Mode & Beauty alle pijlers

Niets kopen in 2024!

01-01-2024 16:49 518 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie doet er mee?
Geen kleding en make-up kopen dit jaar, maar alles dragen of gebruiken wat je al hebt.
Ik ben benieuwd naar jullie redenen en hoe je kledingkast eruit ziet. Ga je zelf kleding maken of vermaken? Heb je een capsule wardrobe? Heb je dit eerder gedaan?

Zelf vind ik dat ik genoeg kleren en verzorgingsproducten heb, wil ik andere keuzes maken en zou ik dit jaar graag veel willen sparen.
Succes met de uitdaging!
Lady_Day schreef:
22-02-2024 12:57
Zo heeft iedereen toch zijn dingen? Ik houd niet van sporten, scheelt ook geld. Ik ga niet duur op vakantie, heb geen kinderen, geen auto, geen groot huis, drink geen alcohol en rook niet en doe geen drugs. Ik ga maar 1 a 2x per jaar naar de kapper (alleen knippen). Maar ik heb wel 50 paar schoenen — als het er niet meer zijn :)



Zo is het ook hoor. Zo zie ik het ook. De ene persoon geeft zijn geld hier aan uit en de ander weer ergens anders aan uit.
Ik drink en rook net als jij ook niet, ben geen uitgaanstype, ga niet uit eten of duur op een terrasje zitten, heb ook geen auto en ga ook maar een paar keer per jaar naar de kapper, 4 keer ofzo, verf het wel omdat het grijs wordt, maar ik heb wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel kleding, jassen, tassen, sieraden en schoenen. Het is een passie waar ik heel blij van word.

Maar nu zit ik wel aan mijn max.
Ik heb net even gekeken, ik heb alleen al 23 spijkerbroeken. O_o

Maar ik draag alles en ben er zo blij mee.

Ik weet niet of het lukt om NIKS te kopen, maar ik wil nu alleen nog maar iets kopen als ik het echt heel erg mooi vind. Niet meer 'gewoon mooi'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siren schreef:
22-02-2024 07:55
Is er iemand die nog helemaal niets heeft gekocht?
Ja, ikke! Nog niks gekocht. Zelfs alle kleren eens goed bekeken en moeten concluderen dat ik toch echt wel heel veel, meer dan genoeg, in de kasten heb hangen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben allang af. Mijn verslaving zit vooral in perfectioneren van een tijdloze basis. Vervolgens is de inhoud van mijn kast nooit echt naar mijn zin. Of de kleding pilt of verwast een beetje
of staat achteraf minder mooi dan ik dacht. Of de mode is net subtiel veranderd en het voelt gedateerd.
anderlicht wijzigde dit bericht op 25-02-2024 09:26
0.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Minimalista schreef:
22-02-2024 15:56
Tip: Milieucentraal heeft een website gemaakt om te helpen minder kleding te kopen: https://www.mijnstijlid.nl/. Ik heb nog niet echt verder gekeken, maar zag dit net op Linkedin en dacht, gelijk even delen!
Leuke link, dank je wel.
Ik ben al een stuk begonnen en ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, ik lees al jaren mee maar nu een account aangemaakt. Mag ik nog aansluiten?

Ik heb weleens een 3 maanden no-buy voor kleding gedaan en zou dit weer willen doen, maar dan voor een langere periode. Het lukt me alleen steeds niet!
Vroeger vond ik shoppen leuk maar tegenwoordig vooral stressvol. Ik vind m'n kleding niet goed genoeg, of het past niet perfect in m'n capsule wardrobe dus dan móet ik iets nieuws hebben. En dan heb ik iets nieuws, maar dan mis ik weer een ander kledingstuk... Dus vorige week weer losgegaan :-$

Ik zag in dit topic een link voorbij komen voor een cursus van mijn stijl idee, heel leuk, die ga ik nu ook doen! :-) Voor nu is mijn plan in ieder geval tot aan de zomer geen kleding te kopen, dan houd ik het misschien beter vol...
Alle reacties Link kopieren Quote
Minimalista schreef:
22-02-2024 15:56
Tip: Milieucentraal heeft een website gemaakt om te helpen minder kleding te kopen: https://www.mijnstijlid.nl/.
Ik heb deze cursus net zitten doen, en die zit goed in elkaar. Niet een standaard cliché-verhaal met alleen maar open deuren, er is echt over nagedacht, en ze geven opdrachten om je aan het werk te zetten met de dingen die wel een beetje een open deur zijn. Aanrader. Dank voor de tip!

Ik lees al een tijd mee met deze thread, hoewel ik op zich geen probleem heb dat ik teveel kleding koop - ik ben wel heel veel bezig met kleding, kan echt uren achtereen op vinted zitten scrollen, maar ik ben ook extreem kieskeurig en niet erg impulsief, dus op zich koop ik niet heel veel, en wat ik koop draag ik ook met plezier (een enkele miskoop uitgezonderd, maar dat hou je toch). Ik heb de afgelopen jaren een nieuwe garderobe moeten opbouwen omdat m'n figuur erg veranderd is (@##! overgang), en ik ben blij dat ik weer meer dan vier outfits heb die me passen en die ik echt graag draag. Ik doe elk jaar een wedstrijdje met mezelf bij een lessenreeks van 15 lessen die ik dan geef, om al die 15 keer iets anders aan te doen - dat is natuurlijk nergens voor nodig, maar het is wel een leuke uitdaging die ervoor zorgt dat ook de stukken die ik een beetje vergeten was weer tevoorschijn komen. Dat was de afgelopen paar jaar echt een extreem moeilijke opdracht omdat ik echt nog maar heel weinig kleding had die paste, maar dit jaar gaat het makkelijker, dat is fijn.

Maar los daarvan zou ik wel graag wat 'productiever' met kleding bezig willen zijn. Dus niet eindeloos op Vinted kijken naar lelijke meuk die ik toch niet wil hebben, maar kleding vermaken, schoenen netjes poetsen, dat soort dingen.

Ik heb wel een no-buy voor stoffen - heb nog stapels stoffen waar ik iets van wil maken wat er telkens niet van komt.

Enfin de uitdaging voor mij is dus, achter die computer vandaan en naar de kledingkast of naaimachine. En dat sluit toch wel een beetje aan bij deze thread denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook af. Vrijdag voor 120 euro 5 nieuwe stukken gekocht. Door gewichtstoename kon dat niet anders.

Maar een terugval is niet af zijn toch? Ik ga gewoon door. Heb kleding verkocht en ben gestart met hardlopen. Ik heb me voorgenomen het wassen van kleding beter bij te houden. En meer aandacht aan het opruimen te besteden zodat ik precies weet wat ik heb. Ook wat outfits vooruit plannen. en idd knopen aanzetten en naar de kleermaker voor goedpassende stukken. Ik ga gewoon door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Citygirl schreef:
25-02-2024 09:08
Hi, ik lees al jaren mee maar nu een account aangemaakt. Mag ik nog aansluiten?

Ik heb weleens een 3 maanden no-buy voor kleding gedaan en zou dit weer willen doen, maar dan voor een langere periode. Het lukt me alleen steeds niet!
Vroeger vond ik shoppen leuk maar tegenwoordig vooral stressvol. Ik vind m'n kleding niet goed genoeg, of het past niet perfect in m'n capsule wardrobe dus dan móet ik iets nieuws hebben. En dan heb ik iets nieuws, maar dan mis ik weer een ander kledingstuk... Dus vorige week weer losgegaan :-$

Ik zag in dit topic een link voorbij komen voor een cursus van mijn stijl idee, heel leuk, die ga ik nu ook doen! :-) Voor nu is mijn plan in ieder geval tot aan de zomer geen kleding te kopen, dan houd ik het misschien beter vol...
Ik zag hier vandaag toevallig nog een paar goede YouTube video's over. Misschien kan het je helpen om je beter te motiveren en het te doorgronden.
Alle reacties Link kopieren Quote
bridge schreef:
25-02-2024 22:42
Ik ben ook af. Vrijdag voor 120 euro 5 nieuwe stukken gekocht. Door gewichtstoename kon dat niet anders.

Maar een terugval is niet af zijn toch? Ik ga gewoon door. Heb kleding verkocht en ben gestart met hardlopen. Ik heb me voorgenomen het wassen van kleding beter bij te houden. En meer aandacht aan het opruimen te besteden zodat ik precies weet wat ik heb. Ook wat outfits vooruit plannen. en idd knopen aanzetten en naar de kleermaker voor goedpassende stukken. Ik ga gewoon door.
Nee tuurlijk niet, beter 5 stukken in een jaar dan onbeperkt geshopt. Mooie voornemens om beter voor je kleding te zorgen, dat levert echt veel liefde voor op voor wat je hebt. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de cursus van Mijn Stijl ID net afgerond!

Vond het wel de moeite waard. Ik heb niet voor niets dit topic geopend natuurlijk, maar deze cursus heeft me er nogmaals goed van bewust gemaakt dat ik verder wil gaan op de ingeslagen weg.

Wat random gedachten en inzichten n.a.v. en over Mijn Stijl ID:

- Ik vind het schokkend hoeveel water er wordt verspild, giftige stoffen gebruikt en vooral hoeveel mensen er moeten werken in een ongezonde industrie voor lage lonen. Ik zag laatst ook weer de docu The True Cost en het is echt om te janken zo erg.

- Fast fashion en hoe je wordt verleid tot aankopen en FOMO. Ik weet ongeveer hoe het werkt, alle marketing, studies en psychologie om aan te zetten tot aankopen, en toch moet ik bekennen DAT het werkt, ook op mij.

- Ik wil ook graag het goede voorbeeld geven aan mijn kinderen.

- Ik vind kleren belangrijk. Ben me ervan bewust dat je kleding signalen afgeeft en ik wil dus graag gezien worden en er goed uitzien en ergens bij horen of dat mensen begrijpen dat ik creatief en sportief ofzo ben. N.a.v. de 'waarden' opdracht.

- Ik heb mooie kleding van leer waar ik erg op afgeknapt ben. Weet even niet zo goed wat ik hiermee moet. Schoenen vind ik iets minder erg om te dragen maar ik heb bijvoorbeeld een vintage leren jas in een specifieke kleur groen die ik heb gekregen van mijn schoonmoeder, deze jas staat mij goed en ik vind hem effortless cool en héél trendy vintage uitstralen en tegelijk ben ik erg gewoon op afgeknapt vanwege de lederlook. Leren handtassen ook apart gelegd. Eentje ooit gekregen van mijn vriend en de ander tweedehands gevonden. Maar ik eet nu plantaardig en mijn blik op kleding is toch weer aan het veranderen en ook wat ik wil uitstralen. Weet nog niet wat ik hiermee wil. Heb ook een leren agenda/portemonnee. Alles afdragen, opgebruiken?

- Mijn favoriete 'uniform' is een vintage zwarte of blauwe Levi's met een zwart T-shirt van zacht biologisch katoen. Daarop een effen sjaaltje, ik heb twee specifieke kleuren. Een zwarte blazer of denim jasje. En schoenen waar ik heel goed op kan lopen. Ik heb een rugzak als handtas haha. Of een stoffen tote.

- In de zomer een linnen jurk of jumpsuit, of een denim rokje/shorts op dezelfde manier als het uniform hierboven. Ik heb nu 1 jurk bewaard, een zwarte linnen jurk met knopen en één jumpsuit, allebei goedkoop nieuw gekocht. Maar bewezen favorieten en ze kunnen ook nog lang mee, zelfs met eventuele reparaties.

- Alle andere fancy kleren of kleuren die ik kocht draag ik nooit zo graag als dit uniform of deze items.

- Ik kan best leuke combinaties maken en ben best op de hoogte van trends en ken de klassiekers, maar er is maar weinig wat voelt als 'mij'. En dan is het dus eenmalig of een miskoop.

- Blijkbaar vind ik het belangrijk dat ik dit merk spijkerbroeken draag! (Levi's) Ik heb één ander merk dat ik zichtbaar draag (outdoorkleding) en verder is alles merkloos en eigenlijk zonder prints en letters en vind ik het ook vreselijk om logo's te dragen. Maar die Levi's vind ik dan weer wel ok? Of juist interessant? Ben ik geinfluenced of een snob. Ik heb er vier, drie ervan tweedehands gekocht en eentje is nieuw gekocht en draag ik al bijna 6 jaar. Twee lang en skinny, twee recht en cropped.

- Ik vind het leuk om te zien dat denim met sashiko is gerepareerd. Dat vind ik ook een leuk 'signaal' van mijn waarden.

- Kleding vaak dragen, vaak hetzelfde aanhebben/combineren of dat je kunt zien dat iets veel gebruikt is en eventueel met liefde gerepareerd, vind ik juist mooier. Dat wil ik!

- Ik heb vorige jaar drie dure jurken gekocht die ik alledrie niet graag draag (Jurk 1: een hele mooie print die me goed staat maar de middel/het lijfje zit te hoog, Jurk 2: prachtige kleur en heel duurzaam merk maar de schouders zitten te stijf en het kreukt enorm- linnen - en je ziet snel zweetvlekken onder de oksels, Jurk 3: gekocht vanwege de kleur maar het is werkelijk een tent en ik voel me ook te oud voor dit model).

- Ik heb alle testjes en stijlsystemen wel eens geprobeerd of bestudeerd. Kibbe, quadrants, kleurenleer etc. Maar ben het vaak niet eens met de achterliggende gedachte dat je kijkt naar vormen/lengte en dat daar regels op volgen en 'don'ts'. Daarentegen ben ik heel gevoelig voor hoe stoffen aanvoelen en hoe kleding zit, bepaalde kleuren die mij staan of die een effect geven in combinatie met mijn haar/huid. Ik wil eigenlijk ook niet per se uitstralen dat ik er zo mee bezig ben! Haha.

- Maar ik heb me vroeger vaak buitengesloten gevoeld en om bepaalde redenen best vaak sociale codes en kleding van anderen zitten bestuderen. Ook in mijn werk. Dus ik snap waar het vandaan komt.

- Ik heb ook geen zin om te gaan zitten schamen voor een hobby als 'kleding', overigens. Ik wil alleen (dit jaar) geen aankopen of (daarna) miskopen doen.

- Graag een beetje genieten van de mooie items die ik heb in plaats van steeds op zoek naar iets nieuws of beters. De cost per wear bijhouden vind ik nu interessant worden in deze fase.

Deze voorbeelden zijn natuurlijk best wel persoonlijk maar ik hoop toch dat er iemand is die het leuk vindt om ook eigen ervaringen te delen zodat we het er over kunnen hebben op dit topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zelf leren items die je al bezit gewoon af dragen. Het beest is al dood, dan kun je er maar beter zo goed mogelijk gebruik van maken. Maar dan gewoon niks nieuws van leer meer kopen. Ikzelf koop geen leer op één uitzondering na: Paardrijlaarzen. De paardenwereld is een snobistische wereld dus kunstleren laarzen zijn nauwelijks te vinden en met mijn pootjes ben ik al blij als ik überhaupt laarzen heb waar ik in pas. Laatst was ik op jacht voor nieuwe laarzen, maar ik kon letterlijk niks vinden wat me goed paste dus ik heb mijn oude maar naar de schoenmaker gestuurd. En dat zegt veel want ik laat niet snel iets maken.

Kreukende stoffen ben ik ook echt allergisch voor. Ik heb een jurk van enkel katoen en dat ding kreukt als een malle. Geef mij dan maar lekker viscose hoor. Ik loop me nu constant te ergeren aan die jurk. Ik ben te lui om hem te strijken en niet picky genoeg om hem helemaal niet te dragen (zonde!), maar ergeren doe ik wel haha.

En ik heb gemerkt dat ik heel erg trek naar bepaalde kleuren. Verschillende vormen van warm roze (niet dat harde koele), verschillende vormen van warm groen (geen hard groen, lime groen of smaragd groen maar wel olijf of olijfneigend groen), crème (en crème neigend maar geen echt opoebeige en al helemaal geen taupe), de meeste vormen van rood (maar geen koraal neigend rood, het staat me maar ik haat die kleur haha!) en verschillende vormen van geel (maar niet te veel richting oker).

Blauw doet weinig voor me, grijs, lila en paars staan echt verschrikkelijk. Alle paars achtige roze kleuren doen ook niks voor me, evenals zwart. Nou ban ik zwart niet geheel uit mijn kast want het is een verdomd handige kleur, maar vroeger neigde ik heel erg naar zwart en ik kijk nu eerst of er ook "betere" kleurtjes zijn, een paar zwarte basics hou ik wel. Gecombineerd met een goede kleur (zwart met rood ben ik gek op) kan het prima als het moet.

Met die kennis is het een stuk makkelijker shoppen. Ik kocht nog weleens blauwe kleding, maar dan merk ik toch dat ik daar veel minder naar neig dan de "goede kleuren", dus ik ben gestopt met blauw kopen op het enkele lichtblauwe item na. Dat vind ik zo leuk staan met wit. Ik had laatst een knal roze top besteld, die een stuk paarser in het echt bleek. Normaal had ik hem gehouden want hij kon op zich wel (was geen echt paars paars want dat kan ik echt niet hebben maar fuschia), maar ik heb hem nu terug gestuurd onder het mom "dit is mijn kleur niet", hij deed gewoon niks voor mij ookal was de top zelf leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de cursus ook afgerond. Een groot deel wist ik al, maar goed om er extra mee bezig te zijn.

En daarna heb ik wel een uur op vinted gezeten….. maar niks gekocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siren schreef:
26-02-2024 12:19
- Ik heb vorige jaar drie dure jurken gekocht die ik alledrie niet graag draag (Jurk 1: een hele mooie print die me goed staat maar de middel/het lijfje zit te hoog, Jurk 2: prachtige kleur en heel duurzaam merk maar de schouders zitten te stijf en het kreukt enorm- linnen - en je ziet snel zweetvlekken onder de oksels, Jurk 3: gekocht vanwege de kleur maar het is werkelijk een tent en ik voel me ook te oud voor dit model).
Kun je jurk 1 dragen met een brede riem? Als je de bovenkant van de riem uitlijnt met de onderkant van het lijfje zeg maar. Misschien kan jurk 3 ook opknappen van een riem. Jurk 2 zou ik naar de kringloop brengen of verkopen, misschien heeft iemand anders er wel plezier van.

Wb leren kleding, dat is in zoverre wel heel duurzaam dat het eeuwig meegaat als je er goed voor zorgt. Veel langer dan textiel. En ik vind zelf een leren jas erg handig als het regent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het juist belangrijk om leer en bont zo lang mogelijk te dragen. De duurzaamheid compenseert het mogelijke dierenleed. Draag je het niet dan weer doorgeven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn doel is een basic en tijdloze stijl met wat uitschieters. Ik vind fijne stoffen het meest belangrijk. (Synthetische) Kleding wat niet lekker zit of voelt op de huid draag ik niet (graag) Ik kan ook niet tegen zichtbaar gedragen of gepilde kleding. De kleding moet bij voorkeur nieuw en glad uitzien.
Het punt is dat de meeste kleding/schoenen in eerste instantie goed aanvoelen en later toch net niet zijn Zijn ze wel fijn dan draag ik het graag maar slijten ze ook sneller.
Ik vind het ook belangrijk om voor elke gelegenheid de juiste kleding te hebben ( sport, homewear, uitgaan, outdoor, festivals etc )
Daarnaast ben ik ook gevoelig voor trends ( de juist snit broek en sneakers etc)
Dus al met al koop ik dus te veel en ben ik nooit volledig tevreden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat ook altijd het nadeel aan wintertruien. Die gaan vaak maar maximaal 2 seizoenen mee, daarna zijn ze toch echt wel verpilt.

Ik heb een bloed, bloed, bloed hekel aan dingen die strak zitten (vaak jeans of niet-rekbare stoffen) of kriebelen (WOL! Aargghhh). Alles moet zacht zijn anders vertik ik het om het te dragen. En schoenen moeten lekker zitten.

Had vorig jaar de meest prachtige Vans gekocht maar ik liep binnen 15 minuten mijn pootjes helemaal aan gort. Meerdere keren geprobeerd in de hoop dat het minder zou worden maar nee. Dus maar weer weggegeven. Ik weiger mezelf te martelen met schoenen.
Montana schreef:
23-02-2024 23:24

Ik heb net even gekeken, ik heb alleen al 23 spijkerbroeken. O_o

Maar ik draag alles en ben er zo blij mee.
Toch denk ik dat het in dat geval wel makkelijker is om je kleding lang mee te laten gaan want misschien heb je sommige spijkerbroeken dan op jaarbasis maar drie keer gedragen. Het slijt dan ook minder snel.

Ik heb er maar twee en die zijn nu zo'n drie jaar oud. Maar heb ze allebei vaak aan (meestal 1 in de kast/aan en 1 in de was) maar dan gaat het dus wel minder lang mee...

Januari gehaald en februari gaat ook lukken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook wel grappig hoe creatief je wordt. Ik had gisteren een kleur aan die ik amper draag en waar ik meestal zwarte laarsjes bij draag, een veilige keuze.
Er waren 2 paren zwarte schoenen weggegaan. Ik heb even heel goed na moeten denken welke schoenen ik moest dragen. Uiteindelijk een stoerdere keuze gemaakt, dit pakte goed uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk Wilgentak! Gewoon lekker genieten van alles wat je al hebt! Dat geeft wel voldoening.

Het is wel een beetje saai maar ik heb nog steeds niks noemenswaardigs gekocht dit jaar. Maar het bespaart een hoop geld. Ik kan nu opeens toe met minder uren werken. (Dit kan momenteel ook niet anders ivm chronische pijn. Maar toch.....)
Alle reacties Link kopieren Quote
Brombaer schreef:
28-02-2024 13:35
Toch denk ik dat het in dat geval wel makkelijker is om je kleding lang mee te laten gaan want misschien heb je sommige spijkerbroeken dan op jaarbasis maar drie keer gedragen. Het slijt dan ook minder snel.

Ik heb er maar twee en die zijn nu zo'n drie jaar oud. Maar heb ze allebei vaak aan (meestal 1 in de kast/aan en 1 in de was) maar dan gaat het dus wel minder lang mee...

Januari gehaald en februari gaat ook lukken!
Klopt. Ik heb ook tig broeken en schoenen maar die draag ik nauwelijks. Sommige dingen zijn al 10 tot 15 jaar oud.

Wel merk ik dat veel van mijn oudere spullen beter gemaakt zijn, steviger, betere materialen ed. Dat zie je ook veel met vintage. Heb 1 jasje, het label is helemaal vervaagd maar de stof zelf ziet er uit alsof het nu uit de winkel komt. Was gewoon een basic goedkoop middensegment van 20 jaar terug
Alle reacties Link kopieren Quote
Yes! Twee maanden geen kleding of lingerie gekocht! :cheer2:

Ik ben zelfs niet bezweken voor de januari sale of door een paar mooie dingen die ik voorbij zag komen. Het geeft eerst even een gevoel van achter het net vissen. En spijt dat ik de mooie dingen niet hebt gekocht en het nu uitverkocht is. Maar eigenlijk duurde dat gevoel niet zo lang. Ik ben nu juist opgelucht dat ik het niet heb gedaan en dat het geld nog op mijn rekening staat. Ik voel me zelfs een beetje trots.

Het voelt fijn dat de beurs wat meer toe zit.

Achter al het mooie aanbod aanjagen is alleen maar vermoeiend. Ik merk ook dat ik nu veel minder bezig ben met kleding bekijken ed.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde een trui aandoen die ik al een tijd niet gedragen had maar toen zag ik dat mijn tepels er door te zien zijn…. Ook met een topje eronder. Hebben jullie hier tips voor?

Ik denk ik plaats het maar hier. Minder kopen, dragen wat je al hebt…
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
01-03-2024 13:11
Ik wilde een trui aandoen die ik al een tijd niet gedragen had maar toen zag ik dat mijn tepels er door te zien zijn…. Ook met een topje eronder. Hebben jullie hier tips voor?

Ik denk ik plaats het maar hier. Minder kopen, dragen wat je al hebt…
T-shirt BH?

Maar een klein beetje de vorm van tepels door een trui zien is wat mij betreft geen probleem hoor.
Tegenwoordig mag dat niet meer natuurlijk van de modepolitie. Maar ik denk dat we tegenwoordig wat te moeilijk doen over tepels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beertje123 schreef:
01-03-2024 13:23
T-shirt BH?

Maar een klein beetje de vorm van tepels door een trui zien is wat mij betreft geen probleem hoor.
Tegenwoordig mag dat niet meer natuurlijk van de modepolitie. Maar ik denk dat we tegenwoordig wat te moeilijk doen over tepels.
Dat weet ik allemaal, maar voel me er zelf niet prettig bij.

Ik heb net een t-shirt bh gegoogled. Dat is wel een optie. Vroeger had ik zulke bh’s maar vindt dunnere stof wel fijner. Heeft iemand nog tips welke bh dik genoeg is, maar niet te dik?
Alle reacties Link kopieren Quote
Beertje123 schreef:
01-03-2024 13:23
T-shirt BH?

Maar een klein beetje de vorm van tepels door een trui zien is wat mij betreft geen probleem hoor.
Tegenwoordig mag dat niet meer natuurlijk van de modepolitie. Maar ik denk dat we tegenwoordig wat te moeilijk doen over tepels.
Gelukkig mag dat dus wel al een tijdje weer van de modepolitie, juist!
En geheel zonder bh ook. Mits je jong bent. ;-) Je loopt een beetje achter.

Het zal gewoon je eigen gevoel zijn en dat niet willen is niets mis mee lijkt me.
Vind ook raar dat jij denkt daar zo'n post over te moeten tikken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven