Mode & Beauty alle pijlers

Niets kopen in 2024!

01-01-2024 16:49 520 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie doet er mee?
Geen kleding en make-up kopen dit jaar, maar alles dragen of gebruiken wat je al hebt.
Ik ben benieuwd naar jullie redenen en hoe je kledingkast eruit ziet. Ga je zelf kleding maken of vermaken? Heb je een capsule wardrobe? Heb je dit eerder gedaan?

Zelf vind ik dat ik genoeg kleren en verzorgingsproducten heb, wil ik andere keuzes maken en zou ik dit jaar graag veel willen sparen.
Succes met de uitdaging!
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
01-01-2024 17:15
Maximaal drie maanden voor mascara en oogpotlood, daarna gooi ik restjes weg. Neem geen risico met mijn ogen.
Neem een oogpotlood dat je kunt slijpen, dat gaat jaren mee. Je slijpt het schoon, dus je punt is iedere keer als je het geslepen hebt, weer vers. Hoeft echt niet weg na drie maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgen ga ik mijn kledingkast door. Alles wat ik het afgelopen jaar niet of nauwelijks heb gedragen kan weg. Ik baal enorm van die impuls aankopen. Shirtjes die ik wel heel mooi vind, maar net niet lekker zitten of toch te kort of te strak zijn. Daar wil ik in de toekomst als ik weer nieuwe kleding nodig heb echt kritischer op zijn. Uiteindelijk draag ik maar een paar items echt vaak. Dat zit goed, staat leuk en is van goede kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
01-01-2024 17:40
Voor dochter heb ik een vast budget wat ik per maand apart zet. Dat wil ik voor mezelf ook doen.
Ga je deze maanden dan opsparen en niet uitgeven in 2024?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
01-01-2024 17:48
Ik was ook aan zoiets aan het denken, maar ik vind een vol jaar erg lang. Ik zal een jaar zeker overleven met wat ik allemaal heb aan kleding, make up, parfum en schoenen, maar ik vind een jaar wel onoverzichtelijk lang. Ik ga dus eens kijken hoe het de eerste drie maanden gaat. Ik wil absoluut zuiniger aan doen, maar helemaal niets kopen vind ik een te grote restrictie voor mezelf.

Sowieso tel ik dingen die echt op gaan niet mee. Ik koop mijn huidverzorging en bijvoorbeeld mascara niet te veel op voorraad, dus dat zal ik af en toe moeten vervangen. Maar blush, bronzer, highlighter, foundation, oogschaduw en lippenstift heb ik eigenlijk echt voorlopig niet nodig, dus ik wil mijn aankopen op dat gebied zo laag mogelijk houden.
Ook parfum is een heikel punt. Ik heb op dit moment zo'n tien flesjes, dus daar is echt geen toevoeging nodig.
Qua kleding: ik heb me voorgenomen om af te gaan vallen, dus ik hoop straks weer veel keuze te hebben, dingen die nu net niet zo mooi zitten zullen straks hopelijk weer passen.

Als dat afvallen goed lukt, wil ik mezelf belonen met iets moois op cosmetisch gebied, maar een beloning is natuurlijk niet krachtig genoeg als ik toch al alles koop. Dat wil ik dus voorlopig niet doen.
Dus geen keiharde no buy, maar wel een paar maanden zeer rustig aan doen.
Leuk dat je meedoet!
Een jaar is lang ja. In mijn kast ook dingen die hopelijk straks weer mooi zitten als ik wat ben afgevallen.
Ik heb net alle stukken geteld en ik heb 92 dingen, inclusief tassen, schoenen, sjaals en sportkleding. Daarvan kan ik er 6 meteen verkopen. Maar ook passen 15 kledingstukken op dit moment niet goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mathilda schreef:
01-01-2024 18:04
Goed plan TO!

Dit jaar wil ik een low buy doen. Mijn doel is sparen voor een aantal maanden vrij. Deze maanden staan al vast.

Wat wil ik niet meer of minder kopen:
- Geen parfum, ik heb genoeg. Hier was ik al een jaar mee bezig en verleng ik met nog een jaar.
- Geen oogschaduwpaletten. Ik schaam me enigszins voor de hoeveelheid die ik afgelopen jaar heb gekocht. Zonde, want ik kan niet alles gebruiken. Mijn zus en moeder hebben al eea gekregen en ik ga genieten van wat ik heb.
- Sowieso qua make up en verzorgingsproducten alleen herhalingsaankopen van wat ik al gebruik. Het duurt bij mij eeuwen voordat iets op is en voorlopig genoeg voorraad. Ik verwacht alleen deo, tandpasta, scheermesjes in te slaan en op vakantie mijn favoriete scrub en concealer.
Heel misschien dat ik in het najaar weer een adventkalender mag voor mijn verjaardag maar alleen als ik met veel producten door mijn voorraad heen ben en weer zal ik deze kritisch uitzoeken. Die van afgelopen jaar gebruik ik volledig.

Qua kleding. Ik heb goeie basics en koop al steeds minder omdat alles goed met elkaar te combineren is. Basic ondergoed en sokken mogen erbij. En sneakers waar ik heel lang op kan lopen.
Maximaal 6 kledingstukken erbij.

Deze week wil ik kleding dat ik niet meer draag naar een tweedehands winkel van het Leger des Heils brengen. Er zit nu een zaak vlakbij dus dat komt goed uit.

Vorig jaar heb ik teveel make up en verzorgingsproducten gekocht. Hoewel ik er echt van geniet, was het te. Het was deels als uitlaatklep om mezelf af te leiden en ik merk dat ik dat niet meer wil. Ik hou van overzicht en ondanks dat ik wat verslavingsgevoelig ben (geen drank, gok of drugsverslaving of schulden maar wel prikkels als forummen of YouTube), wil ik meer tijd besteden aan hobby’s zoals nieuwe gerechten koken (geen nieuwe kookboeken of onnodig keukengerei erbij), puzzelen, een boek lezen, op schrift schrijven, opleiding en sporten.

Matigen dus.
Mooi doel heb je. En ik volg je w.b. de uitlaatklep en afleiding.
Het is ook verslavend. En je wordt de hele tijd geconfronteerd met alle mogelijkheden en stijlen, reclames, signalen wat je kleding zou geven of uitstralen. Dresscode voor je werk, voor evenementen, waar je met je kleding bij hoort of niet. Do's en don'ts qua mode en kleding, kledingsystemen en een soort fantasie dat een aankoop je kast compleet maakt ofzo. Ik ben/was daar wel gevoelig voor. Het zijn allemaal prikkels! Maar nu voel ik me zo oud haha. Ik wil het niet meer, vind het geen goed voorbeeld voor mijn kinderen, heb er het geld niet meer voor (over) en wil andere keuzes maken.
Leuk voornemen om dit jaar ruimte te maken voor onze analoge hobby's (maar daar ook geen nieuwe aankopen voor doen)!
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
01-01-2024 18:10
Mooi plan.
Ik ga dit jaar juist kritisch kijken naar wat ik heb en ga straks veel naar de kringloop brengen aan spullen. En dan koop ik alleen dingen waar ik blij van wordt.

Ik hang straks alle kleding met de kledinghaakjes verkeerd om. Wat ik na een jaar nog steeds zo heb hangen, heb ik dus niet meer aan gehad en kan dus weg. Niets meer : komt misschien nog van pas. Want dan haal ik wel weer iets van de kringloop.

Ontspullen en mooiere spullen.
Oh, dit ga ik meteen even doen, de hangers omdraaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siren schreef:
02-01-2024 11:12
Oh, dit ga ik meteen even doen, de hangers omdraaien.
Wat is de meerwaarde daarvan? Ik weet precies wat ik wel en niet heb gedragen en hoe vaak. Daar hoef je de hangers toch niet voor om te draaien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk on dit te lezen, doet me goed dat zoveel van jullie hiermee bezig zijn. Ik deed het een paar jaar geleden ook en het is echt prima te doen. Het helpt om jezelf een beetje uit te dagen. In plaats van shoppen juist experimenteren met wat je hebt. Een tijdje tellen hoe vaak je je kleding nou echt draagt (valt vaak tegen). Als broekenmens juist je rokken en jurken extra uit de kast trekken, dat soort dingen. Veel succes! Ik houd het dit jaar waarschijnlijk bij het kopen van basics: sokken, hemdjes. Die zijn flink aan het slijten. Verder ben ik behoorlijk tevreden met wat er in mijn kast hangt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijken jullie bij het kopen ook naar duurzaamheid van de kleding? Dan bedoel ik in materiaal en in werkomstandigheden. Ik ben daar helaas niet zo goed in. Ik heb wel via dit forum de app Good on You ontdekt. Heel verhelderend. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het dan toch niet koop. Vanwege de prijs. Terwijl ik wel inzie dat dit gewoon de prijs is die we zouden moeten betalen voor kleding. Maar ik zou als de dood zijn dat ik zo’n truitje van €200 zou verpesten in de was. En de ladingen was die we hier hebben draait gewoon door, weinig ruimte en tijd voor delicate stukken.
Waar ik wel echt veel beter in ben geworden, is dat ik tegenwoordig beter kan inschatten wat ik ook daadwerkelijk ga dragen. En er ligt maar heel weinig in mijn kast wat ik helemaal niet draag. Veel kleding die ik ook al jaren heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk zeker wel naar duurzaamheid, maar ik heb nou eenmaal het budget niet om alles duurzaam te kopen, het is vaak erg prijzig. Ik heb een paar jurken en broeken en een top van het Nederlandse merk Lovely Lane, als het goed is kan ik daar jaren mee doen, maar ze zijn wel gemiddeld 300 euro per stuk. Sommige dingen heb ik gelukkig tweedehands kunnen vinden, maar het merendeel niet. Zo heb ik nog wat jasjes van een ander duur en duurzaam merk, maar ik heb bijvoorbeeld ook gewoon een broek van de Pull & Bear. Die was 30 euro, een dergelijke broek van een duurzaam merk zou me 7x zoveel kosten. Dan denk ik toch wel aan mijn eigen portemonnee.

Maar ik doe idd ook nooit zomaar iets weg en draag alles helemaal af. Dat scheelt ook, vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf ben ik jaren geleden begonnen met een capsule wardrobe en dat scheelt mij echt klauwen vol geld, tijd en kastruimte.
Vroeger kocht ik vaak in zo’n impuls drie shirtjes bijvoorbeeld, in de hoop dat het mij zou staan en ik eens ‘on trend’ was. Dan droeg ik daar eentje van, voelde mij daar de hele dag een beetje opgelaten over (niet te hip/fel/strak voor mij?) en vervolgens zagen die dingen het daglicht nooit meer.
Ik heb toen eerst een half jaar lang een foto van mijn outfit van die dag genomen om te kijken wat mijn ‘uniform’ was (wat draag ik nou echt waar ik mij prettig en zeker in voel?) en welke kleuren nu echt flatteerden (op welke foto’s zie ik er ‘beter’ uit).

En toen pas een capsule wardrobe samengesteld. Het is niet hip, het bestaat niet uit de meest flatterende snits maar het is een tweede huid waar ik mij lekker in voel. Ik hoef alleen van tijd tot tijd een item te vervangen en dan is de zoektocht heel beperkt in item en kleur (een wit overhemd met losse fit bijvoorbeeld). Vaak zelfs beperkt qua stof (is het een item dat in katoen/denim/jersey gedragen wordt of toch meer in viscose/satijn/zijde).

Knitwear maak ik zelf. Heel leuk die mooie kasjmiertruien maar echt geen 700,- waard. Ik brei ze zelf voor 170,- ineen. Van garen dat ik koop bij zo’n zaakje die het nog zelf ambachtelijk maken en waar ik zelf de kleur kan bepalen. Zomerjurken maak ik ook zelf (mijn favoriete maar versleten jurk voorzichtig uiteen gehaald en gebruikt als patroondelen).
Het is niet spannend, niet hip. Maar wel klassiek, netjes en gekleed. En met een beetje leuk kapsel en wat decoratie (accessoires) toch veelzijdig.

Ik vond het de tijd die ik daarin geïnvesteerd heb heel nuttig. En in de ochtend kan ik blind dingen uit de kast trekken en het matcht/past altijd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
02-01-2024 15:15


Maar ik doe idd ook nooit zomaar iets weg en draag alles helemaal af. Dat scheelt ook, vind ik.
Dat scheelt zeker veel!
Ik kan heel rigoureus gaan ruimen vaak. Geleerd van Marie Kondo. En ik houd ook oprecht van een opgeruimd overzichtelijk huis, en niet teveel spullen. Maar ik ben er ook achter gekomen dat ik soms té rigoureus opruim. Dan heb ik weer eens een zak met kleding weggedaan waar ik gewoon op uitgekeken was maar die verder nog prima was. Dus dit is ook een aandachtspunt voor mij; Niet te gek snel spullen wegdoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk vaak wel naar duurzaamheid van de kleding maar gewoon dragen wat je hebt is altijd beter dan iets nieuws kopen wat duurzaam geproduceerd is. Dat gezegd hebbende, een van mijn favoriete merken is COS.

Het (veel) minder willen kopen heeft er bij mij voornamelijk mee te maken dat ik er erg veel tijd aan kwijt ben, die 'rondjes' langs de winkels op mijn telefoon. Als ik echt wat zoek is het prima maar meestal doe ik het uit een soort verveling en ik word er lamlendig van. Plus, als ik kijk hoeveel geld ik uitgeef aan dingen die ik niet nodig heb en ook niet (genoeg) draag, dan voel ik me op de een of andere manier toch schuldig (ook al kan ik het betalen).
Alle reacties Link kopieren Quote
@lemoos knap dat jij zelf kleding kunt maken!
En zeker waar wat je schrijft over het ontwikkelen van een eigen stijl. Dan maar niet hip en flitsend, uiteindelijk heb je toch de beste uitstraling in kleding die bij je past.
Alle reacties Link kopieren Quote
Best een leuke challenge.

Ik koop sowieso al geen verzprgingsproductrn en make up dus Day is voor mij makkelijk.
Mijn kledingkast puilt wel uit met voornamelijk tweedehands kleding dus ik zou daar best wel even mee kunnen stoppen.

Ik ga alleen wel dit jaar trouwen en ik moet mijn trouwjurk nog kopen maar dat telt niet toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens heb ik wel een spaarpotje voor een nieuwe jas. De ing rond automatisch alle bedragen die je uitgeeft af naar boven en stort dat op een spaarrekening. Merk je niks van dus.
Ik wil al jaren een mooie jas. Die ik op het oog heb kost 300 euro. Maar no way dat ik 300 euro aan kledingstuk voor mezelf uitgeef (kan het makkelijk betalen maar ik vind dat gewoon niet oke). Met dat spaarpotje merk ik het straks niet eens ;)

Overigens koop ik voor mijn kinderen zo der blikken of blozen een jas in dezelfde prijsklasse maar het is denk ik gewoon een psychisch dingetje ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben goed begonnen. Gisteren een trui te koop gezet voor €10,00 en vandaag verkocht. Komend weekend ga ik nog een paar dingen te koop zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk ook zeker naar duurzaamheid en eerlijkheid van kleding. Koop het liefst alles tweedehands en anders fair. Al met al ben ik daardoor niet duurder uit, vooral omdat ik kritisch koop. Ook heb ik steeds meer oog voor kwaliteit, dat scheelt ook heel veel geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
02-01-2024 11:17
Wat is de meerwaarde daarvan? Ik weet precies wat ik wel en niet heb gedragen en hoe vaak. Daar hoef je de hangers toch niet voor om te draaien?
Om tips die worden gegeven uit te proberen. Ik ben op zoek naar inzichten en ik vind het niet voor niets een uitdaging, ik heb veel kleren die ik niet allemaal draag en ik weet ook even niet goed wat ik wil met mijn stijl. Ik vind het zelf interessant om te kijken wat er gebeurt, ik stel me ook zo voor dat ik straks ‘moeilijke’ items opnieuw ga proberen te combineren ofzo ipv te gaan winkelen of ze weg te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
VivaRosa24 schreef:
02-01-2024 15:06
Kijken jullie bij het kopen ook naar duurzaamheid van de kleding? Dan bedoel ik in materiaal en in werkomstandigheden. Ik ben daar helaas niet zo goed in. Ik heb wel via dit forum de app Good on You ontdekt. Heel verhelderend. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het dan toch niet koop. Vanwege de prijs. Terwijl ik wel inzie dat dit gewoon de prijs is die we zouden moeten betalen voor kleding. Maar ik zou als de dood zijn dat ik zo’n truitje van €200 zou verpesten in de was. En de ladingen was die we hier hebben draait gewoon door, weinig ruimte en tijd voor delicate stukken.
Waar ik wel echt veel beter in ben geworden, is dat ik tegenwoordig beter kan inschatten wat ik ook daadwerkelijk ga dragen. En er ligt maar heel weinig in mijn kast wat ik helemaal niet draag. Veel kleding die ik ook al jaren heb.
Ik heb de app gedownload! Dankje. En ik heb een paar merken ingevoerd van kledingstukken die ik vorig jaar nieuw heb gekocht. Valt tegen. Alleen een linnen jurk en een paar gympen kunnen er tot zover mee door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
01-01-2024 18:51
Is misschien wel eens goed om te doen! Zeker qua kleding gezien. Dat koop ik gewoon echt teveel eigenlijk. Net nog een jurk en colbert besteld, dat was dan het laatste :) Make-up haal ik makkelijk, dat koop ik toch al nooit. Als ik al wat gebruik, is het via mijn werk en is het gratis. Dingen die over datum gaan (ongeopend dus) en die we mee mogen nemen. Maar ik draag sowieso bijna nooit make-up.
Ik ga het in ieder geval proberen! Ben benieuwd :)
Leuk dat je het gaat proberen!
Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Het laatste wat ik heb gekocht in ‘23 is een (nieuwe) wat dikkere joggingbroek voor thuis/wandelen. En een vintage lichtbruine wollen mantel. Het was spannend om die thuis zelf te wassen maar dat is goedgekomen en ik heb er vandaag ook een missende knoop opgezet.
Alle reacties Link kopieren Quote
VivaRosa24 schreef:
01-01-2024 18:51
Mooie challenge! Ik doe ook graag mee. Ik zit nog goed in mijn kleding en schoenen. Maar… ik kan opeens de geest krijgen (bv uitverkoop of nieuw seizoen) en vinden dat ik toch écht iets nieuws nodig heb. Vanmiddag zat ik bv weer te speuren naar een nieuwe witte blouse. Na 26 hartjes gegeven te hebben dacht ik… tja, ik heb ook gewoon nog een mooie witte blouse. Moet wel eerlijk zeggen dat er nog een jas ligt om geretourneerd te worden. En twee paar schoenen onderweg zijn :facepalm:
Pinterest vind ik altijd zeer verleidelijk voor nieuwe kledinglooks bijvoorbeeld. Overige Social Media doe ik trouwens niet aan, dus Pinterest mag ik van mezelf. Verzorgingsproducten koop ik vaak op voorraad, maar geen enorme voorraden. Ik ben redelijk merkvast, maar soms als ik in Duitsland ben, koop ik bij DM of Rossmann. Wel allemaal spullen die ik ook echt gebruik. Als ik nu iets opmaak, ga ik eerst kijken wat er nog allemaal is. Ook hebben we nu vaker een grote fles shampoo of douchegel voor het hele gezin ipv veel verschillende flessen.
Voor de kinderen koop ik vaak in de uitverkoop of op Vinted. Ik kijk ook wat ze nog nodig hebben en door kunnen dragen van elkaar. We krijgen ook soms van anderen, en ik geef ook graag de kleding weer door. Zelf spullen verkopen heb ik geen enkel geduld voor.
Dmv dit topic hoop ik ook veel inspiratie op te doen en een voorlopige koopstop/mega-koopmindering te bewerkstelligen.
Leuk dat je meedoet en ook herkenbaar wat je schrijft.

Waar ik woon kan ik niet makkelijk pakketjes versturen. Verkopen via Vinted heb ik sinds de verhuizing niet meer gedaan. Ik heb wel veel weggegeven of gedoneerd.
Pinterest vind ik ook verleidelijk. Ik heb vandaag mijn borden opgeschoond om een nieuwe te maken met inspiratie voor looks met de kleding die ik nu heb.

Succes met de koopstop!
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
01-01-2024 18:53
Was al begonnen. Hier is 2e hands sowieso geen probleem. Niet bij mij, maar mijn kinderen thriften zelf graag. Vooral mijn oudste.
Mits wel hip/vet of gaaf is. :roll:


Ik red het echt niets kopen, denk ik ook niet.
Ik heb weer een andere maat dan afgelopen jaren en zelfs de kleding die ik afgelopen jaar hebt gekocht is vaak weer te groot. Door maagverkleining en ziekte/pijn ben ik nu van maat 50 naar maat 38 gegaan. van xxl/xxxl naar M.

Maar ik heb zoveel kleding die mooi of nieuw is, niet heel duur maar wel leuk.
Die ik ga proberen te verkopen en daar ga ik dan nieuwe/andere 2e hands kleding van aanschaffen mocht er toch wat nodig zijn.
Of ik laat het vermaken als echt om net te breed of te lang zou gaan. Was ik al aan begonnen, mijn puber thrift sowieso veel en we hebben een lieve goedkope kleermaker in mijn buurt, die word altijd blij van ons ook.


3x fijn, minder nieuwe spullen, scheelt geld zelfs met vermaken en hij verdient ook weer aan ons.


Ik heb nu al zeker meer dan de helft aan kleding van Vinted of Kilo Kilo. Ik ga kijken of ik nog minder aan nieuw red. Zeker aankomend jaar mooi doel. En past bij enige voornemen dat ik heb, alles in mijn huis uitzoeken en opruimen, wegdoen ect. We moeten kamers omruilen en wat opknappen/verbouwen.
We komen ruimte te kort, huisje is ook klein dus moet gewoon efficient worden.

Ik heb alleen wel goede schoenen nodig, maar denk dat ik toe kan met 1 nieuw paar. Ik heb ook amper tot geen make-up nodig, draag sowieso echt niet veel en heb genoeg.
Parfum, ik heb 2 solids en daar kan ik echt nog wel een jaar meedoen.
Op een nieuwe mascara na 2x ofzo denk ik ook dat ik daar echt niets hoef te kopen. Misschien nieuwe dagcrème ergens halverwege het jaar.

Ik krijg hulp met alles uitzoeken en fotograferen. Elke week paar uur. Dus dat is fijn.


Ik hoop bij maart alles wat ik niet meer wil dragen of echt niet meer pas verkocht, weggegeven of weggegooid te hebben.
Daarna gaan we naar hobbyspullen, daar wil ik hetzelfde doen, uitzoeken, verkopen en weggeven en in opdracht dingen maken en daar van dat geld mag ik dan andere spullen halen. Mits het nodig is.

Dus doe graag mee.
Leuk dat je meedoet!
Wat erg dat je zoveel pijn hebt.
Succes met het verkopen van de kleding die niet meer past. Leuk dat je een goede kleermaker hebt gevonden. Ik heb zelf een naaimachine en wil die dit jaar beter leren gebruiken. Misschien kan ik leren wat dingen aan te passen. Ik heb laatst al wel een tweedehands spijkerbroek met de hand wat opgeknapt, geïnspireerd door de sashiko plaatjes van Pinterest. Je moet er wel geduld voor hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
VivaRosa24 schreef:
02-01-2024 15:06
Kijken jullie bij het kopen ook naar duurzaamheid van de kleding? Dan bedoel ik in materiaal en in werkomstandigheden. Ik ben daar helaas niet zo goed in. Ik heb wel via dit forum de app Good on You ontdekt. Heel verhelderend. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het dan toch niet koop. Vanwege de prijs. Terwijl ik wel inzie dat dit gewoon de prijs is die we zouden moeten betalen voor kleding. Maar ik zou als de dood zijn dat ik zo’n truitje van €200 zou verpesten in de was. En de ladingen was die we hier hebben draait gewoon door, weinig ruimte en tijd voor delicate stukken.
Als ik op Vinted niet vind wat ik zoek dan kijk ik op de site van Projectcece. Zoekmachine voor verantwoorde kleding.
Het is wel duurder ja.
Maar qua wassen: het allerbeste werkt alleen wassen als het echt nodig is. Blijft je kleding veel langer mooi.
Truien was ik bijv alleen bij vlekken of geen frisse geur. Dat komt eigenlijk maar weinig voor. En anders hang ik ze gewoon uit voor een volgende keer. (Shirtjes etc wat op de huid komt was ik wel vaker). En de meeste kleding die ik koop is van katoen, blijft veel langer fris dan synthetisch.
En we hebben aparte wasmanden voor fijnwas en 40 graden was.
Aangezien wassen niet echt mijn hobby is, win-win!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor kleding en schoenen sta ik al op “dieet”. Ik koop alleen iets als ik er écht heel blij van word en weet dat ik het vaak ga dragen. Wat dan ook gebeurt. Ik koop veel tweedehands in de kringloop. Maar mijn zwak is lingerie, mooie setjes in allerlei kleuren. En daarin heb ik een dure smaak. Maar dat is me het geld wel waard, ik voel me er altijd sexy in ook al zit het onder mijn kleding. Ook aan kousen (ook lingerie) geef ik best wat uit per jaar.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven