Mode & Beauty alle pijlers

Mijn gekke haar

05-05-2011 23:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn gekke haar. Ik heb altijd eigenwijs haar gehad. De ene keer heb ik maandenlang pijpenkrullen, de andere keer zit er alleen maar een beetje slag in, daarna kan ik weer een paar maanden normale krullen hebben.

Maar de laatste maanden is het helemaal een eigen leven gaan leiden. De onderkant is het altijd krullerig en pluizig, terwijl het bovenliggende haar met geluk een kleine slag heeft, maar meestal best steil is. Hierdoor lijkt het bovenliggende haar ook langer. Ik was het bijna dagelijks, wat ik altijd heb gedaan, en behandel het soms met care&repair van Andrelon. Ik wil weer gelijk haar!

Weet iemand hoe dit komt?
verandering in temperatuur of luchtvochtigheid?
Heb er ook last van, geen idee hoe het komt. Ik was mijn haar 2 keer per week met shampoo en elke dag met conditioner.

Als ik dan een tijdje met een handdoek over mijn haar geknoopt heb rondgelopen en deze af doe, kneed ik nog wat olie in mijn haar om de krullen in bedwang te houden. Ik laat mijn haar aan de lucht drogen, meestal gaat dat goed.
Vervelend he.. Ik heb het ook maar pas sinds mijn zwangerschap.

Zwanger geweest?
Hmm. Tja, ik heb dit nog nooit eerder gehad, dus weet niet of het te wijten is aan de luchvochtigheid of temperatuur. Aangezien dit echt al meerdere maanden aan de gang is kan het daar ook niet aan te wijten zijn.

Ben ook niet zwanger geweest. Heb wel ondergewicht, misschien dat het een tekort van voedingsstoffen is? Al slik ik wel vitamine b complex en krijg daarnaast ook wel genoeg eiwitten en ijzer binnen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat het te maken kan hebben met hoe je je voelt.
Misschien toch iets met hormonen, of lucht-vochtigheidsgraad?
Ben je verhuisd? Als ik mijn haar bij mijn ouders was met véél minder kalkrijk water, dan zit het echt geweldig. Was ik mijn haar thuis, dus 3x per week, dan pluist het.
quote:tuffers schreef op 06 mei 2011 @ 08:41:

Ben je verhuisd? Als ik mijn haar bij mijn ouders was met véél minder kalkrijk water, dan zit het echt geweldig. Was ik mijn haar thuis, dus 3x per week, dan pluist het.Ja dat heb ik ook! Jammer dat het niet andersom is.. Geloof wel dat je douchekop kan kopen die kalk tegenhoud ofzo? Heb me er nog nooit in verdiept, ga ik gelijk eens doen!
Nou heb even gelezen. Maar met de goedkope oplossingen begrijp ik dat het eigenlijk onzin is en de dure oplossing is duur (O; Richting 2000,- beetje teveel geld!
Hmm, ik ben ongeveer een jaar geleden verhuisd, een anti kraakflatje met een hele oude douche, dus dat zal eventueel de oorzaak kunnen zijn. Alleen logeer ik nu al een week bij een vriend en mijn haar blijft hetzelfde. Het ziet er zo maf uit, dat steile over die krulletjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven