreef:
22-09-2022 16:41
Dat is heel vervelend. Er schijnen trainingen te zijn om het reukvermogen terug te krijgen. In ieder geval sterkte! Hoop dat dit weer zo snel mogelijk terug mag komen. :redrose:

Nu ga ik weer ontopic. :)
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
23-09-2022 22:25
Dat is heel vervelend. Er schijnen trainingen te zijn om het reukvermogen terug te krijgen. In ieder geval sterkte! Hoop dat dit weer zo snel mogelijk terug mag komen. :redrose:

Nu ga ik weer ontopic. :)
Weet ik. Heb ik gedaan. Deed zelfs mee aan een onderzoek van het UMC. Zonder succes.
vivapimpelmees schreef:
23-09-2022 22:28
Weet ik. Heb ik gedaan. Deed zelfs mee aan een onderzoek van het UMC. Zonder succes.
:hug:

Waar heb je trouwens die mooie jurk besteld? Dat was ik nog vergeten te vragen.
Je pense donc je suis
viamia schreef:
23-09-2022 07:16
@hobbeltverder

Ja je hebt gelijk ook. Ik ben even bij de zara binnen gelopen en heb het uiteindelijk ook niet gedaan. Het was in het echt ook een soort roze pyjama, dus niet echt een succes. Ik heb even bij vriendinnen gevraagd en kan een jurkje lenen! Dus uiteindelijk ook beter, voor mijn portemonnee en qua duurzaamheid. Want dat zat inderdaad wel in mijn achterhoofd.
Ik zag op Vinted een goudkleurige broek maar wel met een leuke snit, zwart kort jasje erop en hakken eronder en je bent ook extravaganza :D
Mijn Guess jeans in de juiste maat is aangekomen en de andere had ik alweer op retour gedaan. Deze past fantastisch, ik weet niet wat me overkomt, je voelt niet eens dat je een broek aan hebt!
Blij dat ik 'm toch 'geruild' heb, zag er enorm tegenop, geen idee waarom. Dat 'ie weer in mijn maat verkrijgbaar was komt vast door een andere retour. Mazzeltje dus.

Het is een donkerblauwe raw relaxed fit jeans, waar ik vroeger van gruwelde ;-D Voor erboven heb ik een ijsblauwe merino wollen coltruitje en als mijn nieuwe laarzen eens goed gaan passen ben ik weer hipperdehip.
Voor deze winter wil ik mijn outfits wat meer basic houden.
En warm natuurlijk!
Jufjoke schreef:
22-09-2022 15:54
Ik heb deze gekocht:

https://www.pom-amsterdam.nl/collection ... tic-tribal

En deze broek heb ik op het oog:

https://www.pom-amsterdam.nl/collection ... dusty-pink
Oké, ik dacht slim te zijn. Ik heb niet de broek uit de onderste link gekocht, maar een andere, deze:

https://www.google.com/search?q=Fabienn ... aFlJXNECZM

Ik dacht nog: hahá, deze is lekker de helft van de prijs. Maar helaas blijkt het toch wel evident dat het niet dezelfde is. Dat wist ik natuurlijk wel, maar de kleur roze is toch wel echt anders. Heel eerlijk gezegd past de broek uit mijn eerste post beter bij mijn blouse dan die in deze link. Het kán wel, het staat wel, maar toch...de broek was er bovendien alleen in lengtemaat 34, dus er moet een klein stukje af. Bovendien zijn de pijpen echt veel wijder dan het lijkt op de foto. Ik denk dus dat ik de broek terugstuur. Ik vind het jammer om iets te houden dat weliswaar mooi is, maar waarvan ik nu al vermoed dat ik het niet vaak ga dragen.
MadameBijoux schreef:
23-09-2022 22:48
:hug:

Waar heb je trouwens die mooie jurk besteld? Dat was ik nog vergeten te vragen.
Wehkamp. Miljushka
Ik ben gek op mode, dus ik schrijf graag mee.

@Jufjoke, toevallig heb ik die broek van Fabienne Chapot ook besteld en terug gestuurd. Hij viel mooi maar ik vond de kleur echt te roze. Die van jouw link vind ik mooier.

Ik ben zojuist terug van het winkelen ( nou ja, vooral snuffelen) en ik had bijna deze trui gekocht

https://www.costesfashion.com/nl-nl/soe ... oze-358500

Twijfel, want hoe combineer je dit. In de winkel hadden ze de trui gecombineerd met een groene minirok. Heel mooi, maar minder geschikt voor mijn werk. Ik denk zelf aan groene broek of plissé rok.
blueroosje schreef:
24-09-2022 14:34
Ik ben gek op mode, dus ik schrijf graag mee.

@Jufjoke, toevallig heb ik die broek van Fabienne Chapot ook besteld en terug gestuurd. Hij viel mooi maar ik vond de kleur echt te roze. Die van jouw link vind ik mooier.

Ik ben zojuist terug van het winkelen ( nou ja, vooral snuffelen) en ik had bijna deze trui gekocht

https://www.costesfashion.com/nl-nl/soe ... oze-358500

Twijfel, want hoe combineer je dit. In de winkel hadden ze de trui gecombineerd met een groene minirok. Heel mooi, maar minder geschikt voor mijn werk. Ik denk zelf aan groene broek of plissé rok.
Ja, die van Pom is iets minder heftig roze dan die van Fabienne Chapot. Wat toevallig dat je dezelfde broek hebt besteld en om dezelfde redenen teruggestuurd hebt.

Is het groen, die trui? Ik zie een roze. Ik zag dat ze een andere kleur hebben, maar nu tijdens het typen kan ik niet zien welke. Wat betreft die roze zou ik niet veel verder komen dan combineren met zwart of jeans. Roze is op zich redelijk makkelijk te combineren, maar roze/zwart niet zo. Qua stijl kan wel veel: baggy jeans, flared broek, kokerrok, wijde midirok, plissé inderdaad. In mijn eigen kast valt roze een beetje uit de toon, dus niet per se makkelijk te combineren. Zwart draag ik niet veel, hooguit als basisstuk zoals een broek of schoenen.
Ik zie nu dat de andere variant zwart/wit is.
Zou je één van beide, roze of wit, combineren met groen? Hmm. Dat zie ik niet zo voor me. Het feit dat het contrast met dat zwart zo groot is, maakt hem niet makkelijk te combineren. Welke kleur groen zou je hierbij dragen dan?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven