Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding.... Waarom?

21-12-2007 10:31 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik verbaas me steeds weer over de prijs van veel merkkleding. Maar nog meer verbaas ik me over de kopers daarvan. Volgens mij zijn dat namelijk niet alleen rijken, maar ook truus modaal en consorten.

Ik begrijp werkelijk niet wat er zo bijzonder is aan een truitje van ¤ 400, terwijl je bij zara of H&M een soortgelijk truitje kunt kopen voor ¤ 30!

Ik ben daarom ook zeer benieuwd wie hier uitsluitend merkkleding koopt en dan vooral naar de reden daarachter.



Is het omdat merkkleding een betere kwaliteit heeft? (volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo)

Doe je het vooral voor de buitenwereld?



of... nou ja, vul zelf maar in!
@Geraldine,

Leuk dat de vakantie goed is bevallen.



Ik ben ook op koopjesjacht. Heb flink kunnen scoren bij WE, maar het meeste toch weer retour gestuurd. Ik had 2 leren handtassen geprobeerd en het formaat was erg groot. Ik had twijfel of ik ooit zou gebruiken. Ik heb nog een dure al 4 jaar in de kast ... en ongebruikt. Er stond geen formaat bij en ik vond het model gewoon erg leuk. Ik had ze vlak voor de speciale actie (vandaag en morgen nog) besteld en er ging iets mis met de betaling, maar bedrag was wel afgeboekt. Daarom ging ik later even terug om te controleren en heb ze opnieuw besteld voor de helft.

Ik heb wel een paar leuke sjaals van lekker materiaal gehouden en meerdere shirts.

Maar de bakken zijn zo goed als leeg. Ik kan zelfs wat ik besteld heb niet meer terug vinden.

Deze van zijde is op



en deze heb ik in het rood. en deze is voor de heb. Echte zijde dat voelt zo lekker. Een andere van zijde kan ik niet meer vinden. Ik heb ook wat shirts besteld waar een leuke applicatie op zit. Misschien dat ik die er af kan halen om op een andere kale jurk te zetten. Daar was ik naar op zoek en eigenlijk vergeten dat ik die jurk nog had hangen.



Er is nog een sjaal met kant over en misschien past die er wel bij?





Er is nog een pakket onderweg. Dus ik ben wel benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik fiets graag en koop altijd makkelijke jurken en shirts in de sale daarvoor. Dat vind ik net iets leuker dan dure sportieve kleding. En verkeersveilig is het ook nog eens.



Bij Didi ga ik volgende week even kijken. Ik weet een filiaal waar ze waarschijnlijk een soort van outlet hebben, Ik moet er dan toch zijn voor iets anders en loop er dan ook even langs.



O ja, en een lingeriesetje erbij gekocht in een andere kleur dan ik al had. Deze kleur schijnt niet door en als de zon straks toch nog meer gaat schijnen.....
Alle reacties Link kopieren
Merkkleding valt een stuk mooier, blijft langer goed en ziet er gewoon beter uit.



Ik koop het altijd in de opruiming, met een flinke korting.



Oh, oud topic zie ik.
aaquamarine,ik koop ook gewoon wat ik mooi vind en dat kan van

de Hema zijn of vintage of soms van een design.Zo vind ik kleding

van Marlene Birger,Burberry en Armani erg leuk.Uiteraard mix ik

het allemaal ook weer.



Pumps_italiaans,wat jammer dat jij die spullen weer retour moest

sturen maar gelijk heb je.Als je eraan twijfelt of je iets wel of niet

gaat dragen dan is het natuurlijk fijn dat jij de spullen weer terug

kunt sturen.Ze hadden bij de Hema een actie en het ging om Franse jurkjes.Toen ik kwam waren ze uitverkocht maar goed op is op maar ik wist niet dat het zo snel zou gaan.Ik vond wel een

jurkjes dat op een jurkje van Michelle Obama leek.Ik vind haar een

mooie en stijlvolle vrouw.Die sjaaltjes die je plaatst vind ik erg mooi,vooral de bovenste.Ik denk wel dat je de laatste sjaal,met

kant toch,goed bij een zomerjurk kunt dragen of een leuke bloes.

Ik heb ook zo een mooie roze sjaal met kraaltjes erop zitten en

die kan ik b.v. ook boleroachtig over mijn jurk met spagettibandjes

dragen zoals b.v. in de avond als het wat koeler wordt,staat sjiek.

Geniet van je pakket!Ik hoor het wel.



isabellajosephine,ja het is een oud topic maar het leeft nog.Soms

wordt er nog op gereageerd.(Trouwens up ik de meeste oude topics niet,uitzonderingen daarbij gelaten).Zoals ik al zei zo koop

ik ook veel in de opruiming.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraldine schreef op 14 juli 2012 @ 17:24:



isabellajosephine,ja het is een oud topic maar het leeft nog.Soms

wordt er nog op gereageerd.(Trouwens up ik de meeste oude topics niet,uitzonderingen daarbij gelaten).Zoals ik al zei zo koop

ik ook veel in de opruiming.Ja, hij stond inderdaad bij de laatste tien. Ik hou van opruiming, ben ook erg goed in het vinden van koopjes. Op de echt modegevoelige items na zie je toch niet of het van vorig jaar is, vind ik altijd. Als ik echt iets wil dat nu heel hip is, ga ik wel naar de H&M of de Forever 21.
Ja, die Franse jurkjes heb ik zien hangen... Ze waren net binnen. Maar had dus nog een jurk van 2010 en 2011 hangen die ik niet heb gedragen. Ondertussen wel allemaal op 1 na. Heb weinig gewinkeld en dan is het opeens weer veel leuker om weer te gaan kijken.



Ik heb de prijzen van Burberry gezien. Als je er daar eentje van koopt dan ben je snel klaar. Ik kan ze goedkoper vinden die net zo mooi zijn. Maar inderdaad, merkkleding valt meestal mooier. Als ik het vaker moet en zal dragen dan besteed ik er veel meer geld aan.

Ik weiger alleen merkkleding die ik moet aanpassen voor een betere pasvorm. Daar is het voordeel dat het beter valt ook niet meer van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
Basic spullen heb ik het liefst van een goed merk, want zoals Pumps_italiaans schrijft, meestal valt het mooier en ik merk dat t langer goed blijft.



Ik wacht vaak totde sales, kan wel meer dan de helft in prijs schelen..

..en als ik nix in de sales kan vinden wacht ik gewoon nog een jaartje,

dit kan ook ,omdat mijn oude kleding nog prima meegaat

gezien dat dus van een goed merk is.

Soms heb ik echt NU iets nodig dan betaal ik wel meer,

vind ik ook niet erg, het komt toch niet zo vaak voor.



Niet-basics heb ik weinig geld voor over ,

echt ik lig in een deuk als ik zie wat sommige winkels willen hebben voor een paar centimeter stof....!

en nog meer om mensen die dat nog betalen ook !!

Al was ik een miljonair dan deed ik dat nog niet, ik ken nl. de waarde van geld.
Ik vind dit topic echt interessant blijven.Leuk om te lezen wat

voor voorkeur iemand heeft.Ik heb hier al een hoop inspiratie

opgedaan en ook mijn ideen met anderen gedeeld.Ik ga tussendoor nog af en toe kijken wat de uitverkoop betrefft.Eind

van de maand weer een paar schoenen.Daar ben ik gek op.



isabellajosephine,je hebt natuurlijk gelijk.Soms geef ik ook de

volle prijs aan iets uit als ik iets dolgraag wil hebben en er

natuurlijk het geld voor heb.Maar tijdens de uitverkoop haal ik

alleen maar koopjes.Zomerschoenen had ik echt nodig.Daar

haalde ik dan 2 paar,ook koopjes en van Gabor,een Duits merk

en erg goed.Ben er heel blij mee.



Pumps_italiaans,dat met die Franse jurkjes was gewoon jammer.De actie duurde volgends de Hemafolder 3 weken en

toen ik kwam duurde de actie nog 2 weken.Dus ik dacht dat er

nog over zou zijn maar helaas pindakaas.Okay,dat kan je ergens ook weer verwachten.Het een populaire actie.Vond gelukkig iets anders moois.Ik heb een stuk of 10 kledingstukken van Burberry in mijn kast hangen die ik al aan

aantal jaren heb.Daar ben ik erg blij mee en het mooie eraan is

dat de merknaam niet in koeienletters eropstaat want daar hou

ik niet zo van.



gunstig,ik koop ook veel basics van Vero Moda en Only.Belangrijk is voor mij altijd in eerste instantie dat ik het

mooi vind.Zal nooit iets kopen om het merk.Basics kan ik prima

combineren met iets anders.Zo draag ik vaak een basicshirtje

onder een overgooier of korte jurk als het was frisser is.
Ja..... voor een gescheurde en beschadigde jeans moest ik een paar jaar geleden meer betalen dan voor een ongeschonden exemplaar. Die laatste bleven hangen, maar verdwenen ook uit de winkels.

Het is dus maar "wat de gek ervoor geeft." Koop je een broek en scheurt die bij het aan proberen.....

Gauw terug de schappen of het rek in.



Gelukkig hangen er nu ook weer onbeschadigde jeans.
Ik zie dat @Geraldine ondertussen heeft gereageerd terwijl ik aan het typen was (het regent hier toch weer...)



(* Mijn huis ruikt in elk geval wel lekker fris door een extra beurt.. Heeft dus ook voordelen. *)



Bij de Hema zag ik pas ook weer een leuke actie, maar vorig jaar ben ik op jacht geweest naar een bepaald vest, Ben bij meerdere filialen geweest. Had ze... Kwamen meteen in een extra lading op internet en in de aanbieding.

Kon ik weer terug. Sindsdien wacht ik gewoon af en laat me niet meer gek maken. Ik verheug me nu ook meer op het shoppen volgende week. Ik zie wel wat er is en op = op.

Als het heel populair is dan komen ze vaak nog een keer.



Prettig weekeinde verder allemaal.
Weet je wat ik zelf gek vind?Gescheurde broeken zijn natuurlijk

nu in de mode en waren dat ook al in de jaren '80.Opzich vind ik een broek met scheuren,en daarmee bedoel ik dan eentje die

zo gemaakt is,best stoer en met hakken of sneakers eronder.

Zag er een tijdje geleden eentje hangen in een winkel van D&G

en die was 20 Euro,oef!!!Ik zit niet voor een duppie op de eerste

rij en voor iets moois geef ik soms ook best veel uit (liever nog

natuurlijk in de uitverkoop en bij de Hema kom ik ook vaak),

maar voor zo een broek zou ik wel gek zijn als ik dat uit zou

geven.Ik heb zo een broek zelf gemaakt en dan heb ik hem al.

Kost me helemaal niets en ben daar nog trots op ook.



Pumps_italiaans,ja het regent hier ook gewoon de hele dag,bah

zeg!Nu maar eens een beetje zon.Maar voorlopig zit het dragen

van zomerse kleding er nog niet in.Bij ons wordt het voorlopig

overdag maar 18 graden.De folders zijn binnen en meestal laat

ik me ook niet gek maken.Ik denk dan maar gewoon zo:Als het

er niet meer is,jammer dan.Dan vind ik vast iets anders moois.



Ff een compliment voor jou:Ik vind dat je altijd lief en geduldig

reageert.Dat vind ik erg goed van je.



Veel plezier met shoppen!
Dank je voor het compliment.



Volgend weekeinde wordt het beter weer volgens het journaal.

En tussen de buien door is het lekker in de zon.



Ik heb een heel lijstje gemaakt met kleding die ik wil proberen.

Volgende week laat ik wel weten hoeveel merkkleding ik heb kunnen scoren.



P.S.: In de jaren 80 moest het wel authentiek zijn. Scheuren die door het gebruik waren ontstaan. Een soort van identiteitsbewijs, maar nu is het commercie. In de jaren 80 was merkloos maar goede kwaliteit en eigen stijl heel erg trendy.



P.S.2: Bij Wehkamp staan trouwens een paar kleurige jurken van promiss. Er zat 1 kleurencombinatie bij die ik erg mooi vind, maar was al uitverkocht. Zijn meestal wel stevige jurken.
De jurken van Promiss vallen tegen. Sommige zijn wel mooi, maar erg lang.



Ik heb voor 50 euro een jurk, een top, 3 sjaals, 6 shirts, een riem en een ketting gekocht. Er zitten ook een paar shirts bij die ik waarschijnlijk ga gebruiken om ze te pimpen. Heb ik heel lang geleden ooit gedaan en lijkt me leuk om een paar ideeën uit te proberen. Maar ik kan ze zo ook dragen. Er zitten ook een paar modekleurtjes bij en de zomer moet nog beginnen.



Heb weer wat bestellingen geplaatst via internet voor een broek en een blazer van een winkel die net even te ver weg is om even heen te rijden. De maat moet er ook nog maar net hangen. Die krijg ik in de loop van volgende week.

Is een heel duur, maar erg degelijk merk met een goede afwerking.
Alle reacties Link kopieren
Ik wissel lekker af. Basic spullen van de H&M en Zara, soms wat leuks van een mexx of edc/Esprit en schoenen, jassen en tassen van duurdere merken. Maar die schoenen, jassen en tassen gaan bij mij wel echt jaren mee.
Ik heb wel veel merk maar ook merkloze kleding of onbekende merken in mijn kast die ik op zakenreisjes heb gescoord



Ergens denk ik dat het met uit toom vallen te maken heeft.

Ik kan moeilijk in een verroeste boodschappen autootje en in een gekreukte mantelpakje voorrijden bij een klant.
Pumps_italiaans,graag gedaan!Dat moet toch ook wel eens

worden gezegd en dat vind ik gewoon een positief eigenschap.

Ja,het weer is beter aan het worden.Gemiddeld staan er 26

graden vermeld op teletext.Ik vind dit een prima temperatuurtje,

als het maar niet benauwd is.Nu zit ik hier dus met mijn nieuwe

zomerjurk te tippen (heb ik 3 weken geleden al besteld en kon

hem nu pas aan voor het eerst).Van de week koop ik misschien

een paar schoenen,1 oogpotlood en wat nagellack.Heb nog

kortingsbonnen gehad voor de drogisterij.Nu heb ik toevallig iets

nodig.



Ik vind de jaren '80 erg tof.Maar ik hou juist van diverse

dingen.Een dag draag ik iets in jaren 50-stijl en de andere dag

kan het weer jaren '80 zijn etc...



Ik heb slechts een kledingstuk van Promiss.Mijn vriendin koopt

daar heel veel en ik moet zeggen dat ze er altijd supergekleed

en netjes bijloopt.



lalala21,precies zoals jij doe ik het ook.Ik heb tijdens de snuffelmarkt 2 tweedehands galatassen gekocht,eentje was zelf nog nieuw en de andere gebruikt.Maar goed dat staat er

toch niet op.Als ik er maar blij mee ben.



yagmur,wat voor werk doe je dan precies?En wat voor onbekende merken koop je dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven