Mode & Beauty alle pijlers

mascara bewaren

12-07-2012 10:11 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb perongeluk gisteren nog een mascara gekocht terwijl ik nog een vol potje in huis had. Ik gebruik een potje mascara ongeveer een maand. Kan de nieuwe mascara een maand blijven staan? Word het dan niet hard?
Ik doe ongeveer 4 maanden met 1 mascara. Maar als je ogen zo opmaakt kan ik mij voorstellen dat je niet zo lang met een mascara doet.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Oh, Gruwel! dat bedoelde ik met spinnenogen. En dan is een maand nog lang.
De fabrikanten zeggen 6 maanden na opening niet meer gebruiken, ik gooi hem zelf weg na 2 maanden ivm bacteriën.
@liesse bij mij wel hoor maar ik heb gevoelige ogen. Het is gewoon uit voorzorg jij kunt er blijkbaar wel tegen maar bij lenzendragers bijv. Wordt dat geadviseerd. Dus het is geen grote onzin.
Ik doe inderdaad meer lagen op, maar heb niet zulke spinnenogen hoor haha

Elk wimpertje moet precies recht zitten dus dan ben ik ook wel even bezig
Ik verwissel 'm ook maandelijks.. -vaak zelfs eerder-

..en ben dus ook van de meerdere lagen per dag (niet van de klonten en het ordi enzo).

Ik heb een mascara van rond de 20 euro, dus wil eigenlijk ook rekken; eens in de 2 maand zou perfect zijn.

Dus vanaf nu maar een beginnen met niet meer dan 2 laagjes.

Moeilijk!

Trouwens TO; wel een domme vraag om te stellen; of je mascara na een maand hard wordt. Come on..
quote:desyyyy schreef op 12 juli 2012 @ 11:18:

Heb ik ook. Ga er nog met en droog borsteltje overheen, om de wimpers glad te maken en met een micro dun pinnetje, om elk wimpertje te separeren.

Dikke onzin eigenlijk, maar zit helemaal in mijn systeem..
quote:lilyofthevalley schreef op 12 juli 2012 @ 10:49:

Officieel moet je hem na drie maanden weggooien. Zeggen de mascarafabrikanten. Maar ja, wij van wc-eend adviseren wc-eend.

Ik doe hem weg als ie droog is. En dat is NIET na een maand al! TO, klonters op je wimpers zijn niet mooi he, dat weet je?

Echt dikke onzin, op mijn mascara staat 12 maanden, dan kan de rest ook wel zolang bewaard blijven.

Heb net even gekeken, heb nog een mascara liggen van mijn huwelijksreis (5 jaar geleden) en die doet het ook nog gewoon, heb hem nu op. Dan moet een maand bewaren best lukken.

En jeetje, een maand per mascara, doe jij al je lichaamshaar ermee?
Meid,ik heb nog mascara's hier liggen van toen ik 14 was(evenals oogschaduw enzo,en ben nu 46) Als ik ooit mascara gebruik,doe ik er wat warm water in,en hup...hij doet het nog steeds!
Het gaat er ook niet om of hij het nog doet hoor, maar of ie nog goed is, bacterien enzo. Kan ook gaan stinken.
quote:ladytruckster schreef op 12 juli 2012 @ 12:15:

Meid,ik heb nog mascara's hier liggen van toen ik 14 was(evenals oogschaduw enzo,en ben nu 46) Als ik ooit mascara gebruik,doe ik er wat warm water in,en hup...hij doet het nog steeds!Dat zou ik dan weer niet doen...
Ik heb echt nog nooit gehad dat een mascara ging stinken of dat ik er anderssinds last van kreeg. (behalve tranende ogen maar dat lag aan t merk)
Warm water erbij is vragen om problemen.. ik ken iemand die bijna blind is geworden van een ooginfectie. Vandaar dat de roller elke drie maanden wordt vervangen.
quote:xanluca schreef op 12 juli 2012 @ 12:59:

Warm water erbij is vragen om problemen.. ik ken iemand die bijna blind is geworden van een ooginfectie. Vandaar dat de roller elke drie maanden wordt vervangen.Lekker dan,ik gebruik niet eens 1 x per 3 maanden mascara!.
quote:xanluca schreef op 12 juli 2012 @ 12:59:

Warm water erbij is vragen om problemen.. ik ken iemand die bijna blind is geworden van een ooginfectie. Vandaar dat de roller elke drie maanden wordt vervangen.En ik smeer mijn mascara niet in mijn ogen....
quote:desyyyy schreef op 12 juli 2012 @ 11:18:

Hahaha herkenbaar! Ik doe dat met behulp van een pincet. Haal ik ze uit elkaar en maak ik ze allemaal recht. Het is een obsessie geworden

Maar make up is mijn hobby dus ik vind het niet erg
Volgens mij als je je mascara na 5 jaar nog gebruikt smeer je geen mascara op, maar bacteriepoep!
Bacteriepoep?

Je kan ook overdrijven zeg.

Heb trouwens ook nog lippenstiften van voor mijn huwelijk........zou nu 25 jaar getrouwd zijn :-)

Smeer ik nog regelmatig op hoor,niks mis mee.

Allemaal dingen die de fabrikanten ons laten geloven,net als winterbanden,APK keuringen,zonnebrand die maar 1 jaar houdbaar is, en inentingen voor huisdieren.
En ik smeer mijn mascara niet in mijn ogen....[/quote]

Nee hoor. Zij ook niet. Wel eens gehoord van bacterien? Die blijven dus braaf op je wimpers zitten en komen niet in je ogen. Nou ja, je bent gewaarschuwd.
Heb ik ook vaker van gehoord, en heb zelf ook eens een ooginfectie opgelopen van een 6 maanden oude mascara. Was er op tijd bij gelukkig. Ik gooi ze dus altijd weg na 3 maanden.

Zoek dit logo op je make-up. Staat er #M dan is het product # maanden houdbaar.

Maar zelf kijk ik hier nooit naar hoor. Je voelt het toch vanzelf als het is opgedroogd.
Zie net dat mijn mascara's volgens de fabrikanten 6 maanden goed zouden moeten blijven. Dus de jouwe zal 1 maand wel overleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven