Mode & Beauty alle pijlers

Kruidvat foundation

26-10-2021 11:19 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Superfijne foundation gevonden, exact mijn huidskleur, superlicht, gaat niet in de rimpels zitten, ontzettend goedkoop, en oogt alsof ik het gaafste huidje ooit heb. Dus woehoe, ik blij. Want ongeacht merk of prijs, meestal lukt het me met foundation niet.

Maar het verwijderen was wel een dingetje. Moest echt stevig poetsen om alles er af te krijgen en de reinigingsmelk ‘beet’. Denk dus dat dat het probleem was, die reinigingsmelk, ook van het Kruidvat. Want gevoelige huid is nu een pannenkoek geworden, met allemaal irritatievlekjes en bultjes enzo.

Hebben jullie ervaring? Hoe verwijder je op een zachte manier die wél alles weghaalt make up?

Want die foundation zelf is echt prachtig, maar kennelijk heb ik nog niet ontdekt hoe ik die er goed af kan krijgen.
Micellair water?

Of een make-up reiniger op oliebasis? (Gebruik ik zelf eigenlijk nooit). Je hebt ook van die oil-to-milk dingen.
Getverderrie, die foundation zou ik echt nooit meer gebruiken! Het verbaast me hoe vrouwen maar van alles op hun gezicht smeren, omdat het goedkoop is. En zich totaal niet bekommeren om wat erin zit en wat dat kan doen met je lijf.
Such fun!1
Clinique take the day off en dan de balm versie. Echt super. Ook waterproof mascara gaat moeiteloos eraf.
Ik weet het niet bij specifiek deze foundation maar ik zweer bij warm water en zeepvrije wasgel van zwitsal om al mijn make-up, ook ogen, er af te wassen.
Welke foundation is dat dan?
MarindaH schreef:
26-10-2021 11:24
Getverderrie, die foundation zou ik echt nooit meer gebruiken! Het verbaast me hoe vrouwen maar van alles op hun gezicht smeren, omdat het goedkoop is. En zich totaal niet bekommeren om wat erin zit en wat dat kan doen met je lijf.
Ha, nou ja meestal heb ik een ‘naakt’ hoofd zonder make up. Want dat vindt mijn huid het meest prettig. En in de ochtend heb ik gewoon ook meestal geen zin in de moeite van make up. Maar soms vind ik het gewoon wel erg mooi hoor, en als gezegd staat die foundation echt prachtig. Terwijl ik dat met duurdere merken nooit zo had. Dat kreeg ik nooit echt goed. Wat ook aan een gebrek aan skills kan liggen. En voor die zeldzame keer dat ik wél make up gebruik wil ik dan een reinigingsmethode die goed werkt. Want heb toch de illusie dat daar het probleem ligt, en niet bij de foundation. Want geen enkel huidprobleem toen dat op mijn huid zat.
Birdie schreef:
26-10-2021 11:40
Ja dat vroeg ik me ook af, gewoon kruidvat huismerk? Of essence/catrice?

Ik zou ook zeggen: olie gebruiken. Maar klinkt niet goed dat je zo moet schrobben hoor, is dat wel goed voor je huid?
Birdie schreef:
Kruidvat Stay with me.
Mariejan schreef:
Ik weet het niet bij specifiek deze foundation maar ik zweer bij warm water en zeepvrije wasgel van zwitsal om al mijn make-up, ook ogen, er af te wassen.
Ow, klinkt zacht, zwitsal wasgel... ga ik proberen. Fijn dat dat ook op de ogen werkt, want heb nu voor mijn ogen babyolie, ook van Zwitsal, gebruikt, anders krijg ik de mascara er niet af.
Sjulia schreef:
26-10-2021 11:38
Clinique take the day off en dan de balm versie. Echt super. Ook waterproof mascara gaat moeiteloos eraf.
Ik ben ook fan hiervan!
MarindaH schreef:
Nou adem inhouden dan buiten…
Afbeelding

Dit?
Birdie schreef:
26-10-2021 12:20
Afbeelding

Dit?
Ja, dat.
Ik gebruik eerst oogmake-upreiniger op oliebasis voor mijn mascara. Daarna zeepvrije wasgel van Simple die ik inmasseer met mijn handen en vervolgens verwijder met een washandje. Daarna gebruik ik een gezichtscreme zonder parfum.
Voor mij werkt deze combinatie.
Tijgerprintje2 schreef:
26-10-2021 12:36
Ik gebruik eerst oogmake-upreiniger op oliebasis voor mijn mascara. Daarna zeepvrije wasgel van Simple die ik inmasseer met mijn handen en vervolgens verwijder met een washandje. Daarna gebruik ik een gezichtscreme zonder parfum.
Voor mij werkt deze combinatie.
Ahhhhh ja, dat klinkt ook goed, en dat kan de issue hier ook zijn, bedenk ik nu. Want omdat die melk zo beet en ik zo moest poetsen heb ik ipv reguliere nachtcrème uiercrème gebruikt. Doe ik wel vaker als mijn huid heel droog is en werkt normaal heel goed.
beetjegek schreef:
26-10-2021 12:06
Nou adem inhouden dan buiten…

Met zo'n instelling rook en drink je zeker ook?
Such fun!1
BeauCis schreef:
26-10-2021 11:52
Kruidvat Stay with me.

Doet precies wat ie belooft lijkt me!
Such fun!1
MarindaH schreef:
26-10-2021 12:43
Met zo'n instelling rook en drink je zeker ook?

Waar heb jij last van?
Birdie schreef:
26-10-2021 12:45
Waar heb jij last van?

Of jij?
Such fun!1
Ik nergens. Ik verbaas me over jouw manier van posten. Maar last van? Neu.
Mooi, ik ook niet.
Such fun!1
MarindaH schreef:
26-10-2021 12:44
Doet precies wat ie belooft lijkt me!
Yup, stayed heel goed.
Ik gebruik zo'n herbruikbaar zacht doekje van de HEMA en micelair water, meestal van Garnier, nu toevallig die van caudelie.
Dat bijten herken ik, notabene van de eco vriendelijke lijn gezichtsdoekjes van Nivea.
Ik gebruik trouwens een dagcrème onder mijn foundation.
MarindaH schreef:
Jij kent de foundation? Wat is er slecht aan?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven