Mode & Beauty alle pijlers

Medaillon: iemand ervaring?

08-11-2020 22:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijd speel ik met het idee om een kettinkje te kopen met een medaillon. Daarin wil ik een fotootje doen van een overleden dierbare om hem altijd bij me te dragen. Ik zou graag een gouden hartje willen, een beetje zoals dit:

Afbeelding

Ik ben nog niet bij een juwelier geweest, i.v.m. corona wil ik niet direct naar een winkel en heb ik me eerst online georiënteerd en ik zie nogal verschillende prijzen (vooral vrij duur, met zoveel karaat goud) en eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet.

Heeft iemand ervaring met het kopen van een medaillon? Hoe heb je het aangepakt met kopen en waar? Hoeveel kostte het? Ik zie online zoveel verschillende prijzen en zie alleen echt goud (met verschillende gehaltes van karaat), terwijl verguld denk ik ook wel prima is. En hoe krijg je in hemelsnaam zo'n piepkleine foto erin? :-)

Ik ben benieuwd!
Ga gewoon naar de juwelier. Zolang je niet vlak voor kerst gaat heb je daar ruimte genoeg in de winkel hoor. En als jij voor het fotootje zorgt, zetten zij hem er wel in
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb verschillende medaillons, gewoon via een plaatselijke juwelier. De mijne zijn zilver, en waren ook niet duur. Er was een tijd dat ik ze altijd droeg, maar inmiddels niet meer. Misschien komt dat wel weer. Foto is een kwestie van op maat knippen en erin doen, da’s verder niet moeilijk.
Plaatje uit de OP:
Ik zou graag een gouden hartje willen, een beetje zoals dit:
Afbeelding
rumforviva schreef:
08-11-2020 22:31
Plaatje uit de OP:

Afbeelding
Thanks, op de een of andere manier laadt hij in de OP niet
nlies schreef:
08-11-2020 22:23
Ga gewoon naar de juwelier. Zolang je niet vlak voor kerst gaat heb je daar ruimte genoeg in de winkel hoor. En als jij voor het fotootje zorgt, zetten zij hem er wel in
Ja je hebt wel gelijk natuurlijk :-)
SixthGun schreef:
08-11-2020 22:35
Thanks, op de een of andere manier laadt hij in de OP niet
Omdat je niet de .jpg link hebt genomen.
Geen ervaring met een madaillon maar ik draag een ketting met as van een overleden dierbare. Ik draag hem elke dag en vind het fijn om degene zo bij me te hebben
vlinder2001 wijzigde dit bericht op 08-11-2020 22:38
0.93% gewijzigd
Ging iets mis
Ik heb er eentje van Hot Diamonds, hij opent verticaal, dus de scharniertjes zitten bij de brede kant van het hartje, en er zit zo'n plastic schermpje in zeg maar, om het fotootje te beschermen. Ik heb er een haarlokje in, geen foto, maar ik denk dat je het met een pincet erin zou moeten doen.

Verder heb ik er eentje voor mijn dochter gekocht van Kaya Sieraden, die opent zijwaarts en heeft niet zo'n beschermplasticje. Daar zit vooralsnog niks in, ik heb een tekst in het hartje laten graveren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vlinder2001 schreef:
08-11-2020 22:37
Geen ervaring met een madaillon maar ik draag een ketting met as van een overleden dierbare. Ik draag hem elke dag en vind het fijn om degene zo bij me te hebben
Wat mooi!
Susan schreef:
08-11-2020 23:00
Ik heb er eentje van Hot Diamonds, hij opent verticaal, dus de scharniertjes zitten bij de brede kant van het hartje, en er zit zo'n plastic schermpje in zeg maar, om het fotootje te beschermen. Ik heb er een haarlokje in, geen foto, maar ik denk dat je het met een pincet erin zou moeten doen.

Verder heb ik er eentje voor mijn dochter gekocht van Kaya Sieraden, die opent zijwaarts en heeft niet zo'n beschermplasticje. Daar zit vooralsnog niks in, ik heb een tekst in het hartje laten graveren.
Ook heel mooI!!
vlinder2001 schreef:
08-11-2020 22:37
Dat wordt door de meeste uitvaartondernemers standaard aangeboden, maar meestal ten tijde van het overlijden. Lastig om dat later nog te doen.
Als verguld ook goed is zou je eens op sites als Aliexpress kunnen kijken. Daar lasergraveren ze een foto op een plaatje. Dan hoef je ook niet te prutsen met een foto er in zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven