Mode & Beauty alle pijlers

kleuren blond

17-03-2011 15:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn donkere haar highlights laten zetten omdat ik het een stuk lichter wilde hebben. Ik wil graag naar het blonde zoals Sylvie het hier heeft http://cdn.worldcupblog.o ... /2010/05/sylvie_meis2.jpg

Maar hoe omschrijf je die kleur blond???

Ik ben al eens eerder blond geweest, maar dat werd echt te licht en te warm (geelig). Al lijkt die kleur van Sylvie ook wel warm, maar die is wel mooi.

(sorry voor de links, geen idee hoe ik een plaatje moet toevoegen )
Gewoon met de foto naar de kapper gaan
Volgens mij heeft zij verschillende soorten blond. Goudblond, licht blond. En lichtbruin..
Toen was ze echt mooi!

Gewoon foto meenemen naar de kapper ja!
Middengoudblond.
Ik heb van nature middenblond haar,en met highlights is het de kleur van Sylvie.

Ik laat mijn haar elke 6 weken knippen, en om de keer dus elke 12 weken nieuwe highlights zetten.

Mijn uitgroei valt niet zo op omdat ik van nature middenblond ben, hoe donker is jouw eigen haar?
Lisje, ik zou wel naar een echt goeie kapper gaan die ook eerlijk is... bij mij zo dat blond nooit zo uitpakken als bij Sylvie (ik ben rossig van mezelf, erg moeilijk haar om te verven). Gelukkig heb ik een kapster die dat ook eerlijk zegt
mijn haar lijkt er nu wel een beetje op, maar is nog donkerder.

Ik ben bang dat mijn highligts alleen te wit worden uiteindelijk als ik er meer highlights inzet. Wil absoluut geen Paris Hilton blond. Kunnen ze dan wel geverfd worden in die kleur? l

Mijn eigen haarkleur is donkerblond/lichtbruin
Dat zijn highlights!

Highlights hoeven niet persee heel licht te zijn hoor.
Het haar van Sylvie is gedaan met highlights. Met een honing en een as tint. Wellicht dat ze haar kleur "fris" houden middels een toner, Redken shades EQ of Paul Mitchell pm shines. Om teveel aan warmte te minimaliseren. Ik zal naar de kapper gaan met deze foto op bijvoorbeeld een USB stick ( mits je de foto niet kan vinden/uitprinten)

Zelf heb ik ook een geverfde coupe in deze tint. Mijn eigen haarkleur is een matte donkerblonde kleur. Tocht is de kapper er niet in geslaagd om met een middenblonde natuurlijke en een astint een geslaagde kleur te creëren. Het wordt vaak te warm. Mocht je het toch minder warm willen dan zal ik zeker een toner aanraden, tevens zijn toners niet slecht voor je haar. Na mijn kappersbezoek en 140 euro kwijt te zijn heb ik er zelf een violet as toner in gedaan en het eindresultaat ziet er veel beter uit.
oke super bedankt!!!!!
quote:chocoladefabriek schreef op 18 maart 2011 @ 23:41:

Mocht je het toch minder warm willen dan zal ik zeker een toner aanraden, tevens zijn toners niet slecht voor je haar. Na mijn kappersbezoek en 140 euro kwijt te zijn heb ik er zelf een violet as toner in gedaan en het eindresultaat ziet er veel beter uit.@chocoladefabriek: mag ik vragen van welk merk de toner is en wat de naam/het nummer is van de kleur? Ik heb hetzelfde probleem als jij: kleur is steeds "te warm".
Hi Ellen,

Ik heb van Redken: ivy, moss en eentje met violet ( even de naam kwijt) zoek ik later even voor je op. Dacht dat IVY en MOSS voor middenblond zijn. Vond ze erg prettig. Ik zal de kleurtabel van redken even posten. Heb ook nog een paar andere toners liggen maar dat zijn natuurlijke kleuren die geen warmte weghalen maar wel beige tonen toevoegen. Met toners kun je iig veel kanten op en het is niet schadelijk, het voegt juist toe ( haar voelt glad, veel glans en sterkte)

Ik kan ook de violet shampoo van wella aanraden en die van schwarskopf ( etos, kruitvat etc)

Mocht je toners kopen, via Ebay een aanrader, dan zou ik je clearshine willen aanraden. Zit geen kleur in, je haar is lekker glad, mega shine en het voelt gezond aan. Voor de andere kleuren kan ik je aanraden om altijd het pallet te gebruiken. Bv. Een te warme gloed in blond haar kan met een toner met een groene of violet ondertoon worden verholpen, zeg maar de tegenoverliggende kleur.

Shades eq van redken ( bij de kapper mag je 50 euro afrekenen) betaal ik op ebay per flesje 10 dollar, je doet ongeveer 3 a 4 keer met een flesje.

Ik heb ook pm shines van Paul Mitchell, deze heeft een hele aslijn. Professionals vinden pm shines prettiger dan shades eq ( volgens sites)

Toners blijven 3 maanden in je haar, je kunt helaas niet blonderen maar wel iets donkerder gaan.

Ik kom later nog even terug om de kleurtabellen! ( Blackberry internet :-) ). Beetje lastig met sites knippen en plakken.
http://rdapromart.net/117 ... y/shadeseq_shadechart.pdf

Kleurenoverzich van de toners van Redken.

Voor blond haar wat minder warm moet worden zou ik je adviseren:

IVY, Mojave, Cafe au lait. Laat je ook even adviseren bij een Redken kapper in je buurt. Zij hebben het boek en kunnen je goed adviseren, de behandeling is heel eenvoudig. Echter betaal je bij de kapper zeker 50 euro en wanneer je zelf een flesje op ebay koopt betaald je amper 10 dollar ( plus je doet er meerdere keren mee)

http://cgi.ebay.com/Redke ... ain_0&hash=item33592f28e0
@chocoladefabriek: dank je wel voor al je informatie. Ik ga het op mijn gemak doorlezen en neuzen op Ebay. Ik zag al dat Rob Peetoom werkt met Redken en dat is de enige salon bij mij in de buurt. Misschien moet ik er maar gewoon wat (!) geld tegenaan gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven