Mode & Beauty alle pijlers

Merkverslaafd?

28-10-2016 23:45 40 berichten
Ik ben dol op merkkleding. Als kind droeg ik de afdankertjes van een nichtje (geen hip nichtje)

Van mijn eerste bijverdienste kocht ik een Nafnaf trui, 80 gulden, een megabedrag. Dolblij was ik. Daarna ontdekte ik al snel dat je 2e hands ook prima merkkleding kan kopen. Ik doe dit nog steeds, ook voor mijn kinderen. Natuurlijk heb ik ook wel kleding van de h&m en de zara gekocht maar heel duurzaam bleken die niet. Snel pillen, er verwast uitzien, ik heb er geen goede ervaringen mee. Dan geef ik liever iets meer geld uit voor merkkleding, duurzamer en vooral mooier.

Nu kreeg ik deze week te horen dat ik merkverslaafd zou zijn. Ok, is dat een bestaand iets, is het erg? Ik koop inderdaad graag merkkleding, maar nooit met merken te zichtbaar (ik ben geen immers geen uithangbord )

Wat vinden jullie, ben ik merkverstaafd?
Alle reacties Link kopieren
Ja je bent merk verslaafd....zou vandaag nog met het 10 stappen plan beginnen
Maar H&M is ook een merk. Dus eigenlijk is iedereen merk verslaafd.
Ik hou ook van kleding van bepaalde merken omdat ze vaak veel orgineler zijn dan de h&m of hema. Wat je vaak ziet is dat wat een merk het ene seizoen in de collectie heeft, dat de grotere goedkopere zaken daar het volgende seizoen een slap aftreksel van verkopen.

Ik koop de duurdere merken in de sale of tweedehands. Daarnaast koop ik hema, zara en h&m etc.
Ja er zijn meer mensen die graag pronken. Dat is geen DSM aandoening. Gewoon mee stoppen als je het vervelend vind. Of niet. Boeien.
Voor kleine kinderen snap ik merkkleren nooit.

Tegen de tijd dat het "verwassen" zou zijn, passen ze er waarschijnlijk al niet meer in.

Maar daarnaast ... zolang jij er je niet mee in de schulden werkt ... maakt het toch niet uit?
quote:Philae schreef op 28 oktober 2016 @ 23:48:

Maar H&M is ook een merk. Dus eigenlijk is iedereen merk verslaafd.Rare conclusie.
Nee, beetje erg sneu ook.
Life is fun. Live it.
quote:Goede-Fee schreef op 28 oktober 2016 @ 23:49:

Ja er zijn meer mensen die graag pronken. Dat is geen DSM aandoening. Gewoon mee stoppen als je het vervelend vind. Of niet. Boeien.Inderdaad, boeien. En toch raakte het me, ik voelde me behoorlijk aangevallen.
Ik koop altijd merken .gewoon omdat ik dan weet hoe het zit.

Altijd de goeie maat heb. Goedkope broeken zijn bij mij altijd te kort.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:Goede-Fee schreef op 28 oktober 2016 @ 23:50:

[...]

Rare conclusie.Nee hoor, want alles draagt wel een merkje.
quote:Mietrot schreef op 28 oktober 2016 @ 23:50:

Voor kleine kinderen snap ik merkkleren nooit.

Tegen de tijd dat het "verwassen" zou zijn, passen ze er waarschijnlijk al niet meer in.

Maar daarnaast ... zolang jij er je niet mee in de schulden werkt ... maakt het toch niet uit?

Maar hoeft het niet weggegooid te worden maar kan het naar het volgende kind.

TO, alle kleding zijn merken. Alleen de ene wat opzichtelijker dan de andere, maar ze hebben allemaal een labeltje. Alleen duurdere kleding gaat nou eenmaal langer mee.
Ik koop zelf ook regelmatig merkkleding, om de goede pasvorm en kwaliteit. Mijn ervaring is dat het toch vaak mooier blijft. Laatst weer een aantal dingen voor mijn zoontje gekocht bij de zara. Ziet er altijd super uit en niet zo duur, maar na een paar keer wassen is totaal het model eruit. Dan koop ik liever een paar kledingstukken die mooi blijven.
Die vriendin vindt 2e hands kleding vies. Ze wist niet dat ik dat al jaren op die manier kocht. De kleding voor mijn kinderen, die nog netjes zijn, gaan ook weer door naar een ander, dan zijn ze 3e of 4e hands. Ik vind dat niet vies. Maar goed dat is een verschil in mening. Maar ik ben wel geschrokken van die discussie, alsof ik iets heel raars doe.
quote:Philae schreef op 28 oktober 2016 @ 23:59:

[...]

Nee hoor, want alles draagt wel een merkje.

Dan heeft toch niks met verslaving te maken maar met geen keus.

Als je kleding alleen koopt van bepaalde merken met een bepaalde status om wat uit te dragen is dat ook geen verslaving maar pronkziekte trouwens.
Die discussie kwam trouwens doordat ik twijfel over een dure tas. Ik sleep al jaren een ding wat ooit een tas was mee. Ik heb behoorlijk wat gespaard, dus het kan.
quote:Goede-Fee schreef op 29 oktober 2016 @ 00:08:

[...]

Dan heeft toch niks met verslaving te maken maar met geen keus.

Als je kleding alleen koopt van bepaalde merken met een bepaalde status om wat uit te dragen is dat ook geen verslaving maar pronkziekte trouwens.Pronkziekte? Is dat niet alleen als je kleding draagt waarop je merken hebt staan? Ik denk niet dat ooit iemand wist wat voor merken mijn kinderen droegen enof ikzelf. Dat labeltje knip ik er altijd uit.
Nah wat is er dan erg aan? Je doet er niemand kwaad mee en je steekt je niet in de schulden om het aan te kunnen schaffen. Niet mis mee toch? Lekker genieten en trots zijn als kleding van een voor jou juiste merk je dat gevoel kan geven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Grappig, ik heb precies het tegenovergestelde. Ik denk dat er in de kledingkasten van ons hele gezin (4 p) geen enkel merkkledingstuk te vinden is. Wij hebben daar he-le-maal niets mee. Er zullen vast ook mensen zijn die dat kneuzig vinden.
quote:florancia schreef op 29 oktober 2016 @ 00:13:

[...]

Pronkziekte? Is dat niet alleen als je kleding draagt waarop je merken hebt staan? Ik denk niet dat ooit iemand wist wat voor merken mijn kinderen droegen enof ikzelf. Dat labeltje knip ik er altijd uit.Dan hoef je je toch niet aangesproken te voelen. Lees nog even wat ik pronkziekte noem.
H&M is toch goedkope meuk
quote:Goede-Fee schreef op 29 oktober 2016 @ 00:42:

[...]

Dan hoef je je toch niet aangesproken te voelen. Lees nog even wat ik pronkziekte noem.Ik lees je goed, ik voelde me aangevallen door mijn vriendin. Niet door jou. En aan pronkziekte lijden er ook vele. Ik denk niet dat ik daartoe behoor.
quote:Java schreef op 29 oktober 2016 @ 00:23:

Grappig, ik heb precies het tegenovergestelde. Ik denk dat er in de kledingkasten van ons hele gezin (4 p) geen enkel merkkledingstuk te vinden is. Wij hebben daar he-le-maal niets mee. Er zullen vast ook mensen zijn die dat kneuzig vinden.

Tot op mijn 16e heb ik geen merkkleding gedragen, ik was geen kneus. (denk ik dan) Kinderen zijn soms hipper in een h & m als in een saaie RL. Want dat is het wel, saai en degelijk. Ik hou ervan. Sommige houden van glitter en roze, hip en stoer. Ik niet. Als je in mijn kast komt kijken vind je er een paar jurkjes, een paar jasjes, bloesjes en broeken. Niet veel. Geen kleuren niets hips.

Ik vind dat mooi, prima kleding van een goede kwaliteit. Niet veel en zeker niet opzichtig. Maar zo heeft iedereen toch zijn of haar smaak?
Als je merkkleding mooier vind en je doet er langer mee is dat prima toch.

Ik geef niet om merkkleding. Koop liever wat goedkopere kleding zodat ik vaker wat kan kopen. Heb wel een Louis Vuitton tas maar dat is omdat ik die echt heel mooi vind en gaat al jaren mee.

Vriend is wel vreselijk merkverslaafd. Echt belachelijke dure kleding zoals Philip plein etc . Begrijp dat nooit zo eigenlijk en vind het vaak ook niet zo bijzonder merkkleding
.
quote:Zebraa schreef op 28 oktober 2016 @ 23:52:

Nee, beetje erg sneu ook.

Goed antwoord

TO, er is niets mis met je. Je geeft zelf al aan dat je het doet omdat de kleding mooier is of een betere pasvorm heeft en niet omdat je zo graag gezien wilt worden. Lijkt me niks mis mee. Soms hebben bepaalde merken ook gewoon een mooiere pasvorm en zijn ze kwalitatief beter dan een H&M'tje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven