Mode & Beauty alle pijlers

Krimpende viscose

05-09-2016 13:02 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch echt geen leek wat wassen betreft maar ik heb toch een ruzie met viscose. Erg jammer, een tijdje geleden een viscose jurkje gekocht die enorm kromp, ik dacht dat het misschien aan het merk lag. Nu weer, heel leuk jurkje. 1x gewassen op 30 graden wol programma en niet in de droger, flink stuk gekrompen en zeker een maat kleiner en korter geworden maar het kon nog net. Nu voor de tweede keer gewassen op dezelfde manier en de jurk is in de breedte en lengte zeker 10 centimeter gekrompen vergeleken met toen in hem kocht. Wat doe ik verkeerd?
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Wat stond er in het wasetiket? Als je gedaan hebt wat daar in staat en het krimpt zo enorm, dan zou ik ermee terug gaan naar de winkel.
40 graden en zo weinig mogelijk centrifugeren dus dat is dan op 600, helemaal uit kan volgens mij niet.
Ik heb vorige week net zo iets gepost, viscose schijnt dus heel erg te krimpen :(

Ik kreeg de tip om t vochtig te maken en te strijken, maar ben ik nog niet aan toegekomen...
Misschien wast je machine warmer dan de bedoeling is?
.
Mijn machine is vrij nieuw dus de temperatuur aanduiding zou toch moeten kloppen.
Ik draag heel veel viscose en heb echt niets wat gekrompen is. Was alles op 30 graden.
Op 30 graden wassen en op laag toerental centrifugeren. Als het uit de wasmachine komt er flink aan trekken zodat het weer langer/breder wordt. Ophangen om te laten drogen. Als het eenmaal droog is strijken met stoomstrijkijzer en er dan weer flink aan trekken. Viscose kan heel bewerkelijk zijn :( Als het van betere kwaliteit is heb je dat probleem overigens niet zo.
Eens met Marthe! Natte viscose in vorm trekken, dus uitrekken, en aan hanger ophangen.
Ik was viscose altijd op fijnwas en nog nooit last van krimpen gehad. Weet je zeker dat je jouw jurk in een gewone katoenwas kunt wassen?