Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe shampoo gezocht: Petroleum-, SLS- en parabeenvrij

17-04-2019 12:46 453 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete shampoo 'Yes to Carrots' is nu echt definitief nergens meer verkrijgbaar :"-(
Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger, maar tot nu toe wil het nog niet echt lukken.
Mijn haar is fijn en heeft voeding nodig, maar ook weer niet teveel want dan gaat het plat zitten.
Hoor ook veel over Lush, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Iemand tips?
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:36
8.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde hoor, na de final wash en deep co met kokosboost was ik razend enthousiast.
Totdat ik eergisteren mijn haar weer ‘normaal’ ging wassen met Dr. organic Aloe Vera.
Het zit echt voor geen meter :-(
Frizz schreef:
23-05-2019 23:29
Dat gezegd hebbende: ik snap echt geen snars van mijn haar. Er is echt nog niets dat heeft gezorgd voor mooie en pluisvrije waves. Wel heb ik zachte haren.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
23-05-2019 23:29
Dat gezegd hebbende: ik snap echt geen snars van mijn haar. Er is echt nog niets dat heeft gezorgd voor mooie en pluisvrije waves. Wel heb ik zachte haren.
Ik weet dat het een kwestie van een lange adem is maar ik ben ook nog steeds aan het strugglen met mijn haar. Bovenop mijn hoofd en mijn 'pony' zijn óf droog en recht óf, als ik er er meer gel/leave in in doe, vettig en recht. Bij beide geen krul :-(

Ook nog geen mooie krul in de rest van het haar, iig niet anders dan voorheen. De eerste dag gaat het nog wel maar daarna sta ik op met platgedrukte plukken waar een halve slag in zit. Dat moet ik dan meer opfluffen dan eerst. Satinsleeper-kussensloop gebruik al een jaar of 4 dus daar ligt het niet aan.

Maarrrrrr, ik houd vol hoor. Misschien dat ik wel andere shampoo ga gebruiken of even geen shampoo. Ik heb de indruk dat de Helemaalshea bar mijn haren te waxy en zwaar maakt. Het zit dan ook vol met oliën enzo.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb het idee dat mijn haar er nu langer over doet om droog te worden dan voorheen. Wellicht is het ook minder droog door het drogen met een t-shirt ipv met een handdoek, maar dan nog. Ik heb goede hoop dat de porositeit dus aan het verbeteren is (of ik wil dat graag denken).
Alle reacties Link kopieren
De mijne duurt ook langer voor het droog is , maar hiervoor gebruikte ik geen gel in mijn haar dus dat kan ook het verschil zijn.
Alle reacties Link kopieren
rammie schreef:
23-05-2019 16:43
Ja fijne producten he....ik heb ook dik krullend, soms stug en droog haar, maar wrm gebruik je shampoo vd aloe vera lijn?
Super fijn! mijn haar is eindelijk handelbaar haha :)
Maar ik gebruik de shampoo vd aloe vera lijn omdat dat mijn haar goed voedt (Had de dame in de holland & barret gezegd)
Maar een goede tip voor de volgende keer misschien? ;)
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
24-05-2019 08:34
Je bedoelt de conditioner, die is inderdaad wel CG approved. De shampoo echter niet!
Nee ik bedoel de deep co. Het masker dus, in die pot.

Edit: de shampoo is wél ook approved.
frizz wijzigde dit bericht op 24-05-2019 22:11
8.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die baking soda gebruiken, ik las net dit:

Fun facts over pH!

De natuurlijke pH van ons haar is 3,7 en van onze hoofdhuid 5,5. Haarproducten dienen een pH tussen de 3,7 en 5,5 te hebben want:

-Dit houdt de haarschubben gesloten. Hierdoor glanst het haar en is het beter beschermd. Bij een te hoge pH openen de haarschubben, ze kunnen beschadigd raken en laten soms zelfs los. Je haar wordt poreus, pluizig, statisch en je krijgt eerder knopen.

Bij een extreem hoge pH (9-10, denk aan haarverf en bleek), gaat ook de binnenkant van je haar kapot (zwavelbruggen).

-Het houdt de zoutverbinden in je haar intact. Die zijn deels verantwoordelijk voor de kracht en elasticiteit van je haar.

Oorzaken van een te hoge pH kunnen zijn: water (pH7), hitte, bepaalde haarproducten, haarverf, bleek, permanentvloeistof, baking soda.
Bij een te lage pH brandt je je haar weg. Dit kan komen door azijn spoelingen of citroen.

Wat ik zojuist las en wel interessant vond is het volgende:
Maar 19% van anti-roos shampoo's, 38% van populaire shampoo's en 75% van salon shampoo's hadden een pH van onder de 5! Baby shampo heeft meestal een pH van rond de 7 zodat het niet in de ogen prikt.

Mijn tip: koop pH strips (met een nauwkeurigheid van minimaal 0,5) en test al je haarproducten. Heeft het een te hoge pH? Voeg dan een druppeltje citroenzuur toe en test opnieuw. Je kunt dit kopen bij www.jojoli.nl. Desnoods gebruik je citroensap uit zo'n flesje uit de supermarkt.

Als je wilt spoelen met een azijn oplossing, gebruik dan nooit meer dan 1 theelepel (5ml) op 1 glas water (150ml) en test de pH voor de zekerheid. Teveel azijn en je brandt letterlijk door je haar heen met het zuur. Ooit mijn haar moeten laten knippen hierdoor...

Baking soda kan je niet genoeg verdunnen, de pH blijft altijd veel en veel te hoog. Je haar kan tijdelijk zacht voelen, maar dat is omdat je haarschubben loslaten. Je kunt het vergelijken met het snotterige gevoel als je je haar te sterk gebleekt hebt. Nooit gebruiken dus.

Veel plezier met deze tips en laat weten wat uit je tests komt! :D

[https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4158629/](https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4158629/)

[https://themestizamuse.com/blog/compreh ... hair-bonds](https://themestizamuse.com/blog/compreh ... hair-bonds)
Ik breek even in :-)

Hebben jullie ervaring met de shampoo's en conditioners van petal fresh?
Daar ziiten geen siliconen, sufaten, parabenen enz in.
4,95 zag ik bij de kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring mee, maar die zijn inderdaad 'approved'. Ik zou zeggen, proberen maar!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Superinteressant verhaal Frizz! Ik zie mezelf alleen nog niet met ph-strips aan de gang gaan... Is er ergens een groepering die dit al gedaan heeft? Die een lijst publiceren ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Desalniette- schreef:
25-05-2019 20:12
Superinteressant verhaal Frizz! Ik zie mezelf alleen nog niet met ph-strips aan de gang gaan... Is er ergens een groepering die dit al gedaan heeft? Die een lijst publiceren ofzo?
Dit is alles wat ik weet, sorry.
jillinda schreef:
25-05-2019 16:17
Ik breek even in :-)

Hebben jullie ervaring met de shampoo's en conditioners van petal fresh?
Daar ziiten geen siliconen, sufaten, parabenen enz in.
4,95 zag ik bij de kruidvat.
Deze shampoo's maakte mijn haar erg droog en ik hoor van meer mensen met krullen dat ze dit probleem hebben
rammie schreef:
23-05-2019 16:41
Nou ik heb dik krullend haar, pony erg droog. Hier zitten geen silliconen en parabenen in. Mn haar glanst ervan en na het douchen makkelijk kambaar en zacht. Echt het proberen waard, zeker voor die prijs!
Hier is ook een masker van, schijnt ook heel fijn te zijn!
Rosetrea schreef:
20-05-2019 14:20
Een jaar moet daar tussen.

Ik gebruik nu die van boucleme soms ook van umberto giannini. Is ook licht. Ik hou er niet van als mijn haar zwaar voelt. De umberto is helaas alleen via hun site te koop en de verzendkosten zijn hoog.
Op de FB van de CG Methode zijn mensen helemaal wild van de Umberto Gianni jelly, ik heb hem ook besteld maar nog niet binnen :) . Hij wordt nu ook op www.krullenclub.nl verkocht, scheelt behoorlijk in de verzendkosten (€5, ipv €15)
Alle reacties Link kopieren
Ik las het. Vermoed dat we in dezelfde fb groep . :biggrin: Ik hoop dat je hem ook zo fijn vind. Ik heb hem verleden jaar in de curlee box gekregen.
happyface97 schreef:
26-05-2019 01:28
Deze shampoo's maakte mijn haar erg droog en ik hoor van meer mensen met krullen dat ze dit probleem hebben

Ik heb hem gekocht en mee gewassen,conditioner ook maar mijn haar wordt er juist heel zacht en gevoed van,bijna te veel. Ik heb de rozemarijn/mint variant aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overmorgen naar een kapper die knipt volgens de Curlsys techniek, ben erg benieuwd :rolling:
Iemand hier ervaring met deze techniek?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even uit de meelees want door dit topic ben ik ook aan de slag gegaan met CG en jemig ik ben enthousiast!

Ik vind het een hele studie maar ach ik heb de tijd. Ik ben nu 2 wkn CG en ik heb nog nooit zoveel krullen gehad.

Ik vind het wel tijdrovend (nadat ik mijn haar ‘gewassen’ heb). Hopelijk wordt dat op den duur minder? Geen idee.

Iig bedankt VC dat je CG geïntroduceerd hebt. Hier zit een blije krullebol 😊
Ja de h vergeten...
Alle reacties Link kopieren
Eterdiscipline schreef:
29-05-2019 16:06
Ik kom even uit de meelees want door dit topic ben ik ook aan de slag gegaan met CG en jemig ik ben enthousiast!

Ik vind het een hele studie maar ach ik heb de tijd. Ik ben nu 2 wkn CG en ik heb nog nooit zoveel krullen gehad.

Ik vind het wel tijdrovend (nadat ik mijn haar ‘gewassen’ heb). Hopelijk wordt dat op den duur minder? Geen idee.

Iig bedankt VC dat je CG geïntroduceerd hebt. Hier zit een blije krullebol 😊
Mag ik vragen wat je dan zo tijdrovend vindt? Het stylen?
Alle reacties Link kopieren
Van gewassen haar naar gestyled haar idd. Ik moet daar nog best heel erg mijn best voor doen. Dus veel crunshen, beetje gel d’r bij etc. Ik heb nog geen diffuser dus het duurt een tijdje voordat het droog en goed zit.
Ja de h vergeten...
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat dat stylen wel begint te wennen als je meer routine erin krijgt. Krijg wel opmerkingen over m’n ontstane krullen/slag, maar ik ben erg ontevreden. Pluizig en hangt en slordig.
Ik krijg ook meer krullen (slag) ineens, wauw! Die cremegel die Lady Day me aanraadde werkt fantastisch. Ik ben alleen nog steeds geneigd om het wel door te borstelen, want het zit zo slordig. Alleen na borstelen pluist het. Dus soms doe ik het in een staart of knot. Los eigenlijk alleen op de dag van wassen. Ik vind het ook wel veel tijd in beslag nemen, het duurt lang voor het droog is (ben ik niet gewend). En ik vind föhnen niet zo goed voelen, omdat mijn haar zo snel beschadigd...
Binnenkort maar eens naar de kapper, laagjes laten knippen. Dat helpt vast.
Alle reacties Link kopieren
Föhnen heeft ook niet echt mijn voorkeur idd. Ik zit er wel aan te denken om een föhn met een koudstand te kopen.

Bij mij pluist de buitenste laag. Mja dat vind ik op zich niet zo gek omdat ik high lights heb. Met de gel en het drogen met hydrofiel/t-shirt gaat dit wel redelijk goed. En ook hier verwacht ik de komende maanden nog verbetering in. Ik ben nog maar net begonnen.

Ik kam/borstel mijn haar praktisch nooit en dan toch twijfelen om een denman brush aan te schaffen :)
Ja de h vergeten...
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
28-05-2019 16:20
Ik ga overmorgen naar een kapper die knipt volgens de Curlsys techniek, ben erg benieuwd :rolling:
Iemand hier ervaring met deze techniek?
Ik quote mezelf even hier :) Niemand ervaring met de Curlsys kniptechniek?
Ook wil ik vandaag co-washen, heb dat nog niet eerder geprobeerd.
Wat zijn de do’s en don’ts?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met zo'n kapper, maar ben wel benieuwd.

Co-washen was ik gelijk gaan doen aan het begin, dus 1x/week wassen met cg-shampoo en tussendoor co-washen. Het werkt hetzelfde als gewoon wassen, dus (goed!!) inmasseren en uitspoelen. Ik weet niet waarom, maar ik vond het wel lastig om m'n haar goed schoon te krijgen. Het lukte soms wel, soms bleef het viezig aanvoelen na het co-washen. Dus voor nu was ik 2x/week gewoon. Over een paar weken, als mijn haar wat meer gewend ben aan alles, probeer ik het nog wel een keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven