Mode & Beauty alle pijlers

Krullen knippen

20-04-2013 17:19 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Her en der in de buurt hoor ik over 'krullen knippen'. Dit zal een speciale kniptechniek zijn waarvan je haren gaan krullen.

Heeft er iemand ervaring mee? Ben erg benieuwd of er goede en/of slechte ervaringen zijn.

Zal het ook werken bij mijn stijle haar? (Heb nu lange lagen)
..............................................
Klopt helemaal vniel
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Niet uit zichzelf Male. Jammer he!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 20 april 2013 @ 18:41:

Het heeft te maken met de laagjes die geknipt worden, maar vooral en hoofdzakelijk met styling.Dit zegt ze ook en wat ik ervan gezien heb bij de kapper die mij krullen heeft leren knippen, heeft het meer te maken met hoe je het haar knipt dan met styling. Waarbij het bij het knippen niet gaat om het traditionele laagjes knippen (zoals ik het ook op de kappersopleiding geleerd heb), maar het echt een kwestie is van krul voor krul op de juiste manier knippen (op de juiste plek in de krul, de juiste richting op), waardoor de krullen beter tot hun recht komen. De styling maakt het daarna hooguit af, maar is niet doorslaggevend.
quote:Maleficent schreef op 20 april 2013 @ 19:17:

als ik niks met mijn haar doe na het wassen dan heb ik dit

[afbeelding]

kan het echt zo worden dan Saaar? Da geleuf ik nie

[afbeelding]

Als je naar het tweede plaatje kijkt, zie je dat het sowieso een kapsel in lagen is. Als ik het me goed herinner heb jij gelijke lengtes. Door de zwaarte worden de krullen makkelijk doodgeslagen. Maar als je dan ook focust op de krullen in het tweede kapsel, zie je dat elke krul op hetzelfde punt in de krul eindigt. Dus je hebt de kromming van de krul en vanaf het moment dat er een nieuwe krul begint, zijn alle krullen op hetzelfde punt in de kromming afgeknipt, met de krul mee. Dat is de essentie van krullen knippen. Doordat alle krullen op dezelfde lengte afgeknipt zijn (in de krul dus), ontstaat er een heel luchtig en speels effect. Zelfs bij deze lange lengte.

Ik geloof zo dat een goede krullenkapper er voor kan zorgen dat de slag die jij in je haar hebt door de krullen op de juiste manier te knippen beter tot hun recht komen. Bij de krullen die ik geknipt heb, zag ik duidelijk het verschil tussen toen ik nog "gewoon" in lagen knipte en toen ik met de speciale krullentechniek knipte.
quote:cookiecookie schreef op 20 april 2013 @ 18:52:

Een gewone kapper knipt m'n haar in laagjes en gaat aan de slag met föhn en stylingproducten. En dan loop ik inderdaad met een bos krullen de deur uit.

Dan ga ik m'n haar wassen en foetsie zijn de krullen.

Een krullenkapper knipt m'n haar in laagjes en daarnaast elk lokje apart nog eens (met de krul mee met een speciale schaar). Dan stylen enz. En dan loop ik met een bos krullen de deur uit. Dan ga ik m'n haar wassen en de krullen zitten er nog in.

Dus tja, je hoeft het niet te geloven natuurlijk. Ik weet dat er een hoop mensen met krullen zijn die de ervaring hebben dat gewone kappers hun krulhaar geen goed doen.Mijn post gemist zeker? Dat hele krullen knippen is maar tot op zekere hoogte effectief. Elke goede kapper kan dat. Het is vooral de styling. Of ik moet wel hele bijzondere krullen hebben natuurlijk.
Ik heb het vorig jaar laten doen, curlsysen. Bij een kapper in Maartensdijk die erin geschoold was. Ik heb van mezelf licht krullend haar en wilde meer krullen. na het knippen en stylen had ik inderdaad meer krullen, de volgende dag was alles weer als vanouds, wat ik ook probeerde, alle adviezen opgevolgd, krullen kwamen niet terug. Toen ben ik teruggegaan en de kapper wist meteen waar het aan lag, ik had de producten van haar kapsalon aan moeten schaffen, ze begon meteen met allerlei zooi mijn haar weer te bewerken tot het weer meer krulde, eenmaal thuis was alles weg. later ben ik naar een andere kapper gegaan en gevraagd of ze iets van de curlsystechniek zag, die zag ze niet, wel dat het heel leleijk geknipt was.

Ik geloof er niet in......
quote:Lughnasadh schreef op 20 april 2013 @ 19:28:

[...]

Mijn post gemist zeker? Dat hele krullen knippen is maar tot op zekere hoogte effectief. Elke goede kapper kan dat. Het is vooral de styling. Of ik moet wel hele bijzondere krullen hebben natuurlijk.Nee hoor, niet gemist. Wel een andere ervaring.
Nou ja, blijkbaar verschillende ervaringen met krullen knippen.

Wie weet ligt het aan de techniek, wie weet aan de kapper.
Bij mij kan het wel, heb het een hele tijd geleden zo gehad. Haar heeft slag van zichzelf en heb vrij dik haar. Dit in laagjes laten knippen en dan drogen met zo´n föhn met een rond ding erop...weet ff niet hoe je dat noemt....met wax de krullen erin kneden...leuk! Heb helaas geen foto meer....
Haha nu word ik getriggerd want ik heb wél slag

Soms bijna krullen, ook afhankelijk van het weer. Maar ik geloof best dat het er bij de kapper zo mooi uitziet als op de foto's... alleen niet dat je na een keer haar wassen en slapen ook weer met die krullen wakker wordt.

Ik knip het nu zelf. Krijg er helaas niet zulke krullen in als op de foto's maar verder vind ik het wel prima zo
Denk trouwens dat hoe je laagjes knipt wel veel uitmaakt. Hoe dik een laag is en wat het verschil in lengte van de plukken is.

Denk dat een goede kapper dan wel een boel verschil kan maken.

Er zijn immers ook kapsels waarbij de krullen er min of meer uit geknipt worden, andersom zal ook wel kunnen.
Ik snap het niet helemaal... natuurkrullen zitten geen twee dagen hetzelfde. Dan kun je toch niet krul voor krul knippen zoals het valt? Dat valt dan toch morgen weer anders?

(het lijkt me trouwens wel wat, zit hier helaas niet in de buurt)
Nope, in steil haar kun je geen krullen knippen. Je hebt wel speciale technieken om krullend haar beter te knippen, hoewel technieken een groot woord is. De truc is om in droog haar te knippen, dan kun je de valling volgen.

De beste manier om krullen in steil haar te krijgen zonder uren bezig te zijn: nat haar invlechten en ingevlochten laten drogen. In mijn ervaring natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven