Mode & Beauty alle pijlers

Nette sandalen voor naar kantoor?

21-05-2023 16:21 128 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Net een andere topic uitgespit over welk type jurken goed naar kantoor te dragen is erg leerzaam!

Nu vraag ik me af, welke sandalen? Ik draag in de zomer graag sandalen onder een jurk of rok. Maar eigenlijk altijd met open teen. Ik las dat dat eigenlijk niet geschikt is. Maar wat dan wel?

Specifiek zoek ik comfortabele sandalen waar ik goed op kan lopen, die ook elegant zijn, met max een hak van 3cm. En in schoenmaat 42/43 (bij bredere leest gaat 42 ook).

Alvast bedankt voor de inspiratie!
evelien2010 schreef:
21-05-2023 18:35

- geen blote schouders
- geen zichtbare buik (hoe afgetraind ook)
- geen korte broek
- geen blote voeten
- geen diep decolleté
- geen aanstootgevende teksten of afbeeldingen.
- kleding die gewassen en niet kapot en passend bij het seizoen etc is.
- verzorgd kapsel en/of make-up (of geen make-up).
Diep decolleté of aanstootgevende teksten zal je bij ons niet zien, maar de rest van de lijst wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
24-05-2023 12:33
Ranzig? Nou ja zeg. Ik kan me niet voorstellen waarom je iemand anders moet omschrijven als ranzig, zeker niet als het een collega van je is.
Het was geen collega maar iemand bij een klant waar ik mee samen moest werken. Ik vond het idd ranzig om verplicht naar zijn dikke harige buik te moeten kijken, je bent wat mij betreft wel heel wereldvreemd als je je daar niks bij kan voorstellen
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-05-2023 12:47
Het was geen collega maar iemand bij een klant waar ik mee samen moest werken. Ik vond het idd ranzig om verplicht naar zijn dikke harige buik te moeten kijken, je bent wat mij betreft wel heel wereldvreemd als je je daar niks bij kan voorstellen
Ik ben niet wereldvreemd en kan me er prima iets bij voorstellen maar ik bestempel het uiterlijk van iemand niet snel als ranzig, dat vind ik respectloos.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
24-05-2023 12:50
Ik ben niet wereldvreemd en kan me er prima iets bij voorstellen maar ik bestempel het uiterlijk van iemand niet snel als ranzig, dat vind ik respectloos.
als hij een grotere maat t shirt of trui aan had gehad zou zijn aanblik ook niet ranzig geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-05-2023 12:25
De vraag gaat over kleding naar kantoor, dus zonde dat jij je daar zo druk over zit te maken
Nou, deze discussie is blijkbaar alleen voor kantoorpersoneel. Wij werkvloer-voetvolk hoeven geen mening te hebben.
Jammer, want ook wij hebben te maken met kledingvoorschriften vanwege veiligheid, maar ook meer arbitraire dingen als 'verzorgd uiterlijk'.
Maar ik hou mijn mond wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ninja4life schreef:
24-05-2023 13:26
Nou, deze discussie is blijkbaar alleen voor kantoorpersoneel. Wij werkvloer-voetvolk hoeven geen mening te hebben.
Jammer, want ook wij hebben te maken met kledingvoorschriften vanwege veiligheid, maar ook meer arbitraire dingen als 'verzorgd uiterlijk'.
Maar ik hou mijn mond wel.
over de vraag 'Nette sandalen voor naar kantoor?' kan je best een mening hebben alleen is dat waarschijnlijk niet gebaseerd op ervaring met werken op een kantoor.
Ik volg het niet zo waarom sommigen zich druk maken dat je op een chic advocaten kantoor op de Keizersgracht niet met piercings en blauw haar kan rondlopen eigenlijk. Dat soort bedrijven past niet bij mij dus solliciteer ik daar niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
24-05-2023 12:50
Ik ben niet wereldvreemd en kan me er prima iets bij voorstellen maar ik bestempel het uiterlijk van iemand niet snel als ranzig, dat vind ik respectloos.
Zo weinig decorum hebben dat je collega's je ranzig noemen vind ik dan weer respectloos. Hou gewoon een beetje rekening met je omgeving.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-05-2023 13:34
over de vraag 'Nette sandalen voor naar kantoor?' kan je best een mening hebben alleen is dat waarschijnlijk niet gebaseerd op ervaring met werken op een kantoor.
Ik volg het niet zo waarom sommigen zich druk maken dat je op een chic advocaten kantoor op de Keizersgracht niet met piercings en blauw haar kan rondlopen eigenlijk. Dat soort bedrijven past niet bij mij dus solliciteer ik daar niet
Oh aha, alleen sandalen op kantoor mogen dus besproken worden. Je gaat zelf dus ook off topic
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-05-2023 12:22
ach hou toch op!
Ik ben wel eens ergens geweest waar een man met flink overgewicht en flinke lichaamsbeharing altijd een heel kort tshirt aan had, dat is echt ranzig om mee samen te moeten weren (want dan kan je niet de andere kant op kijken)
Wat is er ranzig aan overgewicht en lichaamshaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-05-2023 12:47
Het was geen collega maar iemand bij een klant waar ik mee samen moest werken. Ik vond het idd ranzig om verplicht naar zijn dikke harige buik te moeten kijken, je bent wat mij betreft wel heel wereldvreemd als je je daar niks bij kan voorstellen
Of jij bent gewoon een beetje oppervlakkig? Ik begrijp gewoon oprecht niet waarom je daar aanstoot aan zou nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-05-2023 13:34
over de vraag 'Nette sandalen voor naar kantoor?' kan je best een mening hebben alleen is dat waarschijnlijk niet gebaseerd op ervaring met werken op een kantoor.
Ik volg het niet zo waarom sommigen zich druk maken dat je op een chic advocaten kantoor op de Keizersgracht niet met piercings en blauw haar kan rondlopen eigenlijk. Dat soort bedrijven past niet bij mij dus solliciteer ik daar niet
Heb je Inez Weski wel eens gezien? Als je goed bent in je vak kan alles.
Mirabel schreef:
24-05-2023 16:40
Heb je Inez Weski wel eens gezien? Als je goed bent in je vak kan alles.
Niet alles ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
24-05-2023 16:39
Of jij bent gewoon een beetje oppervlakkig? Ik begrijp gewoon oprecht niet waarom je daar aanstoot aan zou nemen.
Wat voor werk doe jij dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
24-05-2023 16:40
Heb je Inez Weski wel eens gezien? Als je goed bent in je vak kan alles.
Dat is geen chic kantoor met zakelijke klanten. Ze heeft ook geen blauw haar of zichtbare piercings
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
24-05-2023 16:40
Heb je Inez Weski wel eens gezien? Als je goed bent in je vak kan alles.
Een strafrechtadvocaat is iets heel anders dan een zakenadvocaat op een chic kantoor.
En het is niet toevallig dat zij haar eigen kantoor had.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-05-2023 17:51
Wat voor werk doe jij dan?
Doet dat er toe?

Ik weet dat uiterlijk niks zegt over iemands kunnen. Of iemand aardig is of slim, professioneel etc. Ik houd ervan als mensen zichzelf durven te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
24-05-2023 20:45
Doet dat er toe?

Ik weet dat uiterlijk niks zegt over iemands kunnen. Of iemand aardig is of slim, professioneel etc. Ik houd ervan als mensen zichzelf durven te zijn.
Uiteraard doet dat er toe, want jij werkt blijkbaar ergens waar geen enkele kledingnorm bestaat. Of je werkt überhaupt niet, kan ook.
Ik heb verder niks gezegd over zijn intelligentie, alleen over zijn kleding. :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-05-2023 21:23
Uiteraard doet dat er toe, want jij werkt blijkbaar ergens waar geen enkele kledingnorm bestaat. Of je werkt überhaupt niet, kan ook.
Ik heb verder niks gezegd over zijn intelligentie, alleen over zijn kleding. :rofl:
Ik werk zeker wel maar het doet er niet toe waar. Zoals ik al aangaf werkt mijn man in een als zeer formeel bekend staande sector en zijn er expliciet geen kledingvoorschriften. Dat heet ook wel met de tijd meegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
_2Nice2B_ schreef:
21-05-2023 17:01
Ligt helemaal aan he werk lijkt mij zo. Bij twijfel, nee.
Een kantoor van bijvoorbeeld een bouwbedrijf is een anders dan een kantoor van bijvoorbeeld een kantoor van een notaris.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wel grappig, want bij ons op kantoor is meer toegestaan qua kleding dan op de werkvloer, maar hey, ik mag niet meepraten.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
25-05-2023 07:37
Ik werk zeker wel maar het doet er niet toe waar. Zoals ik al aangaf werkt mijn man in een als zeer formeel bekend staande sector en zijn er expliciet geen kledingvoorschriften. Dat heet ook wel met de tijd meegaan.
Ee hoody aanhebben is toch niet hetzelfde als op je werk rondlopen met een half ontblootte buik?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
25-05-2023 07:37
Ik werk zeker wel maar het doet er niet toe waar. Zoals ik al aangaf werkt mijn man in een als zeer formeel bekend staande sector en zijn er expliciet geen kledingvoorschriften. Dat heet ook wel met de tijd meegaan.
Dat je je passend kleedt als het gaat om externe contacten is toch ook niet meer in kledingvoorschriften uit te drukken?

Op de vorige pagina post iemand dat de kledingvoorschriften van een vorige werkgever ervoor zorgden dat ze aanzienlijk overdressed waren tov van klanten en dat die zich daar ook weleens ongemakkelijk bij voelden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig werk ik niet op kantoor. Heb geeneens dichte zomer schoenen.

Dichte schoenen vind ik lomp staan onder een rokje of jurk (in de zomer, zonder panty dus)
Het breekt teveel, je benen lijken korter, het is geen mooi geleidelijk geheel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
26-05-2023 09:44
Gelukkig werk ik niet op kantoor. Heb geeneens dichte zomer schoenen.

Dichte schoenen vind ik lomp staan onder een rokje of jurk (in de zomer, zonder panty dus)
Het breekt teveel, je benen lijken korter, het is geen mooi geleidelijk geheel.
Oh, ik vind witte sneakers persoonlijk ook heel leuk onder een jurk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven