Minimumloon op je 30ste.
donderdag 25 september 2014 om 16:38
Zijn er meer meiden die op hun 30ste nog minumumloon verdienen? Heb zojuist even in het vergelijkingstopic opleiding/salaris gekeken en daar schrok ik toch wel van. Ik heb zelf MBO gedaan en werk al jaren voor het minimumloon. (ook bij het bedrijf waar ik hiervoor werkte) Ondanks diverse pogingen, gesprekken met mijn werkgevers wil het maar niet lukken om meer te verdienen. Mijn collega's in vergelijkbare functies hebben het onlangs wel voor elkaar gekregen om opslag te krijgen, maar daar hebben ze mij totaal buiten gelaten. Ik ben hiermee naar personeelszaken gestapt omdat mijn manager mij geen uitleg wou geven en zij zouden het nog eens gaan uitzoeken, maar dat is nu al 2 weken geleden en als ik het vraag zeggen ze dat ze er nog mee bezig zijn. Volgens mij doen ze niets. Ik heb het hier goed naar mijn zin en ben blij dat ik een baan heb, maar ik baal hier toch stiekem wel heel erg van.
Groetjes!
donderdag 25 september 2014 om 17:47
quote:adorabull schreef op 25 september 2014 @ 17:35:
Ga ervan uit dat je nooit vanzelf meer gaat verdienen. Daar moet je assertief voor zijn en om vragen. Zolang jij geen verhoging vraagt, krijg je niksDat is niet waar. Als je bij een bedrijf werkt waar een CAO geldt, krijg je zonder te vragen ieder jaar meer loon.
Ga ervan uit dat je nooit vanzelf meer gaat verdienen. Daar moet je assertief voor zijn en om vragen. Zolang jij geen verhoging vraagt, krijg je niksDat is niet waar. Als je bij een bedrijf werkt waar een CAO geldt, krijg je zonder te vragen ieder jaar meer loon.
donderdag 25 september 2014 om 17:59
quote:lichtpuntjes schreef op 25 september 2014 @ 17:47:
[...]
Dat is niet waar. Als je bij een bedrijf werkt waar een CAO geldt, krijg je zonder te vragen ieder jaar meer loon.
Nou nee hoor. Ik werk in een bedrijf met CAO maar moet gewoon zelf om verhoging vragen.
TO; kun je ook onderbouwen waarom je verhoging wilt?
[...]
Dat is niet waar. Als je bij een bedrijf werkt waar een CAO geldt, krijg je zonder te vragen ieder jaar meer loon.
Nou nee hoor. Ik werk in een bedrijf met CAO maar moet gewoon zelf om verhoging vragen.
TO; kun je ook onderbouwen waarom je verhoging wilt?
donderdag 25 september 2014 om 18:00
quote:Gravinnetje schreef op 25 september 2014 @ 17:31:
[...]
Dat is toch niet belangrijk, minimumloon is minimumloon. Hoeveel uur je ook werkt.
Als je 30 uur werkt en 1300 euro krijgt en denkt dat dat te weinig is omdat 1495 minimumloon is.. En ja, ik heb wel eens mensen gehoord die niet wisten dat minimumloon voor fulltime is..
Dus vandaar mijn opmerking!
[...]
Dat is toch niet belangrijk, minimumloon is minimumloon. Hoeveel uur je ook werkt.
Als je 30 uur werkt en 1300 euro krijgt en denkt dat dat te weinig is omdat 1495 minimumloon is.. En ja, ik heb wel eens mensen gehoord die niet wisten dat minimumloon voor fulltime is..
Dus vandaar mijn opmerking!
vrijdag 26 september 2014 om 15:34
Ik werk 32 uur volgens de ABU CAO (ben uitzendkracht) Secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals bonussen en eindejaarsuitkeringen heb ik niet. Volgens de ABU CAO wordt ik nog steeds betaald volgens de instroomtabel, terwijl ik eigenlijk betaald zou moeten worden volgens de normtabel (heb ook al werkervaring) maar dat wordt afgewimpeld door opmerkingen als: wij mogen hier zelf het loon van werknemers betalen.
Groetjes!