Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
quote:

Ik heet geen Johan en ben ook geen 'kleurenanalist', maar geef toch een reactie

Ik denk dat er wel wat in zit dat je eigen haarkleur bijna altijd goed harmonieert met je huid, simpelweg omdat dat de combinatie is die onze ogen al eeuwenlang kennen. Maar persoonlijk vind ik 'harmonie' soms een beetje saai; als kleding, haar en huid helemaal afgestemd zijn/kloppen met elkaar. Ik hou ook wel van een beetje spanning in de beelden om me heen (en dus ook in mensen). Dus een afwijkende haarkleur kan erg leuk zijn, beetje gek.

Zelf heb ik een erg saaie, peper en zoutachtige kleur die me eruit laat zien als een saai, flets persoon. En dat wil ik toch niet uitstralen, dus zoek ik naar een haarkleur die net even wat spannender is ! Het is een keuze zeggen wij altijd, maar uit onderzoek blijkt dat je bij andere mensen beter over komt als je voor een harmonieuze uitstraling kiest.

Het alternatief is contrast maken en of je dat nu in je haar doet of in je kleding, het trekt de aandacht en als dat je bedoeling is, prima.

Wij kiezen voor aandacht naar het gezicht en met name de ogen omdat dat de communicatie met anderen heel positief beinvloedt.
quote:

Hallo Johan! Wat een ontzettend aardig aanbod! Graag wil ik daar op in gaan maar niet zonder meer want dat vind ik bezwaarlijk. Eigenlijk wilde ik ook eens een afspraak maken voor een stijladvies en daarin zouden mijn kleurentwijfels ook aan bod kunnen komen.

Tot ziens, groet, Laatmetalles. Je doet je naam echt eer aan; moest tot 27 oktober vorig jaar teugzoeken om na te lezen waar het toen over ging.

Heek fijn dat je op ons aanbod ingaat en zoals toen al gezegd, we halen de laatste twijfels weg.
@ Loredana (jij bent toch ook lente 3??): ik heb mijn haar afgelopen week in de door Johan aangeraden kleur laten verven: donkerbruin met een beetje astint er door. Wat mij direct opviel is dat het helemaal in harmonie met mijn gezicht valt; voorheen kreeg ik complimenten over mijn haarkleur (en kleding :D), nu over mijn ogen. :) Het is wel een "saaie" kleur maar ik ben er blij mee.

@ Johan: vanaf hier een groot compliment over het werk dat jij en Ada leveren. Je moest eens weten hoe blij ik ben dat ik bij jullie een kleuradvies heb gedaan! Ik voel mij zekerder over hoe ik eruit zie, vind het leuk om te shoppen want ik slaag altijd. Keep up the good work!

Aan iedereen die hier meeleest en nog twijfelt: doe eens gek en ga voor een kleurenanalyse, het zal je zeker niet spijten!
@bobdebouwer: mijn haar heb ik donkerblond met een astint gedaan, en

idd mijn ogen komen er heel goed uit. Omdat ik toch een bleke teint van

mijzelf heb, vond ik het toch iets te donker naar mijn persoonlijke

mening. Maar omdat mijn haar eerst blond was, is het hele donkere er nu

uitgewassen en heb ik nu wel de goede middenblonde kleur. Ik mis wel de

glans in mijn haar door de astint, maar ben er toch heel blij mee.

Krijg veel complimenten. Nog even een vraagje, welke kleur lipstick

gebruik jij?
Dát is wat ik ook "mis" inderdaad, die glans is weg! Kan niet zeggen dat ik het erg vind, 't is alleen even wennen.

W.b. lipstick: na lang zoeken heb ik de goede kleur gevonden. Bij de HEMA: Miss Helen Long Lasting nr. 12. Het is dieprood koraal.

Wat ik wel lastig vind, is het vinden van schoenen. Bruin, in welke tint dan ook, past bij geen enkele van mijn kleuren. Zwart wel, maar een mens wil ook wel eens wat anders dan zwart nietwaar. Wat draag jij?
Ooit, jaaaren geleden, heb ik ergens een huis tuin en keuken

kleurenanalyse gedaan en toen was ik een lentetype. Daar zaten veel

bruine tinten in dus ik heb eigenlijk al die jaren bruine kleuren

gekocht en vind die nog steeds mooi. Ik draag dus ook nog geregeld

bruin, maar had toch een ebetje mijn twijfels. De kleurenconsulente

waar ik nu ben geweest zei mij ook dat bruin mij niet misstaat, maar

dat de kleuren van type 3 gewoon net iets beter staan. Maar ik hou dus

persoonlijk helemaal niet van paars, dus die valt al af. Heb nu wel wat

meer antraciet en donkerblauw gekocht, en ik moet zeggen, ik heb geloof

ik wel 60 paar schoenen en laarzen waarvan 45% zwart, dus dat komt goed

uit hahaha. Ik heb van Bourjois de lipstick Corail des Mer gekocht,

nummer 05. Overdag wel opvallend hoor, maar 's avonds bijna altijd op.

Overdag een wat zachtere koraaltint van Astor, maar die bestaat helaas

niet meer.
Als ik het allemaal zo lees lijkt Lente 3 wel heel veel op Winter1.

Ik heb de zwart/paarse mascara nog steeds niet,Loredana.

As, dinsdag ga ik weer naar de kapper,ik laat er iets meer astint en wat minder lichtbruin doordoen ten gunste van middenbruin.

Ik hoop dat het dan perfect is.
Dat is balen Marat dat het zo lang duurt. Is de mascara echt paars? Heb

vroeger wel eens aubergine kleurige gehad van Yves Saint Laurent. De

consulente van CMB zei mij ook dat ik paars en groen kon gebruiken voor

mijn ogen. Groen draag ik vaak, paars nooit. Zou het eigenlijk eens

moeten proberen. Ik heb trouwens wel een paars gestreepte trui met ook

lila en donkerblauw erin, staat mij eigenlijk wel goed, alleen die

echte paarse kleur uit mijn palet vind ik niet mooi. Lente 3 en winter

1 lijken idd veel opelkaar, de consulente zei ook dat ik een lijntje

had naar het wintertype. Dan ga ik mij afvragen, wat is dan eigenlijk

het wezenlijke verschil? Misschien kan Johan antwoorden als hij dit

leest. Laat het nog even weten van je haar, ben benieuwd!
Nee,het is een zwarte mascara met een beetje paars.

Ik ben echt gek op paars,zit gelukkig ook in veel soorten in mijn palet.

Laats nog een frambozenrode kleur broek gekocht.

Ben jij nu met lentetype 3 een koel of warm type,Loredana?

Want ik dacht dat alle lentetypes warm waren.
Ik ben van de lentetypes denk ik het minst warme type. Ik heb wel

lichtjes wat sproeten in mijn gezicht, maar verder vrij lichte

gelaatskleur. Ik kan zowel gouden als zilveren sieraden dragen volgens

mijn palet, dus ik denk dat ik een beetje tussen het warme en het koele

in zit.
@Loredana en Marat.

Het verschil zit in de huidpigmenten; alle lentes, dus ook  3 zijn warm en alle winters koel. Voor de basiskleuren maakt het niet heeeel veel uit in die zin dat ze voor lente 3 en de 3 winters heel donker kunnen zijn. De winters zelfs tot zwart, lente 3 overigens net niet. Wit in een klein oppervlak oké voor een winter, voor lente 3 off white.

Het verschil zit dus vooral in de echte kleuren; nogmaals lente 3 warm en winter koel. Als jullie nog eens in de buurt zijn kom dan maar eens kijken hoeveel verschil er toch nog in onze kleurenboekjes Herfst 3 en winter zit
Bedankt Johan,maar waarom krijgt een Lentetype 3 dan het advies om astint door de bruine haarkleuring te doen?

Dat is toch voor koele types?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd Johan, omdat een iets warmere kleur

mij ook best staat, ik hou er zelf alleen niet zo van, ben al gauw bang

dat het er te rood uitziet.
Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest en het resultaat is heel aardig.

Het is wat donkerder dan de vorige keer.

Half astint en de andere helft middenbruin.

Graag zou ik mijn natuurlijke tint precies zo terugzien,maar misschien wordt dat ook wel te donker.

Toen ik een jaar of 30 was had ik echt bruin/zwart haar,daarvoor en in mijn jeugd was het lichter.

Vreemd,nietwaar?
Hoi, ook ik ben vandaag naar de kapper geweest en heb (voor 't eerst in m'n leven) m'n haar laten kleuren. Ik dacht, laat ik eens gek doen, met het oog op komende sollicitatiegesprekken. Bij de kapper vond ik het wel aardig maar nu thuis krijg ik last van lichte paniekaanvallen, vind het eigenlijk te donker. Iemand tips? Moet ik er gewoon aan wennen of heeft het zin om non-stop m'n haar te gaan wassen?
@Myst: antiroos shampoo een half uur laten intrekken en dan uitwassen.

Dat schijnt wel te helpen.
quote:

Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest en het resultaat is heel aardig.

Het is wat donkerder dan de vorige keer.

Half astint en de andere helft middenbruin.

Graag zou ik mijn natuurlijke tint precies zo terugzien,maar misschien wordt dat ook wel te donker.

Toen ik een jaar of 30 was had ik echt bruin/zwart haar,daarvoor en in mijn jeugd was het lichter.

Vreemd,nietwaar?

Wat voor soort astint heb jij? Licht, midden, donker? Bij mij heeft de kapper een lichte astint gemengd met donkerbruin. Het resultaat is mij iets te licht. Misschien moet ik volgende keer donkerbruin met een donkere astint nemen?

Ik had in mijn jeugd dieprode krullen!! Dat past dus echt niet bij een lente 3!
Ja,wat vreemd is dat,BdB.

De astint die ze er door gedaan heeft is een middenkleur.

Volgens mij is er een voor blond en een voor bruin haar,en bestaat er tenminste bij Keune niet een nog donkerdere.

Een heeeeeel klein beetje rood kan ik er doorheen zien.

Weet je,eigenlijk wil ik zo`n kleur als die vroegere kolensintels (ook een astint:D)in de kachel,en dan met een beetje bruin erdoor.

Wat ik nu heb staat best,maar ik ben nog niet 100% tevreden.

Welke kleur verf gebruikt jouw kapper BdB?

@Johan: weet jij of er in Gelderland ook kappers zijn die met kleurtypes werken.
quote:

Bedankt Johan,maar waarom krijgt een Lentetype 3 dan het advies om astint door de bruine haarkleuring te doen?

Dat is toch voor koele types? Dat komt, zoals jullie eerder al dachten, omdat herfst 3 op de grens zit met de koele wintertypes. Herfst 3 krijgt in ons palet bijvoorbeeld ook om die reden zowel goud als zilver (bi color) in de kleuren
Ik heb zelf groene ogen, bruin haar, een lichte huid en sproetjes. Volgens de kleurenanalyse die ik heb laten doen, ben ik een herfsttype. In mijn kleurenwaaier zitten de kleuren brons en goud, maar geen zilver.

Wanneer past zilver wel bij je? en wat zijn de verschillen tussen hersft 1, herfst 2 en herfst 3? wat zou ik zijn?
quote:Ik heb zelf groene ogen, bruin haar, een lichte huid en sproetjes. Volgens de kleurenanalyse die ik heb laten doen, ben ik een herfsttype. In mijn kleurenwaaier zitten de kleuren brons en goud, maar geen zilver.

Wanneer past zilver wel bij je? en wat zijn de verschillen tussen hersft 1, herfst 2 en herfst 3? wat zou ik zijn?Herfst 1 heeft licht haar. Herfst 2 rood (van nature) haar en herfst 3 donker haar
dan zou ik dus denk ik een herfst 3 zijn, als dat zo is kan zilver, brons en goud?
heb mijn kleuradvies pas vorig jaar laten doen, maar heb toch twijfels over de kleuren in mijn kleurenwaaier...
Johan, Bob de Bouwer en ik zijn LENTE 3 types, jij hebt het over

herfst3. Of is dit een vergissing? Of heeft herfst 3 ook een lijntje

naar winter1?
quote:Johan, Bob de Bouwer en ik zijn LENTE 3 types, jij hebt het over herfst3. Of is dit een vergissing? Of heeft herfst 3 ook een lijntje naar winter1?Oeps, foutje. Ik bedoelde natuurlijk jullie type, Lente 3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven