Kleur van foundation
zondag 23 augustus 2015 om 09:58
Goedemorgen dames,
ik heb een foundation gevonden die ik wil kopen, echter twijfel ik over de kleur.
020 is erg mooi en kan ik hebben.
010, dus een tint lichter lijkt natuurlijker bij me. Al vind ik kleur 020 mooier, zit meer "leven'' in.
Echter, is mijn gezicht altijd donkerder dan mijn nek (eigenlijk roder) en 010 maakt het geheel mooier.
010 wordt te licht als ik een kleurtje krijg en evt. bruinigscreme ga gebruiken al zal dat voorlopig niet zo zijn. Toch neig ik er wel naar, het voelde het minst alsof ik wat op had.
Hebben jullie advies hierin?
ik heb een foundation gevonden die ik wil kopen, echter twijfel ik over de kleur.
020 is erg mooi en kan ik hebben.
010, dus een tint lichter lijkt natuurlijker bij me. Al vind ik kleur 020 mooier, zit meer "leven'' in.
Echter, is mijn gezicht altijd donkerder dan mijn nek (eigenlijk roder) en 010 maakt het geheel mooier.
010 wordt te licht als ik een kleurtje krijg en evt. bruinigscreme ga gebruiken al zal dat voorlopig niet zo zijn. Toch neig ik er wel naar, het voelde het minst alsof ik wat op had.
Hebben jullie advies hierin?
zondag 23 augustus 2015 om 12:31
Ksenija, zit er geen SPF in je found? Als dit wel zo is, dan zou ik geen extra gebruiken. Dan krijg je nl. het effect van witte plekken bij bepaald licht (wat je ook wel eens op foto's in het celeb topic ziet).
Serum heb je veel verschillende in. Gebruik wel een apart serum voor rondom je ogen, deze huis is anders. Dit serum kun je ook goed gebruiken rondom je lippen, werkt perfect op de kleine lijntjes die daar ontstaan.
Serum heb je veel verschillende in. Gebruik wel een apart serum voor rondom je ogen, deze huis is anders. Dit serum kun je ook goed gebruiken rondom je lippen, werkt perfect op de kleine lijntjes die daar ontstaan.
zondag 23 augustus 2015 om 12:45
En toch vind ik het qua uitdrogen erg meevallen, ondanks de water-structuur. Vind het wel prettig, zo dun. Heb niet zo'n stikkend masker-gevoel. Het dekt ook niet volledig en oogt dus natuurlijker.
Heb nog een proefje van een romige, voor de droge huid van dat merk. Maar daar zit redelijk wat parfum in en dat wil ik liever niet.
Qua primer heb ik alleen wel eens proefjes gehad, Smashbox voor hydratatie bv. Heb hier nog iets van Clarins, een flashbalm liggen. Maar als ik een serum wil, dan iets verzorgends voor de avond. De creme is verder alleen hydraterend. En het is een boter-achtige, dus mengen kan niet. Heb dat wel eens gedaan met andere creme's, is een optie. Al vind ik het minder mooi/dekkend.
Er zit wel SPF 15 in de foudation en volgens mij krijg je dan al een heel licht gezicht, zeker met kleur 010
Heb nog een proefje van een romige, voor de droge huid van dat merk. Maar daar zit redelijk wat parfum in en dat wil ik liever niet.
Qua primer heb ik alleen wel eens proefjes gehad, Smashbox voor hydratatie bv. Heb hier nog iets van Clarins, een flashbalm liggen. Maar als ik een serum wil, dan iets verzorgends voor de avond. De creme is verder alleen hydraterend. En het is een boter-achtige, dus mengen kan niet. Heb dat wel eens gedaan met andere creme's, is een optie. Al vind ik het minder mooi/dekkend.
Er zit wel SPF 15 in de foudation en volgens mij krijg je dan al een heel licht gezicht, zeker met kleur 010
zondag 23 augustus 2015 om 13:57
Als je een goede zonnecreme zoekt voor je gezicht, die van Biotherm face lait factor 30. Ik merk echt een heel groot verschil in mijn huid, als ik die wel of niet na mijn dagcreme smeer. M'n huid voelt veel zachter en gehydrateerder En factor 30 is altijd goed tegen de rimpels En een foundation er over is geen probleem (was ook bang dat het te vet zou zijn, en de foundation weer van m'n gezicht af zou glijden). Dus als je een keer langs een IciParis/Douglas loopt, vraag eens een proefje
Verder zou ik goed kijken van welke kleur je gezicht het mooiste wordt. Tuurlijk kan je met bronzer e.d. aan de slag, maar als een foundation je 'doods' maakt, is het gewoon zonde om die te kopen. Je koopt het tenslotte om je gezicht er mooier uit te laten zien, niet om daarna nóg meer make up te moeten smeren om het recht te trekken
Als de juiste kleur er niet tussen zit, maak geen offers, maar ga gewoon op zoek naar een andere foundation die wel een goeie match is met jouw huid. Mijn borst is ook veel bruiner dan mijn nek en mijn gezicht, en mijn gezicht weer dan mijn nek. Ik kijk vooral naar wat past bij mijn borst, omdat ik mijn nek toch altijd meeneem met smeren. Een wit gezicht en een witte nek boven een bruinere borst is natuurlijk ook niet altijd even mooi
Verder zou ik goed kijken van welke kleur je gezicht het mooiste wordt. Tuurlijk kan je met bronzer e.d. aan de slag, maar als een foundation je 'doods' maakt, is het gewoon zonde om die te kopen. Je koopt het tenslotte om je gezicht er mooier uit te laten zien, niet om daarna nóg meer make up te moeten smeren om het recht te trekken
zondag 23 augustus 2015 om 14:19
Noelle: gebruik jij dagcrème en zonnemelk?!
Ik heb wel een fijne gevonden van Lancaster, ook spf30.
Eens dat eigenlijk de foundation goed moet zijn, zonder afhankelijk te zijn van bronzer en zo. (zonder kan ook nog wel) Gebruik liever ook niks erbij. Maar ik kan echt niet verder zoeken naar een ander merk, heb al veel geprobeerd en ik moet ook erg op de ingredienten letten. Overigens, ben ik met je eens dat je vooral naar het gezicht moet kijken en niet zozeer naar je lichaam (zeker met de herfst/winter op komst. Soms wil een foundation ook later op de dag wat donkerder worden door oxidatie. Ik kan op zich met beide wegkomen, denk dat ik nu voor de lichte ga. Kreeg een blik van een lekker ding zaterdag, zonder verder makeup op te hebben dus ik gooi het maar op de foundation
Ik heb wel een fijne gevonden van Lancaster, ook spf30.
Eens dat eigenlijk de foundation goed moet zijn, zonder afhankelijk te zijn van bronzer en zo. (zonder kan ook nog wel) Gebruik liever ook niks erbij. Maar ik kan echt niet verder zoeken naar een ander merk, heb al veel geprobeerd en ik moet ook erg op de ingredienten letten. Overigens, ben ik met je eens dat je vooral naar het gezicht moet kijken en niet zozeer naar je lichaam (zeker met de herfst/winter op komst. Soms wil een foundation ook later op de dag wat donkerder worden door oxidatie. Ik kan op zich met beide wegkomen, denk dat ik nu voor de lichte ga. Kreeg een blik van een lekker ding zaterdag, zonder verder makeup op te hebben dus ik gooi het maar op de foundation
zondag 23 augustus 2015 om 18:01
Wat je zou kunnen doen is de foundation in kleur 020 kopen en ook een flesje MAC Face & Body in de kleur wit kopen. Mocht de foundation iets te donker zijn, dan kan je een heel klein druppeltje van de witte foundation erbij mengen zodat 'ie wat lichter wordt. MAC Face & Body is een redelijk vette foundation op waterbasis (klinkt heel raar trouwens) dus ideaal voor de droge huid.
*prik*
zondag 23 augustus 2015 om 18:30
Ik heb het geprobeerd, Emma. Maar dan bij de jukbeenderen, is best mooi.
Misschien is het vooral wennen, om zoveel te gebruiken.
@Venstermug; ik ben bekend met de F&B van Mac, heb er ooit een sample van gehad in een kleur, maar het lag niet goed op mijn huid. Erg droog, ook.
Maar wel een handige tip, om het met die witte lichter te maken op zich.
Maar ik ga dan toch liever voor de lichtere, hoef ik geen 2 goedjes te mengen.
(zo licht is het ook niet, trouwens) Ik denk dat het me vooral opvalt, omdat ik zelf wat rode wangen heb.
Door de foundation lijkt het flets, omdat die wangen die kleur niet meer zo sterk hebben.
Misschien is het vooral wennen, om zoveel te gebruiken.
@Venstermug; ik ben bekend met de F&B van Mac, heb er ooit een sample van gehad in een kleur, maar het lag niet goed op mijn huid. Erg droog, ook.
Maar wel een handige tip, om het met die witte lichter te maken op zich.
Maar ik ga dan toch liever voor de lichtere, hoef ik geen 2 goedjes te mengen.
(zo licht is het ook niet, trouwens) Ik denk dat het me vooral opvalt, omdat ik zelf wat rode wangen heb.
Door de foundation lijkt het flets, omdat die wangen die kleur niet meer zo sterk hebben.
zondag 23 augustus 2015 om 18:36
Als je de poeder op je huid te poederig vind dan zou een spray het poederige effect weg kunnen halen. Je hebt bij de etos watersprays van evian. Bij de apotheek heb je ze van avene of vichy. Als je meer uit wilt geven zou je ook mac fix+ kunnen gebruiken. Dat word verkocht als een settingspray maar is eigenlijks meer een veredeld watertje.
zondag 23 augustus 2015 om 18:49
Blije-bij ik heb een klein flesje Mac Fix+ en dit heb ik ook geprobeerd.
Maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden...
Je zou denken dat een settingspray het geheel wat droger maakt, zodat het niet uit gaat lopen..
Maar voelt wel even "fris", maar of het echt verschil maakt op lange termijn, dat zou ik eens moeten testen.
Ik heb ook Evian en Avene gehad, dit gebruikte ik wel eens gewoon, maar daar werd mijn gezicht juist trekkerig van! (misschien door het hoge mineraalgehalte)
Maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden...
Je zou denken dat een settingspray het geheel wat droger maakt, zodat het niet uit gaat lopen..
Maar voelt wel even "fris", maar of het echt verschil maakt op lange termijn, dat zou ik eens moeten testen.
Ik heb ook Evian en Avene gehad, dit gebruikte ik wel eens gewoon, maar daar werd mijn gezicht juist trekkerig van! (misschien door het hoge mineraalgehalte)
zondag 23 augustus 2015 om 18:51
Ik gebruik een zonnecreme inderdaad over mn dagcrème, ik heb een hele droge huid en deze combineren precies zodat het goed voelt en met dit weer wil ik sowieso een hogere factor, maar dan wel een zonnecreme die me niet als een discobal maakt haha.
Van Chanel heb je eventueel ook nog een witte foundation om te mengen, mocht je dat toch ooit willen doen.
Je zou eventueel ook wat minder foundation op je wangen kunnen doen, zodat je je natuurlijke blos behoudt (je begint sowieso toch al vanuit het midden van je gezicht met foundation, maar dan wat meer naar je kin en voorhoofd smeren ipv je wangen ).
Van Chanel heb je eventueel ook nog een witte foundation om te mengen, mocht je dat toch ooit willen doen.
Je zou eventueel ook wat minder foundation op je wangen kunnen doen, zodat je je natuurlijke blos behoudt (je begint sowieso toch al vanuit het midden van je gezicht met foundation, maar dan wat meer naar je kin en voorhoofd smeren ipv je wangen ).
zondag 23 augustus 2015 om 19:42
Ik denk dat ik het te dichtbij doe, Blije-bij.
Kreeg ook last van mijn ogen na die spray, namelijk.
@Emma95: je ziet mijn natuurlijke gekleurde wangen er wel iets doorheen, hoor.
@Noelle: ik begrijp je, maar waarom dan niet alleen een zonnecreme, die verzorgd vaak ook wel een beetje. En overdag gaat het toch vooral om de bescherming. In ieder geval fijn dat je een goede combinatie hebt gevonden.
Kreeg ook last van mijn ogen na die spray, namelijk.
@Emma95: je ziet mijn natuurlijke gekleurde wangen er wel iets doorheen, hoor.
@Noelle: ik begrijp je, maar waarom dan niet alleen een zonnecreme, die verzorgd vaak ook wel een beetje. En overdag gaat het toch vooral om de bescherming. In ieder geval fijn dat je een goede combinatie hebt gevonden.
zondag 23 augustus 2015 om 20:19
Omdat een zonnecreme weer net niet genoeg doet haha we houden het ingewikkeld
Ach het blijft een kwestie van ontdekken, ook met foundations. Wat voor de een werkt, kan een ander weer helemaal niks vinden ik heb een hele tijd me gehouden aan alles wat op de site van jetske ultee werd aangeraden, uiteindelijk werd mn huid er alleen maar slechter van (en heb het echt een paar maanden vol gehouden). Kan je niet een proefje krijgen van de foundation? Zodat je kan zien hoe de foundation er eind van de dag uit ziet, omdat sommige foundations kunnen oxideren.
Ach het blijft een kwestie van ontdekken, ook met foundations. Wat voor de een werkt, kan een ander weer helemaal niks vinden ik heb een hele tijd me gehouden aan alles wat op de site van jetske ultee werd aangeraden, uiteindelijk werd mn huid er alleen maar slechter van (en heb het echt een paar maanden vol gehouden). Kan je niet een proefje krijgen van de foundation? Zodat je kan zien hoe de foundation er eind van de dag uit ziet, omdat sommige foundations kunnen oxideren.
zondag 23 augustus 2015 om 20:28
Ik heb een proefje gehad, hoor.
Oxideren merkte ik niet, maar heb het niet lang op gehad.
Denk dat ik daarom ook voor de 010 ga.
Als de restant bekijk in het cupje, is het donker zat..
Wat Jetske betreft ben ik daar ook wel even mee bezig gegaan.
Haar producten beviel me niet, behalve de exfoliant.
Ik let wel op een aantal basisregels, maar meer ook niet.
Niet alles wat zij aanraad, bevalt me. Terwijl er ook dingen zijn die ze niet aanraad, maar die mij wel bevallen. Het is dus vooral zelf oordelen.
Oxideren merkte ik niet, maar heb het niet lang op gehad.
Denk dat ik daarom ook voor de 010 ga.
Als de restant bekijk in het cupje, is het donker zat..
Wat Jetske betreft ben ik daar ook wel even mee bezig gegaan.
Haar producten beviel me niet, behalve de exfoliant.
Ik let wel op een aantal basisregels, maar meer ook niet.
Niet alles wat zij aanraad, bevalt me. Terwijl er ook dingen zijn die ze niet aanraad, maar die mij wel bevallen. Het is dus vooral zelf oordelen.