Mode & Beauty alle pijlers

Mooie make-up, maar niet voor jou!

29-06-2022 19:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dames (en misschien een enkele heer), hebben jullie dat ook dat make-up er op sommige vrouwen beeldschoon uitziet , maar als je het zelf draagt... ugh.

Een vriendin van mij draagt altijd fel rode lippenstift met mooie eyeliner en donkere oogschaduw. Het ziet er heel verleidelijk uit. Omdat wij dezelfde huidstint hebben dacht ik dat het mij ook zou staan. Maar toen ik die rode lippenstift op deed leek ik net een goedkoop hoertje die voor 20 euro de burgermeester ging pijpen. Bij haar staat het verleidelijk en chique terwijl ik er uit zie als goedkoop en ordinair.

Hebben andere ook zulke ervaringen?
Misschien toch maar doen, die make-up EN de burgemeester pijpen. Vinden die mannen uit je andere topic je vast niet saai meer.
2 topics in 1x opgelost!
Wat een krenterige burgermeester :-o
lilalinda schreef:
29-06-2022 19:44
Misschien toch maar doen, die make-up EN de burgemeester pijpen. Vinden die mannen uit je andere topic je vast niet saai meer.
2 topics in 1x opgelost!
Wat ik dacht :mrgreen:
lilalinda schreef:
29-06-2022 19:44
2 topics in 1x opgelost!
Niet saai, wel sletterig… dan vallen er weer wat mannen af.

Als antwoord op je vorige topic: als je dit soort dingen schrijft ben je geen saaie muts.
Durfde ik het maar, maar ik durf niet met die lippenstift over straat te lopen. Het ziet er zo asociaal uit. Ik wilde voornamelijk met dit topic op een grappige manier herkenning creeren. Over het feit dat sommige met dezelfde make-up er beter uitzien dan andere. En dat het zo zonde is dat het bij jezelf niet lukt.
Mimixxx schreef:
29-06-2022 19:51
Durfde ik het maar, maar ik durf niet met die lippenstift over straat te lopen. Het ziet er zo asociaal uit. Ik wilde voornamelijk met dit topic op een grappige manier herkenning creeren. Over het feit dat sommige met dezelfde make-up er beter uitzien dan andere. En dat het zo zonde is dat het bij jezelf niet lukt.
Misschien moet je beseffen dat jij je niet anders hoeft voor te doen, gewoon geen make-up en opzoek naar lekker saaie mannen
SunShine35 schreef:
Niet saai, wel sletterig… dan vallen er weer wat mannen af.

Als antwoord op je vorige topic: als je dit soort dingen schrijft ben je geen saaie muts.
Neuh...sowieso als je dit soort topics verzint....
Haha ik denk dat het vaak een kwestie is van wennen en make-up goed leren aanbrengen.
Niet met lipstick over straat durven lopen? Kan me er niets bij voorstellen. Maar kan me wel voorstellen dat je gezicht boekdelen spreekt als je het dan toch doet en het er alles behalve aantrekkelijk uitziet.
Mimixxx schreef:
Nou echt heuuuul grappig, hihi ofzo.
Ik herken het wel hoor. Ik vind knalrode lippenstift heel mooi staan bij vrouwen met bruin haar, ik heb zelf ook bruin haar en heb me al heel vaak voorgenomen om ook eens knalrode lippenstift op te doen, maar ik vind het gewoon te opzichtig en draag zelf liever een subtiele gloss. Het is ook dat ik het zo'n gekke verandering vind voor mensen die me kennen als ik opeens met een knalrode mond kom aanzetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mimixxx schreef:
En. Gelukt?
Moiren schreef:
29-06-2022 20:18
En. Gelukt?
Nou ja, ik herkende het een beetje. Alleen niet dat deel van de burgemeester pijpen, dat gevoel heb ik er niet bij.
Susan schreef:
29-06-2022 20:19
Nou ja, ik herkende het een beetje. Alleen niet dat deel van de burgemeester pijpen, dat gevoel heb ik er niet bij.
Maar vond je het ook grappig?
lilalinda schreef:
29-06-2022 19:53
Misschien moet je beseffen dat jij je niet anders hoeft voor te doen, gewoon geen make-up en opzoek naar lekker saaie mannen

Precies. Ik draag ook geen rode lippenstift of rode nagellak. Dat past totaal niet bij me. Genoeg andere kleuren die me wel staan én waar ik me prettig mee voel.
Ik ga eens dat andere topic zoeken.
Blijf gewoon bij jezelf to, iets anders proberen kan heus maar doe dat omdat je het wil, niet van een ander.
Zit vast meer in je hoofd, dan dat het er bij jou echt zo anders uitziet.
Het hoeft natuurlijk niet per se meteen knalrood te zijn. Misschien is er een andere kleur die juist huid meer flatteert. Een perziktint, of koraalrood.
Het hoeft niet meteen gitzwarte eyeliner en oogschaduw te zijn. Ook hier zijn er vast andere tinten en technieken die jou meer flatteren.
Wat bij de een prachtig is, hoeft dat niet bij een ander ook te zijn. Dat maakt nog niet dat make up in zijn geheel meteen van tafel is voor jou.
Star⁴ schreef:
29-06-2022 20:20
Maar vond je het ook grappig?
Ik moest vooral lachen om
Henk-in-Roelie schreef:
29-06-2022 19:45
Wat een krenterige burgermeester :-o
Ik vind het moeilijk zulke opvallende make-up te dragen. ik wil wel opvallen, maar ik voel mij gelijk een soort oversekste pipo-de-clown. Ik wil wat zelfverzekerde overkomen, maar ik ben blij dat sommige mijn make-up probleem herkenne.

Ik zie dat veel vallen over mijn burgermeester grapje. Ik wilde het even illustreren wat ik bedoelde... Sorry als het niet in de smaak viel. Ik haal het wel weg anders.
Is het niet gewoon een kwestie van gewenning? Ik heb heel lang heel mutserig gedaan met nagellak. Ik droeg alleen transparante lak terwijl ik al die felle gellakjes altijd zo leuk vond staan bij anderen en bij mij idd overdreven en sletterig.

Inmiddels ben ik er helemaal aan gewend en draag ik lekker felle kleuren op m'n nagels.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Mimixxx schreef:
29-06-2022 20:42
Ik vind het moeilijk zulke opvallende make-up te dragen. ik wil wel opvallen, maar ik voel mij gelijk een soort oversekste pipo-de-clown. Ik wil wat zelfverzekerde overkomen, maar ik ben blij dat sommige mijn make-up probleem herkenne.

Ik zie dat veel vallen over mijn burgermeester grapje. Ik wilde het even illustreren wat ik bedoelde... Sorry als het niet in de smaak viel. Ik haal het wel weg anders.
Er wordt hier altijd wel gezeurd. Ik vond het wel een leuke wending. Lekker jezelf zijn en dat lekker laten staan (zoals in het andere topic ook gezegd werd).

En ja, ik voel me ook hoerig met rode lippenstift. Sowieso vind ik lippenstift bij mezelf al snel too much. Bij anderen niet zo snel, maar ik ben kritischer op mezelf denk ik.
Dubbel
Ik herken het wel hoor. Het is vaak ook gewoon uitproberen en inderdaad gewenning. Soms denk je dat iets je helemaal niet goed staat en krijg je direct een compliment van iemand anders. En soms staan dingen gewoon lelijk. Ik dacht dat ik van roze oogschaduw hield maar bepaalde tonen zien er gewoon alsnog niet uit.

En met make-up kan het ook aan de ondertoon liggen. Als de ondertoon van jouw huid koel is en je draagt een warme kleur rood, dan lijkt het al snel clownerig of krijg je gele tanden. Als je dan een felle koele kleur rood draagt staat het ineens wel mooi. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken als je zoiets wilt proberen!
Jufjoke schreef:
29-06-2022 20:24
Het hoeft natuurlijk niet per se meteen knalrood te zijn. Misschien is er een andere kleur die juist huid meer flatteert. Een perziktint, of koraalrood.
Het hoeft niet meteen gitzwarte eyeliner en oogschaduw te zijn. Ook hier zijn er vast andere tinten en technieken die jou meer flatteren.
Wat bij de een prachtig is, hoeft dat niet bij een ander ook te zijn. Dat maakt nog niet dat make up in zijn geheel meteen van tafel is voor jou.
Juf Joke , niet zo serieus…. ;-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven