Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

08-12-2010 09:16 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze nog een keer: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!



Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:

Welke geur draag jij vandaag?



Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk



Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de



En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden



Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.



Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.



Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry zakdrop dat ik het merk er niet bij gezet had.



Er zijn een aantal mooie vijgengeuren zoals Dutchsuzanne al vertelde maar ook PG16 Jardins de Kerylos en de vijgengeur van Campos D Ibiza is overheerlijk. Hermes heeft een heerlijke geur waar vijg door verwerkt is: Un Jardin En Mediterranee en l Artisan heeft ook de Premier Figuier al neigt die weer meer naar de kokoskant. Ik ben dol op vijgengeuren dus lekker lekker lekker. Thierry Mugler heeft ook vijg in Womanity maar daarin speelt de vijg geen hoofdrol.

Echt puur vijg is dan toch voor mij de Diptique Philosikos en van Parfumerie Generale.

Higo van campos d Ibiza is weer heel erg tropisch en lekker speels. Ook lekker maar vrouwelijker.



Limon mooi he die geur van Mona? Ik ben echt verliefd op haar geuren!



Bibi dank je want ik probeerde inderdaad uitleg te geven maar dat werd niet op prijs gesteld denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Dutchsuzanne en Smelly !
Alle reacties Link kopieren
Zakdrop, graag gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Halloo allemaal, ben ik ook weer even. Ik weet nu ook wat het is om een zware griep te hebben...zo erg heb ik het nog nooit te pakken gehad.

ik zag mijn geest al zweven hihi.

Waar was ik gebleven? Zaterdag de 4e ben ik bij mijn nicht in de winkel geweest, en dat was zo gezellig. Ik heb onder andere geuren van Serge Lutens, amouage, Comme des Garcons en Reminiscence geroken. Van Lutens vond ik nog steeds Un Bois Vanilla de mooiste geur.

Amouage vond ik wederom niet lekker (en overpriced, hihi).

Comme des Garcons ...niet mijn ding.

Van Reminiscence sprong de geur Etoile de Rem er uit! WOW! Die heb ik dan ook gekocht. En vervolgens weinig gedragen want een dag later had ik zware griep. :((((



@beauties: nee, het is juist niet makkelijk om een geur uit te kiezen als je zoveel niet lekker vindt. Altijd oppassen..zit er niet teveel Amber in...zit er niet teveel Patchoeli in...zit er geen Vijg in...zit er niet overheersend veel Cedarhout in.... het zou zoveel makkelijk zijn als ik alles lekker zou vinden.



@smelly: ik snap niet goed wat je bedoeld? je quote mij, bedoel je nou dat ik jullie tekst verwijderd heb??? Ik zou niet eens weten hoe dat moet!!!!!! Vraag het anders na bij Viva... maar beschuldig mij niet..van mij mag iedereen een eigen mening hebben over geuren (graag zelfs!)



@zakdrop: hihi, Vijgengeuren eerst goed testen hoor... you know why..!



Van Mona di Orio heb ik nog 2 flessen staan.. Lux en Carnation...er is maar weinig uit (miskopen) en ik gebruik ze niet meer. Ik plaats ze binnenkort op Marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ruthie - M , hoe bedoel je ? Ik vind vijg erg lekker en inderdaad moet je geuren eerst uit testen maar dat is met alle geuren .
Alle reacties Link kopieren
Ruthie ik ging je quoten omdat er stond dat je zovel verschillende meningen zo leuk vond en dat was meer bedoeld aan de personen die mijn teksten verwijderd hebben dus bij Viva zelf. Ik weet dat jij dat niet kunt uiteraard. Is geen aanval op jou .

Ja die geur van Reminiscence die je gekocht hebt vind ik ook heerlijk! Jammer van die griep dat je dan even niks aan je geur hebt. Komt wel.



Ik weet nog wel iemand die je geuren wil overnemen( ligt aan de prijs). Ik ga even de vriendenfunctie gebruiken goed?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in Dark Aoud, prachtige geur vind ik. Heel diep en duister en dan die leerakkoorden en sandelhout hmmmm.
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik mis inderdaad ook een bericht van mezelf op 3-2, over ambergeuren...raarrrrrr.

Vandaag in elk geval in l'eau d'Ambre, van l'Artisan Parfumeur. Tamelijk "schone" ietwat poederige amber, lekker
Alle reacties Link kopieren
Wat gek dat er berichten verdwenen zijn!



Ik ben vandaag in Colette van Tocca, heerlijk zachte geur die ik gedurende de dag weer af en toe ruik.



L'eau de ambre van Artisan vind ik ook een heerlijke geur (idd poederig en amber, in mijn straatje). Helaas zal ik 'm niet meer dragen vanwege bepaalde herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ambre van Mona di Orio .
Alle reacties Link kopieren
Overigens is l'Artisan Parfumeur een mooi merk om de niche geurenwereld in te stappen, ze hebben bijv.

toegankelijke zachte patchouli geur: Patchouli Patch

zachte ambergeur l'Eau d'Ambre

een witte bloemengeur die niet schreeuwerig is: La Chasse aux Papillons (mooie naam ook)

een lichte wierookgeur: Passage d'Enfer

en verder nog heel veel moois...
Alle reacties Link kopieren
Limon ze komen niet aan



Ik zal de pc zo eens proberen ipv iPhone



Vandaag in vanille absolue



Had hem laatst getest naast love van by kilian en daarnaast deed die het beduidend minder

Nu alleen is die lekker maar geen aankoopdrang
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb sinds een paar maanden ook de niche geuren "ontdekt'

en heb dankzij het lezen van dit forum een aantal heerlijke

geuren aangeschaft.



Ook het testen van proefjes vind ik leuk om te doen, alleen.....

....... wat word je daar hebberig van zeg.



Vandaag heb ik ambre van Mona di Orio op en ook dit vind ik weer een heerlijke geur.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd bibi. Zie je ze ook niet staan op de pc?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Is dit forum niet actief??? Dacht vind het ook wel leuk om een

beetje mee te praten over geuren maar geloof niet dat er veel

belangstelling voor is, jammer!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
ja jammer het is hier niet echt actief, ik vraag me af of hier ook een ruil topic is? :-D ik wil wel een paar geuren ruilen namelijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zo maar eens nieuw leven blazen in niche hoek:



Laatste aankoop: Tea for Two van L'Artisan Parfumeur. Omschrijving: Lapsang souchong (gerookte thee voor wie t nog niet wist ;) met suiker en melk, de een vindt m te rokerig, de ander te zoet, ik vind m precies goed. Schrok me een hoedje toen ik las dat ie uit de collectie gaat, vandaar meteen besteld voor uitverkoopprijs voordat ie voor exorbitante bedragen op evil bay belandt haha!



Main accords volgens fragrantica:

warm spicy

green

fresh spicy

sweet

honey

cinnamon



Top notes are bergamot, star anise and tea; middle notes are cinnamon, ginger and spices; base notes are honey and vanilla.



Gemaakt door Olivia Giacobetti.



Sommige mensen ruiken er spicy Chai thee in, dat heb ik totaal niet. Lijkt me wel enorm lekker trouwens, een Chai geur! Mocht iemand nog tips hebben...?



Laatste schot in de roos bij div. geuren testen: Frapin 1697. Ik kan m niet omschrijven... ik vind m niet erg uitgesproken, niet heel apart, echt een geur die je puur en alleen voor jezelf draagt, tis geen "hug in a bottle" maar als ik m ruik voel ik me dromerig worden.



Volgens now smell this:

includes notes of cabreuva, dark rum, acacia, davana, pink pepper, jasmine, hawthorn, ylang ylang, cloves, cinnamon, sweet dried fruits accord, rose, ambergris, myrrh, tonka bean, patchouli, cedar, cistus labdanum, white musk and vanilla.



Das dan de eerste geur van Bertrand Duchaufour die kooplust bij me opwekt!



Laatst geprobeerd de volgende 5 proefjes:



Die ene Frapin dus - love it

Haram v Brecourt - ergens online gevonden omschrijving "a poor man's Ambre Narguilé v Hermes" kan ik me wel enigszins in vinden ja! Ambery apple pie, stoofpeertjes, al dat soort zaken zitten er wel in!

Like this v Etat Libre d'Orange - Lekker maar ik ruik er op een gegeven moment gek genoeg drop in! Dat vind ik om te eten lekker maar om naar de ruiken niet zo. Ga m toch nog eens n tweede kans geven want dit is een niet voor een gat te vangen geur heb ik het vermoeden. Denk dat heel veel mensen hier iets heel anders in kunnen ruiken.

Liturgie des Heures (wierook) en L'Enfant Terrible (begint lekker viezig door de komijn en wordt dan steeds ietsje meer schoongewassen, ergens heel ver in mijn achterhoofd ging er een piepklein Femme v Rochas belletje rinkelen) beide v Jovoy

Vie de Chateau v Parfums de Nicolai - Dat heeft ze knap gedaan! Het leven op een Frans chateau midden in de campagne gevangen in een fles, lijkt me met name op een (lekkere) man verrukkelijk!



Zo dit was wel weer genoeg voor nu!



Meelezers van het niche draadje meldt u aub want dan weet ik dat ik iig niet voor l*l loop te tiepen *grijns*
Alle reacties Link kopieren
gelezen, goh ik was al benieuwd naar de etat libre like this!

drop noot? bahh, hij leek mij erg lekker als ik het mag geloven op fragantica, maar als het droppig word dan hoeft het niet voor mij haha

Heb je wel eens divin enfant geprobeerd van ze? die is superr! en archives 69 ook snoepachtig zoet, doet me denken aan die snoethartjes yumm



l'artisan heb ik ook geprobeerd, de premier figue, vervloog te snel op mij volgens mij is de enige geur die goed blijft hangen passage d enfer
Alle reacties Link kopieren
Meelezert meldt zich (speciaal voor Tijgermeisje) gelezen

je schrijft leuk!



Klinkt erg goed die tea for two, ben zelf erg benieuwd naar Batucada.



Passage d'enfer maakt me ook nieuwsgierig, ik houd van wierook in een geur maar dan wel de kerkwierookachtige geur.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag in de zomer eigenlijk altijd Sun van Jil Sander. Nu las ik in de Esta dat deze geur gaat verdwijnen. Ik heb uiteraard via Google gezocht, maar kan er niks over vinden. Weet iemand hier iets van?
Alle reacties Link kopieren
Zwartrood nee die twee die je noemt heb ik nog niet geroken.

Maar laat je niet weerhouden van wat een ander ruikt, zo is voor mij Tea for Two ook echt wel thee, maar iemand anders rook er aboluut geen thee in maar wel tabak, en dat ruik ik er weer helemaal niet in!



En zeker bij Like This, ik vind het een geur met veel facetten, moeilijk in 1 hokje te stoppen, wat m voor mij dan ook zeer "multi-interpretabel" maakt.



L'Artisan Parfumeur geuren staan inderdaad niet echt bekend om hun mega staying power, al varieert dit enorm per geur. Bijv Al Oudh is echt geen snelle wegvliegert!



Als je lekker lang met een keer opbrengen wil doen lijkt me Profumum wel jouw lijn, prijzig spul maar ook n grote fles, en per spray qua langhoudendheid absoluut good bang for your buck! En een enorme varieteit aan geuren. Maar ook hier weer een PS: Dit verschilt van persoon tot persoon, hoe lang een geur blijft hangen bij je.



Van zoet weet ik bar weinig, ik heb een keer in de zoveel tijd zin in zoet, en daar heb ik Kiss me Tender van P. de Nicolai voor. Heliotroop of amandel, zo'n parfumcrack ben ik nou ook weer (nog?) niet haha!



notes of orange blossom, jasmine, anise, ylang ylang, heliotrope, clove, cinnamon, woods and musk.



Het veel bescheidenere lievere zich wat op de achtergrond houdende achternichtje van Hypnotic Poison, maar dan anders...

Naja dat is iig waar ik zo gauw op kan komen qua beschrijving. (Ik vermoed dat veel parfumkenners zich niet in deze omschrijving kunnen vinden, want waar ik heliotroop en amandel niet uit elkaar kan houden zijn dat voor anderen duidelijk verschillende geurnoten.)



Hilde Soliani heeft ook een zoete geur die ik wonder boven wonder wel vaker zou willen dragen, Doolciiisssimo, daar heb ik ooit een proefje van gehad, helemaal leeg gemaakt, daar denk ik nog wel eens aan... Maar omschrijven? Lastig! Soort creme brulee maar dan niet zo foody dat je een hap uit je arm zou willen nemen.



Nou ben ik ook wel bevooroordeeld wat zoete geuren betreft, mijn vriend vind ze al gauw te meisjesachtig en houdt (gelukkig maar!) nog het meest van L'Air de Rien van Miller Harris (al drie jaar mijn nummer 1, geliefd en gehaat, van gedragen onderbroeken tot gegierde weilanden tot knuffelige comfort scent!

Van Fragrantica:



main accords

musky

vanilla

amber

powdery

earthy

mossy



L`Air de Rien by Miller Harris is a Oriental Woody fragrance for women. L`Air de Rien was launched in 2006. Top note is neroli; middle notes are patchouli and oakmoss; base notes are amber, musk and vanilla.



Batucada lijikt me een vrolijke geur, ik ben er wel benieuwd naar, zoals een Putumayo CD met Latijns-Amerikaanse klanken mij automatisch aan het dansen doet slaan, zou het te gek zijn als er een parfum was waarbij je direct de voetjes van de vloer gaat doen haha!



Wierook is typisch een geurnoot waarvoor je bij de niche moet zijn, niet te geloven wat een keus aan geuren met wierook!



Comme des Garcons heeft er een serie van, met als uitgangspunt wierook van 4 grote religies: Avignon zou helemaal je ding moeten zijn als je voor de Europese kerkgeur gaat! Messe de Minuit van Etro, Black Tourmaline van Olivier Durbano* (eigenlijk in heel zijn lijn wel maar dit is de rokerigste, en ook.mijn favoriet. Das toevallig ook mijn geur van de dag. Rock Crystal schijnt ook erg geliefd te zijn)

Diverse geuren van Andy Tauer, MB03 van Biehl, teveel om op te noemen eigenlijk!



Sun van Jil Sander eruit? Kan het me gewoon niet voorstellen! Heel veel mannen schijnen die geur errug lekker te vinden, dat kan alleen maar goed zijn voor de verkoopcijfers lijkt mij...? :D



Ik heb in ieder geval geen idee of dat gerucht waar is of niet.





Zo dit was wel weer genoeg leesvoer lijkt mij





Geurige dag nog!





* Black Tourmaline v Olivier Durbano volgens Fragrantica:





main accords

woody

smoky

balmy

fresh spicy

warm spicy



Top notes: cardamom, coriander, cumin, frankincense, pepper



Middle notes: smoked wood, oud, leather, precious woods



Base notes: musk, amber, moss, patchouli.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed die Black Tourmaline, ben gek op kardemom én korinader én wierook én gerookt hout én leer én musk én amber.



Gaat ook in het schriftje......

Doolciissiimoo (ofzo) ken ik ook erg lekker maar soms vind ik m toch net iets te zoet.....terwijl ik wel van zoet houd, maar in deze wil ik juist de pijptabak blijven ruiken.



Profumum is echt mijn favoriet, daar zijn er echt wel een aantal die ik echt echt echt wil hebben.....(Battito d'ali, dulcis in fundo, arso, confetto, acqua e zucchero, en dan nog een stuk of wat die ik nog wil sampelen (Vanitas, Antico Caruso,Neroli Thundra, Volo AZ 686)



Kiss me tender ook genoteerd, en ook de tips voor de wierook geuren. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dulcis! Zo te lezen heb je een behoorlijk brede smaak, ben benieuwd wat je thuis al op de plank hebt staan/vaak draagt?



Heb vandaag filmpjes van Katie Puckrik op Youtube gekeken, zij kan er ook zo goed over vertellen, laagdrempelige beschrijvingen zonder al te veel inside informatie over geurnoot dit en dat, maar ook niet te simpel met alleen maar lekker of niet lekker. Ik vind iig dat ze het allemaal heel goed kan verwoorden en gevoel voor humor heeft ze zeker. (beetje ironisch/droog)



Vandaag ben ik in Muscs Koublai Khan van Serge Lutens.Volgens sommigen de mooiste musk geur die er bestaat, voor anderen ruikt het naar ongewassen lijflucht. In ieder geval weer zo'n geur waarover de meningen sterk verdeeld zijn.



Ik vind m best zoet en zeker niet te dirty, naast bijv. Bal à Versailles van Jean Desprez is het wat mij betreft een lekkere knuffelgeur en die laatste pas echt een diva met een dirty mind en stoute plannen, van wat ik me ervan kan herinneren tenminste. Ik zou m eigenlijk weer eens moeten ruiken want in het begin vond ik MKK ook best ruig en heftig, niets zo veranderlijk als de geurassociaties/smaak/voorkeur van iemand die aan alles ruikt wat los en vast zit ;)





Van Luckyscent: Muscs Koublai Khan Notes

Vegetal Musk, Roots of Costus, Labdanum Rockrose, Grey Amber, Vanilla, Patchouli, Ambrette Seeds, pure Moroccan Rose



Via Fragrantica:

Bal à Versailles Top notes are rosemary, orange blossom, mandarin orange, cassia, jasmine, rose, neroli, bergamot, bulgarian rose and lemon; middle notes are sandalwood, patchouli, lilac, orris root, vetiver, ylang-ylang, lily-of-the-valley and leather; base notes are tolu balsam, amber, musk, benzoin, civet, vanilla, cedar and resins.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem terug dat ik alles ruik wat los en vast zit... Mensen houden van geuren die ze al kennen, weet niet meer wie dat zei, Mona di Orio dacht ik, maar het slaat echt op mij.



En dan de invloed van wat anderen ervan vinden/erin ruiken!



Vandaag is testdag L'Enfant Terrible v Jovoy.

Bij eerste snif ging eerst alleen een Femme van Rochas belletje rinkelen, en toen las ik over de grote gelijkenis met Feminité du Bois (de Shiseido en Serge Lutens variant, ik heb ze nog nooit naast mekaar geroken maar schijnt verschil in te zitten)



En nu krijg ik dat dus niet meer uit mijn hoofd!



Over de Shiseido: Oriental Woody



main accords

warm spicy

woody

powdery

sweet

balmy

floral



The composition opens with spicy accords of ginger and cinnamon, combined with woodsy elegance of cedar wood. The heart reveals abundance of fruity and feminine floral notes; peach, plum, orange blossom, violets, spices. The base unites cedar, vanilla, sandal wood, benzoin, musk and cinnamon. The fragrance was created by Christopher Sheldrake in cooperation with Pierre Bourdon, in 1992. The bottle was designed by Serge Lutens.

genoemde gelijkenissen o.a Dolce Vita v Dior, Sensuous Noir v Estée Lauder



Over de Serge Lutens: Oriental Woody

main accords

woody

powdery

floral

fruity

vanilla

musky



It is composed of cedar, musk, vanilla, rose, orange blossom, ylang ylang and peach.



L'Enfant Terrible v Jovoy: Woody Spicy

main accords

woody

fresh spicy

powdery

sweet

herbal



Head notes: herbaceous, very spicy nutmeg, coriander, cumin

Heart notes: sandalwood, cedar, orange tree, date

Base notes: musk



(Bron: Fragrantica)



Het zal m in de details zitten. Als die van Serge Lutens een "cederhout brandy" (schijnt zo vermeld te staan op zn eigen site) is dan is die van Jovoy meer een "cederhout likeur"
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weken helemaal in de ban geweest van Rock Crystal van Olivier Durbano. En nog steeds.



Van Luckyscent:



"Cristal de Roche (Rock Crystal) is the first of Durbano’s “perfume poems, ” an enigmatic scent inspired by the myth surrounding rock crystal and the magical, mystical aura of frankincense. Centuries ago, rock crystal was thought to be ice that could not be melted; this mineral represents the link between man and nature, the notion of man's place within the universe and the union of man with a higher force. Frankincense, a resinous substance venerated for centuries in places of worship, is thought to carry prayers uttered by mortals towards the heavens. Durbano brings this to the forefront of Cristal de Roche, as incense and resins of frankincense, olibanum, benzoin and myrrh rise like columns of deeply fragrant smoke to symbolise the joining of heaven and earth. A rich, deep scent, Cristal is not for the faint of heart; it’s a marriage of moody woods, deep incenses and dried spices, a perfume for lovers of deep and “churchy” fragrances – for those who love deep gold brocades and dark red satins versus crisp white linens and freshly starched cottons…for those who love the scented rituals of mankind in search of the divine. "





Ik vind m gewoon lekker. Heel erg lekker. Verslavend! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven