Mode & Beauty alle pijlers

Kleur van foundation

23-08-2015 09:58 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

ik heb een foundation gevonden die ik wil kopen, echter twijfel ik over de kleur.

020 is erg mooi en kan ik hebben.

010, dus een tint lichter lijkt natuurlijker bij me. Al vind ik kleur 020 mooier, zit meer "leven'' in.

Echter, is mijn gezicht altijd donkerder dan mijn nek (eigenlijk roder) en 010 maakt het geheel mooier.

010 wordt te licht als ik een kleurtje krijg en evt. bruinigscreme ga gebruiken al zal dat voorlopig niet zo zijn. Toch neig ik er wel naar, het voelde het minst alsof ik wat op had.

Hebben jullie advies hierin?
Ik kies zelf altijd voor een "sand" kleur voor op mijn gezicht, omdat mijn nek ook wit is. Sand is ook licht, maar niet zo licht als " ivoor" dan ben ik net een spook...ik kan mij niet zo veel voorstellen bij jouw nummers.
Beide kleuren kopen en mengen totdat je de verhouding hebt die je wil. De zomer gaat naar haar einde en dan verandert je teint ook weer. Daarna heb je sowieso een lichtere kleur nodig om het naturel te houden. Met twee kleuren kun je het gewenste resultaat aanpassen.

Let wel op dat ze beiden dezelfde ondertoon hebben (of beide roze of geel).
Ik zou ze beiden kopen. De kleur van mijn gezicht verschilt in de zomer en de winter best veel. In de winter ben ik wat bleker en ziet een 'warmere' foundation er toch raar uit.
010 is een porceleine kleur en 020 licht beige, volgende de naam dan.

Beide zijn donkerder in het echt dan qua naam, in mijn ogen.

Ik dacht ook aan mengen, maar hoe krijg je dan de goede verhouding?

En is mengen wel handig, vraag ik me af. Wat is het resultaat daarmee.

Heb geen proefje om het te testen.

Ondertoon durf ik niet te zeggen, Fangtasia.

Ik denk geel, sowieso de 020...

Denk wel dat 010 voor nu slimmer is en dan van de zomer volgende jaar die donkerdere erbij nemen.
Ik zou de lichte kopen en in de zomer combineren met een mooie matte bronzer
quote:lala87 schreef op 23 augustus 2015 @ 10:13:

Ik zou de lichte kopen en in de zomer combineren met een mooie matte bronzerDit. Doe ik ook altijd. Werkt perfect. (Rare zin.Volgens mij kom ik nu over als een robot..)
Nou inderdaad,ik heb een bronzer en heb dat ook geprobeerd.

Aan een lichtere kleur kun je nog iets veranderen, maar bij een donkere niet.

Maar Ana_Isabel, jij hebt toch een tintje donkerder dan je nek gekozen?
quote:Ksenija schreef op 23 augustus 2015 @ 10:13:

010 is een porceleine kleur en 020 licht beige, volgende de naam dan.

Beide zijn donkerder in het echt dan qua naam, in mijn ogen.

Ik dacht ook aan mengen, maar hoe krijg je dan de goede verhouding?

En is mengen wel handig, vraag ik me af. Wat is het resultaat daarmee.

Heb geen proefje om het te testen.

Ondertoon durf ik niet te zeggen, Fangtasia.

Ik denk geel, sowieso de 020...

Denk wel dat 010 voor nu slimmer is en dan van de zomer volgende jaar die donkerdere erbij nemen.

Het resultaat is dan aan jou. Ik meng altijd een hoeveelheid op een oude cd (is ook makkelijk vast te houden), de kleur test ik op de kaaklijn. Als de kleur daar goed valt, dan dun opbrengen op de overige huid.

Koop je ze in een winkel? En van welk merk zijn de kleuren? Dan wil ik wel even voor je kijken wat betreft de ondertoon.

Zelf gebruik ik zelden een bronzer, eerst een goede verzorging, dan een primer, dan onregelmatigheden wegwerken met consealer (eventueel shapen als je wil), daar overheen de foundation en daaroverheen kleurloze poeder om ervoor te zorgen dat het en goed blijft zitten en oogschaduw en dergelijke goed hecht en niet doorloopt.
quote:Ksenija schreef op 23 augustus 2015 @ 10:20:

Nou inderdaad,ik heb een bronzer en heb dat ook geprobeerd.

Aan een lichtere kleur kun je nog iets veranderen, maar bij een donkere niet.

Maar Ana_Isabel, jij hebt toch een tintje donkerder dan je nek gekozen?

Ja klopt, maar het kleurverschil is echt minimaal. Ivoor kleur is echt wit/wit

En sand is meer huidkleurig, maar wel mat kies ik dan. Mijn wangen zet ik dan een beetje aan met licht beige.
Overigens bedenk ik mij dat ik dan natuurlijk geen bronzer gebruik, tenzij poeder altijd zo heet...(ik gebruik makeup dagelijks, maar weet de juiste termen niet altijd )
Is het gewoon poeder, Ana_Isabel.

Fangtasia; wat lief dat je even naar de ondertonen wilt kijken. (in hoeverre je dat kunt zien via een plaatje)

Het gaat om het merk Pupa en dan Like a doll.

Ik heb trouwens een transparante poeder gekocht, maar durf dat niet te gebruiken.

Mijn huid is al droog (zelfs met deze foundation) maar het beste tot nu toe.

Dan wordt het nog "poederiger" als je snapt wat ik bedoel?
quote:Ksenija schreef op 23 augustus 2015 @ 10:33:

Is het gewoon poeder, Ana_Isabel.

Fangtasia; wat lief dat je even naar de ondertonen wilt kijken. (in hoeverre je dat kunt zien via een plaatje)

Het gaat om het merk Pupa en dan Like a doll.

Ik heb trouwens een transparante poeder gekocht, maar durf dat niet te gebruiken.

Mijn huid is al droog (zelfs met deze foundation) maar het beste tot nu toe.

Dan wordt het nog "poederiger" als je snapt wat ik bedoel?

Weet je wat fijn is bij een droge huid? Foundation mousse. Ik doe er ook nog een beetje dagcreme onder als basis.

Mijn foundation "eindigt" ook een beetje in poedervorm. Ik gebruik ook geen transparante poeder vanwege de reden die jij net opgeeft.
Ik kan helaas nergens de volledige ingrediëntenlijst vinden van dit product. Alleen al daarom zou ik het niet kopen (tenzij ik het in een winkel zou kunnen uitproberen). Moet ook eerlijk bekennen dat ik met mijn eigen favoriete merken werk, misschien eens een aantal dingen bestellen en uitproberen. Aan de foto's te zien lijkt het een rozige ondertoon te zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Maar goed, daar heb je nu niets aan. Als je persé dit merk wil, dan kan ik geen advies geven. Als je eventueel een ander merk wil overwegen, dan hieronder een paar tips (vooral door je droge huid):

1. reinig je huid grondig voor het aanbrengen van make-up en breng (bij voorkeur met een penseel) dagcrème op. Laat deze goed intrekken!

2. Breng een primer op silliconenbasis aan (kan met hetzelfde penseel). Deze sluit je poriën zodat er geen vuil in kan komen. Het zorgt er ook voor dat je de make-up er later makkelijker vanaf krijgt.

3. Gebruik een foundation op olie en / of silliconenbasis aan. Deze zijn juist voor de droge huid. Een crèmefoundation kan ook.

4. Juist omdat de foundation wat vettiger is, is fixatiepoeder (de kleurloze poeder) belangrijk. Dit zorgt voor hechting en zorgt ervoor dat je niet gaat glimmen. Je hebt hier echter maar heel weinig van nodig. Als je een grote penseel hebt, dan 'dep' je de top in de poeder, tikt zachtjes het penseel af en wat er dan nog op zit is meer dan voldoende. Eerst je T-zone, dan de rest. Als je transparante poeder te dik opzet, dan wordt het geheel idd korrelig.

Wat betreft de onderkleur: welke kleur heb je zelf? Je kunt dit op meerdere manieren testen.

Belangrijk: Kies een kleur die als het ware versmelt met de natuurlijke huidskleur (mag eventueel 1 teint verschillen, echter te bleek maakt ziek, te donker maakt vlak).Test de teint op de kaaklijn (op de wang kom je vaak tot een te roze kleur waardoor het gelaat grauw wordt).

Laat de fond de teint overvloeien naar de halslijn zodat er geen masker gecreëerd wordt!

Is de ondertoon gelig of rozig? Bij moeite: zijn de aders op de pols eerder blauw, dan is de ondertoon vaak roze (= koele ondertoon). Zijn de aders eerder groen, dan is de ondertoon vaak gelig (= warme ondertoon).

Je ziet het ook bij het decollete.

Ook kun je het uitproberen met een gouden en zilveren oogschaduw, door deze op de hand te smeren. Goud versmelt mooi met een gele ondertoon. Zilver versmelt mooi met een roze ondertoon.

Kun je hier iets mee??
quote:Fangtasia schreef op 23 augustus 2015 @ 11:20:

Ik kan helaas nergens de volledige ingrediëntenlijst vinden van dit product. Alleen al daarom zou ik het niet kopen (tenzij ik het in een winkel zou kunnen uitproberen). Moet ook eerlijk bekennen dat ik met mijn eigen favoriete merken werk, misschien eens een aantal dingen bestellen en uitproberen. Aan de foto's te zien lijkt het een rozige ondertoon te zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Maar goed, daar heb je nu niets aan. Als je persé dit merk wil, dan kan ik geen advies geven. Als je eventueel een ander merk wil overwegen, dan hieronder een paar tips (vooral door je droge huid):

1. reinig je huid grondig voor het aanbrengen van make-up en breng (bij voorkeur met een penseel) dagcrème op. Laat deze goed intrekken!

2. Breng een primer op silliconenbasis aan (kan met hetzelfde penseel). Deze sluit je poriën zodat er geen vuil in kan komen. Het zorgt er ook voor dat je de make-up er later makkelijker vanaf krijgt.

3. Gebruik een foundation op olie en / of silliconenbasis aan. Deze zijn juist voor de droge huid. Een crèmefoundation kan ook.

4. Juist omdat de foundation wat vettiger is, is fixatiepoeder (de kleurloze poeder) belangrijk. Dit zorgt voor hechting en zorgt ervoor dat je niet gaat glimmen. Je hebt hier echter maar heel weinig van nodig. Als je een grote penseel hebt, dan 'dep' je de top in de poeder, tikt zachtjes het penseel af en wat er dan nog op zit is meer dan voldoende. Eerst je T-zone, dan de rest. Als je transparante poeder te dik opzet, dan wordt het geheel idd korrelig.

Wat betreft de onderkleur: welke kleur heb je zelf? Je kunt dit op meerdere manieren testen.

Belangrijk: Kies een kleur die als het ware versmelt met de natuurlijke huidskleur (mag eventueel 1 teint verschillen, echter te bleek maakt ziek, te donker maakt vlak).Test de teint op de kaaklijn (op de wang kom je vaak tot een te roze kleur waardoor het gelaat grauw wordt).

Laat de fond de teint overvloeien naar de halslijn zodat er geen masker gecreëerd wordt!

Is de ondertoon gelig of rozig? Bij moeite: zijn de aders op de pols eerder blauw, dan is de ondertoon vaak roze (= koele ondertoon). Zijn de aders eerder groen, dan is de ondertoon vaak gelig (= warme ondertoon).

Je ziet het ook bij het decollete.

Ook kun je het uitproberen met een gouden en zilveren oogschaduw, door deze op de hand te smeren. Goud versmelt mooi met een gele ondertoon. Zilver versmelt mooi met een roze ondertoon.

Kun je hier iets mee??Wat lief dat je zoveel moeite doet.
TO; ik zou ook nog een foundation er bij kopen zodat je kunt mengen.

Dat transparante poeder gebruik ik op mijn T zone, die wil na een paar uur wel eens een klein beetje gaan glimmen en door dat poeder gebeurt dat minder snel. Als je een droge huid hebt lijkt me dit niet nodig.

@Fangtasia:

Ik ben wel benieuwd waarom je dezelfde ondertoon moet kopen als je twee foundations koopt?

Laatst met de 1+1 make up actie bij de Kruidvat heb ik een foundation gekocht waarvan ik in de winkel vond dat die het beste bij mijn huid paste (getest op kaaklijn), maar over mijn gehele gezicht en vooral op de foto is hij nét iets te licht / roze. Ik dacht er aan om een tint donkerder te kopen, met gele ondertoon zodat ik deze kan mengen. Mijn eigen ondertoon is namelijk niet super geel, maar eerder neutraal iets tussen roze en geel in denk ik.

Thanks

Ik vind het leuk om te doen en zo heb ik ook nog iets aan mijn opleiding
quote:JeMappelle schreef op 23 augustus 2015 @ 11:25:

TO; ik zou ook nog een foundation er bij kopen zodat je kunt mengen.

Dat transparante poeder gebruik ik op mijn T zone, die wil na een paar uur wel eens een klein beetje gaan glimmen en door dat poeder gebeurt dat minder snel. Als je een droge huid hebt lijkt me dit niet nodig.

@Fangtasia:

Ik ben wel benieuwd waarom je dezelfde ondertoon moet kopen als je twee foundations koopt?

Laatst met de 1+1 make up actie bij de Kruidvat heb ik een foundation gekocht waarvan ik in de winkel vond dat die het beste bij mijn huid paste (getest op kaaklijn), maar over mijn gehele gezicht en vooral op de foto is hij nét iets te licht / roze. Ik dacht er aan om een tint donkerder te kopen, met gele ondertoon zodat ik deze kan mengen. Mijn eigen ondertoon is namelijk niet super geel, maar eerder neutraal iets tussen roze en geel in denk ik.

Die transparante poeder heeft niets te maken met je huidstructuur, maar met het fixeren van de make-up én het tegengaan van glimmen. Omdat je op een droge huid vettigere producten gebruikt, heb je hem dus wel nodig!

Je kunt wel twee verschillende ondertonen mengen, maar dan wordt het mengen moeilijker, je hebt dan kans dat je je found in verschillende verhoudingen moet mengen om een egaal resultaat te krijgen. De ondertoon kies je nl. op basis van je eigen toon. Het is ook meer gangbaar omdat je de meeste oneffenheden wegwerkt met consealer, en hier gebruik je per plek juist de bijbehorende toon, hierover heen zet je dan een foundation met 1 toon.

Probeer eens met de goud / zilver oogschaduw je teint te bepalen. In de winkel heb je vaak slecht licht, als je de volgende keer op je kaaklijn aanzet, gewoon even naar buiten lopen en in daglicht kijken of het de juiste kleur is.
Ik doe ook eerst dagcreme en dat een hele vette.

Het is voor mij echt een probleem geweest om een foundation te vinden dat zo min mogelijk poederig is. Een klein beetje hou je toch, denk ik. Welke gebruik jij dan?

Ik vind het wel zonde dat ik een transparante poeder heb gekocht, een erg dure ook.

Maar wellicht kan ik het ietsje op de minder droge delen aanbrengen. Heb ook wel eens gehad dat een foundation na een paar uur "smelt" op bepaalde plekken en dat is ook lelijk. Wellicht helpt dit hier een beetje bij.
quote:Fangtasia schreef op 23 augustus 2015 @ 11:33:

[...]

Die transparante poeder heeft niets te maken met je huidstructuur, maar met het fixeren van de make-up én het tegengaan van glimmen. Omdat je op een droge huid vettigere producten gebruikt, heb je hem dus wel nodig!

Je kunt wel twee verschillende ondertonen mengen, maar dan wordt het mengen moeilijker, je hebt dan kans dat je je found in verschillende verhoudingen moet mengen om een egaal resultaat te krijgen. De ondertoon kies je nl. op basis van je eigen toon. Het is ook meer gangbaar omdat je de meeste oneffenheden wegwerkt met consealer, en hier gebruik je per plek juist de bijbehorende toon, hierover heen zet je dan een foundation met 1 toon.

Probeer eens met de goud / zilver oogschaduw je teint te bepalen. In de winkel heb je vaak slecht licht, als je de volgende keer op je kaaklijn aanzet, gewoon even naar buiten lopen en in daglicht kijken of het de juiste kleur is.

Thanks! Het was inderdaad erg 'slecht' licht in de winkel en heb me voorgenomen om de volgende keer even naar buiten te lopen met m'n spiegel. Goud en zilver staan me beide goed, in de winter is het denk ik meer zilver en in de zomer goud. Mijn aderen op mijn pols zijn in het midden blauw / paars en aan de buitenkanten groen. De foundation staat me op zich wel, maar het kan beter. Ik heb 'm vergeleken met eentje die ik heb gekocht nadat een visagiste me op heeft gemaakt en die is een vleugje geler maar ook niet super geel. Ahhhh het is echt een hele klus om de perféchte foundation te vinden!

Fijne tip trouwens van je oude cd als mengpaneel, dat ga ik ook doen!

Nee, geen spijt hebben van die transparante poeder Waarschijnlijk gebruik je gewoon te veel ervan, je hebt hem echt nodig, ook om het "smelten" te voorkomen.

Ik heb verschillende merken MAC, Farmasi, Parisax en Garnier. De fixatiepoeder heb ik van Kryolan. Het consealerpallet heb ik van Kryolan, maar ik gebruik ook de consealers van Farmasi en Max&More (van de action). Daarnaast heb ik nog wat spullen van BE (merk van Ici Paris).

Als je in de buurt woont dan wil ik je best eens een hele make-up opzetten zodat je de verschillen kunt ervaren.

Ow, en wat betreft de dagcrème, het kan zijn dat je deze of te dik opzet, of dat deze te vet is om er een make-up overheen te zetten. Hij moet echt ingetrokken zijn voor je verder kunt.
JeMappelle, ik ga ervan uit dat beide kleuren je goed staan, het gaat om het effect van de kleur op de huid van je hand

Als je er zilver en goud opzet, dan versmelt eentje heel mooi met je huid, die geeft dan je ondertoon aan (goud is gelige ondertoon, zilver is rozige ondertoon).

Je aders geven aan dat je waarschijnlijk een rozige ondertoon hebt (want hoofdzakelijk blauw). Zou je een gele ondertoon gebruiken, dan krijg je waarschijnlijk een vale kleur.

Voordeel van de zoektocht: als je eenmaal de juiste basis hebt, dan is het daarna kinderspel. Even oefenen met mengen en klaar. Nadeel is inderdaad het slechte licht in winkels en als je al make-up op hebt, dan kun je sowieso niet goed testen.

Mijn insteek als ik een make-up opzet: de foundation mag niet zichtbaar zijn, dus zo naturel mogelijk.
Ik zou de 001 nemen en dan wat bronzer pakken om het levendiger te maken. Een mooie licht roze (of licht perzik als jij warm type bent) blush maakt het af.

overigens ik heb ook vreselijk droge huid, ik gebruik dermalogica barrier repair met name als primer (is op basis van siliconen), blijft foundation erg goed mee zitten! ook breng ik mijn SPF 50+ van La roche posay als laatste op, en een minuutje later de foundation, dat mengt dan iets.
Fantgtasia; heel lief van je dat je zoveel uit wilt leggen.

Ik heb de poeder nog niet gebruikt, maar ga dat wel doen en dan inderdaad minimaal!

Moet alleen nog een kwast daarvoor vinden.. Het is een compacte poeder, geen losse.

Het is trouwens conCealer

Dagcreme doe ik redelijk wat op, juist met de bedoeling dat de foundation niet droog is.

Maar ik doe wel 10 minuten wachten, inderdaad. Waarom is het aan te raden om het met een penseel aan te brengen? Maakt toch in principe niet uit? Weet wel dat make-up artiesten dat doen, maar dat is meer omdat ze zo werken, lijkt me.

Primer wil ik liever niet gebruiken, wil zo min mogelijk "laagje", ook omdat ik een gevoelige huid heb. De keren dat ik het geprobeerd heb, hielp het ook niet. Maar kan me voorstellen dat het wel mooier kan zijn.

Deze foundation is een hele dunne, waterige die je moet schudden in het flesje. Ik ging altijd voor dikke, romige maar deze bevalt goed. Met name, omdat de ingredientenlijst heel kort is, dus minder kans op reacties. Er zit geen parfum,alcohol en parabenen in. Ook geen propylene glycol. Dat is ook de reden dat ik ervoor koos.

Ik denk dat ik meer een roze ondertoon heb.

Ik wil sowieso nog wel een serum, misshien is dat een goede tip, Strikje. (liefst zou ik iets anti-age willen)

Ik heb ook een zonnecreme, die ik liefst wil gebruiken, maar denk dat die niet goed is onder de foundation...

Daarom kies ik de vettige creme, overigens een hele goede. Mocht je iemand willen weten welke dat is, hoor ik het graag!

Ik heb ook een fixerende spray eroverheen gedaan, maar niet zo een die uitdroogd.

Heb het idee dat het misschien wel ietsje helpt, maakt het wat vochtig allemaal.
Ik ben in ieder geval consequent in mijn fout thanks

Met een penseel breng je minder op. Daarnaast werkt het hygiënischer. Vandaar dat ik als make-up artist ook bijna alles met penseel doe en alles wat in potjes zit eruit haal met spatels (en dan dus op mijn cd-pallet zet). Maar het kan ook prima met je vingers hoor. Een paar kleine stipjes op je gelaat en hals zetten en dan gelijkmatig inmasseren.

Dunne waterige found is juist voor vette huid. Deze structuur droogt uit op je droge huid en wordt korrelig. Een primer is een beschermlaag, het is niet echt een laagje make-up, meer een laagje extra crème. Welke primer had je?

Hele romige found is heel geschikt voor een avondmake-up bij droge huid. Deze ligt er echter wat dikker op, dus die gebruik ik zelf niet voor een dagmake-up.

Wat je zou kunnen doen is de dagcrème mengen met de found. Dus niet na elkaar opbrengen, maar in 1 keer. (Mijn schoonmoeder heeft ook een droge en heel gevoelige huid, bij haar los ik het op deze manier op).

Voor de fixeerpoeder een grote ronde kwast gebruiken. Deze hoeven niet duur te zijn, bij de HEMA heb je ze al voor ¤5 of zo. Als je een kwastje hebt wat je in de houder kunt draaien, dan kun je na het poederen ook een beetje nieuwe poeder erop doen, hem dichtdraaien en in je tas stoppen. Bij zweten kun je dan even bijtippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven