Mode & Beauty alle pijlers

Moedervlekken wegsnijden

13-11-2012 12:57 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met het wegsnijden van moedervlekken?

Ik heb een paar wat dikkere moedervlekken die ik weg wil laten snijden.

Hoe lang loop je met hechtingen? Waarom wordt er veelal zwart hechtdraad gebruikt?

Wanneer de hechtingen eruit zijn, hoe ziet de wond er dan uit? Is het dan gewoon een streepje?

Ik weet dat ik deze vraag ook bij een arts kan stellen maar ben gewoon even benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb toevallig gister net een litteken laten wegsnijden, viel reuze mee. Je krijgt een plaatselijke verdoving en bij mij is er syntetisch hechtmateriaal gebruikt, dat zorgt ervoor dat je minder kans hebt dat het nieuwe litteken gaat bobbelen (wildgroei). De hechtingen (3 kleintjes) mogen er over 10 dagen uit.
Ik heb een vrij grote weg laten halen en heb toen een week met hechtingen gelopen. Waarom dat zwarte waren weet ik niet, maar het lijkt me dat die beter opvallen tegen een lichte huidskleur. Het wondje is klein, dus op die manier kan de arts beter zien wat hij doet, lijkt me. Na het weghalen van de hechtingen heb ik nog een week of wat rondgelopen met een rood streepje, en die werd daarna wit. Als je goed kijkt zie je een litteken, hin valt dus niet zo op.
Die zwarte of donkerblauwe hechtingen zijn makkelijker terug te vinden bij het verwijderen of bij een wondcontrole. Simple as that.
Ik ga toevallig vanmiddag.

Gelijk een vraag aan Rosah en Nevyn:

hebben jullie na het uitwerken van de verdoving pijn gehad? (tevoren paracetamol slikken misschien handig of niet nodig?)
Hooguit een beetje jeuk of een klein steekje hier en daar, vooral na de eerste paar keer schoonmaken.
Ligt aan de moedervlek en de manier waarop hij wordt weggehaald en hoe groot hij is. Ik heb zelf een aantal laten weghalen die uitstaken.

Eentje is met plaatselijke verdoving weggebrand. Na afloop geen last van gehad en verdoving was voldoende.

Andere zat echt aan een stammetje en hebben ze losgeknipt. Zonder verdoving, maar geen probleem.

Bij beide geen hechtingen gehad. Wegbranden doen ze alleen als ze de moedervlek verder niet willen onderzoeken. Bij beide geen litteken overgehouden.
Ik heb er een half jaar geleden 1 op mijn rug weg laten snijden. Deed erna niet echt pijn, beetje jeukpijn zeg maar... het bleef sowieso een poos jeuken.

Ik moet zeggen dat het niet mooi is geworden, het lijkt nu een ronde plek littekenweefsel. Ik denk dat dat komt omdat het net op een "rekplek" zit en ik veel getild heb. Draadjes zijn inderdaad zwart, net hekseharen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Zodra de hechtingen eruit is het een streepje, daarna geneest het wondje verder en wordt het een littekentje.

Opmerking :

Het is zeer af te raden met een vers litteken onder de zonnebank of in de zon te gaan. Het duurt maanden voordat het wondje de eindtoestand heeft bereikt.
Ik heb er ook een aantal laten wegsnijden. Waaronder ook in gezicht. Plaatselijke vdoving en daarna geen pijn gehad. Helaas wel zwarte hechtingen recht in mijn gezicht..... Er is nu niets meer van te zien!!
Dus nadat de hechtingen zijn verwijderd is de wond niet erg meer begrijp ik?

En na hoeveel dagen exact worden de hechtingen verwijderd? Het gaat om een plekje van 2 bij 3 mm ongeveer in het gezicht. Iemand enig idee?
Ik lees mee, ik wil al jaren een moedervlek net onder mijn wenkbrauw weg laten halen maar ik ben bang voor een litteken.

Het is nogal een flinke.
Ik heb ook een jaar geleden een moedervlek laten weghalen op mijn rug. Het deed geen pijn, maar was ook plaatselijk verdoofd. De hechtingen begonnen op den duur wel te jeuken, ik heb hier af en toe nog wel eens last van, alsof het geirriteerd is. Het is een litteken geworden, maar dat kan ook zijn door de plek waar het zit. Precies tussen mijn twee schouders, mogelijk heb ik getild en is het daardoor open gegaan.

Volgens mij gebruiken ze in je gezicht andere hechtingen... Misschien die vanzelf oplossen/door je lichaam worden opgenomen?
In het gezicht moet je uitgaan van 7-10 dagen bij niet oplosbare hechtingen.
Lang geleden twee dikke moedervlekken weg laten halen in mijn hals. In het ziekenhuis bij een dermatoloog (dingen moesten onderzocht worden). Nauwelijks littekens aan over gehouden omdat de arts rekening heeft gehouden met de snijrichting en de natuurlijke huidplooien in dat gebied.

Ik weet niet meer hoelang de hechtingen gezeten hebben, wel dat het achteraf een fluitje van een cent was
Wordt het trouwens door een dematoloog of plastisch chirurg gedaan in je gezicht ? Ik heb wel eens door een dermatoloog een moedervlek op mijn rug weg laten halen maar die zou ik niet in de buurt van mijn gezicht laten komen, wat een slager was dat en ik heb nog steeds een litteken.
Ben je er trouwens al eens mee naar een dermatoloog geweest? Zo'n klein plekje kunnen ze in bepaalde gevallen ook shaven. Dan snijden ze hem af op het niveau van de huid. Dat hoeft niet gehecht te worden. Laat je goed informeren, want tegenwoordig worden dat soort behandelingen vaak niet meer vergoed. Je betaalt het dan zelf.
Ik heb het toen gevraagd toen ik voor mijn rug ging en ze zei dat die weggesneden zou moeten worden. Daarna durfde ik niet meer naar haar toe voor mijn gezicht
quote:Lizzl schreef op dinsdag 13 november 2012 13:10 Ik ga toevallig vanmiddag.

Gelijk een vraag aan Rosah en Nevyn:

hebben jullie na het uitwerken van de verdoving pijn gehad? (tevoren paracetamol slikken misschien handig of niet nodig?)

Waar zit de moedervlek? Wordt ie weg gesneden?

Wil je laten weten hoe het is gegaan?
Ik heb op mijn rug 2 keer een moedervlek weg laten halen....na de eerste keer kwam hij weer terug en moest toen weggesneden worden, helaas was het niet goed gehecht en is er een heel lelijk "gat"ontstaan op mijn rug.

de hechtingen waren los gegaan en konden niet opnieuw gehecht worden.

Advies: laat het nooit door de huisarts doen.....dat is dus bij mij gebeurd.

Gelukkig waren ze niet kwaadaardig.
Bij mij zijn er enkele weggesneden toen ik 12 en 16 jaar was, toen ik 12 was heeft de huisarts dit gedaan,en daar heb ik lelijke zichtbare litekens aan overgehouden.

Toen ik 16 was is dit in het ziekenhuis gebeurt, je ziet ze wel, maar lang niet zo als de andere.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik heb er 1 laten wegsnijden op mijn rug, precies tussen mijn schouderbladen in. Deed best wel pijn na die tijd..

Nu zit er een lelijk litteken, maar daar was ik voor gewaarschuwd. (alhoewel, iedereen die ik ken die iets met zorg doet, zegt dat het lelijk is gehecht en dat dat niet zo hoort)
Ik heb er eentje op mijn buik laten wegsnijden. Echt zo'n bolle.

Kan me niet meer herinneren hoe het zat met de hechtingen.

Kreeg een spuitje om te verdoven en heb er niks van gevoeld

Nu zit er een klein litteken vlekje, wel plat.

Dus je ziet wel dat er ooit iets gezeten heeft.

Succes!
Ook hier een op mijn rug laten weghalen. Omdat ik erop lag wel een beetje irritatie gehad de eerste paar dagen, als een blauwe plek of een schaafwond. Wel een litteken aan overgehouden maar ik zie het zelf toch niet dus geen probleem.
@Kokosnoot

Het gaat om 3 kleine vlekjes - 2 op mijn bovenarm, 1 op mijn onderbeen.

Ik weet eigenlijk niet welke methode gebruikt zal worden. En ja hoor, ik kom hier nog terug om te laten weten hoe het was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven