Natuurlijke haarverf
zondag 21 juli 2013 om 21:03
Ik wil binnenkort mijn haar weer verven omdat ik veel te jong ben voor grijs haar en ik wil dit keer eens een wat meer natuurlijke haarverf proberen omdat een gewone haarverf prikt en jeukt wat toch niet helemaal goed blijkt te zijn. Ik las dat er in Colourwell het minste rotzooi zit maar helaas kun je dat niet in de winkel kopen en is het ook de duurste optie aangezien ik 2 pakjes nodig heb i.v.m. lang haar.
Verder kwam ik ook de volgende merken tegen: Logona, Hairwonder, Naturtint en natuurlijk Henna. Ik neig nu naar Henna Plus omdat ik wel van roodtinten houd maar daar kun je niet zomaar een andere verf overheen doen of over een andere verf gebruiken heb ik begrepen.
Heeft iemand een van deze merken wel eens getest? Of een ander merk natuurlijke haarverf? Ik kom wisselende verhalen tegen vooral qua grijsdekking wat voor mij wel belangrijk is.
Verder kwam ik ook de volgende merken tegen: Logona, Hairwonder, Naturtint en natuurlijk Henna. Ik neig nu naar Henna Plus omdat ik wel van roodtinten houd maar daar kun je niet zomaar een andere verf overheen doen of over een andere verf gebruiken heb ik begrepen.
Heeft iemand een van deze merken wel eens getest? Of een ander merk natuurlijke haarverf? Ik kom wisselende verhalen tegen vooral qua grijsdekking wat voor mij wel belangrijk is.
zondag 21 juli 2013 om 22:52
Ik ken geen kapper die met natuurlijke haarverf werkt helaas anders was dat een optie. Ik zal me eens wat meer verdiepen in hennaplus want ik dacht dat je dat niet zomaar over kon verven met andere verf. Van Re-Nature heb ik nog nooit gehoord, zal ik ook eens opzoeken. Bedankt voor de reacties tot nu toe.
zondag 21 juli 2013 om 23:42
Ik gebruik ook Hennaplus gebruikt tegen de eerste grijze haren. Prima product, mooi resultaat en verdwijnt ook heel geleidelijk. Dus geen last van uitgroei. Heb wel geen ervaring met een andere kleur erover heen zetten.
Neem sowieso wel de 'permanente' van 3 maand. Er zijn ook tijdelijke verpakkingen die maar 1 maand hun kleur houden, maar het resultaat was donkerder en er komt per wasbeurt ook heel veel kleur mee. Dus ook steeds vlekken op handdoeken etc. Daar had ik met de verpakkingen van 3 maand helemaal geen last van!
Neem sowieso wel de 'permanente' van 3 maand. Er zijn ook tijdelijke verpakkingen die maar 1 maand hun kleur houden, maar het resultaat was donkerder en er komt per wasbeurt ook heel veel kleur mee. Dus ook steeds vlekken op handdoeken etc. Daar had ik met de verpakkingen van 3 maand helemaal geen last van!
maandag 22 juli 2013 om 07:53
Ik gebruik gewoon natuurlijk henna in mijn eigen haar kleur ik had ook een paar grijze haartjes niet veel maar ze dekken wel en het is nog goed voor je haar ook! Ik weet niet van voor kleur haar je hebt maar bij de tuinen heb je henna in de kleuren rood, mahonie, bruin, kastanje bruin, en blond en zwart