Mode & Beauty alle pijlers

Nagelriemen

23-02-2009 19:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Trots kan ik vertellen dat ik na jaren en jaren gestopt ben met nagelbijten. Hoe? Gewoon gestopt eigenlijk. Natuurlijk betrap ik me wel eens op een terugval, maar de laatste tijd is dit zeer zeldzaam.

Ik moet zelfs regelmatig knippen of vijlen.

Maar...nu de vraag: ik krijg mijn nagelriemen niet mooi. Ik blijf bij ALLE nagelriemen kloofjes en losse dingetjes houden. Zoals een echte nagelbijter betaamd, zit ik hier constant aan te prutsen.

Wat ik in ieder geval doe ik veel smeren met handencrême. Zo blijven ze lekker zacht.

Maar ook als ik er een tijdje niet aan zit, wordt het niet mooi.

Zo heb ik bij iedere nagel een klein dun stukje zachte nagel dat vanaf de nagelriem een paar milimeter over de nagel groeit. Ik kan deze weg krabben, maar dan eindig ik bij de nagelriem met een stukje huidachtig spul dat dan opgepropt zich bij mijn nagelriem. Dat wil ik natuurlijk weghalen. Gevolg: bloedende nagelriemen. Effect: allemaal korstjes. Gevolg: ik wil korstjes weghalen, Effect: bloeden etc.

Maar als ik niks doe, dan is het ook niet mooi, omdat er dan half over mijn nagel iets anders groeit.

Ik lees wel eens iets over dat je je nagelriem dagelijks 'weg moet duwen´ . Hoe zit dat?

Alvast bedankt
Het is het mooist om ze te verwijderen.

Knippen is helemaal mooi, maar moet je erg mee opletten.

Ik zou zelf gewoon vet houden en laten zitten.

Olie helpt ook wel.
Koop zo'n nagelriem-verwijder-ding. Ik weet niet precies hoe het heet maar t is een soort V'tje die in het midden scherp is waarmee je je nagelriemen heel makkelijk kan verwijderen, vooral de dikkere stukjes. Verder elke avond nagelriem olie erop druppelen en inmasseren, daarna nagelriemen terug duwen. Nagelriemen knippen zou ik niet zelf doen! Ga anders voor advies eens naar een manicure. Succes
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Dagelijks je nagelriemen terug duwen is niet goed voor de nagelplaat. Je kan een groeistoornis krijgen. Er verschijnen horizontale strepen over de breedte van je nagels. Dagelijks in smeren met nagelriemolie zorgt ervoor dat je nagelriemen soepel blijven en twee tot drie keer in de week je nagelriemen terug duwen is genoeg. Weg knippen raad ik niet aan. En als je echt weg wilt knippen zou ik naar een nagelstyliste gaan.

Het velletje wat een beetje over je nagelplaat groeit heet het nagelriemvliesje. Dit kan je wel voorzichtig verwijderen. Na het insmeren van de nagelriemolie want dan is het soepel genoeg om weg te krabben. Wel met beleid

bubbles
quote:bubbelientje schreef op 24 februari 2009 @ 22:34:

Dagelijks je nagelriemen terug duwen is niet goed voor de nagelplaat. Je kan een groeistoornis krijgen. Er verschijnen horizontale strepen over de breedte van je nagels. Dagelijks in smeren met nagelriemolie zorgt ervoor dat je nagelriemen soepel blijven en twee tot drie keer in de week je nagelriemen terug duwen is genoeg. Weg knippen raad ik niet aan. En als je echt weg wilt knippen zou ik naar een nagelstyliste gaan.

Het velletje wat een beetje over je nagelplaat groeit heet het nagelriemvliesje. Dit kan je wel voorzichtig verwijderen. Na het insmeren van de nagelriemolie want dan is het soepel genoeg om weg te krabben. Wel met beleid

bubbles

Dat heb ik dus op mijn duimnagels. Sinds ik eens te enthousiast te werk ben gegaan met het bokkenpootje. Gaan die ribbels er ooit nog uit?

Ik gebruik trouwens zo'n nagelriemmesje om de nagelriemen mooi te krijgen en dat werkt heel mooi en goed. Je moet het wel voorzichtig doen maar dan heb je ook wat. Ik heb het in Nederland nog nergens in de winkel gezien. Ik heb het in Spanje gekocht.
Ik heb ook last van die gespleten harde nagelriemen waar ik vervolgens niet van af kan blijven met als gevolg wondjes.

Ik heb een tijd braaf iedere dag mijn nagelriemen ingesmeerd met speciale creme daarvoor, maar dat hielp niet. Ik ben benieuwd of iemand er de ideale oplossing voor heeft.
Ik heb nu een soort nagelriem-repairzalf van Herôme. Voelt in ieder geval lekker zacht aan. Volgens de verpakking is dit tegen kapotte nagelriemen.

Ben benieuwd.

Ik kon trouwens bij de Kruidvat geen bokkepootje vinden. Moet hier dus nog even naar zoeken.

In ieder geval bedankt voor de tips. Ik zal in ieder geval proberen om er af te blijven.
Mijn ervaring is dat het het beste werkt om een los velletje direct heel voorzichtig met een nagelschaartje weg te knippen. Hierdoor steekt er niks meer uit en heb je dus ook niet de neiging er aan te trekken. Verder elke dag je handen (en vooral je nagelriemen) insmeren met een vette creme.

Oh ja, ik ben zelf erg blij met de Biomaris nagelriem verzorging.
Ja, als het goed is gaan die ribbels weer weg. Het hangt er ook vanaf hoe heftig je hebt gedaan. Als de matrix er door beschadigt is dan is het vaak blijvend maar negen van de tien keer krijg je weer een glad nagelbed

bubbles
.
Mijn vriend werkt als een soort alarm wanneer ik aan mijn nagels of nagelriemen zit te prutsen. HIj heeft eigenlijk de rol van mijn vader wat dat betreft overgenomen. NIET aan je nagels zitten (zo krijg je nooit een vriendje, zei mijn vader dan. hihi, toch gelukt)

Nu ik niet meer nagelbijt (op een enkele terugval na) krijg ik commentaar van mijn vriend dat ik mijn nagels nodig moet knippen. Fijn dat hij zo betrokken is, maar ik miste een klein beetje dat complimentje. Als ik er naar vraag dan krijg is als antwoord dat het wel knap is, maar dat ze nu wel errug lang zijn. Na 25 jaar nagelbijten is het toch wel een beetje knap?

Nu in ieder geval maar concentreren op die nagelriemen. Vroeger verstopte ik mijn handen altijd in mijn mouwen,maar nu wil ik ze laten zien en ze ook echt mooi maken.

Meer vrouwen die succesvol zonder smeerseltjes gestopt zijn na jaren? En hoe reageert jullie omgeving?
ik doe al jaren de nagelriem knippen. voorzichtig met een nagelschaartje, een keer per week en het gaat goed,de nagels blijven mooi schoon ..
Ik zal dat product van herome maar eens gaan proberen
ik heb vanmiddag een bokkenpootje met nagelriemmesje gekocht bij de kruidvat. Je hoeft dus niet naar spanje ;)

Ze hangen bij de haarspeldjes e.d. anders moet je even een verkoopmedewerkster vragen maar ze zijn er wel!

Van beauty essentials, kost 1.29
vervallen. Zie nu pas dat het een oude topic is.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven