Mode & Beauty alle pijlers

Leuke broeken voor puber

07-09-2012 10:40 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht hebben jullie goede tips, vandaar mijn vraag op dit forum:

Onze dochter van 12 is niet al te groot (1.46m) en is zeker niet dik. Toch passen de broeken uit veel winkels haar niet. De zgn skinny of slim fit broeken zijn hartstikke leuk, maar ze krijgt de knoop niet dicht of het past niet over haar bovenbenen. Als ze een grotere maat neemt, is het weer veel te lang en helemaal uit verhouding. Wie weet een (web)winkel waar ze ook leuke, hippe broeken hebben voor meisjes die niet 'het gemiddelde' postuur hebben? En dan niet alleen maar blauwe of zwarte spijkerbroeken...
Hoezo heeft ze niet het gemiddelde postuur? Ze is toch niet dik, schrijf je?
Geen skinny kopen maar een straight of loose jeans.
Met 1.46 zou ze maat 146-152 moeten hebben. Gemiddeld gezien. Mijn dochter is ook 12 maar dan 1.71 mtr.

Ergens vreemd, want ons probleem is precies andersom, ik heb heel wat broeken ingenaaid omdat ze anders van haar kont zakten. Nou is dochter wel extreem slank, maar ik heb altijd gedacht dat die broeken toch gemiddeld waren.

Maar het ligt vaak aan de winkel hoor. Broeken van mexx passen precies. Die van de wibra waren altijd veel te groot. C&A was ook vaak te groot in de taille, daar kochten we gewoon standaard een maat kleiner.

H&M, C&A, Bristol, Wibra, Zeeman, allemaal prima winkels voor jouw dochter volgens mij. En voor de shirts kun je dan eventueel de merkwinkels binnenlopen, mocht je dat perse willen. Wij kopen standaard alleen in de uitverkoop.
@helene ik bedoel daarmee dat ze veel kleiner is dan haar leeftijdsgenoten. Dat is best lastig met kleding kopen.
@zusenzoo, dat klopt. Maar dat zijn dan vaak de 'saaie' broeken, zonder die hippe kleuren..
Waarschijnlijk zit ze nu echt op een tussenlengte, en zijn broeken voor kinderen van 1,46 nog voor dunne kinderbilletjes gemaakt.

Toch een kwestie van korter maken lijkt me zo?
@exces, dank voor je tips. Wat een verschil hè 1.46 of 1.71 mtr...! En dat op dezelfde leeftijd
Ik weet niet hoe zwaar dochter is en wat jouw budget is, maar de broeken van drykorn zijn zeer geschikt. Ben zelf 1.55 en 51 kilo en daar slaag ik altijd.
Jouw dochter is gewoon echt een kop kleiner dan die van mij . Niet te geloven eigenlijk he.

Wij zijn nu zover dat ze in de gewone winkels maat 34 heeft. Wij shoppen inmiddels bij superstar (wel uitverkoop hoor, is me anders te duur).

En verder; laarzen aanschaffen. Dan maakt het niet uit of een broek onderlangs niet past zoals het hoort, dat ziet dan toch geen mens.

Maar de duurdere merken waren altijd precies passend voor dochter, alleen wil dochter graag véél kleren, duur hoeven ze niet te zijn. En de goedkopere spullen moest ik altijd vermaken. Dus dan gok ik zo dat jij gewoon de goedkopere broeken moet aanschaffen. Desnoods knip je het label uit een dure (oude, of je eigen) broek en naait dat in de goedkope broek. Bij dochter op school heb ik niet de indruk dat het persé merkkleding moet zijn, maar aangezien wij vanwege haar maat wel heel leuk kunnen slagen in de uitverkoop weet ik natuurlijk niet of die indruk klopt. Ze zit op de middelbare nu. Op de basisschool droegen ze allemaal H&M en C&A.
Ik heb een fashionista en een sportieve puber. De fashionista, slank met hele lange benen, kan altijd wel iets vinden bij de Tally Weill. Niet duur en heel veel leuke puberdingen. De sportieve puber kan bij de C&A terecht. Zij heeft ook meer spierweefsel en vrouwelijke vormen en heeft ondertussen damesmaat 34 of een kleine 36. zij is wel duurder uit maar kwalitatief is het toch beter.

Shoppen met beiden is een crime. Meestal eindigt het dat de sportieveling in een pashokje zit, alles past wat we naar binnen gooien en eruit haalt wat ze zelf dan ook ziet zitten. Na 2 broeken, 3 shirts en een trui is het wel welletjes.

De fashionista vind alles wat ik omhoog hou maar niks. Met haar heb ik afgesproken dat ik iets verder op ga koffie drinken terwijl zij uitzoekt wat ze wel mooi vind, dat ook past en me smst om te komen betalen
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Het lijkt me dan dat ze toch wel aan de dikke kant is, als ze de normale broeken niet past. Misschien dat ze toch beter een ander model kan nemen in plaats van skinny's?
@aaquamarine: ze is 1.46 en 38 kg. Dat is zeker niet aan de dikke kant. Natuurlijk snap ik zelf ook dat ik dan beter andere modellen kan proberen, alleen is het zo dat die vaak wat minder hippe kleuren hebben dan de skinny. En dat vind ik jammer. Zij wil ook wel eens een groene broek of rode, niet alleen altijd maar zwart of blauw.
quote:Sleutelbos schreef op 07 september 2012 @ 12:42:

Shoppen met beiden is een crime. Meestal eindigt het dat de sportieveling in een pashokje zit, alles past wat we naar binnen gooien en eruit haalt wat ze zelf dan ook ziet zitten. Na 2 broeken, 3 shirts en een trui is het wel welletjes.

De fashionista vind alles wat ik omhoog hou maar niks. Met haar heb ik afgesproken dat ik iets verder op ga koffie drinken terwijl zij uitzoekt wat ze wel mooi vind, dat ook past en me smst om te komen betalen
Haha, dat heb ik ook, mijn jongste is ook een fashionata en voor mijn oudste moet het vooral lekker zitten en niet te opvallend zijn.

Mijn dochter van 10 is ongeveer 1.52, slank maar wel gespierde (ballet/streetdance) benen en billen. Bij de Hema en V&D kan ik toch wel vaak slagen, Hema heeft nu leuke felgekleurde broeken voor die meiden. Ze is gek op de kleding van Shoeby fashion, net daar een chino gekocht, zou je ook nog kunnen proberen. die vallen wat losser rond de benen.

Mijn dochter van 12 is ook rond de 1.70 met lange benen, dat is lastiger (alles te kort). Schoenen zijn momenteel ook een probleem, ze wil graag enkellaarsjes maar heeft hele smalle voeten en enkels en dunne benen, maar wel maat 40, dan val je buiten de kindermaten, damesschoenen zijn veel te breed.

Ze draagt al een paar jaar laarzen van Giga, wel duur maar iets anders past niet, maar dan kom je ook in hetzelfde soort model, ze wil iets anders.

chino
Cocktail, voor mijn sportieveling bekijken we weleens in folders van Hema, V&D, Shoeby etc of op de site wat ze leuk vind en dat neem ik dan voor haar mee. Hoeft ze niet mee te shoppen. Wat ze niks vind of niet goed zit breng ik zo weer terug, vooral met t-shirtjes en truien/vestjes werkt dat prima. Broeken/jassen kan ze beter wel passen, maar dan hebben we in principe al een keuze gemaakt en hoeven we niet winkel in winkel uit.
@xlong thx! Hier kan ik zeker iets mee!
Heb aan het eind van de vakantie hun kasten opgeruimd en bekeken wat van vorig winter nog past (niet veel) en ze nieuw in de kleren gezet, vandaar dat ik aardig op de hoogte ben van het huidige aanbod.

Deze gekleurde broeken heeft de Hema, vallen niet heel smal, voor mijn oudste zijn ze echt veel te breed op de heupen.

hema
Mijn dochter is 1.47 en 12 jaar.

Maar met een wel gevormd figuur, stevige benen en een aardige kont.

Past een maatje 34/36 van een leuke "volwassen" kledingwinkel

Helemaal te gek vond ze de skinny met scheuren (maatje 36)

Dat de pijpen te lang zijn boeit niet, die laat ze zo
quote:xlong schreef op 07 september 2012 @ 14:12:

Mijn dochter van 12 is ook rond de 1.70 met lange benen, dat is lastiger (alles te kort). Schoenen zijn momenteel ook een probleem, ze wil graag enkellaarsjes maar heeft hele smalle voeten en enkels en dunne benen, maar wel maat 40, dan val je buiten de kindermaten, damesschoenen zijn veel te breed.

Ze draagt al een paar jaar laarzen van Giga, wel duur maar iets anders past niet, maar dan kom je ook in hetzelfde soort model, ze wil iets anders.

chino

Mijn dochter heeft ook heel lange benen. Gelukkig zijn de broeken van de damesmaten wat langer, maar zolang ze de kindermaten droeg kreeg ze gewoon laarzen.

En bij scapino hebben ze kinderschoenen tm maat 40. Mijn dochter is bij 42 aangelandt, dat is pas echt onhandig met zulke smalle voeten. Gelukkig hebben wij enkellaarsjes gevonden met een flinke voering (uitverkoop, collectie vorig jaar, sorry). Die zijn aan de binnenkant smaller.

En momenteel hebben ze bij van Haren enkellaarsjes met veters, is dat een optie?
exces, bedankt voor de tip,we zullen van Haren eens proberen. Bij de Scapino hier gaan de kindermaten niet verder dan 38 (en de damesmaten 42, al staat er ook 43 boven het rek).Hangt er waarschijnlijk vanaf hoe ze inkopen. Ik heb zelf ook een behoorlijk probleem met een hele smalle voet en maat 43, de schoenen bij van Haren zijn te breed voor mij en haar voeten zijn nog veel smaller, maar zo'n veterlaarsje met evt een inlegzool zou een oplossing kunnen zijn.
Lees toevallig deze over schoenen doordat ik foute klik maakte....

Maar ik heb in het andere topic "Gewoon voor de lol, ik zoek een outfit voor je" al een tip voor enkellaarsjes geplaatst. Zijn geen echte leren. Toevallig liep ik in een winkel tegen de blauwe aan die in het vak met maat 43 stonden boven het vak van 44. Ik kon daar mijn eigen maat niet vinden. In diezelfde winkel hebben ze ook Giga en die valt erg smal. Mocht je dat gemist hebben dan kan je daar ook nog kijken.

Giga kan ik wel, omdat ze nog iets uitlopen door de goede kwaliteit leer. Eigenlijk zijn ze iets te kort en te smal voor mijn 39. De Van Haren kan ik niet, want die zijn veel te ruim en staan ook erg lomp aan mijn voeten. Maar de enkellaarsjes van mijn tip hebben wel een hoge hak. Dat soort laarsjes kom je wel best wel veel tegen en ook wel met maat 42.

@TO

Er is ook een topic over een rode spijkerbroek van iemand die kort is. Daar staat misschien ook iets in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven