Medaillon: iemand ervaring?
zondag 8 november 2020 om 22:18
Al een tijd speel ik met het idee om een kettinkje te kopen met een medaillon. Daarin wil ik een fotootje doen van een overleden dierbare om hem altijd bij me te dragen. Ik zou graag een gouden hartje willen, een beetje zoals dit:

Ik ben nog niet bij een juwelier geweest, i.v.m. corona wil ik niet direct naar een winkel en heb ik me eerst online georiënteerd en ik zie nogal verschillende prijzen (vooral vrij duur, met zoveel karaat goud) en eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet.
Heeft iemand ervaring met het kopen van een medaillon? Hoe heb je het aangepakt met kopen en waar? Hoeveel kostte het? Ik zie online zoveel verschillende prijzen en zie alleen echt goud (met verschillende gehaltes van karaat), terwijl verguld denk ik ook wel prima is. En hoe krijg je in hemelsnaam zo'n piepkleine foto erin?
Ik ben benieuwd!
Ik ben nog niet bij een juwelier geweest, i.v.m. corona wil ik niet direct naar een winkel en heb ik me eerst online georiënteerd en ik zie nogal verschillende prijzen (vooral vrij duur, met zoveel karaat goud) en eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet.
Heeft iemand ervaring met het kopen van een medaillon? Hoe heb je het aangepakt met kopen en waar? Hoeveel kostte het? Ik zie online zoveel verschillende prijzen en zie alleen echt goud (met verschillende gehaltes van karaat), terwijl verguld denk ik ook wel prima is. En hoe krijg je in hemelsnaam zo'n piepkleine foto erin?
Ik ben benieuwd!
zondag 8 november 2020 om 22:28
zondag 8 november 2020 om 22:35
Thanks, op de een of andere manier laadt hij in de OP niet
zondag 8 november 2020 om 23:00
Ik heb er eentje van Hot Diamonds, hij opent verticaal, dus de scharniertjes zitten bij de brede kant van het hartje, en er zit zo'n plastic schermpje in zeg maar, om het fotootje te beschermen. Ik heb er een haarlokje in, geen foto, maar ik denk dat je het met een pincet erin zou moeten doen.
Verder heb ik er eentje voor mijn dochter gekocht van Kaya Sieraden, die opent zijwaarts en heeft niet zo'n beschermplasticje. Daar zit vooralsnog niks in, ik heb een tekst in het hartje laten graveren.
Verder heb ik er eentje voor mijn dochter gekocht van Kaya Sieraden, die opent zijwaarts en heeft niet zo'n beschermplasticje. Daar zit vooralsnog niks in, ik heb een tekst in het hartje laten graveren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 8 november 2020 om 23:01
Wat mooi!vlinder2001 schreef: ↑08-11-2020 22:37Geen ervaring met een madaillon maar ik draag een ketting met as van een overleden dierbare. Ik draag hem elke dag en vind het fijn om degene zo bij me te hebben
zondag 8 november 2020 om 23:02
Ook heel mooI!!Susan schreef: ↑08-11-2020 23:00Ik heb er eentje van Hot Diamonds, hij opent verticaal, dus de scharniertjes zitten bij de brede kant van het hartje, en er zit zo'n plastic schermpje in zeg maar, om het fotootje te beschermen. Ik heb er een haarlokje in, geen foto, maar ik denk dat je het met een pincet erin zou moeten doen.
zondag 8 november 2020 om 23:28
Dat wordt door de meeste uitvaartondernemers standaard aangeboden, maar meestal ten tijde van het overlijden. Lastig om dat later nog te doen.vlinder2001 schreef: ↑08-11-2020 22:37Geen ervaring met een madaillon maar ik draag een ketting met as van een overleden dierbare. Ik draag hem elke dag en vind het fijn om degene zo bij me te hebben