Mode & Beauty alle pijlers

Naar de kapper

03-06-2022 22:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik ben 35 en heb al bijna mijn hele leven lang haar (op 2 keer ofzo na). Ik heb af en toe getwijfeld het kort te knippen maar durfde niet echt. Ik vind mijn haar al lang niet zo leuk en stop het altijd in een staart.

Nu ga ik morgen naar de kapper…. En denk eraan om het rigoreus kort te knippen. Niet tot mijn schouders maar de helft daarvan.

Maar ik wil er niet mannelijk of juist tuttig uitzien. Of oud…. Een beetje warrige look lijkt me wel leuk. Wat vinden jullie van kort haar bij vrouwen?
Laat je adviseren door dekapper, die kan er vast wat leuks van maken
Neem ook een aantal voorbeelden mee wat je leuk vindt

En wat boeit het wat anderen bij vrouwen leuk vinden? Jij bent er zat van.

En het groeit wel weer aan
mika2022 wijzigde dit bericht op 03-06-2022 22:25
7.26% gewijzigd
I ❤️It

Jarenlang heb ik mijn haar kort gehad. Ik begon met een bob en ging steeds korter. Met kort haar kan je wel veel meer modellen kiezen dan met lang haar vind ik. Kort haar is wel bij houden, dus vaker naar de kapper.

Nu heb ik weer half lang haar sinds corona en de kappers dicht moesten.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Een boblijn kan je eerst tot je schouders doen en eventueel later nog korter knippen als het bevalt. Kort haar kan heel vrouwelijk zijn maar het hangt van zo veel dingen af of het leuk staat of niet.
Ik houd van het korte of halflange haar van Meg Ryan.

Zit hier iets bij voor jou?

https://speechfoodie.com/meg-ryan-hairs ... the-years/
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Ik vind lang haar vrouwelijker, mooier en meestal jeugdiger. Maar als je er niks mee doet, het altijd in een staart draagt, dan wordt het saai. Kan je niet leuk highlights laten plaatsen en mooie speelse laagjes laten knippen, of eindigt dat ook in een staart?
Ligt maar net aan wat voor type je bent en wat voor haar je hebt.
Er zijn echt wel vrouwen bij wie kort haar mooier staat dan lang haar.
Ik heb jarenlang een korte bob gehad, boven mijn schouders. Sinds een jaar heb ik het korter. Laagjes achter tot op de haargrens, aan een kant een lok en aan de andere kant achter mijn oor, een beetje zoals Vivienne van Assem soms heeft.
Ik heb er het haar niet voor om het lang te dragen. Op een gegeven moment wordt de onderkant zo dun en piekig dat ik net ma Flodder ben. Vrouwelijk of niet vind ik niet echt een issue. Zelfs met gemillimeterd haar en een tuinbroek aan, zien ze echt wel dat ik geen man ben.
Ik heb echt een hoofd voor kort haar en heb nog nooit zoveel complimenten gehad als toen ik jaren geleden besloot mijn haar kort te laten knippen.

Lang haar maakt mij juist weer tuttig.

Bespreek met je kapper wat bij je past.
Heb je zelf ook al gekeken wat voor korte kapsels je leuk vindt?
Explorista schreef:
03-06-2022 22:26
Ik houd van het korte of halflange haar van Meg Ryan.

Zit hier iets bij voor jou?

https://speechfoodie.com/meg-ryan-hairs ... the-years/
Ja, zo iets als de eerste zat ik inderdaad aan te denken. De rest is inderdaad ook mooi. Misschien heeft ze er het gezicht voor? Krullen zou ook leuk zijn als dat kan 😎
sunshine35 wijzigde dit bericht op 03-06-2022 23:19
11.85% gewijzigd
ZeroRose schreef:
03-06-2022 23:04
Heb je zelf ook al gekeken wat voor korte kapsels je leuk vindt?
Tuurlijk. Ik heb mijn voorbeelden al klaar staan en heb al besloten dat ik voor kort ga. Ik open dit meer om een beetje te kletsen en uit nieuwsgierigheid. En omdat ik het ook een beetje spannend vind 🙂
Wat bedoel je met: “ Niet tot mijn schouders maar de helft daarvan.” Bedoel je dan dus halverwege schouder en kin, of juist langer dan de schouders, maar korter dan je het nu hebt?

Ik beschouw alles tot de schouders trouwens nog als lang haar.
navyblue schreef:
03-06-2022 23:19
Wat bedoel je met: “ Niet tot mijn schouders maar de helft daarvan.” Bedoel je dan dus halverwege schouder en kin, of juist langer dan de schouders, maar korter dan je het nu hebt?
Korter dan tot de schouders. Beetje vaag omschreven maar ik weet niet hoe alles heet ☺️. Ik bedoelde dat ik het nu ook weer niet wil millimeteren 🙂
wat ik zou doen is toch even googlen op kapsels en wat plaatjes uitzoeken, die je aanspreken. Dan heeft de kapper in ieder geval een idee wat je aanspreekt. Altijd lastig dit precies uit te leggen.

Heel veel plezier
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Ik heb zelf mijn haar heel lang, is nog een beetje een voortvloeisel van Corona, ook al heb ik het tussendoor vaak genoeg geknipt, maar Corona was het eerste zetje om het eens langer te laten groeien.

Maar ik denk er ook weer aan om er flink de schaar in te zetten. Ik vind het niet persé vrouwelijker of jeugdiger. En sowieso is dat ook niet iets dat ik nastreef. Ik heb heel dik en veel en krullend haar, dus nu het zo lang is halen kappers me toch vaak weer over om het nog even lang te houden. Maar het is toch een hoop werk dat lange haar, vind ik.
kers schreef:
03-06-2022 23:23
wat ik zou doen is toch even googlen op kapsels en wat plaatjes uitzoeken, die je aanspreken. Dan heeft de kapper in ieder geval een idee wat je aanspreekt. Altijd lastig dit precies uit te leggen.

Heel veel plezier
Dank je. Ik heb er al een paar opgeslagen. Ik ben benieuwd naar mijn nieuwe look morgen 😎
SunShine35 schreef:
03-06-2022 23:21
Korter dan tot de schouders. Beetje vaag omschreven maar ik weet niet hoe alles heet ☺️. Ik bedoelde dat ik het nu ook weer niet wil millimeteren 🙂
Als de kapper het maar begrijpt ;)
Ik heb alles wel gehad en veel staat me ook wel. Heb het ook heel lang kort gehad, ook echt kort. Dan vond ik het wel zaak om make-up op te doen omdat ik anders wel wat mannelijk werd.
Alleen een Bob tot op de kaak was niks want daar kreeg ik een bol gezicht van. Laat je adviseren door een goede kapper die ook kijkt naar de vorm van je gezicht.
Ik vind lang haar in de zomer als het warm is ook zo warm en zweterig in mijn nek. Dat ga ik niet missen.

En als het waait gaat het overal heen. Ik neem gewoon een Beatrix kapsel dat elke storm doorstaat ☺️ Op haar paard in rengalop bewoog haar haar niet 🥸
Ik vind het nogal onzinnig om kort haar bij vrouwen mannelijk te noemen.
Marilyn Monroe had ook geen lang haar en was ook op en top vrouwelijk en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Ik ken ook een aantal mannen met langer haar en dat zijn ook geen halve vrouwen.
Neem wat plaatjes mee van wat je leuk lijkt en bespreek met de kapster wat wel of niet bij je past. Veel plezier morgen!
Mannelijk eruit zien met een korte bob? :?: :wtf:

Maar als je er zo last van hebt van dat soort onzingedachten ;-) Laat dan gewoon langer. Ook niks mis mee toch?

Heb je voorbeelden gezocht van wat je wil?
Ik heb laatst na lang twijfelen weer laagjes in m'n haar laten knippen. Het valt nu een stuk beter en met warm weer is het ook wat luchtiger. Ik heb het tot net iets boven m'n schouders. Ik zou gewoon eens plaatjes gaan verzamelen wat je allemaal leuk lijkt en dan overleggen met je kapper.

Als er echt een heel stuk af gaat en je verft je haar niet misschien kun je het dan doneren: https://haarwensen.nl/

Er zijn kappers die je haar gratis knippen als je wilt doneren.
Toevallig heb ik precies dit vandaag gedaan. Ik heb 30 cm haar gedoneerd en heb nu nog maar een kort koppie met haar tot net over mijn sleutelbeen over. Yolo, gewoon doen! Ik vind het zelf fijn dat ik er nog een staart van kan maken dus nóg korter hoef ik zelf niet, vind dit al een hele verademing ineens zo’n licht hoofd en je nergens meer in hangen of klem zitten met je haar. Als het niks is, groeit het zo weer terug toch?
Sjulia schreef:
03-06-2022 22:28
Ik vind lang haar vrouwelijker, mooier en meestal jeugdiger. Maar als je er niks mee doet, het altijd in een staart draagt, dan wordt het saai. Kan je niet leuk highlights laten plaatsen en mooie speelse laagjes laten knippen, of eindigt dat ook in een staart?

Ik vind het alleen jeugdiger bij jonge vrouwen. Zo voorbij de 35 à 40 vind ik echt lang haar juist vaak lijzig worden en saai en oud maken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven