Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding.... Waarom?

21-12-2007 10:31 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik verbaas me steeds weer over de prijs van veel merkkleding. Maar nog meer verbaas ik me over de kopers daarvan. Volgens mij zijn dat namelijk niet alleen rijken, maar ook truus modaal en consorten.

Ik begrijp werkelijk niet wat er zo bijzonder is aan een truitje van ¤ 400, terwijl je bij zara of H&M een soortgelijk truitje kunt kopen voor ¤ 30!

Ik ben daarom ook zeer benieuwd wie hier uitsluitend merkkleding koopt en dan vooral naar de reden daarachter.



Is het omdat merkkleding een betere kwaliteit heeft? (volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo)

Doe je het vooral voor de buitenwereld?



of... nou ja, vul zelf maar in!
quote:Yella41 schreef op 04 februari 2010 @ 10:20:

Interessant topic, helaas nu geen tijd om het allemaal te lezen. Wat ik heel raar vind, is dat er bijvoorbeeld shirts bestaan, heel simpele, basic t-shirts of longsleeves, met in grote letters alleen de naam van een merk erop. En dat mensen dat kopen! Je bent een levende reclamezuil en moet daar nog (veel) geld voor betalen ook! En de marketingmanagers maar lachen in hun vuistje om zoveel stompzinnigheid.

xYella.



Het is natuurlijk een verschil of het als ''stempel'' eropstaat of

gewoon als mooie versiering met glitters etc...Daar hou ik wel van.

Stempel-t-shirts heb ik niet.Vind ik ook niet mooi.
quote:queenie1 schreef op 04 februari 2010 @ 13:34:

[...]





Ben afgelopen zaterdag nog geweest! Maar uitverkoop is bijna geweest. Gelukkig maar, want ik vind het vreselijk. Heb wel een tas gekocht van Fred de la B. En ook zomerballerina's van hem. Verder kan ik nu zelf weinig kopen vanwege zwangerschap. Lekker voordelig dus



Wat had je gekocht? Je moet echt mazzel hebben in de uitverkoop, meestal heb ik het geduld niet om er tussen te kijken.



Ik ben ongeveer 2 weken geleden geweest. Ik heb 2 paar schoenen met een hoge hak gekocht,een shirt,1 t-shirt en 1 broek.

Zaterdag dan nog een top in jaren '20 stijl (heb ik zo vaak gezien in

clipjes).Alles behoorlijk afgeprijst.In wat voor winkels haal jij die

ballerina's?Geniet maar lekker van je zwangerschap!
Ik vind alleen de merknaam als versiering altijd vallen onder reclame lopen voor dat merk.

Hoe mooi het logo ook is ontworpen en uitgevoerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraldine schreef op 04 februari 2010 @ 15:52:

[...]





Ik ben ongeveer 2 weken geleden geweest. Ik heb 2 paar schoenen met een hoge hak gekocht,een shirt,1 t-shirt en 1 broek.

Zaterdag dan nog een top in jaren '20 stijl (heb ik zo vaak gezien in

clipjes).Alles behoorlijk afgeprijst.In wat voor winkels haal jij die

ballerina's?Geniet maar lekker van je zwangerschap!



Wat lief, dankjewel!

Leuk dat je nog wat hebt gevonden voor een leuke prijs! Deze ballerina's heb ik van Fred de la Bretonierre in dezelfde kleur als m'n tas. Ik heb ze ook een keer van Scapa gehad, maar die zaten vreselijk. Koop ze ook weleens bij Tod's of Ab Donkers.
...
Katherina,het enige wat mij interesseert is dat ik het kledingstuk,wel of geen merk,mooi vind.Wat anderen zeggen

boeit me niet.Ik ben namelijk degene die het gaat dragen.Verder

respecteer ik je mening wel.



Queenie,klinken leuk je ballerina's.Zijn dat niet meer zomerschoenen of draag jij ze ook in het voorjaar?Het is nu

namelijk minder koud met die 6-7 graden nu.Maar die hoge

hakken doen het eigenlijk altijd goed bij mij.Sneakers vind ik

ook stoer.Verder belangrijk dat jij het zelf mooi vind!
Alle reacties Link kopieren
Merkkleding waar het logo prominent aanwezig is op het kledingstuk zal ik niet kopen, vind ik juist zo goedkoop en ordinair staan.

Ik wissel diverse merken af met H&M (maar daar koop ik dan wel alleen online) ook al ben ik 40 geweest.

Vraag me wel af hoe het zit met merkkleding en boven de 40 zijn, meestal willen de meeste geen H&M meer als ze boven de 30-40-50 j. zijn als ik dat moet geloven?

Sommige merkkleding vind ik niet beter passen dan bv. H&M, ik heb een broek v.d. H&M die meteen de juiste lengte had terwijl dit bij een bep. merk niet het geval was. Soms zijn er verschillen in kwaliteit maar de ene keer doe ik langer met een H&M dan een merk en de andere keer weer langer met een merk dan bv. H&M! Het wisselt. Het gaat me niet om status ofzo het moet gewoon leuk en goed staan en passen. En er professioneel of geslaagd uitziet! Het ligt eraan hoe dat combineert niet aan wat iets heeft gekost. Wat heb je nou aan een trui van 1000 euro als je haar slecht gekapt is of de verkeerde pumps erbij draagt? Het gaat om de hele verschijning.

Het kopen v. merkkleding in een fysieke shop gaat wel fijn: je krijgt bv. koffie, er liggen tijdschriften op een grote tafel waar je vriendin/partner kan wachten, er zijn betere pashokken, fijne sfeer zonder te harde muziek of onvriendelijk personeel. En daar betaal je als klant ook voor.
Het belangrijkste vind ik nog altijd dat een mens zich lekker voelt in zijn kleding,merk of niet,en dat ook uitstraalt.
Alle reacties Link kopieren
oh, ben best wel van de merken.

waarom, tja, hou gewoon van goed, mooi spul. Vaak idd een betere pasvorm. ik koop ook wel bij h&m hoor, al slaag ik daar echt niet zo vaak. Maar haal er ieder seizoen wel wat basics.

merkklrding is vaak ook wel extra kwetsbaar. Lees hier vaak dat mensen teleurgesteld zijn in de kwaliteit. Maar t is vaak wat verfijnder materiaal dat 'special care' nodig heeft.

Vind t ook fijn om iets aan et hebben wat niet iedereen al aan heeft. En nou ja, ik heb een aardig salaris, dus t kán ook dat scheelt natuurlijk. Heb in mijn studententijd ook in voornamelijk H&M gelopen.

Maar t is eerlijk gezegd ook wel dat ik t gewoon leuk vind om it svan een goed merk te kopen. Niet echt voor de buitenwereld, wel voor mezelf. Ben daar gewoon gevoelig voor ja, geef t eerlijk toe. Ik koop in de supermarkt ook alleen maar A-merken.



Zag trouwens tot mijn schrik in dit topic veel mensen die bij Didi kopen smaken verscihllen zullen we maar zeggen.

Ik kop graag Turnover, Inwear, FCUK, Humanoid. Geen Gucci of Prada of Armani oid, dat is me wel echt te duur.

Rond de 200,- voor een goed truitje of een mooie broek is echt wel max. Rond de 300,- voor n jas, heel goed jurkje of mooie laarzen kan soms ook nog wel. Maar echt geen 400,- voor een truitje hoor.
Alle reacties Link kopieren
oh ja, dingen waar de merk naam groot op staat koop ik ook echt niet. Vind ik ordinair.
Die koop ik ook niet als het er als een stempel opstaat en dan

met een saaie kleur eromheen,nein danke!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alleen truitjes en hempjes bij de H&M en alleen van LOGG. Die zijn van wat betere kwaliteit. Promiss, Didi, miss Etam en.....M&S doen het goed in mijn lijstje. Van de laatste was ik zelfs verbaasd. Maar de kwaliteit en prijsverhouding is goed.

Tja heel af en toe koop ik wel iets met een merkje, maar dan moet ik het helemaal waanzinnig vinden.
Vandaag een Levi's broek tweedehands gekocht,is lang geleden.
Ik vind vintage erg stoer.Bij de Episode in Rotterdam verkopen ze ook tweedehands merkkleding die er nog goed eruitziet.Volgends de verkoper kiezen ze alleen het beste uit van die dingen die binnenkomen en gaat de rest weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan, zoals ik in de afgelopen pagina's al vaker heb gelezen, makkelijk 200 Euro voor een broek uitgeven. 180 Euro voor een jurkje wat ik echt leuk vind.

Maar dat heeft voor mij niets met een merk te maken, ik koop gewoon dat wat ik leuk vind en waarvan ik vind dat het me leuk staat.

Aangezien ik ook best een redelijk opvallende smaak heb zijn dat voor mij vaak merken zoals Guess of Fornarina, maar ik kan soms ook best slagen bij de Coolcat, Forecast of Vero Moda.
Alle reacties Link kopieren
In winkels van Gucci of Prada kom ik niet... daar heb ik het geld niet voor dus is het ook zinloos om te kijken.



Verder koop ik gewoon wat ik leuk vindt en of ik het kan of wil betalen.
Alle reacties Link kopieren
"Sommige merkkleding vind ik niet beter passen dan bv. H&M, ik heb een broek v.d. H&M die meteen de juiste lengte had terwijl dit bij een bep. merk niet het geval was."



@chamine - Lengte is iets anders dan pasvorm.
Alle reacties Link kopieren
"Geraldine, 1 week geleden

Die koop ik ook niet als het er als een stempel opstaat en dan

met een saaie kleur eromheen,nein danke!"



Oh, vind ik juist cool. Niet om het merk, maar ik hou van goede basics, en compleet effen vind ik een beetje saai...
Ik koop eigenlijk van alles en nogwat.Het laatst een zwart basic

van Vero Moda gekocht en deze opgeleukt met een bonte ketting.Verder wel of geen merk,ik ben gek op kleding en schoenen.Mijn kast puilt uit.En wat ik uitgeef hangt ervan af of

ik er het geld voor heb of dat ik het kledingstuk mooi vind.Ik geef zowel 200 Euro uit voor een broek maar koop er ook evengoed een van 30 Euro...als het maar mooi is en je het met verschillende dingen kunt combineren.
Iemand die nog iets heeft gekocht?Of het nou merk is of niet

maakt niet uit...hihi...als het maar mooi is.
Kunnen jullie me evtl.een goede outletstore aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
ik heb de eerste pagina gelezen en de laatste en ik kreeg helemaal kromme tenen.

ik koop kleding die ik leuk vindt en die lekker zit of dat nou van de zeeman of van replay is.

het zal mij een worst zijn, ik vind andere dingen veel belangrijker.



wij geven allebei absoluut niet om merk en vertikken het ook om 400 euries uit te tikken voor een winterjas van tess die ook nog in de uitverkoop is en eigenlijk 900 euries kost.



maar ik begrijp wel dat mensen willen laten zien hoe 'goed' ze het hebben.
Geraldine : Ik vind zelf die in Roermond het leukst. Daar zit ook een body shop en die vind ik heel fijn. Lekker goedkoop. Verder hebben ze ook wel leuke winkels, maar de ene keer hebben ze meer dan de andere. Het verschilt bij mij heel erg of ik slaag of niet per keer. Als 2 vind ik Rosada heel erg leuk, want daar zit een Protest-store en de Gsus. Die hebben vaak wel leuke dingen. Als laatste komt Bataviastad, hoewel die nu wel uitgebreid zijn. En daar zit een FRS, dus ik kom daar regelmatig voor de dvd's enzo. Maar met kleding slaag ik daar vaak niet.
Alle reacties Link kopieren
hier ook alleen merkkleding toevallig als in uitverkoop is. snap ook niet waarom iemand 70 euro uitgeeft voor een topje omdat het een merk isl. Jeuhhhhhhhhhhhhhhhh.



heb wel eens Vinginobroekjes voor de kids gekocht..nou daar zaten dus heul snel gaten in..terwijl de broeken van de scapino er nog uitzien als nieuw (echt waar en vaak gedragen ook buiten in de speeltuin) dus wat nou betere kwaliteit mooi niet.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Ik koop zelf zowel dure merken als goedkope spullen. Met de merkspullen doe ik vaak jaren. Die combineer ik dan met kleding uit winkels als H&M, Zara en Dorothy Perkins.



Ik kick vooral op mooie stofjes, mooie lijnen en goed in elkaar gezette stukken. Ik koop overigens behoorlijk wat van mijn merkspul in tweedehands zaken(voor de Gelderlanders: 2Switch wil nog weleens heel aardige dingen hebben.)
I choose happy!
hermoine,dat moet een ieder voor zichzelf bepalden.



Ivetje,bedankt voor je tip!Krijg je daar ook andere dingen behalve

kleding?Ik dacht gelezen te hebben dat je in Roermond ook dingen voor je woning kunt kopen en sierraden etc...



EssentialBliss,ik koop ook overal en nergens.Kijk vaak naar

kopjes maar soms geef ik ook de volle prijs,niet altijd hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven