Lush - tips
woensdag 27 juni 2018 om 15:25
Jaren geleden kreeg ik eens het verse Catastrophe Cosmetic gezichtsmasker van Lush cadeau. een geweldig product!
Maar omdat ik niet echt in de buurt van een Lush woon, dacht ik mijzelf eens te verwennen en het gewoon online te bestellen.
De bezorgkosten zijn vrij hoog (7 euro), dus om het wat acceptabeler te maken voor mijzelf dacht ik er wat producten bij te bestellen om eens te proberen.
Ik ken Lush verder eigenlijk niet, en het aanbod is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie... dus wie heeft er echte lush aanraders?
Ik dacht aan een bodylotion of iets voor onder de douche, ik heb geen bad. Ik hou niet van hele zoete/fruitige geuren. Ik heb een zeer gevoelige en droge huid, dus zeep en douchegels vallen in principe af. Dus ik dacht zelf aan de King of Skin bodybutter, of misschien de Sleepy of Dream Cream bodylotions. Zijn deze inderdaad goed verzorgend?
Andere tips zijn ook van harte welkom!
Maar omdat ik niet echt in de buurt van een Lush woon, dacht ik mijzelf eens te verwennen en het gewoon online te bestellen.
De bezorgkosten zijn vrij hoog (7 euro), dus om het wat acceptabeler te maken voor mijzelf dacht ik er wat producten bij te bestellen om eens te proberen.
Ik ken Lush verder eigenlijk niet, en het aanbod is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie... dus wie heeft er echte lush aanraders?
Ik dacht aan een bodylotion of iets voor onder de douche, ik heb geen bad. Ik hou niet van hele zoete/fruitige geuren. Ik heb een zeer gevoelige en droge huid, dus zeep en douchegels vallen in principe af. Dus ik dacht zelf aan de King of Skin bodybutter, of misschien de Sleepy of Dream Cream bodylotions. Zijn deze inderdaad goed verzorgend?
Andere tips zijn ook van harte welkom!
donderdag 28 juni 2018 om 11:15
Mee eens! Van buiten krijg ik echt koppijn als ik langsloop, maar binnen is het een soort paradijs. En die medewerkers die verwennen je altijd waardoor je meteen alles mee wil nemen, heel erg! En thuis ruiken de dingen die ik heb gekocht ook heel lekker. Ik vind de bathmelts ook erg lekker. Dan kun je uuuuuuren weken in bad en toch heerlijk ingevet en overweldigend geurend uit bad komen, hmmmm. Alleen zijn ze best prijzigZeilboot76 schreef: ↑28-06-2018 07:10Je kunt een leuk dagje uit plannen om en bezoek aan een Lush winkel. Soms is het nl heel fijn de producten te voelen en/of te ruiken.
Hier zijn we fan van de shampoobar, lavendel bodylotion, badbombs, badklei en die jelly in een potje voor onder de douche.
Laatst nog in de grote lushwinkel in Londen geweest en je wordt daar onwijs hebberig.
donderdag 28 juni 2018 om 11:21
Wel nog een opmerking van een meer negatieve aard. Ik heb ooit een bruisbal gekocht waar allemaal bloemetjes in zaten. Daar bleek ook ridderspoor in te zitten, dat is nogal giftig. Ik heb meerdere keren daarover een review achtergelaten en ook over gemaild, maar ik kreeg nooit een antwoord en mijn reviews werden keer op keer weggehaald. Dat vond ik echt slecht!
Wat ik ermee bedoel te zeggen is, alles is weliswaar natuurlijk, maar dat betekent niet per definitie dat het ook goed voor je is.
De dream Cream bijvoorbeeld, ben ik geen fan van. Er zit oa lavendelolie in wat helemaal niet zo fijn is voor je huid en meerdere geurstoffen en parfum. Juist bij een gevoelige huid wil je dat soort stoffen vermijden. Het is jammer want de havermout en kamille zijn juist wél fijn bij een gevoelig huidje.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is, alles is weliswaar natuurlijk, maar dat betekent niet per definitie dat het ook goed voor je is.
De dream Cream bijvoorbeeld, ben ik geen fan van. Er zit oa lavendelolie in wat helemaal niet zo fijn is voor je huid en meerdere geurstoffen en parfum. Juist bij een gevoelige huid wil je dat soort stoffen vermijden. Het is jammer want de havermout en kamille zijn juist wél fijn bij een gevoelig huidje.
donderdag 28 juni 2018 om 11:51
hahaha, ik was gisteravond alvast wat dingen in mijn winkelmandje aan het gooien en realiseerde mij dat het inderdaad heel makkelijk is om hier ineens per ongeluk een fortuin aan uit te geven
kan je echt gewoon vragen om proefjes? dat voelt zo brutaalAls je online bestelt, kan je in het opmerkingenvak trouwens vragen om proefjes (van “natte” dingen, dus geen zeep etc). Dan krijg je een mini lush-potje met het product (waar je vaak best lang mee kan doen).
koettie en sugarbaby, ook bedankt voor het advies mbt sleepy. die heb ik maar weer uit mijn mandje gehaald voor de zekerheid. dat komt wel als ik een keer in een winkel ben dan.
ik lees meerdere keren dat mensen fan zijn van schubbe, maar op de website wordt het beschreven als een zoete geur. en als lush het zelf al zoet vind, houd ik mijn hart een beetje vast
dank ook voor alle shampoo tips! ik had nog niet gedacht aan haarverzorging, maar daar ga ik nog even naar kijken nu!
donderdag 28 juni 2018 om 11:52
Roffatientje schreef: ↑28-06-2018 11:21Wel nog een opmerking van een meer negatieve aard. Ik heb ooit een bruisbal gekocht waar allemaal bloemetjes in zaten. Daar bleek ook ridderspoor in te zitten, dat is nogal giftig. Ik heb meerdere keren daarover een review achtergelaten en ook over gemaild, maar ik kreeg nooit een antwoord en mijn reviews werden keer op keer weggehaald. Dat vond ik echt slecht!
oh wauw, wat naar dat ze dat verwijderen. het leek mij zo'n sympathiek merk...
goed dat je het zegt inderdaad!
donderdag 28 juni 2018 om 12:19
Hij is inderdaad vrij 'zoet', maar dan meer vanille achtig (dus niet een soort zuurstok of bloemenexplosie). Als je het op doet, ruikt het vrij sterk, maar als je je daarna afspoelt en afdroogt, ruik je zelf heel subtiel en ben je enorm zacht. Ik vind het echt een van de fijnste producten van Lush.
donderdag 28 juni 2018 om 13:15
donderdag 28 juni 2018 om 16:14
Dit zijn stuk voor stuk knetterzoete produkten. Er zit zelfs n mooie opbouw in met als suiker-climax de Hair CandySanPellegrino schreef: ↑27-06-2018 16:14Ik vind de shampoo bars heel fijn. En scheelt flink wat verpakking. Honey I Waseh My Hair is heel mild en goed voor mijn droge haar met krullen.
Ook het haarspul Hair Custard vind ik fijn. Mister Dandy's Hair Candy vond ik nóg beter, maar die is helaas uit het assortiment.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
donderdag 28 juni 2018 om 16:24
To kijk eens op Lush.uk. daar bestel ik zo'n drie a vier keer per jaar. Verzendkosten 11 euro, maar de produkten zijn daar veel en veel goedkoper. Parfum scheelt bijv 15 euro, gezichtscreme 10, shampoo 7 etc. Echt de moeite waard. En je hebt t binnen n paar dagen in huis.
donderdag 28 juni 2018 om 16:28
Mijn tips; Big Shampoo (zeezout, limoen, geur van zomer en strandlakens), Love Lettuce (scrub maskertje), Angels on Bare skin (zacht scrubbende gezichtsreiniger, klei achtig, met lavendel). En de rest van mijn favo's zijn mierzoet dus die noem ik maar niet.
donderdag 28 juni 2018 om 20:51
Very__Cherry schreef: ↑28-06-2018 16:24To kijk eens op Lush.uk. daar bestel ik zo'n drie a vier keer per jaar. Verzendkosten 11 euro, maar de produkten zijn daar veel en veel goedkoper. Parfum scheelt bijv 15 euro, gezichtscreme 10, shampoo 7 etc. Echt de moeite waard. En je hebt t binnen n paar dagen in huis.
heb net even gekeken, en wat een verschil inderdaad zeg. heb jij ook wel eens verse maskers zo besteld? die moeten toch koud blijven?
dank ook voor je andere tips!
donderdag 28 juni 2018 om 22:39
Wat zijn je zoete favo’s? Ik ben stiekem erg nieuwsgierig!!Very__Cherry schreef: ↑28-06-2018 16:28Mijn tips; Big Shampoo (zeezout, limoen, geur van zomer en strandlakens), Love Lettuce (scrub maskertje), Angels on Bare skin (zacht scrubbende gezichtsreiniger, klei achtig, met lavendel). En de rest van mijn favo's zijn mierzoet dus die noem ik maar niet.
donderdag 28 juni 2018 om 22:40
Top tip!!Very__Cherry schreef: ↑28-06-2018 16:24To kijk eens op Lush.uk. daar bestel ik zo'n drie a vier keer per jaar. Verzendkosten 11 euro, maar de produkten zijn daar veel en veel goedkoper. Parfum scheelt bijv 15 euro, gezichtscreme 10, shampoo 7 etc. Echt de moeite waard. En je hebt t binnen n paar dagen in huis.
donderdag 28 juni 2018 om 22:58
Ik gebruik zelf graag no drought droogshampoo. Geeft lekker veel volume, alleen je moet het goed in het haar werken want het is wel wit poeder. Trichomania is een lekkere vette, milde shampoo op basis van cocos. Seanik ontvet wat beter.
De body conditioners zijn vrij vet, kan lekker zijn maar een lichaamspoeder is dan ook wel handig.
De gezichtscremes zijn voor makkelijke huid prima, voor probleemhuid zou ik echt proefjes vragen want ze testen niet op dieren en gebruiken veel pure ingredienten dus ik zou niet zomaar zeggen het is ok. Ik vind zelf de gezichtscremes en bodylotions erg fijn.
Als je er werkt is je neus na een half uur gewend en reuk je weinig meer. Pro tip: Niet je baby in bad doen met lush bruisballen. Kan blaasproblemen geven.
De body conditioners zijn vrij vet, kan lekker zijn maar een lichaamspoeder is dan ook wel handig.
De gezichtscremes zijn voor makkelijke huid prima, voor probleemhuid zou ik echt proefjes vragen want ze testen niet op dieren en gebruiken veel pure ingredienten dus ik zou niet zomaar zeggen het is ok. Ik vind zelf de gezichtscremes en bodylotions erg fijn.
Als je er werkt is je neus na een half uur gewend en reuk je weinig meer. Pro tip: Niet je baby in bad doen met lush bruisballen. Kan blaasproblemen geven.
vrijdag 29 juni 2018 om 09:18
Hoe doe jij dat met no dought dan? Ik blijf zo'n poederhoofd hebben.honingbijtje schreef: ↑28-06-2018 22:58Ik gebruik zelf graag no drought droogshampoo. Geeft lekker veel volume, alleen je moet het goed in het haar werken want het is wel wit poeder. Trichomania is een lekkere vette, milde shampoo op basis van cocos. Seanik ontvet wat beter.
vrijdag 29 juni 2018 om 09:22
- Sympathy for the skin. Zachtzoete vanille bodycreme met zwarte puntjes/ gemalen vanillestokjes.
- Let the good times roll, een lichaamsscrub die ik voor mijn gezicht gebruik. Ziet eruit als koekjesdeeg en ruikt ook zo. Met popcorn erin, ook.
- Bubblegum- lipscrub, the best ever!
- Soft Coeur massagebar, deze gebruik ik af en toe als bodylotion, ruikt naar witte chocolade en honing
- Rockstar zeep, snoepjesgeur in de wc
-Curly Wurly shampoo, met echte kokosstukjes, voor mijn spiraal krulhaar. Soms ook Big, even lekker!
- Als ik op vakantie ga waar n bad is: the Comforter! Zoete bessengeur, To die for.
vrijdag 29 juni 2018 om 19:41
de bestelling is de deur uit!
ik ben uiteindelijk gegaan voor king of skin, dream cream en het Marilyn haarmasker, en natuurlijk het catastrophe cosmetic verse masker wat ik graag wilde.
wat een geld zeg
maar het probleem dat de verzendkosten zo hoog waren in verhouding met de kosten van de daadwerkelijke producten zijn in ieder geval opgelost hiermee
ik ben uiteindelijk gegaan voor king of skin, dream cream en het Marilyn haarmasker, en natuurlijk het catastrophe cosmetic verse masker wat ik graag wilde.
wat een geld zeg