Mode & Beauty alle pijlers

neurale henna

21-01-2023 17:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er weleens neutrale henna gebruikt?
Vroeger deed ik vaak Henna in mijn haar om het bruin/rood te verven. Inmiddels verf ik al een aantal jaren niet meer maar ik mis de verzorging van de Henna, mijn haar werd daar dikker en glanzender van.
Ik overweeg nu de neutrale Henna maar ben toch een beetje bang voor een rode gloed.
Bijvoorbeeld: https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... tiEALw_wcB

Wie heeft er ervaring mee en hoe enthousiast ben je erover? Ik hoor het graag.
Die henna van de link heb ik weleens gebruikt. Geen rode gloed.
Je haar wordt er volumineus en zacht van.
Daarna ben ik overgestapt op kleuren met henna. Helaas pakt de henna mijn grijze haren niet zo goed.
Sindsdien laat ik het soms verven voor een mooi prijsje bij de kappersschool.
Wat goed om te horen Kerst71, dan ga ik het proberen want dat volumineuze en zacht herken ik uit mijn Henna verf periode en dat is precies wat ik nu mis.
Ik laat mijn haar inmiddels grijs worden maar toen ik ze nog wel verfden deed ik altijd bruine henna met een schep rood en een scheutje citroen, dan pakte wel op mijn grijzer worden de haar. Maar goed jij hebt de kappersschool gevonden, dat is ook handig.
Hoi mieke1966, laat je weten hoe het uitpakt? Ik hoor het graag! Verfde vroeger ook met Henna en inderdaad mijn haar werd daar voller en glanzender van. Heb nu geen zin meer in het rood dusss hoor graag van je hoe de neutrale henna uitpakt. Ook hier wat grijze haren :)
Colorwell verkoopt iets dergelijks
Een deel van mijn tantes gebruiken al een halve eeuw ‘neutrale henna’. Cassia. Het geeft geen rode gloed, alleen glans. Nu zijn dat donkerharigen met flinke krullenbossen (daarom de cassia: zachter haar en glans).

Als je geen enkel ‘gloedje’ wil: ik zou het alleen op lichtblond haar eerst uittesten op een plukje onderin. Op mijn natuurlijke haarkleur (middenbruin) zag je geen enkele gloed, wel meer glans.
https://www.krullespulle.nl/plantenkleu ... traal.html

Ik heb net deze erin laten zetten. Heel tevreden!
Ik heb die uit de OP besteld en ga hem er einde van de week insmeren. Zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen. Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Dit weekend de neutrale henna in mijn haar gedaan. Geen zichtbare kleur maar wel veel steviger haar. Precies wat de bedoeling was.
Vraag me wel af hoe het uit zou pakken op echt grijs haar want witte handdoek waar de henna opgekomen was had echt gelige vlekken.

Maar ik ben tevreden!
Over 2 weken nog een keer en dan verder gewoon 1x per maand ( zo deed ik dat met echte henna ook altijd).
Fijn Mieke! Ik vind henna een mooi product, gekleurd en ongekleurd. Je krijgt er echt gezond, stevig en glanzend haar van!
Hoi Mieke, fijn dat je laat weten hoe het gegaan is. Was het de Jacob Hooy Henna Neutraal die je gebruikt hebt? Want dan ga ik die ook bestellen :) dank voor de tip!
Ja, idd het was van J H.
Op mijn haar zie je dus echt geen kleur, ook niet op de "lekkage" langs mijn gezicht maar, vreemd genoeg wel onuitwasbare gele/bruine vlekken op mijn witte katoene handdoek.
Dus beter een donkere gebruiken.

Nog steeds erg tevreden, haar zit veel beter en voelt steviger.
Oke super, dank voor de tip :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven