Mode & Beauty alle pijlers

modellenwerk?

06-11-2009 22:17 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een dilemma. Een paar keer ben ik op straat gevraagd door modellenscouts. Onder andere door een fotograaf. Bij hem doe ik af en toe fotoshoots, puur voor de leuk en voor mezelf. Ik hoor vaak van mensen dat ze me mooi vinden. Zelf ben ik daar natuurlijk door gevleid, maar het komt ook door mijn gegroeide zelfvertrouwen, dat mensen dat nu zeggen. Nu vinden mijn vriendinnen dat ik me moet opgeven als (lingerie)model bij Saphh. De modellen daar zijn rond de 25, wat ik ook ben. Het lijkt me echt heel erg leuk, ik wilde dit al toen ik 16 was (had ik dat toen maar gedaan).

Maar nu komt het: ik heb een baan als lerares op een middelbare school. Ik geef les aan de HAVO-klassen. Mijn vraag: kan dit gecombineerd worden of is het echt not done? Zou 'gewoon' modellenwerk wel kunnen (als ik daarvoor überhaupt al in aanmerking kom)? Wat vinden jullie? Ik durf het zelf eigenlijk niet aan, maar misschien denken jullie daar anders over...
Waarom zou een intelligente vrouw in ondergoed op billboards willen staan?
Overleg het met de school waarvoor je werkt. Wij vinden het misschien allemaal kunnen, maar dat zegt niets over je werkgever. Ff checken dus
Ik persoonlijk zou not amused zijn om op een billboard of in een tijdschrift de half naakte lerares van mijn zoon/dochter tegen te komen.
anoniem_94398 wijzigde dit bericht op 06-11-2009 22:25
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ik denk dat je je dayjob voor jezelf leuker houdt, als je geen grote lingeriecampagnes zoals Sapph naast je werk gaat doen. Modellenwerk waarbij je wat meer kleding aanhoudt, dat zal zeker geen problemen opleveren.

Maar mocht je echt twiifelen: overleg het met de schoolleiding. Hoewel ik denk dat ze je zullen adviseren om het niet te doen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
als lingeriemodel zou ik het als docent van een middelbare school niet doen.

maar als gewoon model, zouden de leerlingen het juist leuk vinden!
Allereerst: gefeliciteerd met zo'n mooi lijf . Ik zou in die positie geen lingeriemodel willen zijn. Ik ben zelf docent op een hbo en ik moet er niet aan denken dat mijn studenten plaatjes van mij in lingerie zouden laten rondgaan (haha, ik als lingeriemodel, proest). Ander modellenwerk lijkt me niet zo'n probleem.
Ja, leuk HAVO leerlingen (pubers dus) die hun lerares halfnaakt op een kartonnetje in een bushokkie zien. Lijkt me prima voor je carriere in het onderwijs.

En Sapph? Das dat merk met die gratenpakhuizen toch?

Als je het graag wilt, dan zal ik slechts voor één van beide mogelijkheden kiezen. Niet allebei. Hoe serieus wil je voor de klas genomen (leuke woordkeuze!) worden?
En waarom meteen dat? Dat is nou niet bepaald wat een model ambieert. Niet dat ze dat niet wil, maar ze wil opdrachten. Fashionshoots, catwalk, reclames... of wil je vertellen dat je best wel mooi bent? Kan ook
Hoe denk je trouwens een eventuele modellencarrière te kunnen combineren met je huidige baan?
Tsja, lingeriemodel leek me zelf ook al iets te ver gaan, al zou ik er geen moeite mee hebben Ik ben nog jong, probeer uitdagingen aan te gaan die me leuk lijken en wil later niet hoeven zeggen: Had ik maar...

Die baan kwam toevallig op mijn pad en doe ik parttime, dus af en toe een opdracht leek me leuk voor erbij. Achteraf zie ik dat het werk als docent consequenties met zich meebrengt. Ik heb bijv. geen Hyves-pagina en het is wel eens voorgekomen dat ik tijdens het uitgaan leerlingen tegen ben gekomen, terwijl ik zelf niet in opperbeste staat verkeerde (al hebben zij dat niet doorgehad).

Ik ambieer geen modellencarrière (dat zou niet eens meer kunnen). Maar als 'gewoon' model in een blad staan, ik weet het ook niet. Wat zouden ouders daar nou van vinden..

Het is meer dat ik een beetje in dubio zit. Ik wil mijn baan behouden, maar daar geen dingen voor hoeven 'laten' als het ware.
Het lijkt me ten opzichte van je leerlingen niet prettig, dat ze je in lingerie zien hangen, hoe geloofwaardig ben je dan nog? En zeker als je lesgeeft aan pubers..

Maar heb je al een contract getekend voor Saphh?
Je kunt het natuurlijk ook doen en zie of je uitgekozen wordt en dan kijken of het met je werk problemen oplevert. Dat kan. Misschien wordt je niet gekozen. Misschien merkt niemand het op, omdat je veel make up op hebt/ gephotoshopt bent/je opeens geen bril ophebt oid.

Maar het zou mij zelf niet lekker zitten, om op bushokjes in mijn ondergoed te hangen waar dagelijks mijn leerlingen op de bus wachten. De kans dat je herkend word, is gewoon redelijk aanwezig. Maar het kan ook zijn, dat het niemand opvalt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Deze mevrouw heeft zo te lezen haar baan nog http://frontpage.fok.nl/nieuws/85732
Ik zou die baan van jou niet gaan combineren met het werk als lingeriemodel, zeker niet voor de Saphh.

Dat is zo'n ordi en goedkoop merk, daar wil je geen model voor zijn als je lerares bent.

Gewoon modellenwerk kun je proberen. Voor het echte werk ben je natuurlijk te oud. Maar leuk met een foto in een V&D krantje moet lukken als je er goed uitziet.
quote:Jasmina schreef op 06 november 2009 @ 22:45:

Tsja, lingeriemodel leek me zelf ook al iets te ver gaan, al zou ik er geen moeite mee hebben Ik ben nog jong, probeer uitdagingen aan te gaan die me leuk lijken en wil later niet hoeven zeggen: Had ik maar...

Die baan kwam toevallig op mijn pad en doe ik parttime, dus af en toe een opdracht leek me leuk voor erbij. Achteraf zie ik dat het werk als docent consequenties met zich meebrengt. Ik heb bijv. geen Hyves-pagina en het is wel eens voorgekomen dat ik tijdens het uitgaan leerlingen tegen ben gekomen, terwijl ik zelf niet in opperbeste staat verkeerde (al hebben zij dat niet doorgehad).

Ik ambieer geen modellencarrière (dat zou niet eens meer kunnen). Maar als 'gewoon' model in een blad staan, ik weet het ook niet. Wat zouden ouders daar nou van vinden..

Het is meer dat ik een beetje in dubio zit. Ik wil mijn baan behouden, maar daar geen dingen voor hoeven 'laten' als het ware.

Wil je nou bij Saphh werken, of liever in de Libelle of Margriet staan?

-snapt er niets meer van-
Sja, en als een man in een Hugo Boss-reclame zit met ontbloot bovenlijf dan is het enkel cool. Misschien juist doen en dan meteen die kinderen inprenten dat mannen en vrouwen gelijk zijn.

Heeft niets met intelligentie te maken hoor Wuiles. Het verdient en mooie plaatjes zijn mooie plaatjes. Vind ik dan, maar misschien ben ik wel niet intelligent
Ik heb een lerares gehad die model heeft gestaan voor iets. Dat was eenmalig geloof ik, wij leerlingen hebben de folder waar ze instond natuurlijk bekeken, even om gegiecheld en dat was dat, niets aan de hand.

Ik zie niet in waarom ouders een probleem zouden hebben met modellenwerk van een docent an sich, maar lingerie is wel wat anders. Daar roep je associaties mee op die je in een klas vol pubers echt niet wil hebben.

Dus gekleed poseren lijkt me geen probleem, maar lingerie wel.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Sapph, dat is toch dat merk waarvoor onlangs de reclamecodecommissie zich nog heeft gebogen of de reclames wel konden? Als iets zo omstreden is zou ik het maar niet combineren met een baan in het onderwijs...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Model voor Sapph worden? Toe maar. Nou, veel succes, als dat lukt dan geef ik een rondje champagne voor het hele forum. We hebben het niet over het Hans Textiel krantje he
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Digitalis schreef op 06 november 2009 @ 22:58:

maar misschien ben ik wel niet intelligent
Je gewoon inschrijven bij een goed bureau lijkt me de eerste stap, en dan kan je alle opdrachten bespreken die je wel of niet wil doen.

En Wuiles, waarom niet als intelligente vrouw in lingerie op een billboard staan? Alsof je niet intelligent bent als je dat wel doet...
Je wil werken voor Sapph.... Moet je je dan niet eerst inschrijven bij een modellenbureau? De meeste merken werken samen met bepaalde bureau's, daarna noet het bureau jou nog geschikt vinden (zo weet ik van Nike dat je juist niet te lang en dun moet zijn, zo zou Sapph ook ongetwijfeld bepaalde eisen hebben) en daarna mag je nog een go-see doen.

Proberen kan uiteraard altijd maar je maakt je nu al druk over je werk als lerares terwijl je nog niet eens in de buurt bent van een campagne?!
quote:Jasmina schreef op 06 november 2009 @ 22:45:

Het is meer dat ik een beetje in dubio zit. Ik wil mijn baan behouden, maar daar geen dingen voor hoeven 'laten' als het ware.Als je een populaire juf bent, maak twee hyvepagina's aan. Een afgeschermde voor vrienden en familie en een openbare voor je leerlingen.
quote:goldmember schreef op 07 november 2009 @ 02:09:

Je gewoon inschrijven bij een goed bureau lijkt me de eerste stap, en dan kan je alle opdrachten bespreken die je wel of niet wil doen.

En Wuiles, waarom niet als intelligente vrouw in lingerie op een billboard staan? Alsof je niet intelligent bent als je dat wel doet...

Mijn, tot op heden onbeantwoord gebleven, vraag was dus: waarom wel? Ik denk inderdaad dat je niet zo slim bent als je naast een betrekking als docent in ondergoed op billboards meent te moeten gaan staan. In ondergoed op de foto gaan staan gaat immers niet samen met behoud van de autoriteit die noodzakelijk is binnen de school. Dat geldt wat mij betreft uiteraard voor mannen en vrouwen.

Ik heb dit merk eens gegoogled en vind de reclame-uitingen buitengewoon ordinair en seksistisch. En dus vraag ik me af wat een ander, die intelligent genoeg zou moeten zijn om zich niet alleen door klatergoud te laten leiden, daar zo aantrekkelijk aan vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven