Mode & Beauty alle pijlers

Nagelfrees manicure/pedicure?

06-02-2021 23:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel last van overgroeiende nagelriemen op mijn handen en voeten. Ik maak ze zacht met speciaal spul en duw ze terug. Maar dan zit er daarna nog harde huid op mijn nagel gegroeid Zeg maar. Ik krab dit weg met scherpe punt van schaartje. Dit kost veel tijd en beschadigd de nagel. Laten zitten is geen gezicht.

Nu kijk ik vaak manicure/pedicure filmpjes en dan gebruiken ze een apparaatje ( frees?) met allemaal opzetstukjes. Hiermee maken ze ook de randjes van de nagels mooi glad.
Dat moet ik hebben denk ik dan!

Wie heeft dit? Werkt dit goed? Welk merk moet ik hebben? Ik zie ze van goedkoop tot duur. Is goedkoop duurkoop in dit geval?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Kun je niet beter zo’n metalen bokkepootje / cuticle pusher kopen? Met de ene kant duw je terug, met de andere kant schraap je dat spul eraf.

Afbeelding
Je kan het inderdaad met een frees doen maar het is niet aan te raden als je niet weet hoe je hem moet gebruiken of wel opzet stukje je kan gebruiken. Je kan namelijk ook je nagel te dun vijlen. Inderdaad gewoon met een bokkenpootje doen of heel lichtjes met een vijl.
Voor de rest dagelijks nagelriemolie gebruiken zodat ze niet vast groeien en dan heb je er ook geen last meer van
Zoiets als dit gebruik ik daarvoor.
https://images.app.goo.gl/TQGVGEzzUnnTCA3T9

Kun je heel precies mee knippen.

(Alleen de stukjes die echt te lang zijn!)
Let’s go Brandon!
Een bokkenpootje is idd het ding wat ervoor bestemd is. Ik heb bij tijden last van een nijnagel waarmee ik telkens pijnlijk achter iets blijf hangen waardoor hij nog verder inscheurt waarna een korte ontstekingsreactie volgt. Ik knip het dan maar zo kort mogelijk af en een pleister erom maar tegenwoordig heb ik er iets beters op gevonden: een druppel superglue die onzichtbaar alles afdekt zodat het weer glad wordt totdat het heelt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dit is er voor: https://www.amazon.nl/May-Professionele ... B004PGPSUM

Het werkt echt goed!
Zou nooit gaan frezen zonder opleiding voor je het weet beschadig je de nagelplaat. Twee keer per dag oliën . Wekelijks oliebadje en voorzichtig terug duwen met een metalen bokkenpoot.
Deze cuticle exfoliator werkt bij mij goed ik heb het bij mij teennagels ook.
https://www.douglas.nl/Make-up-Nagels-N ... 77717.html
Begin eerst eens met elke dag een nagelborstel te gebruiken dan zijn die velletjes zo weg.
Ik heb zo’n manicure/pedicureset.
Geen dure, dus geen profi set, maar het gaat prima.
Die nagelriemen zijn er zo af en il neem aan dat je het voorzichtig doet.
Cum non tum age
Ik heb de manicure/pedicureset MP41 van Breuer. Ideaal en super handig in gebruik. Met verschillende opzetstukken voor nagels, eelt en losse velletjes bij nagelriemen.
als de salons weer open zijn, zou ik opzoek gaan naar een nagelstyliste die de E-manicure of Russian manicure techniek uitvoert, ook wil ik je aanraden om heel goed te kijken want niet iedereen doet het goed en als het verkeerd gaat kan het flinke problemen veroorzaken.

je zou het met een frees kunnen doen, maar ik zou het niet aanraden, als je niet weet hoe het werkt, en komt heel veel bij kijken,
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik heb verschillende bokkenpootjes geprobeerd maar die doen niks met de velletjes die op de nagel groeien. Maar ik heb zo’n metalen ding nooit gebruikt dus misschien doet die dat wel. Het zit erg vast vandaar dat ik het met de scherpe punt van een schaartje doe.

Nagelborsteltje ed helpt niet. Ik gebruik olie en speciaal spul om nagelriemen zacht te maken. Dat helpt deels.

Die van opi ken ik niet, daar ga ik eens naar kijken.

Naar de salon kan, als het weer open gaat , maar dat lijkt me ook erg kostbaar. Ik moet mijn nagels wekelijks fatsoeneren, zo snel groeit alles.
Nee, idd niet freesen als je niet weet hoe (ja ik heb die fout zelf gemaakt jaren geleden met grote gevolgen, ontstoken nagelriem, ontstoken vinger met 3 jaar lang een gebobbeld nagelbed tot gevolg, ik had gewoon een soort open gat tussen nagelriem en waar mijn nagel begon met groeien en dat heeft echt jaren en een hoop pijn en geduld gekost tot het weer goed kwam, en dat door 1 keer zonder voorkennis denken dat ik het zelf wel zou kunnen, dat freesen)

Puntje van het schaartje, kijk daar ook mee uit en desinfecteer alsjeblieft je schaartje met pure alcohol.
Bokkepootje en oliebadje lijken mij de meest veilige manieren voor "amateurs" , dat laatste is niet rot bedoeld maar ik laat mijn nagels en dus ook nagelriemen alleen maar behandelen in de salon.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
07-02-2021 14:32
Nee, idd niet freesen als je niet weet hoe (ja ik heb die fout zelf gemaakt jaren geleden met grote gevolgen, ontstoken nagelriem, ontstoken vinger met 3 jaar lang een gebobbeld nagelbed tot gevolg, ik had gewoon een soort open gat tussen nagelriem en waar mijn nagel begon met groeien en dat heeft echt jaren en een hoop pijn en geduld gekost tot het weer goed kwam, en dat door 1 keer zonder voorkennis denken dat ik het zelf wel zou kunnen, dat freesen)

Puntje van het schaartje, kijk daar ook mee uit en desinfecteer alsjeblieft je schaartje met pure alcohol.
Bokkepootje en oliebadje lijken mij de meest veilige manieren voor "amateurs" , dat laatste is niet rot bedoeld maar ik laat mijn nagels en dus ook nagelriemen alleen maar behandelen in de salon.
Oh, wat erg! Ik zou ook nooit aan de slag durven gaan met zulke apparaten als je er niet héél veel verstand van hebt. Er kan veel mis gaan, met pijnlijke gevolgen.
Zelf die ik mijn nagelriemen terug met mijn duimnagel. Om die vastgegroeide velletjes weg te schrapen gebruik ik ook mijn nagels. Ik heb geen erg lange nagels overigens, net iets boven de vingertoppen. Ik heb er wel bokkenpootjes voor en andere werktuigen, maar met mijn nagels werkt het beste, zeker als je het wekelijks doet en eventueel even laat weken met wat olie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven