Kleurlenzen
donderdag 1 april 2010 om 18:18
Hallo!
Net mijn kleurlenzen binnengekregen. En ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moeten vinden
Ik heb donderbruine ogen en heb saffierblauw geprobeerd, maar ik leek net een alien. Dus dat wordt hem niet.
Nu heb ik hazelbruin in en het staat op zich wel. Maar van dichtbij (als je in/naar mijn ogen kijkt) oog het iets onnatuurlijk.
Ligt dit aan het merk? (Freshlook) Of aan de kleuren die ik gekozen heb?
Misschien handig om te weten, heb zelf goudblond haar nu.
Daarnaast, het lijkt wel of ik iets wazig zie. Ik heb ze met sterkte, maar het lijkt net alsof je bril beslagen is zeg maar.
Graag ervaringen en advies
Net mijn kleurlenzen binnengekregen. En ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moeten vinden
Ik heb donderbruine ogen en heb saffierblauw geprobeerd, maar ik leek net een alien. Dus dat wordt hem niet.
Nu heb ik hazelbruin in en het staat op zich wel. Maar van dichtbij (als je in/naar mijn ogen kijkt) oog het iets onnatuurlijk.
Ligt dit aan het merk? (Freshlook) Of aan de kleuren die ik gekozen heb?
Misschien handig om te weten, heb zelf goudblond haar nu.
Daarnaast, het lijkt wel of ik iets wazig zie. Ik heb ze met sterkte, maar het lijkt net alsof je bril beslagen is zeg maar.
Graag ervaringen en advies
anoniem_82224 wijzigde dit bericht op 01-04-2010 18:27
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
donderdag 1 april 2010 om 18:29
Ik heb zelf het idee dat blauw niet zo mooi staat bij (donker)bruine ogen. Omdat de blauw zo "blauw" is (sorry, kan niet anders omschrijven) maar het lijkt net dat het ingekleurd is met een potlood. Los daarvan, je ziet bij mij nog te veel bruin door. Dat is pas een raar effect: blauwe ogen met donkerbruin erdoor heen.
Ik denk nu aan om groen en grijs te proberen.....
Ik denk nu aan om groen en grijs te proberen.....
donderdag 1 april 2010 om 18:31
Hoi Lovestar,
Ik heb ook de kleurlenzen van Freshlook gebruikt. Ik heb donkerbruine ogen, net als jij en de enige kleur die goed (nou, ik mag wel zeggen geweldig!) stond, was Honey. Misschien kun je die nog proberen?
Verder had ik ook altijd de indruk dat een beetje tunnelvisie had als ik ze in had, ik zag de randen (van de verf) zitten, zeg maar.
Voor mij was het leuk voor af en toe, maar "gewone" lenzen bevielen uiteindelijk toch beter.
Ik heb ook de kleurlenzen van Freshlook gebruikt. Ik heb donkerbruine ogen, net als jij en de enige kleur die goed (nou, ik mag wel zeggen geweldig!) stond, was Honey. Misschien kun je die nog proberen?
Verder had ik ook altijd de indruk dat een beetje tunnelvisie had als ik ze in had, ik zag de randen (van de verf) zitten, zeg maar.
Voor mij was het leuk voor af en toe, maar "gewone" lenzen bevielen uiteindelijk toch beter.
donderdag 1 april 2010 om 19:10
Freshlook heb ik ook vaak gebruikt, ik heb ook donkerbruine ogen en heb onder andere turquoise geprobeerd (inderdaad alien-look). Saffier blauw was ook geen winnaar, maar er is ook nog een zachtere kleur blauw, die stond wel. Groen en grijs zag je bijna niet. Ik draag normaal geen lenzen dus de mijne waren zonder sterkte. Maar echt lekker zaten ze nooit, ik was me er altijd van bewust dat ik ze inhad en na een uurtje begonnen ze te irriteren en kreeg ik droge ogen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik gebruikte ze altijd volgens de voorschriften en met schone handen etc. Misschien zijn mijn ogen gewoon niet geschikt ofzo?
donderdag 1 april 2010 om 19:10
Hoi, Ik heb groene ogen en heb van Freshlook Hazel gehad.
A, wat verschrikkelijk voor ik die dingen erin had, echt 40 minuten, maar dan zou ik prachtige bruine ogen hebben.
B.Inderdaad wazig zicht, helemaal mee eens.
En er was ook niemand die het zag , en als ik de spiegel keek, vond ik t ook niet echt mooi.
Sorry, maar voor mij geen succes.
A, wat verschrikkelijk voor ik die dingen erin had, echt 40 minuten, maar dan zou ik prachtige bruine ogen hebben.
B.Inderdaad wazig zicht, helemaal mee eens.
En er was ook niemand die het zag , en als ik de spiegel keek, vond ik t ook niet echt mooi.
Sorry, maar voor mij geen succes.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
donderdag 1 april 2010 om 21:06
quote:Samsunglover schreef op 01 april 2010 @ 19:07:
Ik wil je niet afschrikken, maar door het gebruik van de kleurlenzen is de sterkte van mijn ogen achteruitgegaan. Toen ik vorig jaar op controle ging is mij afgeraden om deze lenzen te gebruiken. ...
Ik heb destijds een artikel gelezen dat het dragen van kleurlenzen word afgeraden. Dit heeft te maken met het feit dat je ogen niet voldoende zuurstof krijgen.
Sowieso zijn zachte lenzen veel slechter voor je ogen (vader is opticien).
*Dit komt doordat de lens groot is en je oog als het ware afsluit, hierdoor komt er minder zuurstof bij = slecht.
*Ook zitten zachte lenzen zo lekker, dat je niet merkt dat je oog vermoeid is. Gevolg: lang je lenzen in, vaak vermoeide ogen en vaker ontstekingen enz. (Onvoorstelbaar dat sommige mensen ze in hebben van 7uur 's ochtends tot 's avonds laat).
*Doordat de zachte lens je oog niet vormt, is het logisch dat je ogen sneller achteruit gaan. Met harde lenzen, blijft je ooglens in een bepaalde vorm zitten, waardoor het veel minder snel verandert qua sterkte. Hierdoor is mijn sterkte de afgelopen 8 jaar niet meer veranderd.
Aanrader: harde zuurstofdoorlatende lenzen. Draag ik ook. Veel comfortabeler, mijn sterkte verandert niet meer, makkelijk te onderhouden. Vaak denken mensen nog dat het niet lekker zit, maar tegenwoordig zijn ze zo gemaakt dat je het verschil bijna niet meer voelt (af en toe last van een vuiltje eronder, maar dat had ik met zachte lenzen ook). Je voelt goed aan wanneer je ogen vermoeid zijn en wanneer je je lenzen uit moet doen.
Jammer dat de harde lenzen niet in kleur zijn!!!
Zo dat was de lenzen les van Koekblikje.
Ik wil je niet afschrikken, maar door het gebruik van de kleurlenzen is de sterkte van mijn ogen achteruitgegaan. Toen ik vorig jaar op controle ging is mij afgeraden om deze lenzen te gebruiken. ...
Ik heb destijds een artikel gelezen dat het dragen van kleurlenzen word afgeraden. Dit heeft te maken met het feit dat je ogen niet voldoende zuurstof krijgen.
*Dit komt doordat de lens groot is en je oog als het ware afsluit, hierdoor komt er minder zuurstof bij = slecht.
*Ook zitten zachte lenzen zo lekker, dat je niet merkt dat je oog vermoeid is. Gevolg: lang je lenzen in, vaak vermoeide ogen en vaker ontstekingen enz. (Onvoorstelbaar dat sommige mensen ze in hebben van 7uur 's ochtends tot 's avonds laat).
*Doordat de zachte lens je oog niet vormt, is het logisch dat je ogen sneller achteruit gaan. Met harde lenzen, blijft je ooglens in een bepaalde vorm zitten, waardoor het veel minder snel verandert qua sterkte. Hierdoor is mijn sterkte de afgelopen 8 jaar niet meer veranderd.
Aanrader: harde zuurstofdoorlatende lenzen. Draag ik ook. Veel comfortabeler, mijn sterkte verandert niet meer, makkelijk te onderhouden. Vaak denken mensen nog dat het niet lekker zit, maar tegenwoordig zijn ze zo gemaakt dat je het verschil bijna niet meer voelt (af en toe last van een vuiltje eronder, maar dat had ik met zachte lenzen ook). Je voelt goed aan wanneer je ogen vermoeid zijn en wanneer je je lenzen uit moet doen.
Zo dat was de lenzen les van Koekblikje.
donderdag 1 april 2010 om 22:21
Hmm, officieel mag ik de kleurlenzen niet dragen....Heeft te maken met de bolling van mijn oog. Uiteindelijk is het niet dermate slecht dat ik ze niet mag dragen, alleen af en toe. Dat kunnen mijn ogen wel hebben.
Honey ga ik proberen!!
Toen ik ze net in had, zag ik een beetje wazig. Maar dat trok snel bij. Niet echt erg, kan gebeuren denk ik.
@Samsunlover
Waardoor gingen je ogen achteruit dan?? Kwam dat echt door de kleurlenzen of denk je niet dat het van "nature" kon gebeuren?
Lenzen zijn zowieso niet goed voor je oog in vergelijking met bril. Maar kan me voorstellen dat ooglenzen vs gewone lenzen een tikje slechter zijn.
@koekblikje
Wauw!! Thanks voor je verhaal. Toch weer wat geleerd.
Mijn verhaal over lenzen:
Saffierblauw= alienlook
Hazel=mooi, want heb nu lichtere ogen
Groen=wil ik proberen, maar weet niet zeker of het effect heeft en leuk is
grijs= idem dito bij groen.
Honey ga ik proberen!!
Toen ik ze net in had, zag ik een beetje wazig. Maar dat trok snel bij. Niet echt erg, kan gebeuren denk ik.
@Samsunlover
Waardoor gingen je ogen achteruit dan?? Kwam dat echt door de kleurlenzen of denk je niet dat het van "nature" kon gebeuren?
Lenzen zijn zowieso niet goed voor je oog in vergelijking met bril. Maar kan me voorstellen dat ooglenzen vs gewone lenzen een tikje slechter zijn.
@koekblikje
Wauw!! Thanks voor je verhaal. Toch weer wat geleerd.
Mijn verhaal over lenzen:
Saffierblauw= alienlook
Hazel=mooi, want heb nu lichtere ogen
Groen=wil ik proberen, maar weet niet zeker of het effect heeft en leuk is
grijs= idem dito bij groen.
donderdag 1 april 2010 om 22:37
quote:Koekblikje schreef op 01 april 2010 @ 21:06:
[...]
Zo dat was de lenzen les van Koekblikje. Even verder met de lenzenles: (if you don't mind) Is dat echt zo? Ik draag al bijna onafgebroken (behalve 's nachts) 15 jaar zachte lenzen maar heb nooit ergens last van. Denk ik... Ben ik dan een uitzondering? Heb dit ook nooit eerder gehoord. Ik kan juist niet tegen harde lenzen.
[...]
Zo dat was de lenzen les van Koekblikje. Even verder met de lenzenles: (if you don't mind) Is dat echt zo? Ik draag al bijna onafgebroken (behalve 's nachts) 15 jaar zachte lenzen maar heb nooit ergens last van. Denk ik... Ben ik dan een uitzondering? Heb dit ook nooit eerder gehoord. Ik kan juist niet tegen harde lenzen.
donderdag 1 april 2010 om 22:53
Mijn ogen blijven met zachte lenzen juist al jaren stabiel, terwijl ze met een bril snel achteruit gingen. Ook had ik altijd veel last van ontstekingen en draag ik om die reden vrijwel nooit meer make-up. Maar met die lenzen in heb ik daar eigenlijk ook nooit geen last meer van gehad. Ik draag overigens wel daglenzen, dus wellicht is dat hygiënischer omdat je natuurlijk elke dag schone lenzen pakt.
donderdag 1 april 2010 om 22:58
Ik heb met zachte lenzen al 8 jaar dezelfde sterkte. Ik draag inmiddels de meest zuurstofdoorlatende lenzen die er zijn, de soort die je ook 's nachts in kan houden. Harde lenzen was bij mij een ramp, bij elk zuchtje wind stonden ze scheef in m'n ogen (met telkens pijn + tranendal als gevolg). Ik wil echt nooit meer harde lenzen.
donderdag 1 april 2010 om 23:39
Ik ben niet op de hoogte van de kleurlenzen, maar ik weet wel dat ik totnogtoe maar 1 merk daglenzen verdraag. Andere merken voel ik zitten en die irriteren me ook echt, terwijl ik de lenzen die ik nu draag echt niet voel zitten. Ik kan er zelfs mee slapen als het moet (maar dat overkomt me alleen per ongeluk als ik een keer op de bank in slaap val).
vrijdag 2 april 2010 om 00:43
quote:Haley schreef op 01 april 2010 @ 22:58:
Ik heb met zachte lenzen al 8 jaar dezelfde sterkte. Ik draag inmiddels de meest zuurstofdoorlatende lenzen die er zijn, de soort die je ook 's nachts in kan houden. Harde lenzen was bij mij een ramp, bij elk zuchtje wind stonden ze scheef in m'n ogen (met telkens pijn + tranendal als gevolg). Ik wil echt nooit meer harde lenzen.
Die heb ik ook!!!!! (denk ik)
Welke heb je?
Die heb ik ook!!!!! (denk ik)
Welke heb je?
woensdag 19 januari 2011 om 12:43
Het is logisch dat je er alien utiziet als je blauwe lenzen in doet met bruine ogen! Dat kan ook helemaal niet. Dan krijg je een wit grijze iris! Dat staat ook gewoon op de website van freshlook lenzen..Als je donkere ogen hebt kun je niet naar blauw gaan of een lichte kleur. Ik hen lichtblauw/grijze ogen en heb wel eens kleurlenzen (felblauw) gedragen. Die werken bij mij wel goed omdat ik van licht naar donker ga..
Overigens doen ze bij mij na een paar uur in doen al pijn en prikken..Komt niet genoeg vocht bij denk ik.
Overigens doen ze bij mij na een paar uur in doen al pijn en prikken..Komt niet genoeg vocht bij denk ik.