Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Ik heb ook een kleurenanalyse laten doen en ik ben een zomertype. Ik heb er zeker profijt van. Ik weet nu zo'n beetje uit mijn hoofd welke kleuren mij goed staan. Ik heb het laten doen in Barendrecht, bij Marjo Luster. Zij heeft ook een website: http://www.harmony-in-colours.nl/

Je kan zelfs een opleiding doen lees ik net. Lijkt me ook leuk!

Succes er mee!

Queeny
Binnenkort verschijnen op de site www.imageprofessionals.nl van de Vereniging van ImageProfessionals (VIP) alle leden en de link naar hun sites.
Overigens wel erg leuk om te zien dat deze draad nu al bijna 2 jaar hoog scoort
Johan, ik ben een wintertype.

Wat adviseren jullie wintertypes met hun haar te doen als ze ouder worden? Ik wil niet voor naturel grijs gaan, maar donkerbruin is dikwijls te hard. Greta Duisenberg effect. Welke kleur adviseer jij?
@Titana

Ons advies is het grijs gewoon door laten komen. Maar leeftijd speelt daarbij natuurlijk wel een rol; als je nog betrekkelijk jong bent zou je kunnen verven en dan in midden- tot donkerbruin in een natuurtint het beste.
Ik heb het met haarverf helemaal gehad.

Een koele bruine kleur is kennelijk een onmogelijke opgave.

Elke keer weer een teleurstelling.

Ik meng nu donkerbruine en zwarte kleurmousse door elkaar en dat smeer ik over de hele lengte.

Zo kan ik het zonder probleem laten uitgroeien.

Ik wist niet meer hoe donker mijn eigen haar was.

Via een Amerikaanse site een haarstreng besteld zodat ik mijn haar daar straks makkelijk op kan vastzetten.

Zeer donker asbruin met 50% grijs,precies mijn kleur.

Staat veel mooier in mijn gezicht en tenminste geen bontmutseffect.
Wilde C, volgens mijn kapper ben ik nu echt grijs met enkel achter nog iets van donkerbruin. Ik durf de overstap naar echt grijs nog niet te maken. Voel me nog wat te jong.

De oplossing die jij gevonden hebt lijkt me een goede. Zo maak je een natuurlijke overgang.

Wat je schrijft over dat verven klopt. De kleur krijg je nooit echt goed. En kleur op kleur pakt zo donker uit.

Bedankt, Johan.
Graag gedaan
Hallo alle geïnteresseerden in kleur advies. Ik heb tot nu toe alleen de eerste pagina gelezen en heb daarin de naam Mieke van Beers gezien. Daar ben ik ook geweest voor een analyse. Ze deed het hartstikke leuk maar, later is gebleken dat ze mij als een verkeerd type heeft geanalyseerd. Ik ben daar achter gekomen door zelf 3 (!) verschillende opleidingen tot kleur en stijl advieseur te volgen. Ik mag van mijzelf zeggen dat ik ondertussen goed onderlegd ben. Ik advieseer mensen die een analyse willen laten doen dit met hun eigen natuurlijke kleur haar te doen. Laat het eventueel uitgroeien. De systemen die met kleurkaarten en een computer werken geven de beste resultaten. (BFAS van Jeunique en Art off Image). Ik werk daar zelf ook mee.

Voor info bekijk Modice
Welkom Modice met je eerste posting.

Jammer dat je je zo over je collega Mieke van Beers uitlaat; een beginnersfout neem ik aan?
Hallo Johan van Eijck,

Ik ben van plan om een kleurentest te laten doen en wil dit bij jouw studio/werkplek laten doen. Ik zag alleen dat het in Haarlem is maar heb geen nummer of adres. Ik wil het graag in 1 keer goed laten doen en kom zelf uit Amsterdam. Wie raad jij aan en wat is het nummer in Haarlem?

Bedankt!
quote:Sabro schreef op 21 november 2007 @ 16:57:

Hallo Johan van Eijck,

Ik ben van plan om een kleurentest te laten doen en wil dit bij jouw studio/werkplek laten doen. Ik zag alleen dat het in Haarlem is maar heb geen nummer of adres. Ik wil het graag in 1 keer goed laten doen en kom zelf uit Amsterdam. Wie raad jij aan en wat is het nummer in Haarlem?

Bedankt!023-5258787
Hallo iedereen die dit leest en in het bijzonder Johan die ik hierbij antwoord geef. Ik kwam toevallig op deze site terecht en las de vraag waar een kleurenanalyse te doen op de allereerste bladzijde. Omdat ik bij Mieke de eerste analyse heb gedaan viel haar naam mij natuurlijk op. Ik kwam bij haar binnen met prachtig hennarood geverfd haar. Die eerste indruk is heel bepalend en ik werd als Lente naar huis gestuurd. Ik ben door Mieke zo enthousiast gemaakt, omdat ze het zo leuk deed, dat ik een opleiding tot kleurconsulent in Den Haag heb gevolgd. Tot mijn verbazing bleek ik geen Lente te zijn maar een Zomertype. Ik ben daar behoorlijk van in de war geweest en wil tegen iedereen zeggen dat er een subjectieve factor interpretatie bij een analyse met geverfde haren kan komen. Daarom heb ik naast het systeem van zes seizoenen ook het systeem van 12 seizoenen (in Belgïe) en het systeem van Jeunique geleerd. Hiermee heb ik veel meer mogelijkheden tot het uiteindelijk bepalen van een juist type. Ik ben Mieke heel dankbaar voor haar super leuke middag, zij heeft mij het duwtje in de rug gegeven om het leukste beroep van de wereld uit te gaan oefenen.
Hé wat een leuk topic. Ik heb geen idee wat voor kleurentype ik ben (voor het eerst dat ik ervan hoor). Ik heb donkerbruin haar (8 à 9 op een schaal van 1-10), groene ogen en een vrij blanke huid. Blauw is een kleur die mij erg goed staat (vind ik zelf): helderblauw, donkerblauw, lichtblauw, turquoise zelfs ook.

Donkergroen en donkerpaars ook.

Fuchsia maakt mij net een lijk, net zoals een bepaalde kleur rood-paars.

Kan je daar iets van maken Johan?
@Modice

Zo geformuleerd klinkt het al beter. Hoewel, ...inhoudelijk blijf ik het een vreemd verhaal vinden. Het gaat in ons vak immers niet om een eerste indruk op basis van een al dan niet geverfde haardos. Een (goede) kleurconsulent vraagt de klant of er foundation op de huid zit en of het haar is geverfd. Met betrouwbare testen is er vervolgens objectief vast te stellen welke kleuren iemand wel en niet staan. Als je hennarood geverfde haar per abuis al tot een fout advies aanleiding zou zijn geweest, dan had het m.i. meer voor de hand gelegen dat je de eerste keer als herfsttype zou zijn geadviseerd; henna is immers geen lente kleur. Maar goed, waar het mij vooral om ging was in verband brengen van een collega met een (volgens jou) verkeerd advies.
quote:hermione1 schreef op 21 november 2007 @ 18:55:

Hé wat een leuk topic. Ik heb geen idee wat voor kleurentype ik ben (voor het eerst dat ik ervan hoor). Ik heb donkerbruin haar (8 à 9 op een schaal van 1-10), groene ogen en een vrij blanke huid. Blauw is een kleur die mij erg goed staat (vind ik zelf): helderblauw, donkerblauw, lichtblauw, turquoise zelfs ook.

Donkergroen en donkerpaars ook.

Fuchsia maakt mij net een lijk, net zoals een bepaalde kleur rood-paars.

Kan je daar iets van maken Johan?Als de laatste zin er niet bij had gestaan, zou je -op basis van de kleurtheorie- wel eens een wintertype kunnen zijn, maar ja .. , welke van de 3 wintertypes en zoals ik hiervoor al in mijn reactie aan Modice schreef, alleen door het uitvoeren van een aantal betrouwbare tests is met zekerheid te zeggen welk kleurtype iemand is. Dus....zet een kleuradvies op je Sint Nicolaaslijstje
Oké, doe ik. Bedankt voor zo ver.
Leuk dit zeg, ook leuk dat er verschillende profs hun advies willen geven, voor zover mogelijk zo virtueel.

Aan Johan:

Ik heb middenblond haar met gouden gloed, lichte wenkbrauwen en blauw/groen grijze rustige ogen (geen felle). Mijn huid is in de winter erg blank maar ik word in de zomer erg snel heel bruin en mijn haar wordt dan nog blonder. Geen geel in mijn gezicht, eerder wat rozigs.

Ik heb gouden met donkerbruine ballen in mijn kerstboom maar ik draag graag zilver. Ik vind de felle, heldere kleuren fuchia, aqua en turqoise mezelf heel mooi staan, dan zie ik er heel fris uit. Ook bruin doet het goed, en cremewit en olijfgroen, heel gek want dat zijn geen felle frisse kleuren. De felle kleuren draag ik in de zomer als ik gebruind ben en de andere kleuren juist meer in de winter.

En dat vind ik zelf, heeft niets te maken dat ik denk dat het me goed staat omdat ik er complimenten over krijg, want dat is niet zo.

Wat voor type zou ik kunnen zijn?

Echt leuk dit, ik denk dat ik dit eens met een vriendin samen ga doen voor onze verjaardagen!
@Jacky79

Dat bruin en olijfgroen zou ik tot aan het kleuradvies maar niet meer doen; dat zijn namelijk herfstkleuren. En op basis van wat je verder schrijft zou je na een test wel eens een lichte lente kunnen zijn.
Dank je Johan! Ik ga ook zeker eens zo`n test doen, heel interessant dit!

Ik draag dat olijfgroen en donkerbruin graag, ik vind echt dat het me mooi staat in de winter! In de winter heb je natuurlijk ook niet zoveel keus in die frisse heldere kleuren. Die heldere kleuren staan me wel mooier, moet ik wel zeggen.

Ik heb trouwens een afkeer tegen alles wat rood is, in alle schakeringen, het staat me he-le-maal niet, mijn haar en huid lijken dan ineens heel flets en ik lijk dan ook heel bleek, dat geldt ook voor helderrood.

Echt leuk dit onderwerp!
Lijkt me ook erg handig zo'n kleuradvies. Wat kost het?
Denk dat forumbeheer (terecht) niet toestaat als ik dit soort vragen ga beantwoorden. Maar als je de moeite neemt om op mijn naam te Googelen, kom je onze site wel tegen en daar staan ook de tarieven.
Dank je wel Johan.
Aan Johan, oké, het was niet netjes van mij om een naam te noemen, excuses hiervoor. Ik heb begrepen dat je als bestuurslid van de vereniging de belangen van de leden verdedigt en dat doe je goed: chapeau. Ik heb me zojuist ook aangemeld als lid en mag me hopelijk ook onder je vleugels gaan scharen. Toch worden er veel fouten gemaakt en zelfs bij opleidingen. Zoals een echt roodharig type dat haar haren donkerbruin had geverfd en als winter getypeerd werd, tijdens de opleiding.

Voor mensen die hun haarkleur laten verven en altijd warmer uit de bus komen: Haar kleuren gebeurt altijd met waterstofperoxide. Dit verbleekt de natuurlijke haarkleur waardoor de gekozen nieuwe kleur eroverheen geverfd kan worden. Bij dit verbleekproces, verbleken eerst de rode (koele) pigmenten. De warme pigmenten (geel) zijn sterker en blijven daarom langer in het haar zitten. Meestal is het waterstofperoxide niet zo sterk dat zij de gele pigmenten ook ontkleuren. Men houdt dus een warme basis over. Op deze gele basis kleurt de gekozen kleur haarverf al warm. Men moet dus of het haar geheel ontkleuren tot wit, wat vreselijk agressief voor het haar is en niet aan te raden, of een verf kiezen alleen as of, voor zwart, met een violet toon.

Als men het haar een paar keer gewassen heeft is de verf aan de buitenkant van de haarschacht meestal weg. De verf die in de haarschacht zit is dan vaak niet krachtig genoeg meer om de warme basis te overschaduwen waardoor weer een warme kleur ontstaat.
Oh, ja nog even dit: Iedereen die een kleur en stijlconsulent zoekt kan gewoon in het telefoonboek bij bedrijven en in de Gouden Gids onder de noemer kleur en stijladvies zoeken naar iemand in de buurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven