Mode & Beauty alle pijlers

Leeftijd en kleding

16-04-2013 12:29 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik stond vanochtend een jurkje te passen en ik voelde me er ineens zo oud in. Zit t in mijn hoofd of loopt mijn kledingsmaak jaren voor op mijn eigenlijke leeftijd? Wat vinden jullie kleding voor iemand van 30?

Ik had vanochtend dus deze aan:

Meestal draag ik een spijkerbroek (redelijk netjes) met een shirtje en een jasje of vestje. Ik wil wat vaker jurkjes en rokken dragen maar zonder 50 te lijken of 16
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Apatura schreef op 16 april 2013 @ 13:19:

Ik wil vooral mezelf zijn maar ben mezelf nog aan het uitvinden.

Die van de hm vind ik wel erg kort. Mn bovenbenen zijn niet echt showbaar.

En voor n bruiloft is t echt niets.

ik wist niet dat het voor een bruiloft was, dan heb je idd wel gelijk.

wil je graag een bloemenprint of paste je toevallig deze jurk met bloemetjes ?
quote:Liquorice schreef op 16 april 2013 @ 13:21:

Ik vind er niets mis mee. Zelf zou ik het niet dragen omdat ik de kleuren niet mooi vind, maar als jij je er lekker in voelt, waarom zou je je dan druk maken over wat een ander ervan vindt?

Je kunt dit soort jurkjes trouwens op allerlei manieren stylen: met hoge hakken wordt het heel anders dan met gezondheidssandalen. Ik draag mijn nep-chaneljasje met Dr. Martens eronder omdat ik er anders uitzie als mijn oma, dus als je je oubollig voelt zou je ook eens met accessoires kunnen rommelen.dat is niet echt een combinatie voor de meeste bruiloften maar het klinkt heel leuk, zoiets zou ik ook wel doen ( maar dan wel ook deels omdat ik goed loop op mijn dr. martens, ben op zich wel best conservatief qua smaak ).
Die van de H&M vind ik ook erg leuk; dat soort jurkjes draag ik ook wel. Zijn je benen met een dunne panty ook niet showbaar?

Ik heb zelf laatst best een leuk jurkje bij de H&M gekocht (met vogeltjes:). Maar toen ik thuis kwam, dacht ik bij mezelf: "Dolly, dat kan niet meer op jouw leeftijd hoor."

Hier is ie: jurkje

Wat zeggen jullie: kan dit nog als je 30 bent?
als ie net zo kort valt als bij het model moet je wel goede benen hebben maar het kan nog wel, zou wel om de taille een riem dragen, dat elastiek vind ik niet mooi ogen.

maar ik zou hem zelf op mijn 20ste al te kort gevonden hebben, dat ligt ook meer aan mij als aan jou.
Het ligt ook erg aan je stijl. Ik zou dit dragen, maar ben dan ook een stuk ouder, met 35 :P

Maar ik zou dit zakelijk dragen met een vestje of blazer erover. Voor een bruiloft vind ik het te degelijk.
Of iets nog 'kan' of niet ligt veel minder aan je leeftijd dan aan je lichaamsbouw en wat voor huidkleur en haartype je hebt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
is het niet ook te licht voor een bruiloft ?

de ondergrond is gebroken wit of beige, is die kleur niet gereserveerd voor de bruid ?

*op mijn bruiloft zou het mogen overigens, ik ben niet zo van zulke regeltjes*
ik vind het persoonlijk ook een jurk die bij donkerder haar mooier zou staan als bij het blonde van het model, dat geeft wat meer contrast.
Hangt er zo vsnaf hoe je t combineert. Voor mij is hij tekort. Ik vind mn been net boven mn knie niet zo mooi.

Ben normaal niet van de prints en al helemaal niet van allover patroontjes.

Heb wel een pistach nepleren jasje voor er op evt. Al denk ik niet dat dat bij het model past.

Maar t gaat me niet alleen om dit jurkje maar juist voor t algemeen.

Hebben jullie een idee voor n casual outfit (rok/jurk) voor n gemiddelde lentedag?

Ben blond, 1,76m vaasfiguur. Trots op mn tieten maar baal van t vet op mn heupen.
ik denk dat ik zelf ook een vaasfiguur heb, iig geen echte zandloper.

je kunt denken aan iets in een a-lijn, dat verdoezelt je heupen maar je boezem komt er wel goed uit.

ikzelf draag juist graag kokerjurken van gevoerd dikker stof, ik vind dat goed afkleden, is ook een kwestie van passen en persoonlijke smaak.
quote:prinsesisback schreef op 16 april 2013 @ 13:24:

[...]

dat is niet echt een combinatie voor de meeste bruiloften maar het klinkt heel leuk, zoiets zou ik ook wel doen ( maar dan wel ook deels omdat ik goed loop op mijn dr. martens, ben op zich wel best conservatief qua smaak ).'t Was maar een voorbeeld, ik zou dr. Martens ook niet aanraden voor de gemiddelde bruiloft . Wat voor schoenen ga je erbij dragen? Een jasje/vestje misschien? Sieraden?
quote:Liquorice schreef op 16 april 2013 @ 13:44:

[...]

't Was maar een voorbeeld, ik zou dr. Martens ook niet aanraden voor de gemiddelde bruiloft . Wat voor schoenen ga je erbij dragen? Een jasje/vestje misschien? Sieraden?

i know.

als ik ooit trouw mogen de gasten dat best aan.
Ik heb wel wat jurkjes maar zelfs bij het flodderigste wikkeljurkje krijg ik de vraag: ga je naar n feestje Dus eigenlijk is de vraag ook: hoe draag je casual n jurkje?
Ik weet niet hoe lang je bent, Apatura, maar bij mij kwam hij ongeveer tot op mijn knie bij 1.60m.
quote:Apatura schreef op 16 april 2013 @ 13:46:

Ik heb wel wat jurkjes maar zelfs bij het flodderigste wikkeljurkje krijg ik de vraag: ga je naar n feestje Dus eigenlijk is de vraag ook: hoe draag je casual n jurkje?

Lekker laten praten en er niet naar luisteren.

Echt casual wordt een jurk wel met gympen of simpele flatjes of stoere boots, maar wat goed staat is afhankelijk van jouw smaak, figuur en de jurk in kwestie,
quote:prinsesisback schreef op 16 april 2013 @ 13:12:

[...]

je kunt dat ook rustig noemen natuurlijk, de combinatie van kleur en print, dat is een kwestie van smaak.Daarom zeg ik ook: ik vind ...
ik hou me daar niet zo mee bezig, ik draag gewoon bijna altijd een jurk en krijg nooit zulke opmerkingen maar goed je kunt natuurlijk verschillende combinaties maken met diverse schoenen, jasjes en accessoires.

stel je koopt dit jurkje ( in het zwart ):

http://www.hm.com/nl/product/08246?arti ... le=08246-B

je kunt het chic dragen met een licht jasje en nude pumps

of stoerder met een leren jasje en enkellaarzen:

of met een parka en een ballerina /platte schoen met een stoer detail:

daarnaast is natuurlijk ook heel mogelijk met sieraden, sjaals en andere accessoires, teveel om te laten zien.

( dit is allemaal van de h&m maar het is ook maar om een idee te geven natuurlijk )
quote:paprikaatje schreef op 16 april 2013 @ 14:12:

[...]

Daarom zeg ik ook: ik vind ... tuurlijk .
quote:Susan schreef op 16 april 2013 @ 12:47:

Ik ben me wat saaier gaan kleden sinds ik een dertiger ben, toen ik twintiger was droeg ik meer jurkjes en (knielange) rokken, laarzen met hoge hak, enzovoort. Ik zou die dingen nu ook nog gewoon durven dragen, het is niet dat ik me er te oud voor voel, meer dat mijn hoofd er niet meer zo naar staat.

Ahhh de kids zijn geboren en de man is binnen?

Nu nog even naar de kapper voor een coupe korte vuurtoren en je bent klaar!!

Tadaaaaa
Ik vind de jurk uit de OP veel te tuttig als je nog zo jong bent. Ook als je ouder bent trouwens. Gewoon een heel tuttig jurkje.
30? Das echt nog niet oud en aftands hoor!!! Gewoon doen, als jij dat een leuke jurk vind. En korter? Alleen doen als het goed voelt, niet omdat de reacties hier dat vinden!!!
Dat vind ik ook niet maar ik vind het moeilijk om leuke kleding te vinden. Ik val vaak terug op spijkerbroek, jasje shirtje pumps. Vandaar mijn vraag: wat is leuk, stoer en toch vrouwelijk zonder dat ik 16 of 50+ lijk.
quote:Apatura schreef op 16 april 2013 @ 18:06:

Dat vind ik ook niet maar ik vind het moeilijk om leuke kleding te vinden. Ik val vaak terug op spijkerbroek, jasje shirtje pumps. Vandaar mijn vraag: wat is leuk, stoer en toch vrouwelijk zonder dat ik 16 of 50+ lijk.Ik vind dat je op je 30e gewoon nog alles kun dragen hoor. Oke, een naveltruitje kan niet echt, maar dat vind ik bij een meid van 16 ook niet mooi staan.
Ik (44) vind het een tuttig jurkje, misschien nog leuk voor werk. Is deels de lengte, maar ook de kleur. Als het een fellere kleur had was het al een stuk vlotter. Volgens mij kun je met 30 gewoon alles dragen hoor als het maar bij je figuur past.
Ik ben ook net 30 maar ik zou deze jurk ook niet aantrekken maar iets kortere en wat frissere jurk, maar waar je moet naar kijken is wat voor figuur heb ik en hoe lang ben ik ik ben niet zo lang de jurk zou voor mij te lang zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven