Mode & Beauty alle pijlers

Nette sandalen voor naar kantoor?

21-05-2023 16:21 128 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Net een andere topic uitgespit over welk type jurken goed naar kantoor te dragen is erg leerzaam!

Nu vraag ik me af, welke sandalen? Ik draag in de zomer graag sandalen onder een jurk of rok. Maar eigenlijk altijd met open teen. Ik las dat dat eigenlijk niet geschikt is. Maar wat dan wel?

Specifiek zoek ik comfortabele sandalen waar ik goed op kan lopen, die ook elegant zijn, met max een hak van 3cm. En in schoenmaat 42/43 (bij bredere leest gaat 42 ook).

Alvast bedankt voor de inspiratie!
kindrebel schreef:
21-05-2023 17:14
Het ligt niet aan je werk, het ligt aan hoe jij jezelf profileert als professional. Als je 0 ambities hebt en je werk een soort dagopvang is, snap ik dat het je niet boeit hoe je overkomt. Als je door collega’s en het bestuur gezien wil worden als iemand met potentie, dan kleed je je als iemand die zo kan aanschuiven in de boardroom. Niet alsof je naar het strand gaat.
Natuurlijk maakt je werk wel uit. Op mijn werk kunnen hakken zeer onhandig en gevaarlijk zijn.
Moiren schreef:
21-05-2023 17:15
Natuurlijk maakt je werk wel uit. Op mijn werk kunnen hakken zeer onhandig en gevaarlijk zijn.
Op welk kantoor zijn hakken onhandig en gevaarlijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
21-05-2023 17:14
Het ligt niet aan je werk, het ligt aan hoe jij jezelf profileert als professional. Als je 0 ambities hebt en je werk een soort dagopvang is, snap ik dat het je niet boeit hoe je overkomt. Als je door collega’s en het bestuur gezien wil worden als iemand met potentie, dan kleed je je als iemand die zo kan aanschuiven in de boardroom. Niet alsof je naar het strand gaat.
Als ik mijn kind naar kdv breng en de leidsters lopen er in driedelig grijs, gok ik toch echt dat mijn kind geen leuke dag heeft
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
21-05-2023 16:27
Sandalen zijn niet voor naar kantoor.
Ligt toch aan het soort kantoor? Bij ons kan het prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
21-05-2023 17:10
Ik vind het meer dan prima kunnen om gewoon met open sandalen naar kantoor te gaan. Ik ken ook eigenlijk geen organisaties waar nog steeds stijve dresscodes zijn. Ik vind het bovendien ouderwets, alsof het iets zegt over hoe goed iemand zijn werk doet. Zo lang het schoon en heel is, you be you.
Dat zien klanten en externe collega's niet.
Lila-Linda schreef:
21-05-2023 17:18
Als ik mijn kind naar kdv breng en de leidsters lopen er in driedelig grijs, gok ik toch echt dat mijn kind geen leuke dag heeft
Ik zie werken op een kvd niet als een kantoorbaan. Zal mijn ontwetendheid als kinderloze wel zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
21-05-2023 17:18
Als ik mijn kind naar kdv breng en de leidsters lopen er in driedelig grijs, gok ik toch echt dat mijn kind geen leuke dag heeft
Het gaat toch over kantoor? Even afgaande op de titel.
Star⁴ schreef:
21-05-2023 17:23
Het gaat toch over kantoor? Even afgaande op de titel.
Er wordt gereageerd op de uitspraak dat het niet aan je werk ligt, maar aan (het ontbreken van) je ambitie.
Het ligt wel aan je werk. Ook als je op mijn werk in principe een kantoorfunctie hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
21-05-2023 17:19
Ligt toch aan het soort kantoor? Bij ons kan het prima.
Precies en misschien de onderlinge afspraken.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-05-2023 17:28
Er wordt gereageerd op de uitspraak dat het niet aan je werk ligt, maar aan (het ontbreken van) je ambitie.
Het ligt wel aan je werk. Ook als je op mijn werk in principe een kantoorfunctie hebt.
En ik reageer op Lila die volgens mij de dagopvang van Kindrebel leest als kdv.
Moiren schreef:
21-05-2023 17:28
Er wordt gereageerd op de uitspraak dat het niet aan je werk ligt, maar aan (het ontbreken van) je ambitie.
Dat het je niet boeit of je er professioneel bijloopt kán door een gebrek aan ambitie liggen. Hoeft niet. Er zijn ook mensen die gewoon geen gevoel hebben voor wat passend is..
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons kunnen nette sandalen prima, maar dat is dan wel echt een schoen, geen veredelde teenslipper.

Er was (was, idd) overigens wel een collega die tussen april en oktober altijd rondliep in een hawaii bermuda en teenslippers, maar dat was niet degene die erg hoog aangeschreven stond binnen de organisatie. En daar had zijn kledingstijl ook mede mee te maken. Het completeerde het ongeïnteresseerde totaalplaatje.

Echt regels zijn er niet, behalve “representatief”. Tja. Kun je nog behoorlijk over van mening verschillen.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
21-05-2023 17:19
Ligt toch aan het soort kantoor? Bij ons kan het prima.
Het halve management loopt in kleding/op schoenen die volgens het forum niet kan. Allemaal niet ambitieus, kennelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
21-05-2023 17:47
Het halve management loopt in kleding/op schoenen die volgens het forum niet kan. Allemaal niet ambitieus, kennelijk.
Blijkbaar. Zo loopt onze directeur regelmatig in de zomer in een mouwloze jurk net als uit het andere topic.
Ik heb ook wel foto’s van Máxima in zulke jurken gezien. Nou als de koningin dat kan dan kan dat op een gemiddeld kantoor ook wel.

Teenslippers kunnen niet maar ik loop op sandalen van verschillende merken en ik heb echt niet de mooiste voeten maar eerlijk ik kijk ook nooit naar andermans voeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.zalando.nl/el-naturalista-w ... r-k11.html

Ik draag deze fulltime onder jurkjes. Ik werk binnen een overheidsinstelling.
Alle reacties Link kopieren Quote
heel mijn leven op een secretariaat gewerkt. Heel vaak met sandalen (van mei t.e.m. september) Nooit problemen mee gehad of opmerkingen gekregen.
ik was liever knolselder....
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
21-05-2023 17:14
Het ligt niet aan je werk, het ligt aan hoe jij jezelf profileert als professional. Als je 0 ambities hebt en je werk een soort dagopvang is, snap ik dat het je niet boeit hoe je overkomt. Als je door collega’s en het bestuur gezien wil worden als iemand met potentie, dan kleed je je als iemand die zo kan aanschuiven in de boardroom. Niet alsof je naar het strand gaat.
Ik vind bepaalde kledingadviezen behoorlijk achterhaald. Er zit heel veel tussen strak in pak en strand. Dat eerste vind ik ook ouderwets. Genoeg bedrijven waarbij de CEO niet in mantelpak rondloopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
21-05-2023 17:19
Dat zien klanten en externe collega's niet.
Ik beoordeel mensen niet op hun uiterlijk als het gaat over hoe goed zij hun werk kunnen doen en verwacht dat andersom net zo goed. Doen mensen dat wel, hun probleem. Ik heb er niet minder werk om.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sandalen zijn toch bij uitstek "schoenen met open tenen"?

Bespaar me de dingen die net niet van je tenen vallen, dingen die eigenlijk alleen bruikbaar zijn als strandslets ("teenslipper"), met véél te smalle bandjes en sandalen met hakken van 10 centimeter hoog. Of die eruit zien alsof je gaat bergbeklimmen.

Maar daarbuiten kan wel wat.

Maar dan wel in de zomer en niet in maart of oktober.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
21-05-2023 16:40
Ik heb nog nooit op kantoor gewerkt, en ik vraag me echt af waarom blote tenen daar niet kunnen. Daar heeft niemand toch last van, mits geen plakken eelt en kalknagels en meer van dat engs?
Ik heb dit ook. Gewoon doen en dan de regel breken, is mijn advies. Revolutie. Free the toes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
21-05-2023 18:14
Ik heb dit ook. Gewoon doen en dan de regel breken, is mijn advies. Revolutie. Free the toes.

En je doet de voet fetisjist er ook een plezier mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je in bijna alle beroepen momenten hebt dat je in contact komt met anderen. Dat kunnen collega's klanten, cliënten, leerlingen zijn etc. Dan valt het onder de geldende normen dat anderen geen aanstoot aan jou hoeven te nemen. En dat wat jij daarvan denkt niet van belang is. Maar dat je de werkgever vertegenwoordigd. De enige uitzonderingen zijn wellicht bepaalde creatieve beroepen, eigen baas zijn of thuiswerken.

In bijna alle andere gevallen zijn er voor iedereen regels om discussies te voorkomen (want wat is nu een nette sandaal, verzorgde voet, te kort shirt en waarom mag Karel die naar de sportschool gaat wel in een hemdje maar Piet met zijn hangbuik niet? Etc

- geen blote schouders
- geen zichtbare buik (hoe afgetraind ook)
- geen korte broek
- geen blote voeten
- geen diep decolleté
- geen aanstootgevende teksten of afbeeldingen.
- kleding die gewassen en niet kapot en passend bij het seizoen etc is.
- verzorgd kapsel en/of make-up (of geen make-up).
Mirabel schreef:
21-05-2023 17:59
Ik vind bepaalde kledingadviezen behoorlijk achterhaald. Er zit heel veel tussen strak in pak en strand. Dat eerste vind ik ook ouderwets. Genoeg bedrijven waarbij de CEO niet in mantelpak rondloopt.
Een mantelpak of strak in pak is jouw eigen achterhaalde associatie met een boardroom, niet de mijne.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben erg fan van deze:
https://www.nelson.nl/ilse-jacobsen-tul ... ac-346237/

Kan bij mij op kantoor (werk bij een bank) echt prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop de hele zomer op Fitflop, dat zijn de enige zomerschoenen waar ik op kan lopen zonder steunzolen.
Volgens mij heb ik een stuk of 12 verschillende paren.

Wel verzorgde voeten, ik ga graag naar de pedicure.

Afbeelding
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven