Mode & Beauty alle pijlers

Kort douchen, hoe doe je dat?

18-01-2009 15:03 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees steeds vaker over mensen die van die stopwatches in de douche hebben die waarschuwen dat je 'al' vijf minuten staat te douchen...en over mensen die tien minuten douchen enorm lang vinden...

Nu vraag ik me af: hoe doe je dat, kort douchen? Ik ben meestal wel een kwartier bezig met m'n gezicht schoonmaken (en af en toe scrubben of 'bemaskeren'), m'n oksels, benen en bikinilijn bijhouden, tanden poetsen (ja, doe ik onder de douche, lekker makkelijk), haar wassen en conditioneren (om de dag) en af en toe een haarmaskertje en dan ook nog eens doucheschuimen...Is dit absurd? Ik vind lang douchen bovendien heerlijk en troost me maar met de gedachte dat ik geen vlees eet (want dan schijn je pas echt milieuonvriendelijk bezig te zijn)! Ik ben erg benieuwd hoe lang jullie onder de douche staan (en o ja, ik douche altijd 's ochtends en liefst ook 's avonds).
't Is al met al een heel gedoe
Hmmm.. scrubben en maskertjes enzo van mijn gezicht doe ik gewoon zonder de douche erbij hoor. Afspoelen onder de kraan bij de wasbak. Ik vind het zonde om daar een douche voor te laten lopen.

Ik douche meestal kort. Lekker inzepen, eventueel scrubben en afspoelen. Geldt ook voor mijn haar + conditioner.

Het gaat mij niet zo om het milieuvriendelijke, maar ik voel me er niet prettig bij dat ik zo gruwelijk veel drinkwater zo weggooi...
Zelfde hier als bij Vinyl.

TO: waarom zo lang douchen en dan ook nog smorgens én savonds?
Twee keer een kwartier douchen op een dag is een half uur per dag, en dus ruim drie uur per week? Dat is wel lang eigenlijk.

Als je het nou per dag op een kwartietje houdt ben je meteen al goed bezig!
quote:Toet schreef op 18 januari 2009 @ 15:07:

Twee keer een kwartier douchen op een dag is een half uur per dag, en dus ruim drie uur per week? Dat is wel lang eigenlijk.

Als je het nou per dag op een kwartietje houdt ben je meteen al goed bezig! Leuke typo
Waarom wil je korter douchen, voor de water en energie besparing, of kom je 's ochtend ook tijd te kort?

Ik weet niet zo goed, misschien dat je een beetje wegdroomt onder de douche? Dat heb ik ook wel eens. En tandenpoetsten doe ik nu gewoon bij de wasbak, vond het van mezelf een beetje gek daar twee minuten (en dus ook dat water) aan te besteden. (De kraan laat ik dan natuurlijk niet lopen ) Misschien dat het sneller kan als je een soort van routine opbouwt? En niet zingen...:) Daardoor blijf ik er altijd te lang onder staan.

Maskers doe ik ook niet onder de douche (Scrubben wel), maar gewoon naast de douche, want dat ding moet toch drogen en gaat zo lastig onder de douche.

Ik heb het geluk dat mijn haar helemaal geen conditioner of masker nodig heeft (kan altijd de kam erdoor halen), dus dat scheelt bij mij veel tijd. Maar goed, daar heb je niks aan.
Een kwartier?

Ik stap zo onder de douche, want ik ga eten bij vrienden en ik zit nog in joggingbroek en shirt.

Ik zal eens meten.

Wat ik moet doen:

Douchen

Haren wassen

Conditioner

Ben benieuwd hoe lang ik douche! Maar een kwartier klinkt heeeel lang!
Wat is de noodzaak van kort douchen? Kun je je waterrekening niet meer betalen?

Als jij het nou lekker vindt om lang te douchen waarom zou je dan korter moeten douchen?
Tja, ik weet dat het zonde is, maar ik vind douchen ook zo ontzettend lekker! Maar okee, ik ga proberen alleen 's ochtends te douchen (hoewel ik me dan toch wel een beetje vies voel als ik in bed stap).
Ik douche 1x per week lang (c.a. 10 minuten) omdat ik dan ook de hele riedel doorloop (gezicht en lichaam scrubben, scheren, maskertje, etc.) maar normaal douche ik dagelijks voor het naar bed gaan c.a. 5 minuten of korter.
haren wassen is helemaal niet nodig om dat vaak te doen, en douchen hoeft ook niet dagelijks.

om de dag minder dan 5 min, zeep gebruik ik ook al niet (saai ben ik toch). Wel soms met en touwhandschoen even alles afwrijven. Achteraf insmeren. oksels en bikinilijn aan de wastafel bijwerken 1 x/week, benen harsen.

1x week was ik mn haar, dan douche ik ook maar 5 min.
Ik douche alleen twee keer per dag als ik sport, en dan is het na het sporten ook meer afspoelen.
Bagheera, ik wil dus korter douchen omdat toch zonde is van 't water en de energie en zo. En goedkoper, maar ik kan de rekening nog wel betalen hoor.
Ja, precies, ik was mijn haar ook 1-2 x in de week, en scrubben en allerlei luxe ook niet elke keer als ik douche.

Daarbij douche ik hooguit 1x per dag.

TO: kun je de andere keren niet gewoon even inzepen en afspoelen. Dat je 1x per week een langer ritueel hebt?
Hoe doe je een kwartier over je gezicht schoonmaken, als je dan niet scrubt en maskert (want dat noemt ze apart als 'soms ook nog')?

Ik ben meestal met 10 minuten wel klaar. Ik was mijn haar en was me verder met doucheschuim. Ik maak mijn gezicht schoon met een facewash. Een gezichtsmasker 1 keer per week en dan aanbrengen waarna ik aan het doucheschuim begin. Hooguit met elkaar dan een kwartier nodig.

Bikinilijn/oksels/benen doe ik meestal met de epilady en ook als ik daar nog geen tijd voor heb genomen en een weekje scheer, hoef ik dat maar eens in de 2 á 3 dagen.

Tandenpoetsen doe ik aan de wasbak.

Tegenwoordig wordt mijn huid al snel schraal en droog dus elke dag een half uur bij elkaar zou me veel te veel creme en bodylotion kosten!
Ha een onderwerp naar mijn hart. Ik lees mee, want ik moet ook drastisch minderen En waarom ik er zo lang onder sta...ehm...geen idee eigenlijk. Ik vind het gewoon heerlijk! Echt een moment van ontspanning voor mij, ik rook en drink niet en een mens moet toch wat hebben om te ontspannen

Ik merk wel, ben nu iets meer dan 10 weken zwanger, dat ik nog langer douche dan normaal. Maar dat komt omdat het nu een beetje helpt tegen de misselijkheid...
Ik heb wel eens geprobeerd om niet te vaak mijn haar te wassen, maar met mijn vette haar is dat vechten tegen de bierkaai

Zeep gebruik ik vaak alleen voor de vieze plekken zoals oksels, want anders droogt de rest van mijn huid zo uit. Dus ik zeep me nooit van top to teen in. Hoe fik me ook niet zo in te smeeren, want eignelijk is het toch gek om eerst je eigen beschermlaagje er af te zepen en er dan daarna weer nieuwe op te doen Mijn voeten geef ik vaak een voeten scrubje, dat wel.
Ik ben ook een lange doucher. Sta er 's ochtends een kwartier onder om haren te wassen, in te zepen, scheren en af te spoelen. Maar vooral ook omdat ik het zoooo heerlijk vind en er goed wakker van wordt. Maar het is natuurlijk wel zonde van al dat water en daarom kreeg ik van mijn vriend voor sinterklaas dan ook een waterbesparende douchekop. Misschien ook iets voor jou?
Na ja, ik doe niet een kwartier over m'n gezicht schoonmaken, maar het hoort wel bij de hele riedel. Ik ga voor de tien minuten vanaf nu, want misschien sta ik ook wel te veel weg te dromen, zoals Heejhallo oppert...
Een kwartier bezig om je gezicht schoon te maken? Wat smeer je er in hemelsnaam op dan?

Shampoo en conditioner hoeven niet lang in te trekken, niet zo lang als op de verpakking staat en zeker niet zo lang als je meestal denkt dat 2 minuten duren.

Scrubben en bemaskeren doe ik niet onder de douche (doe dat eigenlijk sowieso bijna nooit), tandenpoetsen doe ik met de kraan uit bij de wasbak, alleen om te spoelen gaat de kraan aan.

Ik heb weinig haar bij te groeien, dus daar verlies ik weinig tijd mee.

Als je sneller wilt douchen, draai dan gewoon de kraan kouder, wel warm genoeg om je lekker te kunnen wassen, maar te koud om te treuzelen.
Volgens mij kan het heel snel hoor: haren wassen en uitspoelen, conditioner erin, tijdens het intrekken van de conditioner je lichaam wassen, haar uitspoelen, klaar.

Je benen/bikinilijn/oksels scheren hoeft toch geen 2 keer per dag? Of heb je mega-fast-growing-haren? Gezicht scrubben, maskertje en tandenpoetsen kan gewoon aan de wastafel met de kraan uit.
En volgens mij hebben we al een waterbesparende douchekop....da's tenminste iets!
ik ben een korte doucher. binnen 6 minuten alles gewassen en geschoren, en net zo goed ff lekker staan genieten.

haar wassen is n minuut, scheren 3 ofzo...en inzepen en afspoelen duurt ook niet lang bij mij. geen douchestopwatch nodig.
Vrij simpel. Ik was m'n haar, spoel het uit en doe er conditioner in. Dan was ik de rest van m'n lichaam inclusief gezicht en scrub/scheer ik eventueel. Dan conditioner uitspoelen en klaar!

Al met al douche ik niet langer dan een minuut of 5-10 (laatste vooral in het weekend, dan doe ik rustiger aan).
Ha Espy, eindelijk, een mede-lange-doucher! Begon me bijna een freak te voelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven