Mode & Beauty alle pijlers

Lelijke kleding

25-10-2012 21:55 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie nou van de kleding die nu in de winkels hangt?

Het valt me op dat er weer veel truien zijn. Geen leuke truien, maar truien zoals je oma die breide. Truien met een klein rond halsje en net de verkeerde lengte. Kort en wijde. Laatst zag ik zelfs een fluorescerende kabeltrui hangen.Is dat mode?

Ook broeken met daaronder schoenen die ik 20 jaar geleden droeg. Lelijke broeken, lelijke schoenen.

Ik heb het idee dat hoe lelijker het kledingstuk, hoe hipper je bent.

Wat vinden jullie?
quote:fruitellie007 schreef op 29 oktober 2012 @ 19:47:

Hm heb zojuist even teruggelezen en ben het niet met alle reacties op mijn reacties eens....

Zoals mode = kleding? Nee...

Kleding is wat je draagt om je te beschermen/bedekken enz, mode is kleding die trendgevoelig is, tijdelijk. Die trends vind je terug in mode-bladen (cosmo, elle, vogue)

Dus mensen die geen interesse hebben in mode, kunnen natuurlijk wel meepraten over kleding, maar ik vind het altijd zo raar op een MODE(en beauty!) Forum dat er vaak geroepen wordt; ik doe niet aan mode en Aan trends! Dan vraag ik me uberhaubt af waarom je hier leest? Ik zeg niet dat het niet MAG!!!

En nee ik trek niet alles klakkeloos aan wat in 'de mode' is, ik kies hier uit wat ik mooi vind, en wat bij mijn figuur past! En ik vind ook dat ieder moet dragen wat ie wil! En niet iedereen hoeft aan mode te doen... Maar ik verwachtte op een modeforum mensen die dus bezig zijn met Mode zoals hierboven omschreven

(Haha dit typ ik overigens, net als mijn vorige bericht, gewoon rustig en niet aanvallend bedoeld, maarja als je het leest zal het wellicht anders overkomen als bedoeld)

nou ik ben 37 en heb al 20 jaar dezelfde stijl.

als ik een trend volg is dat omdat die trend in mijn stijl past en ik draag het dan ook tot het versleten is, niet zolang het ''in'' is.

dat neemt niet weg dat ik mode razend interessant vind en de trends ken, doordat ik erover lees, waarom zou ik er dan niet over mee mogen / kunnen praten ?

de mode leeft juist grotendeels van ontwerpers die hun eigen visie elk jaar met een andere invalshoek presenteren, niet zozeer van mensen die elke keer wat geheel nieuws ( willen ) bedenken.
quote:fruitellie007 schreef op 29 oktober 2012 @ 19:48:

@piratorART: wat is volgens jou dan mode???

Ik houd me niet bezig met wat in de mode is, maar persoonlijk houd ik van simpel. Ik heb basisstukken zoals korte zwarte jurken, veel rokken, hoge hakken, laarzen met een gemiddelde hak. Als ik laarzen draag, dan het liefst over een panty, want ik vind een broek-in-laarzen niet mooi staan.

Ik heb veel kleurrijke spullen die buiten de trends om als `tijdloos´ gedragen kunnen worden. Ik zou niet iets in de kast laten hangen omdat groen of blauw op dat moment toevallig `in´ is.

Van dit moment vind ik de peplumjurken echt verschrikkelijk. Ik houd niet van dat soort `versiering´ op een kledingstuk. Soms zie ik peplumrokjes hangen die ik zonder dat stuk extra stof wel mooi had gevonden. Kraagjes idem dito, kraagjes vind ik zo tuttig.

Ik ben ook niet vies van opvallende stukken en grove sieraden.

Alleen als hordes mensen in een bepaald kledingstuk lopen (zoals een zwart bikerjasje) dan vind ik dat niet echt leuk/ origineel om te dragen. Dat is het nu precies met `mode´: fashionvictims zien er vaak als een eenheidsworst uit. Tenzij het bij iemand echt als gegoten zit!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Het schijnt dat mode steeds de mode van circa 30 jaar geleden recycled, maar dan wel in een nieuw jasje. Dat lijkt inderdaad te kloppen. In de jaren 70 greep men terug op de bloemetjesjurken uit de jaren '40 en in de jaren '80 kwam er een rock 'n roll revival.

Nu is grunge ineens weer in, oversized kleding, en ja, zelfs neon. Ik zie zelf al de eerst noughties feesten opduiken (voor nostalgische twintigers). Mijn kobaltblauwe houtje touwtje jas, die ik in de brugklas droeg (1991), zou nu weer helemaal hip zijn. En de flanellen houthakkershemden van de jaren erna. Maar voor tieners/twintigers is het allemaal lekker retro en in hun ogen toch nieuw.

Hoe zou dit toch komen? Het heeft iets met nostalgie en generaties te maken. De ontwerpers, redacteuren en modedirecteuren van nu waren 30 jaar geleden jong en grijpen daarom misschien terug op de mode uit hun pubertijd, een tijd die altijd veel indruk maakt en die je vaak associeert met avontuur, rebellie, hevige emoties en ontwikkeling.

Ik vind het allemaal heel leuk om te volgen en te zien wat de industrie dicteert en wat vervolgens de consument er mee doet. Het is een interessante wisselwerking. En ik pik er gewoon uit wat ik mooi vind.
Life is too short not to be chique!
Wat Edina zegt, de mode komt steeds weer terug.

Altijd als ik met mijn moeder (56) ga winkelen zegt ze 'goh, dat droegen wij vroeger ook, alleen dan nét ietsje anders'.

Ik zie ook wel eens kledingstukken waarvan ik denk 'wie betaalt hier geld voor' dan doel ik met name op hele lelijke prints of kleurencombinaties waar ik spontaan hoofdpijn van krijg.

Ik denk wel dat qua kleding tegenwoordig heel veel kan. Ik twijfel nog wel eens bij een bepaalde outfit of het "wel kan" maar als ik dan op straat rondkijk dan denk ik; waar maak ík me druk over...
Van de legging is toch wel zeker dat niemand hem vroegah droeg? Mag ik hopen?
quote:piratorarT schreef op 30 oktober 2012 @ 15:19:

Van de legging is toch wel zeker dat niemand hem vroegah droeg? Mag ik hopen?

Als je met vroeger de jaren '80 en '90 bedoeld? O jawel hoor! Gewoon met een wijd t-shirt met print erboven bijvoorbeeld. Dus niet gek dat die nu terug is.

De skinny jeans zag je volgens mij in het verleden vooral in het zwart binnen de punk-scene, als ik me niet vergis. Die is niet zo retro.
Life is too short not to be chique!
wat edina zegt, ik droeg in de vroege jaren 90 een legging met een wijde donkerblauwe tuniek van fluweel erboven en ik was echt niet de enige.

stond me als 16jarige nog goed ook, als ik dat mag zeggen, waarom ook niet ? het is toch lang geleden....

nu draag ik alleen nog leggings als panty/maillot in laarzen, no worries, ik heb ervan geleerd.
Ik heb vandaag EINDELIJK een paar leuke dingen gevonden! Bij zara, pieces en nog wat kleine winkeltjes die de meeste mensen niet kennen.

Iig geen mickey mouse of mustacho op mn trui.
ik heb in de wintercollectie alleen nog maar een vest en een zwarte jas met bontkraag gevonden, verder niets, daarnaast alleen vintage / tweedehands aankopen gedaan.

maar goed dat kan nog veranderen, ik wil best nog iets aanschaffen.

plaatjes / links orzoo ? ik ben wel benieuwd.
Heb een donkergroene thermolegging gekocht voor onder een zwart wollen jurkje dat ik heb (anders wordt het zo donker).

Lang shirt Niet zo boeiend maar ik vind de kleur mooi en heb veel grote sieraden dus dat pimp ik wel.

Een groen truitje van de zara (beetje een rijke leger-groen achtige kleur, wel warmer dan gewoon legergroen) maar daar kan ik het plaatje niet van vinden.

Verder deze ketting

En nog een knalblauw jurkje en een grof, paars wikkelvest I(maar wel mooi getailleerd dus kan hem ook open aan) bij een winkel die geen site heeft

Maar ik geef het op hoor, te veel moeite. Ik hou het wel bij basics met mooie accesoires. deze wil ik ook nog bestellen maar moet ff vriend zn creditcard kapen.
http://pieces.nl/pieces/u ... 0083_BURGUNDY&forceScope=

Doet de pieces link het zo wel?
quote:Orzoo schreef op 30 oktober 2012 @ 19:37:

http://pieces.nl/pieces/u ... 0083_BURGUNDY&forceScope=

Doet de pieces link het zo wel?

ja.

mooie aankopen, orzoo, vooral de kettingen, je hebt qua kleuren ook wel ongeveer mijn smaak, leuk om te zien.
Ik ga eigenlijk niet zo met de mode mee ( ) maar ik vind de kleuren wel heel mooi die nu in de winkel hangen
Ik zie ook wel lelijke dingen maar ook heel veel mooie hoor .

Prachtige truien van Sandwich en Turnover, gisteren nog een mooie boyfriend jeans gekocht van Marcopolo en een rechte stoere broek met een coating er op van Expresso. Benetton, prachtige winterjas in kobalblauw, mooi vest van Sao Paulo, rood jurkje van Comma. Paar jurkjes van creme de la creme. IK heb iig al weer veel te veel gekocht en uitgegeven.
jij draagt ook altijd ongeveer dezelfde merken en shopt veel bij dezelfde winkels, denk ik jetty, dan is het logisch dat je altijd weer mooie kleding vindt, ik haal mijn kleding overal en nergens vandaan en dan is het nu toch wel lastig, aangezien er veel rommel hangt de parels ertussen te vinden, zeker als je budget beperkt is.
quote:Edina schreef op 30 oktober 2012 @ 15:35:

[...]

Als je met vroeger de jaren '80 en '90 bedoeld? O jawel hoor! Gewoon met een wijd t-shirt met print erboven bijvoorbeeld. Dus niet gek dat die nu terug is.

De skinny jeans zag je volgens mij in het verleden vooral in het zwart binnen de punk-scene, als ik me niet vergis. Die is niet zo retro.

'Vroeger' wilde iedereen zo strak mogelijke jeans dragen. Soms zo strak, dat je plat op bed moest liggen om hem nog aan te kunnen krijgen. Ik maakte ze zelf vaak nauwer, en dan was het bijna een skinnyjeans. Iedereen die ik kende deed dat, blauwe jeans vooral. Dat was nog voor de tijd van de wassingen, dus een jeans moest ook vaal zijn, en dan echt door het dragen. Soms gooide je een dopje bleek bij het waswater om het proces te bespoedingen...

Zo, oma gaat nu met de rollator een luchtje scheppen....
quote:fruitellie007 schreef op 29 oktober 2012 @ 19:47:

Hm heb zojuist even teruggelezen en ben het niet met alle reacties op mijn reacties eens....

Zoals mode = kleding? Nee...

Kleding is wat je draagt om je te beschermen/bedekken enz, mode is kleding die trendgevoelig is, tijdelijk. Die trends vind je terug in mode-bladen (cosmo, elle, vogue)

Dus mensen die geen interesse hebben in mode, kunnen natuurlijk wel meepraten over kleding, maar ik vind het altijd zo raar op een MODE(en beauty!) Forum dat er vaak geroepen wordt; ik doe niet aan mode en Aan trends! Dan vraag ik me uberhaubt af waarom je hier leest? Ik zeg niet dat het niet MAG!!!

En nee ik trek niet alles klakkeloos aan wat in 'de mode' is, ik kies hier uit wat ik mooi vind, en wat bij mijn figuur past! En ik vind ook dat ieder moet dragen wat ie wil! En niet iedereen hoeft aan mode te doen... Maar ik verwachtte op een modeforum mensen die dus bezig zijn met Mode zoals hierboven omschreven

(Haha dit typ ik overigens, net als mijn vorige bericht, gewoon rustig en niet aanvallend bedoeld, maarja als je het leest zal het wellicht anders overkomen als bedoeld)

Denk dat de verwachtingen dan anders zijn, wat er bedoeld wordt met " mode"pijler.

Mode is het woord dat hierin m.i gebruikt wordt om gepraat over kleding, met ruimte voor trends/vragen/tips/discussies en opmerkingen. Precies zoals we hier doen

En zoals iemand al voor mij aangaf: praten over mode, betekent dat je erover kunt práten, en dan ongeacht wát je daar over kwijt wilt.

Dat is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan mensen die met de mode meegaan. Ook mensen zoals piratorart en ik willen en mogen hier zeggen dat we de laatste mode vreselijk vinden en er niks van snappen. Ik zou ook niet weten welke pijler ik dat dan zou moeten zetten, het gaat toch over mode?

Op de kinderpijler is trouwens zelfs een topic van mensen die bewust geen kinderen willen. Waar moeten ze dat anders kwijt? Er is geen pijler "geen kinderen ". Het gaat over kinderen, dus of je ze nou zelf wel of niet wenst, strontirritant vindt, ze niet kunt krijgen, of gewoon even van je af wilt zeiken over je kinderen van de buurvrouw: het kan. Dat is het mooie van een forum.
We moeten een niet-pijler invoeren,!
Vroeger 'deed je met de mode' mee. Bijna iedere jongere droeg hetzelfde (niet zo veel veranderd, dus). Maar ik zou het vreemd en jammer vinden, als je hier alleen maar mocht spreken over kleding die in de mode is.

Nog even, en je mag hier ook alleen maar schrijven als je mooi bent of over mooie dingen ('t tenslotte mode & beauty, haaruitval en pukkels passen daar niet bij).
quote:piratorarT schreef op 31 oktober 2012 @ 11:34:

We moeten een niet-pijler invoeren,!
De Goliath enkellaars die hiernaast door Viva wordt aangeprezen, mét korting, die vind ik echt zeldzaam lelijk.

Gebeurt me niet vaak, maar bij deze schoen dacht ik toch: laat ik eens in het "lelijke kleding"topic posten, nu mag het
Ik hebt mijn allereerste blog-reactie daar gegeven. Mijn god wat een lelijke dingen!
quote:rua-red schreef op 31 oktober 2012 @ 15:03:

Ik hebt mijn allereerste blog-reactie daar gegeven. Mijn god wat een lelijke dingen!

Haha, ik las het, ik heb er ook gereageerd!

Ik hoop trouwens dat ik nu geen mensen voor het hoofd stoot die deze Goliathgevaartes al gekocht hebben en ze met veel plezier dragen
quote:Edina schreef op 30 oktober 2012 @ 15:35:

[...]

.

En vergeet de wielrenbroekjes niet die we begin jaren '90 droegen!

Zou je nu echt niet meer aantrekken

Maar destijds had ik een supergoed figuur dus het stond nog ook
quote:robo schreef op 31 oktober 2012 @ 15:04:

[...]

Haha, ik las het, ik heb er ook gereageerd!

Ik hoop trouwens dat ik nu geen mensen voor het hoofd stoot die deze Goliathgevaartes al gekocht hebben en ze met veel plezier dragen Ze zien er wel -euh- comfortabel uit

*duikt weg voordat ze voor Moeke wordt uitgemaakt *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven