Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke haarkleuring

06-07-2017 10:05 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een hele tijd zitten zoeken, maar ik kan het oorspronkelijke topic niet meer vinden.
Sweetmoon en anderen: ik heb dus de Khadi henna besteld, en het gisteren gebruikt. Het voelde als een gewaagde stap, maar eigenlijk viel het erg mee. Het is gemakkelijker te gebruiken dan de produkten van de drogisten, geen geknoei en zelfs geen vieze handdoek. Ik had de kleur hazelnoot besteld en ben daar erg tevreden over! Haartjes bij de slapen zijn iets minder gedekt, maar dat kan ook zijn omdat ik het misschien niet goed genoeg heb gedaan. Ben niet zo handig denk ik :)

Ik heb het 2x na elkaar gedaan, en een half uurtje laten inwerken. Het lijkt nu, de dag erna, of mijn haar al ietsje dikker aanvoelt en wat losser. Maar het duurt natuurlijk nog een tijdje voordat die chemische troep van eerder er echt helemaal uit is, denk ik? Ik hoop in ieder geval dat mijn krullen meer gaan terugkomen en mijn haar beter gaat aanvoelen met natuurlijke produkten, want het was echt dramatisch. Ervaringen en tips zijn welkom!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Herkenbaar dat pluis bovenop, zouden dat nieuwe haren zijn?
Heb dat sinds n half jaar, had ik daarvoor nooit. Las laatst op Vrouw.nl van de Telegraaf dat Fajah Lourens eoa Olijfolieshampoo gebruikt, 1x in de 10 dagen maar wast en dat het door die shampoo pluisvrij blijft, stond helaas geen merk bij
Ja, daar heb ik het ook besteld, Tjemig. Erg tevreden dus tot nu toe.
En het is een heel leuk pakketje om uit te pakken. Ook dat nog eens. Net een cadeautje.

Vind je iets roodachtig erg, of juist niet?
Geen idee of het nieuwe haren zijn, Sweetmoon. Ik weet wel dat kapsters eerder tegen me zeiden dat mijn haar niet in hele goede conditie was en dat flinke stress e.d. wel invloed heeft op de haargroei. Zou het bij jou zoiets kunnen zijn, is er een half jaar geleden dan ineens iets veranderd dat je dat nu wel hebt en eerst niet? En verder: zou die shampoo echt zo'n goede invloed kunnen hebben? Misschien gewoon weer een reclame-uiting van een BN'er. Ik vertrouw dat niet zo. Wat dat betreft lees ik liever hier ervaringen van forummers.
Elmervrouw, Hier ook vanmiddag het kadootje uitgepakt, idd erg leuk ingepakt. Heb wel stress gehad paar maanden terug en
zit ook denk ik al in de perimenopauze, verandert het haar ook.

Ik heb pas vanhet weekend tijd voor de behandeling. Dus nog even geduld voor mijn resultaat.

Fajah noemde verder geen merknaam. Als dit wel het geval was had ik het ook niet vertrouwd.
Ja leuk hé, Sweetmoon.
Zelfde 'pauze' hier ook. Minder leuk, maar ja.

Ik heb mijn resterende shampoo etc. en nog een pakje drogisterij-haarverf op de weggeefhoek op FB gezet. En tot mijn verrassing is er ook belangstelling voor, ook al zijn het al aangebroken verpakkingen (behalve de haarverf dan). Mooi, hoef ik het niet weg te gooien. Want ik ga nu echt voor de natuurlijke behandeling, dus ook niet meer mijn vertrouwde shampoo en conditioner. Morgen bestelling doen op de site voor nog een andere kleur (misschien) en ander spul, nog even geduld.
Heerlijk he om all the natural way te gaan Elmervrouw. Wat vond je omgeving van je nieuwe haarkleur?
Heb je complimenten gehad? Dat mag ik toch wel hopen :-)

Net even de bijsluiter doorgelezen. Mag dus n week van tevoren geen haarmasker, haarolie of haarkuur gebruiken.
Een stylingprodukt zal wel mogen toch? Kan geen dag/ week zonder iets. En heb eergister nog een maskertje gemaakt van Avocado en Kokosolie.

Na het kleuren ook geen conditioner, dat wordt ipv n kwartier wellicht n half uur klitten uitborstelen.

Maar goed, moet er wat voor over hebben.

Goed idee dat van die weggeefhoek.

Had ik je al gevraagd wat jij na het wassen nog in je haren doet voor je krullen als styling? Weet niet zeker of ik je dat gevraagd had.
Eerder gebruikte ik vaak zo'n pompje van Andrélon voor krullen. Werkte wel redelijk, maar ik wilde dat ook niet elke dag gebruiken. Soms een heel klein beetje olie in een poging om het iets minder droog te maken.

Ik heb vanmorgen nog een keer de henna gedaan. Nu een uur laten zitten.
Eigenlijk ben ik te zuinig geweest met het mengsel, ik had te weinig gemaakt, dus ik heb voornamelijk alleen de bovenkant gedaan. Eerst de haartjes bij mijn slapen, maar ik vind dat het daar niet goed pakt. De volgende keer ga ik meer spul aanmaken en het er dikker indoen (en ook weer een uur, of langer).

Ben nu aan het kijken op de site wat ik ga bestellen.
Oh ja: ik had vandaag een mailtje van ze gekregen met de vraag naar mijn ervaringen. Met een kortingscode erbij. Dus ik ben blij dat ik nog niet eerder opnieuw iets had besteld :) Altijd meegenomen natuurlijk!
Oh, erg leuk zo'n kortingscode, als ie dan ook werkt.
Niets besteld dus, en vraag gesteld via berichtenformulier waarom het niet werkt.

Weet iemand misschien of Khadi henna en aanverwante produkten ook in een gewone winkel te koop zijn?
Ik zag nu ook dat de verzendkosten ineens 4,95 waren (vorige keer 3,50).
Niets besteld dus, en vraag gesteld via berichtenformulier waarom het niet werkt.

Weet iemand misschien of Khadi henna en aanverwante produkten ook in een gewone winkel te koop zijn?

Elmervrouw, dat is ook wat met die verzendkosten tevens n kortingscode die t niet doet. En ook jammer dat het op sommige haartjes niet heel goed pakt. Is dat dan heel opvallend of kan het ermee door?

Andrelon maakt bij mij pluiziger dan pluis. Zonet even Kokosolie n dik half uur in laten trekken. Daarna uitgespoeld met het
gezonde haarzeepje. Lijkt wel iets te doen. Mijn Hennabeurt gaat pas volgende wk plaatsvinden. Haar moet eerst even op krachten komen.
O ja, langere inwerktijd, langer dan n half uur kan wel wat meer roodheid geven las ik in die bijsluiter.
Hm.. ik heb het nu toch langer laten inwerken, maar ik zie geen roodtinten. Zag het ook niet staan bij de omschrijving van hazelnootbruin. Bij lichtbruin wel.

Het zijn die haartjes bij mijn slapen. Het heeft daar wel wat gepakt, maar het is daar een stuk lichter. Ik ga de volgende keer daar wat meer erin doen. Het is niet echt heel opvallend, het kan er wel mee door. Ik denk dat het sowieso daar minder pakt, want dat was bij de kapper ook zo. Na een paar dagen kwam dat er alweer doorheen. Typische haartjes daar o_o
Al met al n daverend succes :-) Ik moet echt nog even wachten tot eind volgende week. Ivm met tijd en nu even kokosoliemasker gedaan. Vraag me af of ik als het er net inzit ik nog wel mag stylen met kokosolie. Daar ga ik nog even over bellen. Mocht bij die plantaardige kleuring nl geen olijfolie gebruiken omdat de kleur dan er vanaf zou glijden. En aangezien ik all the natural way wil moet ik dat even checken.
Ja, dat is een goeie. Ik ben benieuwd naar het antwoord!
Hm suf van mij, ik weet niet wat ik gisteren aan het doen was. :| :O
Ik zat op een heel andere site dan die waar ik mijn Khadi henna eerder heb besteld.
Dat zag ik pas toen ik een mailtje kreeg, het antwoord op de vraag over verzendkosten.
Ben zeker toe aan vakantie of zo....

Bij die Green Beauty Shop is het gewoon 3,50 zoals eerder.
Elmervrouw, Ik kreeg antwoord dat na het kleuren je prima een stylingprodukt als bijvb Kokosolie mag gebruiken maar zei men let erop dat het product geen uitdrogende Chemicaliën bevat en geen Siliconen. Nou dat gaat nog wat worden want kwam tot de conclusie dat Kokosolie het niet is voor mijn haren, werd er nog veeeeel pluiziger door en heb net weer een potje stylingcreme van n bekend Nederlands merk gekocht. Ik ga dat nog even goed navragen want zoals ik al eerder zei, producten zonder siliconen enzv doen niets voor mij en maken mijn haren een grote droge boel.

Gelukkig dat de verzendkosten toch gewoon dezelfde blijven. Wellicht werkt de kortingscode nu ook? :-)
Oké, bedankt voor je antwoord. Lastig is het hé, met krulhaar!

Ik ga bestellen als ik weer thuis ben (nu paar dagen weg). Ik ga het zeker uitproberen met de kortingscode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven