Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
ik weet eigenlijk niet wat cyclam is voor kleur.... Heb het via afbeeldingen gegoogled, maar wordt niet helemaal wijs..Dus weet het niet.

Dit is cyclaam. Hij zit ook in mijn palet (winter). Het is een soort roze.
Mooie kleur voor een licht wintertype dat cyclaam. Wel opvallend. Daar moet je van houden. Het is iets anders dan al die non-kleuren die je nu overal ziet.
Oh dat is cyclaam!

Ik dacht dat ik het moest zoeken in de wittynten..haha

Die kleur is voor mij te vel denk ik

Weet iemand de 3 verschillende zomertypes te onderscheiden?
quote:

Mooie kleur voor een licht wintertype dat cyclaam. Wel opvallend. Daar moet je van houden. Het is iets anders dan al die non-kleuren die je nu overal ziet.

Het grappige is, dat het helemaal niet meer zo opvallend is als ik een hemdje in die kleur aan heb. In de winkel sprong die kleur er echt uit, maar als ik die kleur draag, zijn het juist mijn ogen die heel opvallend worden.
ik ben altijd bang voor een kleurenanalyse om dat ik bang ben dat ze me vertellen dat rood en roze niet mijn kleuren zijn :-))En ik heb zo ongeveer alles daarin omdat ik vind dat het me zo mooi staatMaar toch ben ik ook wel eens nieuwsgierig naar zo'n analyse.....
quote:

ik ben altijd bang voor een kleurenanalyse om dat ik bang ben dat ze me vertellen dat rood en roze niet mijn kleuren zijn :-))

Grappig dat mensen vaak zo "bang" zijn dat ze bepaalde kleuren niet meer zouden "mogen".  Mijn ervaring is dat een kleurenanalyse voor de meeste mensen juist een verrijking betekent in plaats van een beperking, omdat ze veel meer en andere kleuren dragen dan voordien. En wees gerust: het is maar zelden zo dat je een kleur echt beter helemaal niet kan dragen, het gaat meestal om de goede tint. Zo zit rood in alle paletten, maar er zijn heel veel verschillende soorten rood!

Enne, als je je intuïtief aangetrokken voelt tot een kleur, klopt dat vaak wel met je type... maar dan bedoel ik wel een kleur echt mooi vinden, niet zoals veel mensen zwart dragen omdat dat altijd goed zou staan. En omgekeerd klopt het ook wel: ik heb een hekel aan oranja, en die kleur bleek dan ook volledig te ontbreken in mijn (winter)palet.
@Maasje en Golvendanser,

Dank voor het "waarnemen" tijdens mijn vakantie Golvendanser; kun je verder met de antwoorden Maasje?
Johan.... Ik las net op een ander topic dat kleur oogschaduw ook afhangt van wat voor type je bent. Ik heb dus een kleurenanalyse bij jullie gedaan en ik ben een lente 1 type (blond haar, blauwe ogen, btje sproetjes).

Welke kleuren staan mij nu het beste?

Ik kan me namelijk niet herinneren dat daar toen over gesproken is. Ik ben wel opgemaakt, dus het zal best wel, maar ik weet het niet meer (schaam, schaam).

Groetjes
quote:

Johan.... Ik las net op een ander topic dat kleur oogschaduw ook afhangt van wat voor type je bent. Ik heb dus een kleurenanalyse bij jullie gedaan en ik ben een lente 1 type (blond haar, blauwe ogen, btje sproetjes).

Welke kleuren staan mij nu het beste?

Ik kan me namelijk niet herinneren dat daar toen over gesproken is. Ik ben wel opgemaakt, dus het zal best wel, maar ik weet het niet meer (schaam, schaam).

Groetjes Gewoon de kleuren uit je palet dat je hebt meegekregen en dan met name  off white, turquoise, lavendel en grijs-bruin,
Hoi Johan, Hier nog een lente 1 typetje. Turquoise is sinds mijn bezoek aan jullie echt mijn lievelingskleur. Wat adviseer je qua lippenstift?

Groetjes Ioni
quote:

Hoi Johan, Hier nog een lente 1 typetje. Turquoise is sinds mijn bezoek aan jullie echt mijn lievelingskleur. Wat adviseer je qua lippenstift?

Groetjes Ioni Oranje
Hoi Johan (en de rest), ik heb nog niet helemaal duidelijkheid. Want ik vraag me af hoe de zomer is onderverdeeld. Ik met mijn lichte huid en als kind erg blond, rond mijn 19e nog behoorlijk blond. Blauwe ogen. Ben ik dan de lichte zomer ofzo?

En verder heb ik wel eens gelezen over een zomertype met uitloop naar iets anders.. Ik had nl in de warm/koud onderverdeling dat zilver mooier was, maar goud verrassend genoeg helemaal niet verkeerd stond. Kan het zijn dat ik ook wat kleuren van de lente kan dragen ofzo?
quote:

Groetjes Ioni

Oranje vind ik een mooie kleur, maar niet op me lippen. Zelf zou ik het aanpassen aan je oogschaduw. Is het opvallend dan een lichte tint lipstick of gloss. Is het bescheiden dan een wat opvallender kleur.

Persoonlijk vind ik 'naturel' erg mooi en de viva glam v van Mac is echt mijn lipgloss. Mooi, btje glitter, rossig.

Bij turqoise zou ik iets 'rustigs' nemen.
@Maasje

Je lichtblonde haar maakt dat je ingedeeld zal worden onder de lichte zomertypes.

Dat goud je ook wel staat horen we vaker van zomertypes; ze zijn vaak iets klassieker in hun opvattingen en bij die opvatting vinden zij goud als sierraad beter passen.

Lentetypes zijn eerder wat trendy en hoewel bij hen op de huid goud mooier staat, kiezen ze vaak voor zilveren sieraden omdat die in hun uitvoering vaak wat trendyer zijn.
Na de zomer is er weer plaats in ons team voor iemand die opgeleid wil worden tot kleuradviseur e/o imagoconsultant. Belangstelling, stuur even een cv met motivatie
Johan, even een vraagje. Ik ben ingedeeld als soft en warm soft.

Ben je dan het lente type of het zomertype?
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:

Johan, even een vraagje. Ik ben ingedeeld als soft en warm soft.

Ben je dan het lente type of het zomertype? Door wie / welk systeem?
Johan, ik heb het door iemand laten doen die met color me beautiful werkt.

of wel: www.kiesjekleur.nl maar heb toen niet gevraagd tot welke categorie ik hoor. Wel werd mij verteld dat de categorieën zijn uitgebreid tot 12
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Beste Arasje

Als je als soft warm door CMB / KJK bent getypeerd ben je nóch een zomer, nóch een lente.

De typering soft komt alleen bij zomer en herfsttypes voor; als je soft warm getypeerd bent dan ben je een herfsttype. Zomer is koel en herfst is warm.

Misschien nog eens onze collega bellen en vragen het nog een goed uit te leggen? :(
*UP*
Hallo,Ik kwam dit topic tegen, wist dat kleuradvies bestond maar na al jullie reacties wil ik het zo graag laten doen! Ik zal er als (arme) student alleen even voor moeten sparen.. in de tussentijd heb ik wel shirtjes nodig, ik twijfel nu alleen heel erg over de kleuren. Mijn kledingkast bestaat voor het grootste gedeelte uit spijker, zwart en donkerbruin - omdat ik geen idee heb welke kleuren me goed staan. Maar als dit nou niet het beste is voor mijn type is het ook zonde om er meer van te kopen. Misschien dat iemand (johan als je hier nog post?) me kan helpen: ik heb middenbruin haar (verf het meestal tot donkerbruin), bruine ogen en sproeten, in de zomer een stuk meer dan in de winter. Dan nog een vraagje aan johan :): zijn de wachtlijsten nog zo lang in haarlem? Veel berichten hier zijn nogal oud, vandaar.Bedankt!
Hoi Joyful,

Ik blijf trouw jullie forum bezoeken zoals je ziet. Bruine ogen en sproetjes is bijna zeker weten een herfsttype; maar ja daar hebben we er 3 van. Herfst 2 heeft van nature rood haar en dan blijbven er nog de lichte en de donkere herfst (1 en 3) over. Welke je zou kunnen zijn hangt af van hoe licht of donkerbruin je haar van nature is en dat kan ik zo dus niet beoordelen.

De wachtlijsten zijn inderdaad lang als je door Ada of mijzelf geadviseerd wilt worden (november/december). Maar het afgelopen half jaar hebben we weer een collega opgeleid die na de zomermaanden ingezet kan worden als freelancer, dus wel met onze materialen en in onze studio en uiteraard goed opgeleid.

Ik maak de lezers gelijk maar weer even attent op de mogelijkheid dat wij vanaf september weer plaats hebben voor 1 v/m die opgeleid wil worden tot kleur of tot kleur- en stijl consultant.
Bedankt voor je snelle reactie johan , maar hoe zit het met zwart en bruin als kleuren bij een herfsttype? Zitten die sowieso niet in het kleurenboekje en moet ik er vooral niet meer van kopen of kan het wel? Zal er misschien ook wel weer aan liggen of ik licht of donker ben, maargoed. Ik ben benieuwd, ik kom zeker een keer langs maar moet dat waarschijnlijk lang van tevoren plannen (ben maar een paar keer per naar in nederland).
Zwart zit alleen in het donkere herfstpalet, maar in de vergelijking ook bij dat type is donkerbruin bijna altijd mooier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven