Mode & Beauty alle pijlers

Nette sandalen voor naar kantoor?

21-05-2023 16:21 128 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Net een andere topic uitgespit over welk type jurken goed naar kantoor te dragen is erg leerzaam!

Nu vraag ik me af, welke sandalen? Ik draag in de zomer graag sandalen onder een jurk of rok. Maar eigenlijk altijd met open teen. Ik las dat dat eigenlijk niet geschikt is. Maar wat dan wel?

Specifiek zoek ik comfortabele sandalen waar ik goed op kan lopen, die ook elegant zijn, met max een hak van 3cm. En in schoenmaat 42/43 (bij bredere leest gaat 42 ook).

Alvast bedankt voor de inspiratie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceci schreef:
21-05-2023 20:37
God, wat zijn die lelijk. Er zijn toch wel elegantere oplossingen?

Ik zie zelf ook graag de hielen bedekt. Bij veel mensen zit daar veel eelt.

Ik kan zelf prima naar mijn werk op sandalen. Teenslippers zouden wel te casual zijn, maar bijna alles kan.
Tsja, smaken verschillen nu eenmaal.
Ik heb redelijk recent mijn tweede paar besteld.

Ze lopen in ieder geval heerlijk en je kan ze zowel op kantoor aan, als een super lange wandeling mee maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met sokken eronder misschien. Maar je kan niet zomaar zonder dat de mussen dood van het dak vallen met blote tenen gaan lopen. Die tenen die je meestal anders nooit te zien krijgt in deze omgeving leiden heel erg af en het komt ook wat onhygiënisch over.

Onhygiënisch vanwege zweet en afvallende huidgedeelten.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel of geen sandalen, wel of geen blote schouders, het zijn allemaal ongeschreven regeltjes waarmee mensen elkaar onder de duim houden en de maat nemen. Als je slim bent zoek een werkplek waar dat soort flauwekul geen rol speelt en je gewoon op je resultaten wordt afgerekend.

En als je echt hoog in de boom zit maak je natuurlijk zelf wel uit wat je draagt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
22-05-2023 07:28
En dan nog vind ik het vreemd om te zeggen dat iemand die ambitie heeft zich zou moeten kleden alsof diegene zo in de boardroom kan aanschuiven. Omdat ik vind dat kleding, kunnen en ambitie niks met elkaar te maken hebben.

Dat kun jij vinden, dat mag, maar jij gaat er niet over :) Ik vind ook dat ik recht heb op twee ton salaris, maar dat wil niet niet zeggen dat ik het ook krijg.

Er zijn organisaties waar het weinig uitmaakt wat je draagt. Prima. Maar er zijn ook banen die zich nou eenmaal afspelen in organisaties waar op kleding gelet wordt. Dat kun je stom en achterhaalt en onterecht vinden, maar wat moet je dan? Zoveel jaren studie en stages en werkervaring en je zo gewenste baan opgeven, omdat je nou eenmaal vindt dat Teva's ook in de boardroom mogen? Dan betaal je wel een héle hoge prijs voor je principes.
Sommige loopbanen kun je ook voortzetten in een minder formele omgeving, dan kun je ook kiezen voor een organisatie waar je wel mag aantrekken wat je fijn vindt. Andere loopbanen zijn per definitie in een omgeving waarin op je kleding gelet wordt. Ongeacht wat ene Mirabel daarvan vindt. Daar gaat de boardroom niet erg onder de indruk zijn als je zegt dat je in aanmerking wil komen voor promotie en dat jij vindt dat dat ook kan in teva's, paarse tie-dye shirts of een fluo-minirok. Tenzij je iets heel bijzonders kan dat verder niemand kan, maar dat komt minder vaak voor dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
22-05-2023 12:05
Dat kun jij vinden, dat mag, maar jij gaat er niet over :) Ik vind ook dat ik recht heb op twee ton salaris, maar dat wil niet niet zeggen dat ik het ook krijg.

Er zijn organisaties waar het weinig uitmaakt wat je draagt. Prima. Maar er zijn ook banen die zich nou eenmaal afspelen in organisaties waar op kleding gelet wordt. Dat kun je stom en achterhaalt en onterecht vinden, maar wat moet je dan? Zoveel jaren studie en stages en werkervaring en je zo gewenste baan opgeven, omdat je nou eenmaal vindt dat Teva's ook in de boardroom mogen? Dan betaal je wel een héle hoge prijs voor je principes.
Sommige loopbanen kun je ook voortzetten in een minder formele omgeving, dan kun je ook kiezen voor een organisatie waar je wel mag aantrekken wat je fijn vindt. Andere loopbanen zijn per definitie in een omgeving waarin op je kleding gelet wordt. Ongeacht wat ene Mirabel daarvan vindt. Daar gaat de boardroom niet erg onder de indruk zijn als je zegt dat je in aanmerking wil komen voor promotie en dat jij vindt dat dat ook kan in teva's, paarse tie-dye shirts of een fluo-minirok. Tenzij je iets heel bijzonders kan dat verder niemand kan, maar dat komt minder vaak voor dan je denkt.
Het werkt alleen maar zo omdat dit soort bedachte regels worden gereproduceerd - zoals nu hier gebeurt door een aantal mensen. Meestal heeft het ook te maken met uitsluitings- of selectiemechanismes die een sociaal-economische orde willen handhaven. Niet alleen geen tenen laten zien, maar ook een bepaalde schoen, een bepaald overhemd in een beperkte kleurrange, en het liefst vrij prijzig. We willen natuurlijk niet iedereen in de "boardroom" hebben; alleen die mensen die weten hoe het hoort. En zich daaraan conformeren omdat de maatschappelijke en financiële beloning - in de kringen waarin wordt verkeerd of zo graag bij willen gaan horen - zo zoet is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
22-05-2023 12:05
Dat kun jij vinden, dat mag, maar jij gaat er niet over :) Ik vind ook dat ik recht heb op twee ton salaris, maar dat wil niet niet zeggen dat ik het ook krijg.

Er zijn organisaties waar het weinig uitmaakt wat je draagt. Prima. Maar er zijn ook banen die zich nou eenmaal afspelen in organisaties waar op kleding gelet wordt. Dat kun je stom en achterhaalt en onterecht vinden, maar wat moet je dan? Zoveel jaren studie en stages en werkervaring en je zo gewenste baan opgeven, omdat je nou eenmaal vindt dat Teva's ook in de boardroom mogen? Dan betaal je wel een héle hoge prijs voor je principes.
Sommige loopbanen kun je ook voortzetten in een minder formele omgeving, dan kun je ook kiezen voor een organisatie waar je wel mag aantrekken wat je fijn vindt. Andere loopbanen zijn per definitie in een omgeving waarin op je kleding gelet wordt. Ongeacht wat ene Mirabel daarvan vindt. Daar gaat de boardroom niet erg onder de indruk zijn als je zegt dat je in aanmerking wil komen voor promotie en dat jij vindt dat dat ook kan in teva's, paarse tie-dye shirts of een fluo-minirok. Tenzij je iets heel bijzonders kan dat verder niemand kan, maar dat komt minder vaak voor dan je denkt.
Ik kies ervoor om alleen bij organisaties te werken die dus niet kijken naar zulke dingen. En sinds ik zelf leidinggevende ben behandel ik mijn personeel ook op die manier.

Mijn man komt uit een corporate omgeving en toen hij hier ging werken en dat las in het handboek voelde hij zich ook bezwaard om in zijn jeans en hoodie te gaan werken, wat hij het liefste draagt. Dat duurde een week en toen droeg hij niks anders meer omdat iedereen op kantoor aan heeft wat hij of zij fijn vindt. Was voor hem echt een openbaring en zorg voor minder afstand onderling geeft hij aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
22-05-2023 12:24
Ik kies ervoor om alleen bij organisaties te werken die dus niet kijken naar zulke dingen. En sinds ik zelf leidinggevende ben behandel ik mijn personeel ook op die manier.

Mijn man komt uit een corporate omgeving en toen hij hier ging werken en dat las in het handboek voelde hij zich ook bezwaard om in zijn jeans en hoodie te gaan werken, wat hij het liefste draagt. Dat duurde een week en toen droeg hij niks anders meer omdat iedereen op kantoor aan heeft wat hij of zij fijn vindt. Was voor hem echt een openbaring en zorg voor minder afstand onderling geeft hij aan.
het gaat niet alleen om wat jullie intern vinden
maar ook wat je klant verwacht
Alle reacties Link kopieren Quote
Lente-S schreef:
22-05-2023 12:22
Het werkt alleen maar zo omdat dit soort bedachte regels worden gereproduceerd - zoals nu hier gebeurt door een aantal mensen. Meestal heeft het ook te maken met uitsluitings- of selectiemechanismes die een sociaal-economische orde willen handhaven. Niet alleen geen tenen laten zien, maar ook een bepaalde schoen, een bepaald overhemd in een beperkte kleurrange, en het liefst vrij prijzig. We willen natuurlijk niet iedereen in de "boardroom" hebben; alleen die mensen die weten hoe het hoort. En zich daaraan conformeren omdat de maatschappelijke en financiële beloning - in de kringen waarin wordt verkeerd of zo graag bij willen gaan horen - zo zoet is.
Jij schrijft het beter.

Diezelfde mensen voelen zich ook bedreigd als er een verschuiving plaatsvindt omdat wat zij denken te kennen dan op losse schroeven komt te staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-05-2023 12:26
het gaat niet alleen om wat jullie intern vinden
maar ook wat je klant verwacht
Mijn klanten verwachten goed werk voor een eerlijke prijs.

Als mijn klanten er wat van vinden dat Miranda een neusring en blauw haar heeft gaan ze maar ergens anders heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
22-05-2023 12:28
Mijn klanten verwachten goed werk voor een eerlijke prijs.

Als mijn klanten er wat van vinden dat Miranda een neusring en blauw haar heeft gaan ze maar ergens anders heen.
Dat kan en dat mag allemaal en als jouw bedrijf daarbij floreert: good for you. Dat meen ik echt want ik neig zelf ook eerder naar blauw haar dan naar een mantelpak.

Maar als jij bijvoorbeeld een chic hotel hebt waar hordes zakelijke gasten komen voor besprekingen of beurzen, dan heb je kans dat die gasten niet meer komen als je daar met je neusring en blauw haar de gasten ontvangt.
Of als je partner wil worden bij de conservatieve Zuidas-kantoren waar de grote financiele zaken worden behandeld, mijn omgeving is het ook niet, maar bij een aantal van die kantoren kun je het vergeten met je neusring. Dan kun je besluiten daar weg te gaan en je eigen kantoor te beginnen, maar dan ben je wel die grote Amerikaanse klant of die Londense bank kwijt bijvoorbeeld. Je moet het er maar voor over hebben.

Ook bij zulke kantoren veranderen de mores wel langzaam (krijtstreep en das zijn minder populair dan 20 jaar geleden) maar dat gaat niet onder invloed van één persoon die zegt "je neemt me maar zoals ik ben".
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb geen idee of er een dresscode is op mijn werk. Mensen lopen er allemaal formeel gekleed bij, met in de zomer her en der wel sandaaltjes met goed verzorgde voeten. Viel me vorig jaar op dat alle vrouwen gelakte teennagels hadden ;-D
Onze IT'ers lopen als enige wel in spijkerbroek en t-shirt :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
22-05-2023 12:28
Mijn klanten verwachten goed werk voor een eerlijke prijs.

Als mijn klanten er wat van vinden dat Miranda een neusring en blauw haar heeft gaan ze maar ergens anders heen.

Inderdaad. Vaak filtert dat er ook de - voor mij - leukere mensen uit, is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
22-05-2023 08:28
Met sokken eronder misschien. Maar je kan niet zomaar zonder dat de mussen dood van het dak vallen met blote tenen gaan lopen. Die tenen die je meestal anders nooit te zien krijgt in deze omgeving leiden heel erg af en het komt ook wat onhygiënisch over.

Onhygiënisch vanwege zweet en afvallende huidgedeelten.
Maar sandalen met sokken zijn natuurlijk op geen enkele manier beter 😂 nergens, ooit. Enige manier om dat te verantwoorden is “ik moest de vuilnisbak nog buiten zetten en dit paar sandalen stond even het dichtste bij”.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is gewoon het meest duidelijke toch geen tenen?

De 1 vind Teva prima kunnen de andere flitflop vanwege steunzolen.

Ik heb bij een vorige baan heel de zomer naast een vrouw in birckenstock slippers gezeten met van die afgebrokkelde kalknagels, ze waren wel gelakt dus in haar ogen wel verzorgd.
Sorry maar dat hoef ik echt niet te zien, en wie moet daar dan iets van zeggen?

Het heeft dan weer niks met functie of ambitie te maken. Ik ken zat managers en ceo's die er twijfelachtige mode op na houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
evelien2010 schreef:
21-05-2023 18:35
Ik denk dat je in bijna alle beroepen momenten hebt dat je in contact komt met anderen. Dat kunnen collega's klanten, cliënten, leerlingen zijn etc. Dan valt het onder de geldende normen dat anderen geen aanstoot aan jou hoeven te nemen. En dat wat jij daarvan denkt niet van belang is. Maar dat je de werkgever vertegenwoordigd. De enige uitzonderingen zijn wellicht bepaalde creatieve beroepen, eigen baas zijn of thuiswerken.

In bijna alle andere gevallen zijn er voor iedereen regels om discussies te voorkomen (want wat is nu een nette sandaal, verzorgde voet, te kort shirt en waarom mag Karel die naar de sportschool gaat wel in een hemdje maar Piet met zijn hangbuik niet? Etc

- geen blote schouders
- geen zichtbare buik (hoe afgetraind ook)
- geen korte broek
- geen blote voeten
- geen diep decolleté
- geen aanstootgevende teksten of afbeeldingen.
- kleding die gewassen en niet kapot en passend bij het seizoen etc is.
- verzorgd kapsel en/of make-up (of geen make-up).
Deze regels bij jouw werk? Of bij elk werk?
Indien de laatste, hoe verzin je het.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelkleed schreef:
24-05-2023 08:01
Deze regels bij jouw werk? Of bij elk werk?
Indien de laatste, hoe verzin je het.
Echt hoor. Mijn moeder leerde vroeger op de secretaresseschool dat ze altijd een extra panty in haar tas moest hebben. Gelukkig zijn die tijden voorbij.

En als je last hebt van je collega haar afgebrokkelde nagellak kijk je maar de andere kant op. Hoe er wordt gepraat over afgetrainde versus hangbuiken zegt alweer genoeg. Wat een disrespect naar andere mensen zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap die " kleding passend bij het seizoen" niet

En ook het " kapsel" niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelkleed schreef:
24-05-2023 09:07
Ik snap die " kleding passend bij het seizoen" niet

En ook het " kapsel" niet.
Passend bij het seizoen? Blote schouders, korte broeken en sandalen in de zomer, denk ik dan :)
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
24-05-2023 09:19
Passend bij het seizoen? Blote schouders, korte broeken en sandalen in de zomer, denk ik dan :)
😉

Ik heb midden in de winter gewoon een shirt met korte mouwen aan, met ook nog grappige afbeeldingen. Gelukkig werk ik in de gehandicaptenzorg.
Mijn haar zit ook zoals ik dat wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zoiets ook al leuk hoor, voor een redelijk informeel kantoor:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Of, wat netter:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind de outfit belangrijker, een rok/jurk die niet te kort is, een decollete dat niet te diep is enz. Ik draag zelf ook altijd óf mouwloos/korte mouwen, óf een rok/jurk tot net boven de knie. Een jurk met korte mouwen valt bij mij midi/lang en andersom. Hakken draag ik zelf sowieso niet, meestal gewoon sneakers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
24-05-2023 08:22
Echt hoor. Mijn moeder leerde vroeger op de secretaresseschool dat ze altijd een extra panty in haar tas moest hebben. Gelukkig zijn die tijden voorbij.

En als je last hebt van je collega haar afgebrokkelde nagellak kijk je maar de andere kant op. Hoe er wordt gepraat over afgetrainde versus hangbuiken zegt alweer genoeg. Wat een disrespect naar andere mensen zeg.
ach hou toch op!
Ik ben wel eens ergens geweest waar een man met flink overgewicht en flinke lichaamsbeharing altijd een heel kort tshirt aan had, dat is echt ranzig om mee samen te moeten weren (want dan kan je niet de andere kant op kijken)
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelkleed schreef:
24-05-2023 09:28
😉

Ik heb midden in de winter gewoon een shirt met korte mouwen aan, met ook nog grappige afbeeldingen. Gelukkig werk ik in de gehandicaptenzorg.
Mijn haar zit ook zoals ik dat wil.
De vraag gaat over kleding naar kantoor, dus zonde dat jij je daar zo druk over zit te maken
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-05-2023 12:22
ach hou toch op!
Ik ben wel eens ergens geweest waar een man met flink overgewicht en flinke lichaamsbeharing altijd een heel kort tshirt aan had, dat is echt ranzig om mee samen te moeten weren (want dan kan je niet de andere kant op kijken)
Ranzig? Nou ja zeg. Ik kan me niet voorstellen waarom je iemand anders moet omschrijven als ranzig, zeker niet als het een collega van je is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn eerste echte baan was bij een bedrijf met kledingvoorschriften; je mocht o.a. geen sneakers en geen denim dragen. Wij waren overigens vaak aanzienlijk overdressed t.o.v. klanten en dat is voor klanten ook niet leuk.

Toen ik daar eenmaal weg was heb ik me voorgenomen nooit meer ergens te gaan werken met kledingvoorschriften, want dat zegt m.i. een hoop over het bedrijf, dan wel de medewerkers.

Ik trek wel gewoon open schoenen aan naar het kantoor, vooral chunky sandalen vind ik leuk. Maar die vallen niet onder de categorie “net”. :proud:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven