Mode & Beauty alle pijlers

Neus correctie

09-02-2014 18:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zit er al een hele lange tijd over te denken om me te laten opereren aan mijn neusbrug. Doordat die bij mij niet recht staat zit er een bult op mijn neus en dat vind ik erg lelijk. Het maakt me erg onzeker.



Omdat het niet niks is om je te laten opereren aan je neus vraag ik me af of dit een verstandige keuze is. Zouden de mensen die hier al ervaring mee hebben kunnen vertellen of het volgens jullie een verstandige keus is? En kunnen jullie me ook wat tips geven?



Alvast bedankt!
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 09 februari 2014 @ 20:05:

Ik vind wel dat je verder tevreden moet zijn met jezelf en zeker moet zijn dat het niet het begin van een sleuteltraject wordt.Ja precies, ik ben ook zeker niet van plan om verder heel veel aan mezelf te veranderen. Iedereen heeft wel wat en niemand is perfect. Maar mijn neus is wel iets waar ik echt mee zit, de rest vind ik allemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken nog een meisje van 17 oid. Zij heeft de neus van haar vader maar alles behalve een fijne relatie met hem. Zij wil ook een.neuscorrectie (verandering). Dat vind ik dan meer een reden voor een bezoekje aan een.psych.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 februari 2014 @ 20:13:

Hoe oud ben je?Ik ben 18 jaar, en omdat je rond deze leeftijd snel onzeker bent over jezelf wil ik er ook goed over na denken dat ik de goede beslissing maak. Eerst wil ik weten of het bij mij een zware operatie zal zijn, want dat is ook per situatie verschillend. Dus daarvoor ga ik dinsdag naar de dokter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 09 februari 2014 @ 20:16:

Ik ken nog een meisje van 17 oid. Zij heeft de neus van haar vader maar alles behalve een fijne relatie met hem. Zij wil ook een.neuscorrectie (verandering). Dat vind ik dan meer een reden voor een bezoekje aan een.psych.Zolang er niks mis is met haar neus zou ik er niks aan laten doen, natuurlijk heeft ze dingen van haar vader. Ze is zijn kind. Een psycholoog zou voor haar inderdaad handig zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:melissx schreef op 09 februari 2014 @ 20:10:

[...]





Dat is dus precies waar ik bang voor ben, dat ik er allemaal dingen aan over houd. Ben al bezig met een lijst maken met voor- en nadelen. Tot nu toe zitten er meer nadelen aan. Maar als het resultaat gewoon wel mooier word denk ik toch dat ik ervoor ga kiezen om het toch te doen. Nu ben ik trouwens juist heel vaak verkouden dus zo hou je uiteindelijk altijd wel wat.Dan zou ik als ik jou was juist oppassen. Dat was mijn gedachte ook van te voren en ik had gehoopt dat het misschien juist wat zou helpen, maar het tegengestelde is waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:melissx schreef op 09 februari 2014 @ 19:34:

[...]





Ben je nu uiteindelijk wel blij dat je ervoor hebt gekozen om je eraan te laten opereren? Het is voor mijn gevoel best erg te zien bij mij, als het maar een klein beetje was had ik er inderdaad ook niet voor gekozen.



Ik ben er wel blij mee. Vooral omdat door de breuken ik een rare en onnatuurlijk gevormde neus had gekregen. Dit werd steeds erger, vandaar dat ik uiteindelijk blij ben dat ik de stap heb genomen.



Let wel op dat je neus inderdaad een groot deel van je gezicht bepaald en dat het dus erg wennen kan zijn. Je wordt er niet per se mooier van!
Alle reacties Link kopieren
Als jij de chirurgische en anesthesiologische risico's wil nemen voor een puur cosmetische ingreep..

Als jij het geld wil betalen voor deze onverzekerde zorg...

Als jij bovenstaande risico's durft te nemen en kosten wil dragen en daarmee denkt gelukkiger te worden...



Prima toch?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Mijn neuspunt.zit niet recht boven het v-tje van mn lippen maar boven rechter puntje. Daarom maakt ook het neusbotje een puntje aan de rechterkant op mn.neusbrug. Ik zou wel heel graag willen dat.het recht staat. Ik denk dat het ook komt.omdat ik als dreumes gevallen ben. Links op mn neuspunt zit een litteken.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:melissx schreef op 09 februari 2014 @ 20:16:

[...]





Ik ben 18 jaar, en omdat je rond deze leeftijd snel onzeker bent over jezelf wil ik er ook goed over na denken dat ik de goede beslissing maak. Eerst wil ik weten of het bij mij een zware operatie zal zijn, want dat is ook per situatie verschillend. Dus daarvoor ga ik dinsdag naar de dokter.

op mijn 18e was ik ook onzeker. Ieder mens heeft goed en minder goede punten op het gebied van uiterlijk. Maar als je ouder wordt ga je inzien dat die "minder goede punten" net zo goed bij je horen dan die goede. Het maakt je tot wie je bent: JIj.

En daarbij wordt uiterlijk gewoon een stuk minder belangrijk als ouder wordt.
quote:melissx schreef op 09 februari 2014 @ 20:13:

[...]





Ja precies, ik ben ook zeker niet van plan om verder heel veel aan mezelf te veranderen. Iedereen heeft wel wat en niemand is perfect. Maar mijn neus is wel iets waar ik echt mee zit, de rest vind ik allemaal prima.die eerste zin klinkt heel aarzelend.
quote:melissx schreef op 09 februari 2014 @ 20:10:

[...]





Dat is dus precies waar ik bang voor ben, dat ik er allemaal dingen aan over houd. Ben al bezig met een lijst maken met voor- en nadelen. Tot nu toe zitten er meer nadelen aan. Maar als het resultaat gewoon wel mooier word denk ik toch dat ik ervoor ga kiezen om het toch te doen. Nu ben ik trouwens juist heel vaak verkouden dus zo hou je uiteindelijk altijd wel wat.tja, het kan dus ook heel goed dat je er niet mooier op wordt en dat je er lichamelijke klachten aan overhoudt plus dat je enkele duizenden euro's lichter bent
quote:mailtoholland schreef op 09 februari 2014 @ 19:17:

Een vriendin van me (erg mooie meid) heeft een neuscorrectie laten uitvoeren jaren nadat ze door een sportongeluk een (ietwat) scheve neus kreeg. Het viel mij niet op, alleen als je er op lette dan zag je het wel. Echt een hele mooie meid, met of zonder neuscorrectie, dus het leek me compleet overbodig. Maar zij ergerde zich al jaren elke dag aan haar scheve neus. En ze was dus ook erg blij met de correctie.



Als je je echt vreselijk ergert en denkt dat je tevredener bent met correctie, dan zou ik het doen! Waarom jaren met ergernis zitten als het niet nodig is?



Andersom zou ik het weer niet doen om meer zelfvertrouwen te krijgen. Zelfvertrouwen komt voor een groot deel uit jezelf. Als dat het zwaarste meeweegt voor een eventuele neuscorrectie, dan zou ik eerst proberen daaraan te werken. Want voor hetzelfde geld word je helemaal niet zelfverzekerder na de correctie en dan heb je wel een operatie laten doen, met alle bijhehorende risico's en kosten.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 februari 2014 @ 20:31:

[...]



die eerste zin klinkt heel aarzelend.Ja dat was niet de bedoeling, ik heb verder niks wat ik aan mezelf zou willen laten doen dus ben er wel zwaar van overtuigd dat ik verder niks laat doen. Een operatie aan m'n neus geeft me al zoveel twijfels. Ik zit wel al heel wat jaren hiermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 09 februari 2014 @ 20:28:

Mijn neuspunt.zit niet recht boven het v-tje van mn lippen maar boven rechter puntje. Daarom maakt ook het neusbotje een puntje aan de rechterkant op mn.neusbrug. Ik zou wel heel graag willen dat.het recht staat. Ik denk dat het ook komt.omdat ik als dreumes gevallen ben. Links op mn neuspunt zit een litteken.



Misschien moet je ook een gesprek aan vragen met je huisarts, die kan je dan vertellen wat er dan gaat gebeuren als er wat aan gedaan word. Dat is wel fijn om dat even te weten. Dan kun je daarna kijken wat je wilt. En of je het wel echt nodig vind na wat hij heeft verteld.



Ik zit er heel erg mee, en zo te horen jij ook. Dus misschien is het voor ons handig om er wel wat aan te laten doen. Maar dan moeten de risico's niet al te groot zijn. En daar heb ik zo m'n twijfels over.
Het verhaal over de vriendin van mailtoholland, zou over mij kunnen gaan. (Al vind ik mezelf niet zo mooi als zij beschrijft)

Ik heb dus ook mijn neus bij laten werken. Pijn viel reuzemee. Vervelend was alleen het (bescherm)kapje verwijderen een week na de operatie. Verder is het wel nog heel lang heel gevoelig geweest. Zonnebrillen dragen kon ik de eerste jaren niet zo lang. En nog steeds doe ik voorzichtig als ik een zonnebril op heb. (Zo'n 12 jaar later)

Je neus raakt nooit uitgegroeid. Het bultje dat er af is gehaald is voor een deel weer aangegroeid. Maar inmiddels is ook mijn zelfvertrouwen gegroeid en heb ik er niet zo'n last meer van.

Destijds was ik er heel erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:melissx schreef op zondag 09 februari 2014 20:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sabbaticalmeds in "Neus correctie"" class="messagelink">sabbaticalmeds schreef op 09 februari 2014 @ 20:31</a>:</b>

[...]



die eerste zin klinkt heel aarzelend.</div></blockquote>Ja dat was niet de bedoeling, ik heb verder niks wat ik aan mezelf zou willen laten doen dus ben er wel zwaar van overtuigd dat ik verder niks laat doen. Een operatie aan m'n neus geeft me al zoveel twijfels. Ik zit wel al heel wat jaren hiermee. Je bent pas 18!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin heeft het laten doen bij Schumacher. Ziet er niet uit! Heel haar gezicht is veranderd en het is gewoon niet mooi geworden!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al eens bij een plastisch chirurg geweest voor een kennismaking. Ik voelde me bij hem niet op mn gemak en ik vind het te duur. Dat geld kan ik beter gebruiken nu voor mn opleiding, eigen werkplaats en mn huis.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 09 februari 2014 @ 20:51:

Het verhaal over de vriendin van mailtoholland, zou over mij kunnen gaan. (Al vind ik mezelf niet zo mooi als zij beschrijft)

Ik heb dus ook mijn neus bij laten werken. Pijn viel reuzemee. Vervelend was alleen het (bescherm)kapje verwijderen een week na de operatie. Verder is het wel nog heel lang heel gevoelig geweest. Zonnebrillen dragen kon ik de eerste jaren niet zo lang. En nog steeds doe ik voorzichtig als ik een zonnebril op heb. (Zo'n 12 jaar later)

Je neus raakt nooit uitgegroeid. Het bultje dat er af is gehaald is voor een deel weer aangegroeid. Maar inmiddels is ook mijn zelfvertrouwen gegroeid en heb ik er niet zo'n last meer van.

Destijds was ik er heel erg blij mee.Hoe oud was je toen je de operatie had laten doen? Naast de gevoeligheid heb je verder niet veel klachten gehad? Een klein beetje een buldje zou voor mij ook niet erg zijn maar bij mij is het redelijk groot. Alleen een verandering aan zo'n buldje is waarschijnlijk niet een hele zware operatie toch of wel?
Alle reacties Link kopieren
Meliss Ga sparen, ga een keer met je huisarts praten, bel eens met de bergmanclinic en denk er nog even over. Wil je het op je 21e nog steeds, doe het dan.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:melissx schreef op 09 februari 2014 @ 20:42:

[...]





Ja dat was niet de bedoeling, ik heb verder niks wat ik aan mezelf zou willen laten doen dus ben er wel zwaar van overtuigd dat ik verder niks laat doen. Een operatie aan m'n neus geeft me al zoveel twijfels. Ik zit wel al heel wat jaren hiermee.Maar je bent pas 18 lieve meid. Jouw hersenen zijn nog niet klaar met ontwikkelen, dus het is maar zeer de vraag of jouw beeld over je neus en jezelf wel klopt met de werkelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Bultje halen ze weg met hamer en beitel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Al deze reacties hebben me erg op weg geholpen, ik ga dinsdag wel naar het gesprek met de dokter. Maar ga er daarna wel nog een aantal jaar mee wachten. Als ik het dan nog wil kan ik het altijd nog doen, maar dan weet ik iniedergeval zeker dat ik het echt wil.



Ben nu gewoon nog te jong en waarschijnlijk inderdaad gewoon te onzeker over mezelf. Dus dat is iets waar ik eerst aan ga werken. Bovendien wil ik van dat geld nu eerst m'n rijbewijs gaan halen en sparen om op mezelf te gaan wonen. Bedankt voor de behulpzame reacties allemaal !
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je zo serieus kijkt naar de voor- en nadelen.

Ik kan me best voorstellen dat je ergert aan je neus, maar toch sluit ik me aan bij sabbaticalmeds: over een paar jaar denk je er misschien (waarschijnlijk) heel anders over.



Dit kan ik uit eigen ervaring zeggen: ik heb namelijk een behoorlijke wipneus en heb me daar ook lang voor geschaamd toen ik zo oud was als jij nu bent. Kan me niet heugen hoe vaak ik voor de spiegel heb gestaan met mn wijsvinger tegen mijn neus, zodat ie 'platter' leek .

Maar nu vind het eigenlijk wel bij me passen. Natuurlijk valt het op, maar zoals iemand hier al het voorbeeld van Jennifer Grey aanhaalde: je kan echt onherkenbaar worden door een kleine verandering aan je neus. Mensen kennen jou met die neus en hoewel die misschien niet moeders mooiste is, hoort die bij jou. Net zoals iemand anders grote oren heeft, hangwangen of dikke lippen. Zijn ze misschien niet blij mee, maar je kunt je hen haast niet voorstellen zonder.



Verder kijkt 'men' vooral naar het gezicht als geheel en niet alleen naar je neus (of je oren, of je tanden). Zo had ik een paar jaar lang een beugel en toen die eruit was kreeg ik pas maanden later de verbaasde reactie "he, je beugel is eruit' van iemand die ik zowat elke dag zag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven