Nagel scheur
donderdag 29 november 2018 om 14:00
Ik heb vaak dat mijn nagel "scheurt" aan de zijkant. Dit komt niet door een trauma, want het is diep in de nagel dus niet het "vrije" stuk. Altijd dezelde plekken, ook als de nagel niet zo lang is. Gebeurt ook met een paar lagen nagellak erop. Het is een recht streepje dus ter illustratie.
Herkent iemand dit?
Herkent iemand dit?
donderdag 29 november 2018 om 14:15
Even een klein hoekje uit een theezakje knippen, erop leggen en secondelijm/nagellijm erop. Even vlak vijlen en je ziet er niks meer van en de scheur gaat niet verder.
Verder geen herkenning. Maar wilde je even de tip geven.
Toevoeging: https://m.youtube.com/watch?v=2D04qQdaMzc
Verder geen herkenning. Maar wilde je even de tip geven.
Toevoeging: https://m.youtube.com/watch?v=2D04qQdaMzc
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
donderdag 29 november 2018 om 15:33
Bedankt. Heb jij dit zelf wel eens?
Heb ik wel eens geprobeerd. Laatste keer gewoon met speciale lijm. Uiteindelijk wordt de scheur toch dieper dus knip ik de nagel weer kort. Maar denk ik dat het de laatste keer is en ik ze weer kan laten groeien nu weer bij een andere nagel. Blijf bezig. Snap vooral niet de oorzaak. Regelmatig ook nagellakvrij, waarbij ik ze goed invet. Wellicht een interne oorzaak.
Heb ik wel eens geprobeerd. Laatste keer gewoon met speciale lijm. Uiteindelijk wordt de scheur toch dieper dus knip ik de nagel weer kort. Maar denk ik dat het de laatste keer is en ik ze weer kan laten groeien nu weer bij een andere nagel. Blijf bezig. Snap vooral niet de oorzaak. Regelmatig ook nagellakvrij, waarbij ik ze goed invet. Wellicht een interne oorzaak.
donderdag 29 november 2018 om 21:55
maandag 3 december 2018 om 10:28
maandag 3 december 2018 om 19:46
Gellak zelf is ook schadelijker dan regulier nagellak. Droogt meer uit.
Jij gebruikt dat?
Ook zo'n scheur aan de zijkant?
Bij mij overigens maar een paar mm dus vrij "kort" is de scheur.
maandag 3 december 2018 om 19:47
maandag 3 december 2018 om 19:48
Ik zou het wel kunnen volhouden met lak en dan niet te lang laten. Maar het idee en gedoe met lijm en zo, dan wil ik er ook echt vanaf.
maandag 3 december 2018 om 19:49
Ja, ik heb het nu toevallig als basislak op.MondayMornings schreef: ↑03-12-2018 11:24Heb je wel eens nagelverharder geprobeerd om je nagels sterker te maken?
dinsdag 4 december 2018 om 13:07
Ik gebruik inderdaad gellak.
De scheur ontstaat bij mij eigenlijk altijd bij een duim, halverwege (gerekend vanaf het nagelbed) de nagel. Zo’n vreemde plaats. Je kan de nagel dan natuurlijk ook niet meteen afknippen omdat je dan in de huid/vel zit. Ik heb weleens geprobeerd om het met een theezakje te repareren, maar dat is toch vrij lastig.
Zodra de gescheurde nagel voldoende uitgegroeid is, knip ik ze allemaal af en gebruik ik een tijdje herome nagelverharder.
dinsdag 4 december 2018 om 17:53

dinsdag 4 december 2018 om 20:45
Cerfje, stoor je je er zo erg aan? Je eigen nagels worden er slechter door en zo kom je in een cirkel terecht. Je moet het zelf weten, hoor. Maar ik denk er niet aan. Zou het ook niet fijn vinden er geen gevoel in te hebben. Dan liever wat korter houden.
Ik slik vitamine D. Ik heb vroeger wel drogere nagels gehad die afbladderde en dat heb ik niet meer. Ijzer is bij mij altijd laag. Slik jij beide op doktersvoorschrift?
Ik slik vitamine D. Ik heb vroeger wel drogere nagels gehad die afbladderde en dat heb ik niet meer. Ijzer is bij mij altijd laag. Slik jij beide op doktersvoorschrift?
woensdag 5 december 2018 om 10:29
Ja ben er wel klaar mee. Iedere keer als ik mooie nagels heb breken ze weer af.
Bovendien kost het best wel veel tijd. Ik lak ze 1 x per week met gellak en dan ben ik toch wel even bezig.
Ik zie het wel, ga het gewoon eens proberen.
Vitamine D slik ik al en ijzer is bij mij toevallig pas getest, was geen tekort.
Bovendien kost het best wel veel tijd. Ik lak ze 1 x per week met gellak en dan ben ik toch wel even bezig.
Ik zie het wel, ga het gewoon eens proberen.
Vitamine D slik ik al en ijzer is bij mij toevallig pas getest, was geen tekort.
woensdag 5 december 2018 om 16:17
Mij houden de kosten niet tegen, maar ik vind het niet mooi, nep en ik wil gevoel in mijn vingers. Nagels hoeven niet perfect te zijn, als ze maar echt zijn. Plus dat eigen nagels slechter worden, ook zo zonde...
Cerfje: waarom niet gewone nagellak? Ik kan toekomen met eens per 3 weken lakken. Misschien zijn je nagels daardoor juist aan het breken en moet je ze een tijd met rust laten. Ik doe dat sowieso wel.
Slik je vitamine D op recept?
Cerfje: waarom niet gewone nagellak? Ik kan toekomen met eens per 3 weken lakken. Misschien zijn je nagels daardoor juist aan het breken en moet je ze een tijd met rust laten. Ik doe dat sowieso wel.
Slik je vitamine D op recept?
donderdag 6 december 2018 om 10:32
Met gellak moet je inderdaad goed uitkijken. Vooral het verwijderen van de lak gaat niet altijd goed. Ik heb heel wat slechte ervaringen gehad in salons. Zo heb ik best lange en sterke nagels van mijzelf, maar een zo'n salon dame heeft het ooit voor elkaar gekregen om gewoon een gat op de bovenkant van mijn nagel te creeren met het afhalen van de lak (ze had volgens mij haast, en het interesseerde haar niks, dus ze bleef heel aggressief door vijlen).
Sindsdien doe ik het een keer in de drie weken zelf.
Het afhalen is het belangrijkste van het hele process waarbij je echt moet uitkijken dat je de bovenlaag van de nagel niet beschadigd. Anders worden ze dunner en gaan ze dus makkelijker scheuren.
Daarnaast is het altijd belangrijk dat je de gellak ook goed aan de zijkanten van de nagel aanbrengt. Dat deden ze in de salon ook niet altijd even goed. Aangezien de gellak je nagel veel harder maakt, en als het niet goed aangebracht is op de zijkanten, wordt dat een zwakke plek (gaat dan eerder buigen als je bijv. je nagel stoot). Beetje moeilijk uit te leggen, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Mocht er toch een klein scheurtje ontstaan, dan doe ik daar altijd wat extra laagjes gellak op. Niemand die het ziet, en dan kan het vanzelf met de rest van de nagel meegroeien.